Keresett kifejezés: grip 25 találat
SONIK GIZMO SWINGBOB SLIM

Éhes csukák között
Megjelent: 2020. January 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kétség sem férhet hozzá, a rövid, monoton hétköznapokon is a vízen töltött órák dobhatják fel a horgászok téli hangulatát. Különösképpen így van ez a kincseket rejtő zalai dombok között, ahol télen is olyan csukás kalandok várhatnak ránk, amit bárhol és bármikor megirigyelnének. Megszállott pergetőként nagy örömmel tettem eleget a baráti meghívásnak, szép csukák reményében vágtam neki a kalandnak, és kerestem fel a Pölöske határában ...

5 hasznos ragadozós kiegészítő
Megjelent: 2013. January 31. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A mindennapos horgászatokon a legfontosabb kellékek, vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy a legnagyobb figyelmet kapó eszközök, a botok és az orsók. Majd általában a zsinórok és a csalik következnek. Pedig ha jobban utánagondolunk, számos olyan kiegészítőt hordunk magunknál, melyek nélkül sokkal nehezebb dolgunk lenne. Most ezekből választottunk ...

Fantasztikus küldetés
Megjelent: 2024. February 03. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

A csapattal egy fantasztikus idényen vagyunk túl. Az idei tavaszi idény kicsit korábban indult a megszokottnál, a harcsák március közepére minden vízen kivermeltek. Az időszaknak megfelelően a harcsások élménybeszámolói záporoztak a különböző felületeken. Egyre többen ismerik fel és élnek a koratavaszi táplálkozási hullám adta fogási lehetőségekkel. Ennek a kihagyhatatlan időszaknak az előnyeit nekünk, a Koós Catfish csapatnak is sikerült kihasználni. ...

Lékhorgászat: a sajógalgóci jeges kaland - II. rész
Megjelent: 2022. February 01. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Előző írásomban olvashattátok hogyan indult a Sajógalgóci lékpecás kalandom. Egy kissebb süllő látogatott meg fényváltás után élő sneci csalizásra. Galgóci süllőm. Hajnali öt órára állítottam ébresztőt. Kissé nehezemre esett a jól felfűtött faházból kikászálódni, hisz közel -10 fokot mutatott a kinti hőmérő. Végül erőt vettem magamon és beöltözve elindultam. Csalihalaim a levegőztetőnek köszönhetően jól átvészelték az éjszakát, így ...

Parti pergetés télen
Megjelent: 2022. January 26. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Beütöttek a kemény minuszok és a pergetéseim is minuszosba fordultak. Az eddig ismertnek vélt haltartó helyek is napok óta üresnek bizonyulnak. Újra útnak is indultam és elkezdtem helyeket keresni. Ezt a legjobb még világosban megtenni. A természetes fénynél megfigyelhetjük a part széli medertöréseket, púpokat, padkákat és végül, de talán a legfontosabbakat: a kishalrajokat! Csak a szélnek köszönhető, hogy még csobban és nem koppan a JIG. Egy ...

Lékhorgászat: a sajógalgóci jeges kaland - I. rész
Megjelent: 2022. January 25. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

2022 nyitó pecáinak egyikét volt szerencsém Sajógalgóc horgásztaván megejteni. Földesi Szabolcs tógazda meghívásának eleget téve érkeztem a Bánrévei határhoz közel elterülő gyönyörű vízhez. Azaz jéghez...  Fúrtam pár próba léket a part szélén. Bőven 15 centinél vastagabb szilárd fagyott víz volt a talpam alatt. Néhány felszíni repedés ellenére biztonságosnak  ítéltem a terepet, így elkezdődhetett a munka. Úgy gondolom ...

Bokor pálca főszerepben
Megjelent: 2021. October 19. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Péntek 13., erre induláskor ébredtem rá. Mivel nem vagyok babonás, így vállrándítva indultam hajnali pergető túrámra. A kijárási korlátozásoknak megfelelően csak hajnal 5-kor nyitottam a kaput. A közeli bányató egyik kedvenc, általam süllőkkel frekventáltnak tartott helyére igyekeztem. 5 perccel később már a bevezető ösvény bejáratánál vettem vállra a pergető táskámat és a kedvenc Bokor pálcámat. A fényváltásokat kihasználva rövid ...

A magyar tenger ajándéka
Megjelent: 2021. October 05. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Július végén egy óriási mérföldkőhöz érkeztem horgászat szempontjából. Egy régi vágyam vált valóra, ugyanis egy bakancslistás helyszínre sikerült eljutnom, méghozzá a Balatonra! Úgy gondolom a híres Magyar Tenger nem csak számomra, nem is csak a magyar, de az európai horgászok nagy részének is bakancslistás helyszínként szerepel. Nem véletlen ez, hiszen egyedülálló halállományával, hatalmas méretével és gyönyörű, szinte hihetetlen látványával ...

Nyaralás és pergetés a Balatonon
Megjelent: 2021. August 07. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Egy gyönyörű napsütéses, de kissé szeles napon érkeztünk meg Siófokra feleségemmel és kislányommal öt napos balatoni nyaralásunkra. Mint később megtudtam a hasonlóan szeles időben érdemes a kövezések melletti sávot vallatni ragadozók reményében. Ezen a napon meg is vásároltam a 72 órás napijegyemet az egyik helyi horgászboltban ahol kértem némi iránymutatást is. Készségesen álltak rendelkezésemre és nyugtattak meg az infók, hisz több a ...

Nyaralós pergető szett összeállítása
Megjelent: 2021. July 21. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Mi horgászok bizonyára mindannyian nyaralás tervezésekor elgondolkodunk és számításba vesszük a vízpart melletti pihenés lehetőségét! Ezesetben szerencsésnek mondhatom magam, hisz feleségem és kislányom is vérbeli „vízicsirkék” akikkel nem is jöhet szóba más ha nyaralási helyszínre gondolunk csakis ha az vízparton van. Ezzel azt gondolhatnánk a neheze már meg is van oldva, de nem. El kell döntenünk mit is vigyünk. Esetemben nem cipelhetek el ...

Mi kell az akadáshoz?
Megjelent: 2021. July 10. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

A pontyhorgászat során, mint minden más módszer esetén a sikerességhez vezető út egyik jelentős mérföldköve nem más mint a végszerelék. Hogyan kínáljuk fel a csalit az éhes szájak számára, valamint hogy mi fog segíteni a bejuttatásban, helybentartásban illetve akasztásban a továbbiakban. Mivel a pontyhorgászok eszköztára végtelenhez közelít, én leszűkíteném az általam leginkább preferált előke típusokra és végszerelék típusokra, így talán ...

Visszatérés a Patkó horgásztóra!
Megjelent: 2021. May 29. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Már egy év is eltelt azóta, hogy első forgatásom helyszínéül a Patkó horgásztavat választottuk ki. Ez a tó a környéken igen elismertnek számít, gyönyörű amúr és egyre inkább fejlődő ponty állományának köszönhetően! Nem titkolt célom volt a forgatás alatt egy gyönyörű amúrt a kamerák elé mutatni, de sajnos akkor ez a célom nem teljesült ezért eldöntöttem, hogy visszatérek és megfogom a hőn áhított halat! Fel is vettem a kapcsolatot Tóth ...

Pergető kiegészítők és csali tippek
Megjelent: 2021. April 03. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Amikor pergetésről van szó, általában a csalikról esik kérdés, vagy esetleg a csalik kiegészítőjéről, mondjuk egy jig horogról, vagy cseburashkáról. De sok kérdés merül fel a botokról azok erősségéről, vagy arról milyen orsót rakjunk a botra, azon milyen zsinórt használjunk. A pergetés kiegészítőjei már kevesebbszer kerülnek előtérbe, pedig nagyon fontosak tudnak lenni, hiszen ezek nélkül sokszor elképzelhetetlen a horgászat, vagy legalább is nagyon ...

Az utolsó pillanat
Megjelent: 2020. July 24. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A horgászat élményekkel ajándékoz meg bennünket, amelyek a halak megfogásával teljesednek mi. Természetesen fogás nélkül is jól érezhetjük magunkat a vízparton, de minden horgász reménykedik a szebbnél szebb halak megfogásában. Amikor elérkezik a pillanat, fontos, hogy fel legyünk rá készülve. Nem mindegy milyen eszközök állnak rendelkezésünkre, főleg a ragadozók esetében kiemelten fontosak a felszerelések, hiszen a kiemelésnél éles fogak várnak ...

TOP 10 Wizard karácsonyi ajándék ötlet pergető horgászoknak
Megjelent: 2019. December 17. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az Energofish kínálata évről évre gyarapodik a jobbnál jobb felszerelésekben, ennek köszönhetően az ünnepek közeledtével nem okoz nehézséget az sem, hogy az óriási választékból kiemeljünk és bemutassunk pár sikerterméket, amelyek nemcsak a karácsonyfa alatt mutatnak jól, de bizony osztatlan sikert arattak eddig is boldog tulajdonosaik körében. Wizard Samurai Spin pergető bot és Wizard Spin 3000-es pergető orsó Könyörtelenül gyors karakterrel ...

PontyShow 2019. beszámoló
Megjelent: 2019. November 14. | Forrás: Ujszászi Dániel | Események/Kiállítások

Az elmúlt évek szokásainak megfelelően, november elején idén is megrendezésre került az aktuális szezon (lassan) végét szimbolizáló horgászkiállítása a Hungexpon. Ahogy az már megszokottá vált, szerencsére most is rengeteg érdeklődő sporttársat köszönthettünk hosszabb-rövidebb időre standjainkon, akik feederes, pergető és pontyhorgász felszerelések, kiegészítők tömkelegét vehették górcső alá. Természetesen tartalmas beszélgetésekben, ...

Ólomtestű wobblerekkel a ragadozók ellen
Megjelent: 2019. October 14. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ha pergetésre adjuk a fejünket, először a legfontosabb eszközöket szerezzük be, mint például a pergetőbotot, orsót, zsinórt és a célhalaknak megfelelőnek tartott műcsalikat. Mint mindennek, ennek is megvan a maga prioritása. Az előbb felsoroltakat azonnal követik a műcsalis dobozok, majd jöhet az igény szerint kiválasztott, praktikus pergető táska. A sort lehetne folytatni a különféle pergető ruházattal, lábbelikkel, halkiemelő alkalmatosságokkal, ...

Cuda a horgászatok során is
Megjelent: 2018. March 29. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A Cuda késekről már beszéltünk amelyek a hal feldolgozásánál lehetnek rendkívül hasznosak. Most olyan kiegészítőket szeretnék bemutatni, amelyek a vízparton is sokoldalúan használhatóak. Ezek az amerikai Cuda márka kiegészítői, amelyek, a halfeldolgozó iparban is megelégedettséggel használnak. Íme a mai teríték, vagyis ezeket a termékeket vesszük sorjában ...

Csukázás egyszerűen, eredményesen
Megjelent: 2016. December 16. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Csukahorgászatról lévén szó, a lendületes, sportos, és nem utolsó sorban fantáziadús pergető horgászat mellett nem feledkezhetünk meg nagyon sok horgász legkedveltebb őszi-téli ragadagozó halas módszeréről, az élő halas csukázásról. Ez utóbbi módszert érdemes a késő őszi lehűlések elején elkezdeni, amikor is vizeink hőmérsékletének drasztikus csökkenése a táplálékhalak bandázását, vonulását eredményezi. A tartós reggeli fagyok, a ...

ET. Outdoor pergetőtáskák
Megjelent: 2015. December 01. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint mondani szokás, evés közben jön meg az étvágy, s így van ez most is, a pergető szezon derekán, a praktikus, profi pergető táskákra fokozottan jelentkezik az igény ilyentájt. A pergetők elvárása egy jó pergető táska iránt egyértelmű és adott: a sok műcsalit és kiegészítőt (kapcsokat, előkéket, ollót, fogót, lip-gripet) feneketlenül nyelje el, mégis legyen a szortiment jól átlátható, ugyanakkor kényelmet is kölcsönözzön, hiszen ...

Kell egy jó pergetőtáska!
Megjelent: 2014. October 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Sok motyót igénylő békés halas, finomszerelékes horgászataim végeztével, a táskák, bottokok, egyéb ülő alkalmatosságok és etetőanyagos vödrök terhe alatt már maga a puszta emlékezés megkönnyebbüléssel tölt el, ha a pergető horgászatra gondolok. Kedvenc halfogási módszerem kevéske eszközigénye által biztosított az a lehetőség, hogy akár egy szál pergető felszereléssel, kényelmes pergető táskával az oldalamon induljak egy-egy hosszabb ...

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Mann’s-el az olaszok ellen
Megjelent: 2011. December 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Öröm volt felismerni, hogy az Energofish polcain sokasodni kezdtek a wobbler márkák, és köztük számtalan jó harcsázó wobblertípus lapul. Összeraktam egy kollekciót a Pó folyós túránkra és nem bántam meg: megismertem pár fogós műcsalit, amely nélkül üresebb lenne ez a világ. Amikor éppen nem horgászok ...

10 termék, ami megkönnyíti az életünket
Megjelent: 2011. July 08. | Forrás: Energo Team | Írások

Benne vagyunk az igazi nyári horgászszezonban, és szeretnénk néhány jellegzetes, de talán nem mindenki által ismert terméket bemutatni. Ezek az eszközök hétköznapi termékek, nem is kell értük vagyonokat fizetni, de mégis sokunk felszereléséből hiányoznak. Némelyiküket szinte minden nap használhatjuk, azért fontosak, míg más ...