Keresett kifejezés: Pergetes 450 találat

Csukás-balinos végletek, mezőföldi végeken
Megjelent: 2011. August 22. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kósza szél kergette fejem fölött a felhőket, miközben pergető botommal és a műcsalis dobozzal ballagtam régi, jól megszokott helyeim felé kedves kis folyóm partján. Baloldalamon a patak, jobbon pedig a Sárréti táj nyárba öltözött rétje kísért már kilométerek óta. Gyermekkorom óta járom ezt a vidéket, de soha nem ...

Perch Blade avató sügerek
Megjelent: 2011. August 17. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az egyik, ha nem legszebb halunk a sügér. Szinte minden hazai vizünkben megtalálható, de kevés helyen van jelentős állománya. A horgászok szemében a mai napig nincs becsülete. Ott ahol sok van belőlük, sem nagyon horgásznak rá. Nekem személyes kedvencem a vizeink kis csíkos lovagja. Képes vadul zabálni, de sokszor szinte eltűnik a vízből. A legnagyobb ...

Amit az E.T. Belly Boat-ról tudni kell
Megjelent: 2011. August 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A belly boat-os horgászat még nem igazán elterjedt hazánkban, pedig számtalan olyan kis tavunk van, ahol hatalmas elõnyt kovácsolhatunk a hascsónak használatából. 2010. késõ õszén jelent meg az Energofish „próbaszériája" ebbõl a könnyû vízialkalmatosságból. Az elsõ tesztek pozitívak voltak, így a ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Újra a Pó-deltában - 2. rész
Megjelent: 2011. July 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mielőtt rátérnék az éjszakai pergetésre és folytatnám élménybeszámolómat, fontosnak tartok tisztázni néhány dolgot! Mindannyian már többéves pergetői tapasztalattal rendelkezünk viszont a harcsapergetésben még „tanoncok" vagyunk, így aki konkrétumokat próbál leszűrni soraimból annak tudnia kell, hogy ...

A harcspergetésről
Megjelent: 2011. July 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A májusi harcsázásról kétféle teória lengedez. Az egyik, hogy ilyenkor fészken van, ott kell és lehet megfogni, főleg a nagyját. A mederben ilyenkor leginkább csak az emelt méret/80cm/ alatti példányok találhatók – azok is csak esetlegesen. Én a fészkenfogást messzemenőkig etikátlannak tartom, de tudom, sokaknál a hús ...

Vissza az Ír vizekre
Megjelent: 2011. July 13. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az írországi csukák keresése állandó kísérletezés jegyében telt. Rengeteg újdonság került hozzánk az elmúlt évben, amelyet ki szerettünk volna próbálni ezeken a szép vizeken. Ezáltal mi is okosodtuk némileg, meg a csukák is. A túra slágere egyértelműen az új Energo Team belly boat volt. Ritka, hogy az ember ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

Pergetett jászok
Megjelent: 2011. July 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A jó öreg Duna egyik legszebb ajándéka a jászkeszeg. Ezt a kiválóan küzdő halfajt számos módszerrel eredményesen horgászhatjuk, de kétségtelenül a pergetés a legsportszerűbb. A bot ízléses ruhában szállítható A Dunaparton cserkelve jól azonosíthatók azok a szakaszok, ahol érdemes ...

Domolykók a patakból
Megjelent: 2011. June 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

A városunk szélén csordogál egy kis patak. Sokan horgásznak is rajta, de csak kevesen tudják, hogy nagy kincset rejt patak vize. A víz kicsi, jelentéktelennek tűnő, de van itt élet. Kedvenceim a domolykók lakják ezt a sekély, sóderos szakaszát, a kedvenc kis vizemnek. Szerencsére kevesen értenek a becserkészésükhöz, így aztán ritkán ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...

Pergető leckék
Megjelent: 2011. June 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ritkán szorul egy emberbe annyi elszántság, mint ami Sanyit hajtotta nyugat-Európa legjobb csukás vidékén. Írország halbő vizein minden perc ajándék a horgász számára, amelyet elpazarolni hatalmas bűn. Valószínűleg ez a gondolat hajtotta Sanyit, aki minden nap hajnalban kelt és sötétedésig űzte a csukákat. Minden percben ...

Laura iskolája
Megjelent: 2011. May 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Laura az a horgászlány, akit a férfiak rontottak el… Tipikus eset, mondhatnánk, de örüljünk inkább a végeredménynek: Laura ma már elég jól horgászik ahhoz, hogy bármilyen körülmények között halat mutasson fel. Nos, az történt, hogy Laurát bevittük a tutiba… Fogalmazzak világosabban: a távoli Írországban ...

Elkezdődött
Megjelent: 2011. May 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint régóta várt kedves, hű barát, úgy érkezett meg idén is a hosszú, hideg tél után. Az oly sokáig tartó távollétért nem győzött kárpótolni bennünket, mutatva azt, hogy hamar feledtetni akarja velünk a fázós és egyhangú szürke napokat. Friss illatot árasztó meleg szellőjével tudatosította ...

Áprilisi csukák
Megjelent: 2011. April 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre megérkezett az április és véget ért csukatilalom. Már nagyon vártam, hogy ismét pergethessek a kedvenc kis patakom csukáira. Szerencsére a tilalom végére megjött a jó idő is, így kellemes napsütésben indulhattam, ezen a vasárnap délutánon. Egy bot, egy merítő, és a pergető táskám volt az összes ...

Szajblingok Medveországban
Megjelent: 2011. April 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Szajblingok Medveországban - Jakó L. „Szép Erdélyország nagy hegyei alján nyílik sok apró, kis tarka virág…" Ez a kedves kis strófa ismétlődgetett bennem, miközben Csabi barátommal, na meg Miklós cimboránkkal Csíkrákos felé vitt az utunk. A Hargita kanyargós, meseszép ormai közt suhant autónk, s én egyre a tájban ...

Az elsők
Megjelent: 2011. April 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A végtelenségig hosszú volt a tél, de lassan tavaszi illatokat sodort a szél hópelyhek helyett. Egyik héten még lékből fogtuk a halat, a másik héten meg már kiolvadt tavakról kaptam híreket. Tűkön ülve vártam azt a napot, amikor végre kézbe vehettem a pergető botomat, és szabad vízfelületet támadhattam. Ő volt az ...