Keresett kifejezés: UV 372 találat

A tatai Derítő-tó kárászai
Megjelent: 2011. June 03. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A tatai Derítő-tó kárászai Hónapok óta terveztük közös családi horgászatunkat a tatai Derítő tavon. Maga a tó csodaszép környezetben található, leginkább kapitális ponty és harcsa állományáról ismert. A festői környezetben eltöltött hétvége szívet-lelket melengető élményekkel ...

Korai compók
Megjelent: 2011. June 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az idén sincs másként, az időjárás most sem tud hasonlítani az elmúlt évekhez. Bár nem hiányoznak az esős, hideg tavaszi napok, de ezekkel már oly rég találkoztam, hogy nem is emlékszem rájuk. Napsütés, kellemes meleg idő, sokszor szélcsend, talán ez már nem is az igazi Írország - gondolom néha. Kb. nyolc hete nem esett ...

Mit bírnak a spiccbotok?
Megjelent: 2011. May 18. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre eljött a jól megérdemelt pihenés ideje! Közelednek a Húsvéti ünnepek és én a család áldásával horgászhatok egy jót. A kiszemelt vízterület a városunk határán elterülő Palotavárosi tavak. Szeretem ezt a vizet, mert közel van, és mindig tud meglepetést okozni. Határozott tervekkel érkeztem, a ...

Bevetésen a Blade Pole
Megjelent: 2011. May 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A sokat dicsért Energo Team Blade sorozat spiccbotja járt nálunk egy gyakorlati próbán. Mivel egy kifejezetten tiszta, de sekélyvizű szakaszt horgásztunk meg, egy némileg hosszabb, 7 méteres modellt választottunk. A tiszta, sekély víz miatt nem árt, ha tartunk némi távolságot a halaktól, így kevésbé ülünk a nyakukra, s talán nem lesz ...

Tavaszi márnák a Dunán
Megjelent: 2011. May 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Március közepétől már elkezdenek bizseregni a Dunán a márnák, de a tilalom /máj 2-tól - jún 15-ig/ előtt áprilisban, egyes sódereseken igen eredményesen lehet rájuk horgászni. Egy szép április eleji napon meg is próbáltam egy párhuzamkövezésen, mely előtt közepes sebességgel áramlik a kavicsos aljzat felett a ...

Áprilisi csukák
Megjelent: 2011. April 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre megérkezett az április és véget ért csukatilalom. Már nagyon vártam, hogy ismét pergethessek a kedvenc kis patakom csukáira. Szerencsére a tilalom végére megjött a jó idő is, így kellemes napsütésben indulhattam, ezen a vasárnap délutánon. Egy bot, egy merítő, és a pergető táskám volt az összes ...

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató
Megjelent: 2011. April 12. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató - ET Gondolom, sokan vannak úgy, mint mi, hogy alig várták, hogy tűnjön el a jég, hogy melegedjenek a vizek, és rávethessük magunkat az első tavaszi keszegekre. Kapóra jött az Energo Team Excalibur Pole spiccbotjának teszteléséhez egy Tisza-tavi meghívás. Ráadásul a március 15-i négynapos hétvége meghozta az ...

Blade Match-el a Tiszán
Megjelent: 2011. March 31. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal Szarvas Zoltánnal érkeztünk meg a Tisza folyóra, hogy egy kora tavaszi keszegezéssel tegyük próbára az Energo Team Blade Match botját. Egy teljesen rendhagyó helyszínen, egy hasonlóan rendhagyó horgászatban lehetett részünk. Hajnal a tiszaörvényi Kormorán kikötőben - innen indultunk Először is néhány szót ...

Süllőzés a Tisza-tavon
Megjelent: 2011. March 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nagyon sokak számára a tél az igazi süllőszezon, s ebben bizony van valami. Ahogy közeledik a tavasz, úgy lesznek egyre aktívabbak, s műcsalis horgászatuk sok horgász-örömöt tartogat. Hazánkban kétség kívül a Tiszán és a Dunán adódnak a hideg hónapokban a legjobb lehetőségek. Mi a Tisza-tó térségében ...

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Plasztikok, színek, méretek
Megjelent: 2011. February 28. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergető irányzatok közül a plasztikcsalis horgászat évtizedes múltra tekinthet vissza, mégis csak az utóbbi években jelentek meg igen jelentős változások a csaligyártásban. Új színek, formák, no és az anyagminőség. Ez utóbbi jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Mára már mindenféle ...

Ki korán kel...
Megjelent: 2011. February 25. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogy egyre teltek a napok a legutolsó horgászat óta, úgy erősödött bennem a késztetés, hogy újra pergetőbotot ragadva induljak mielőbb a vízpartok felé. Tagadhatatlanul az elmúlt időszak fogásai okozta élmények hatása alatt voltam még mindig, és az emlékek olyan erővel törtek elő, hogy fizikai fájdalommá nőtte ki magát a ...

Írország - télen
Megjelent: 2011. February 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Már nagyon vártam, hogy tudjak írni egy aktuális cikket az Írországi csukahorgászatról. Különös, de itt - ugyanúgy, mint kis hazánkban -, az elmúlt fél évben nagyon sok váratlan meteorológiai jelenség történt. Otthon a rendkívüli hőingadozásokról láttam híreket, míg itt a kellemetlen hosszantartó ...

Tél végén itt a bodorka!
Megjelent: 2011. January 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a zöldes hátú, búzaszemszínű, alul narancsos uszonyú, leggyakrabban félkilóig megnövő keszegféle jelzi nekem a tavaszt. Tudom, hogy evvel a megállapítással kicsit becsapom magam, mert sok vermelő helyen télen is lehet fogni, de nyáron, sőt ősszel is gyakran ékesítheti horgunkat. A télvégi bodorkázás azonban más. Annak külön ...

Lékelés rövid botokkal
Megjelent: 2011. January 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lékelés rövid botokkal Mára már a horgászcikkek piaca igencsak specializálódott mindenféle horgászmódszerhez. Nincs ez másképpen a lékhorgászat esetében sem. Érdemes röviden áttekinteni, milyen előnyöket élvezhetünk, ha kifejezetten jég hátára való felszereléseket választunk. A Mora ...

Meglepetés domolykó
Megjelent: 2010. December 06. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igen hideg, párás napra ébredtem. Kint mínusz 8, és iszonyú köd lepte be a tájat, szinte alig láttam a velünk szemben álló épületet. Az első mínuszok mindig rosszul esnek az embernek, nehezen tudjuk elfogadni, hogy vége a jó időknek! Bizonytalanná váltam… talán jobb lenne itthon maradni a meleg házban, aztán mikor eszembe jutottak ...

A sügerek Mekkája
Megjelent: 2010. December 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Utolsó napjaimat tapostam a Duna torkolatvidékén. Az idõjárás nem változott, borongós, esõs, hûvös volt a klíma. Még ebben a késõi idõszakban sem megszokott ez a cudar idõ, de én az utóbbi két évben különös érzékkel tudom az ilyen zord idõjárási viszonyokhoz idõzíteni a ...

Pergetés az őszi Dunán
Megjelent: 2010. December 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az őszi párán átszűrődő bágyadt napfény dunai pergetésre csábított. Kaptam a twiszterezésnél már jól bevált háromméteres, kétrészes President DX- Kevláromat, és hamarosan a csábítóan tükörsima Nagy-Dunán találtam magam, barátaim Günther és Tibor társaságában. ...

Egy kis reggeli twiszterezés
Megjelent: 2010. November 22. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Csodaszép hajnalra ébredtem. A kelő nap aranyló fénye átszüremlett a sűrű párát ontó víz felett. A csípős reggeli hidegben sejtelmesen gőzölgött a még tíz fok feletti Ráckevei-Duna sűrű nádbugákkal szegélyezett keskeny vize. Gyorsan bekaptam a reggelit és kötelességeimet elodázva csónakba huppantam, magamhoz kapva a ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Kipróbáltuk: ET Carp Blade 3,60
Megjelent: 2010. November 11. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Október talán az egyik legjobb pontyos hónap, amikor a halak már nem csak éjszaka, de nappal is folyamatosan kapásra bírhatók. A hideg téli hónapok előtt még nagyon intenzíven táplálkoznak, hogy minél több tartalékot halmozzanak fel a szűkösebb időszakra. A bot legfontosabb adatai olvashatók a ruhán A Blade botsorozat az Energo Team ...

Bolognais meglepetés
Megjelent: 2010. October 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Korábban a bolognai botok kiválasztásáról volt szó, ideje szót ejteni arról, mi történik ha horgászunk is vele. Az élő Tiszát céloztuk meg, az ET Blade Bolo 6-os változatával, hogy hamisítatlan folyóvízi keszegezést örökítsünk meg. A Tisza folyó kegyes volt hozzánk A botra, ahogy már ...

Árvízi tesztelés
Megjelent: 2010. September 20. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Pontyozó mesterhorgászunkkal, Csernák Petivel és kedvesével, Erzsivel még áprilisban elhatároztuk, hogy eleget teszünk Golyán Laci meghívásának és a ludányhalászi élménytóra megyünk egy hosszú hétvégére tesztelni az EnergoTeam újonnan érkezett pontyos termékeit. Minden készen áll, ...

Tassi meglepetés
Megjelent: 2010. September 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Közel egy hónap elteltével balesetemből lábadozva rászántam végre magamat, hogy pecabotot ragadjak. A sok eső azonban olyan sárossá tette a Duna-ág vizét a stégem körül, hogy több órás próbálkozás alatt is mindössze egy halat sikerült fognom, igaz az egy kilóhetvenes ponty volt. De a hosszú kényszerszünet miatt annyira ...