Keresett kifejezés: csuka 180 találat

Fekete sügér - a titkos favorit
Megjelent: 2011. October 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Bizony hazánkban nem őshonos a fekete sügér, mégis számtalan tavunkban jól érzi magát, szaporodik és fogható. Volt időszak, amikor széles körben megpróbálták szaporítani, meghonosítani, hogy mást ne mondjak, telepítették a Tisza-tóba és a Balatonba is. Ezekben a vízrendszerekben nem maradt jelentős állománya, viszont ...

Néhány szó a halkivétel eszközeiről
Megjelent: 2011. September 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A cím első pillanatra talán semmitmondónak tűnik, pedig nem az. A horgászat lényege végül is az, hogy a sokszor hosszú várakozás után megakasztott jobb méretű halat végre birtokunkba vegyük. Lehet ezt eszköz nélkül, puszta kézzel is tenni, ha a körülmények és a hal mérete engedi, de eredményesebb, balesetmentesebb és nem ...

Folyton folyvást
Megjelent: 2011. September 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Több mint egy évtizede már, hogy hetente legalább két alkalommal keresem fel a környékbeli kisebb folyókat, patakokat, pergető bottal a kézben. Valami oknál fogva mindig jobban vonzottak a vad, nehezen megközelíthető pályák az unalmas állóvizeknél. Jóllehet, a zsákmány kevésbé ígéretes, hiszen a tavak csukái, harcsái, ...

A fogott halak élve tartásának eszközeiről
Megjelent: 2011. September 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az ország vizeit járva elég sokszor megdöbbenek, hogy a fogott hallal hogyan bánnak /el/ a horgászok. Tény, hogy az édesvízi horgászkultúra még Európán belül is sokféle. A zsákmánnyal való bánásmódot meghatározza az illető régióban dívó általános környezeti kultúra, a klíma, ...

A plasztik csalik bűvöletében
Megjelent: 2011. September 12. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Hosszú évek óta a pergetés jelenti számomra az igazi kikapcsolódást. Sokféle műcsalit használok, de kedvenceim a különféle twisterek és gumihalak. Talán azért is alakult ez így, mert az első sikereimet is twisterekkel értem el. A hosszú évek alatt egy kisebb táskányi plasztik csodát halmoztam fel, amelyeknek egy kis része a ...

Patakpergetés Salmo wobblerekkel
Megjelent: 2011. September 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Pergetés. Ha ezt a szót halljuk szinte mindenkinek a csuka, a süllő, vagy harcsa pergetve történő megfogása ugrik be. Pedig van a pergetésnek egy nálunk kevésbé népszerű ága, amelyik a kisebb ragadozó hajlamú halakat célozza meg. A nyári Ultra Light pergetés egy kis patakon igen jó móka, és ha szerencsénk van, több halfajt is foghatunk egy nap ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Belly boat - a szabadság ára
Megjelent: 2011. August 19. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Sokféle típusú horgász létezik, én a magányosabbak közé tartozom. Kevés ember társaságában tudok igazán koncentrálva a halakra figyelni, pedig eredményességemhez társul az is, hogy nagyon figyelek arra, mit is csinálok. Pergetés egy másik dimenzióban Megfigyeléseimet sokszor fel is jegyzem naplómba, ebből sokat ...

Perch Blade avató sügerek
Megjelent: 2011. August 17. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az egyik, ha nem legszebb halunk a sügér. Szinte minden hazai vizünkben megtalálható, de kevés helyen van jelentős állománya. A horgászok szemében a mai napig nincs becsülete. Ott ahol sok van belőlük, sem nagyon horgásznak rá. Nekem személyes kedvencem a vizeink kis csíkos lovagja. Képes vadul zabálni, de sokszor szinte eltűnik a vízből. A legnagyobb ...

Tiszariffi pergető verseny
Megjelent: 2011. August 02. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Ötödik alkalommal gyültek össze a Mátrai Pergetők Egyesületének tagjai, és az a pár kihívásoktól vissza nem riadó pergető, kik az élővizek elkötelezett szerelmesei. Hagyomány? Vagy talán sokak számára zarándokhely? Egy biztos a Mátraiaknak a Tiszaroff, és ezt nyugodttan kimondhatjuk, zarándokhely. Minden évben a közülünk ...

Vissza az Ír vizekre
Megjelent: 2011. July 13. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az írországi csukák keresése állandó kísérletezés jegyében telt. Rengeteg újdonság került hozzánk az elmúlt évben, amelyet ki szerettünk volna próbálni ezeken a szép vizeken. Ezáltal mi is okosodtuk némileg, meg a csukák is. A túra slágere egyértelműen az új Energo Team belly boat volt. Ritka, hogy az ember ...

10 termék, ami megkönnyíti az életünket
Megjelent: 2011. July 08. | Forrás: Energo Team | Írások

Benne vagyunk az igazi nyári horgászszezonban, és szeretnénk néhány jellegzetes, de talán nem mindenki által ismert terméket bemutatni. Ezek az eszközök hétköznapi termékek, nem is kell értük vagyonokat fizetni, de mégis sokunk felszereléséből hiányoznak. Némelyiküket szinte minden nap használhatjuk, azért fontosak, míg más ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...

Pergető leckék
Megjelent: 2011. June 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ritkán szorul egy emberbe annyi elszántság, mint ami Sanyit hajtotta nyugat-Európa legjobb csukás vidékén. Írország halbő vizein minden perc ajándék a horgász számára, amelyet elpazarolni hatalmas bűn. Valószínűleg ez a gondolat hajtotta Sanyit, aki minden nap hajnalban kelt és sötétedésig űzte a csukákat. Minden percben ...

Korai compók
Megjelent: 2011. June 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az idén sincs másként, az időjárás most sem tud hasonlítani az elmúlt évekhez. Bár nem hiányoznak az esős, hideg tavaszi napok, de ezekkel már oly rég találkoztam, hogy nem is emlékszem rájuk. Napsütés, kellemes meleg idő, sokszor szélcsend, talán ez már nem is az igazi Írország - gondolom néha. Kb. nyolc hete nem esett ...

Laura iskolája
Megjelent: 2011. May 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Laura az a horgászlány, akit a férfiak rontottak el… Tipikus eset, mondhatnánk, de örüljünk inkább a végeredménynek: Laura ma már elég jól horgászik ahhoz, hogy bármilyen körülmények között halat mutasson fel. Nos, az történt, hogy Laurát bevittük a tutiba… Fogalmazzak világosabban: a távoli Írországban ...

Elkezdődött
Megjelent: 2011. May 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint régóta várt kedves, hű barát, úgy érkezett meg idén is a hosszú, hideg tél után. Az oly sokáig tartó távollétért nem győzött kárpótolni bennünket, mutatva azt, hogy hamar feledtetni akarja velünk a fázós és egyhangú szürke napokat. Friss illatot árasztó meleg szellőjével tudatosította ...

Vadító ízek ragadozóknak
Megjelent: 2011. April 15. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak - Murányi Antal Sokszor elmentem mellette, de aztán mégis tettem egy próbát a műcsalis horgászatban is alkalmazható folyékony távcsalikkal. Milyen íz lehet csábító egy süllő számára? Érdeklik az ízek és illatok a támadásba lendülő csukát? Elméleti és gyakorlati ...

Az elsők
Megjelent: 2011. April 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A végtelenségig hosszú volt a tél, de lassan tavaszi illatokat sodort a szél hópelyhek helyett. Egyik héten még lékből fogtuk a halat, a másik héten meg már kiolvadt tavakról kaptam híreket. Tűkön ülve vártam azt a napot, amikor végre kézbe vehettem a pergető botomat, és szabad vízfelületet támadhattam. Ő volt az ...

Spiccbottal a csatornán
Megjelent: 2011. March 29. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Spiccbottal a csatornánÉs íme, elérkezett a pillanat, amikor felkerül oldalunkra a győztes pályázati anyag: A téli spiccbotozás minden bizonnyal nem a legkényelmesebb módja a kikapcsolódásnak. A hosszú kényszerpihenő azonban egyre inkább elviselhetetlenné válik. Nincs mese, az ember vágyik a vízpartra, a jó levegőre, csendre és nyugalomra. ...

Amikor a természet csodát tesz… -  (…és azt az ember tönkreteszi)
Megjelent: 2011. March 23. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az Energofish Kft által kiírt pályázatra 29 pályamű érkezett. a következő napokban a három első helyezett írásaival ismerkedhetnek meg. Elsőként a harmadik helyezett, Pintér Péter cikke lát napvilágot. Íme... Amikor az ember gyerek, sok mindent elhisz. Hiszünk a télapóban, hisszük, hogy karácsonykor tényleg a ...

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Írország - télen
Megjelent: 2011. February 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Már nagyon vártam, hogy tudjak írni egy aktuális cikket az Írországi csukahorgászatról. Különös, de itt - ugyanúgy, mint kis hazánkban -, az elmúlt fél évben nagyon sok váratlan meteorológiai jelenség történt. Otthon a rendkívüli hőingadozásokról láttam híreket, míg itt a kellemetlen hosszantartó ...