Keresett kifejezés: csuka 180 találat

Őszi ragadozók Wizard plasztikokkal
Megjelent: 2012. October 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Amit nagyon sok pergető horgász egész nyáron várt, immár elérkezett. Nyakunkon az ősz, a vizek hőmérséklete csökken, a ragadozók pedig egyre aktívabbak. Optimális környezet a Wizard plasztik csalik kipróbálására, s arra, hogy áttekintsük, melyik típust mire ajánljuk leginkább. Az Energo Team által fejlesztett Wizard ...

Spiccbotozni jó
Megjelent: 2012. August 09. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Ez a mondat a 9 éves kisfiam szájából hangzott el még tavaly, egy jól sikerült közös horgászat végén. Be kellett látnom igaza van. Az utóbbi időben valahogy meg vagyok átkozva. Különös érzékem van ahhoz, hogy mikor mit, nem kellene csinálni. Ha őrjöngve rabol a balin, a csuka, én tutira békéshalazni indulok, és mindez igaz ...

Wobblerszentelő
Megjelent: 2012. June 27. | Forrás: Jakó László | Írások

Drága, kedves kicsi Sajóm! Ha valaha meghálálhatom mindazt a jót, amit velem tettél, kérlek közöld, mi módon és hogyan tehetem majd. Bő évtizede járom partjaidat rendszeresen, s még azok a napok is élményszámba mennek, amikor alig akad a horgomra valami. Bizony, megesik, hogy hosszú órákon át egyet sem dobok, csak figyelek, lesem a ...

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Tavaszi Ultra Light pergetés
Megjelent: 2012. April 09. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Megérkezett végre a tavasz. Sándor, József és Benedek, bizony meg is hozták a meleget. Horgászni kell! De vajon hol és mire? Kedvenc módszerem a pergetés, de a legtöbb ragadozó halunk most nem horgászható, tilalmi idő védi őket. Harcsára lehetne horgászni, de abban nem vagyok jártas. Szerencsére azért marad lehetőség. Domolykóra, ...

Új fejezet
Megjelent: 2012. April 06. | Forrás: Jakó László | Írások

Szívesen adtam volna azt a címet, hogy „nem való parasztnak csokoládé”. Komolyan mondom, olyan módon csalódtam pozitívan a Classic Pike Trio botban, hogy azt hirtelen nem is tudom megfelelően szavakba önteni. Nem, ezt egyáltalán nem hízelgésnek szánom, bármennyire is annak hangzik. Bizony mondom, hogy nagyon rég nem ragadott magával egyetlen ...

A pergetés felszerelései kezdőknek
Megjelent: 2012. March 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Sokat gondolkodtam, megírjam-e ezt a fejezetet. Több szempontból elodázhattam volna, hiszen most jönnek a ragadozó halak ívási tilalmai, a horgászatot nem igazán a pergetéssel érdemes elkezdeni, no meg ez a horgászat legköltségigényesebb ága, de mivel én szeretett hobbimat egy komplex egésznek tartom és az esetleges specializálódást ...

Ki a kicsit nem becsüli…
Megjelent: 2012. March 09. | Forrás: Jakó László | Írások

Pergetők körében közismert jelenség, hogy ősszel inkább a nagyobb csalik érvényesülnek jobban, ám tavasszal, melegedő vízen fogósabbak a kicsi, akár egészen apró ketyerék. Magam is, a nyárutótól kezdve egészen addig, amíg a vizek be nem álltak, leginkább a saját magam gyártotta jókora kanalakkal ingereltem a vizek ...

Kezdőknek: úszózás orsós bottal és alapfelszerelései
Megjelent: 2012. February 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ennek a nagyon népszerű módszernek is több változata van, a lényege, hogy a spiccbothoz képest sokkal nagyobb távolságot tudunk meghorgászni, és az orsón tárolt zsinór engedhetősége miatt gyakorlatilag bármekkora halat ki tudunk fárasztani – ha szerencsénk van. Alapjaiban foglalkozom csak a témával, ami a technikai szükségleteket illeti, ...

Téli (h)Írek
Megjelent: 2012. February 20. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Januári csukázásaim alatt sok szép halat fogtam már, de ez a hónap elég rapszodikusnak számít, főleg pergetve. Vontatva már sok szép csuka csábult el csalimra, de mostanság inkább pergetve űzöm őket. Itt Írországban a csuka megfogása nagyban függ a környezeti tényezőktől és bizony sok gondolkodásra adott okot, hogy is tudnám ...

Csak finoman…
Megjelent: 2012. February 08. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Megérkezett a tél. Szinte egyik napról a másikra a kellemes őszi időt felváltotta a kellemetlen, hideg, ködös időjárás. A hőmérsékletek sokszor még nappal sem emelkedtek fagypont fölé. Folyóink vízállása, a szárazra sikerült ősz miatt drasztikusan alacsony pontra süllyedt. Nem volt ez alól kivétel a kedvenc patakom sem. Napról napra ...

Vasra verve
Megjelent: 2012. February 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A csukapergetés egyik legjellemzőbb műcsalija a támolygó villantó, ennek ellenére még a kezdetek kezdetén nem igen hittem benne. A fémcsalis arzenálom a körforgókra korlátozódott csupán. Gyerekként nehéz volt egyről a kettőre jutnom. Ismerőseim között nem voltak pergető horgászok, akikkel meg a vízparton találkoztam, azokat többnyire a paducon ...

Írországi évzáró horgászat, avagy a Zipper napja!
Megjelent: 2012. February 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az elmúlt öt évben a december végi utolsó horgászat mindíg jól sikerült. Nem tudom miért, de ilyenkor a halak mindíg megtisztelnek egész éves fáradtságos horgászataimért. Általában nagy csukákat szoktam fogni, de ez az év most más volt. A szokatlanul meleg 13-14 fokos téli időjárás arra sarkallt, hogy ez év ...

Halban gazdag téli napok
Megjelent: 2012. January 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Előző horgászatunk színhelyére mihamarabb vissza kellett térni. A sügérek mellett a csukák indították be igazán a fantáziánkat és izzították fel pergető horgász vérünket. A korábban tapasztalt eseményekből levonva a konzekvenciát, új, a módszerhez speciálisabb felszereléssel és töretlen lelkesedéssel ...

Mindenhol jó, de a legjobb a Gaján
Megjelent: 2012. January 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mára szállóigévé érett kijelentést - melyet jelenlegi íráson címének választottam – Béla barátom intézte hozzám köszönés képpen azon a napon, mikor egy közös horgászat megbeszélése után meglátott a fagyos szürkeségben kedvenc folyócskánk partján. Derültsége, ...

Süllőszagú őszi délutánok
Megjelent: 2012. January 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az október végi, nagy lehűlést hozó északi szelek hatására végérvényesen búcsút mondhattunk a hosszan tartó kellemes, enyhe időnek. A vénasszonyok nyarában, lenge öltözékben véghezvitt pergető portyák hirtelen váltak emlékké csupán, egyik napról a másikra szedte az ember magára a meleget adó, ...

Amikor nem megy
Megjelent: 2011. December 26. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Ősz van. Annak is majdnem a vége. Itt az igazi pergető szezon. Az idén azonban valami megváltozott. Nem tudom miért, de az eddig sikeres műcsalik, nem működtek. A sokadik betli után, úgy éreztem, hogy át kell gondolnom stratégiámat. Élő hallal ugyan fogdosták a csukákat, a kedvenc patakomon, de pergetés nem volt eredményes. Vátoztatni kell! De mit? Hosszas ...

Finompeca a Ribniken
Megjelent: 2011. December 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár köztudottan sok szép víz van idehaza is, némelyek közülük legyezésre is nagyon jók, időnként mégis külföldre húz a szívem. A kalandvágy is hajt Bosznia felé, és hát valljuk be: egy sor kedvező körülmény miatt, ott haldúsabb vizek csobognak a sziklák között. Amikor észrevettük az első nagytestű ...

Az UL horgászat örömei
Megjelent: 2011. December 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az utóbbi 4-5 évben valódi létjogosultságot nyert a hazai berkekben is az UL (Ultra Light) horgászat. A rendkívül könnyű felszereléssel megfogott kisebb testű halak is képesek azt a horgászati élményt produkálni, amit a jóval erősebb botokkal és orsókkal megakasztott nagyobb testű halak. Egy eldugott kis tiszai holtágban horgásztunk Nem ...

A remény hal meg utoljára
Megjelent: 2011. December 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A pergető horgászat is – sok más horgászmódszerhez hasonlóan – tele van útvesztőkkel, titkokkal, megoldásra és beigazolódásra váró teóriákkal. Sokszor egy egész átdobált napot kapás nélkül úszunk meg, s nem nyugodván este is holtfáradtan fekve ágyunkon morfondírozunk a kudarc lehetséges okán. ...

Thriller
Megjelent: 2011. November 28. | Forrás: Jakó László | Írások

Ha ezt a cikket balinok olvasnák, minden bizonnyal egy thrillerben éreznék magukat. Már, csak ha abból indulunk ki, hány őnhal vesztét okozta ez a csodás csali. Én magam már közel ezer fogatlan rablót csaltam lépre, s ha ezt megszorzom azzal, ahány hasonlóan szenvedélyes balinvadász leledzik e földtekén, valószínűleg egy csillagászati ...

Tiszaalpáron jártunk
Megjelent: 2011. November 18. | Forrás: Energo Team | Írások

Szeptember végét írtuk, amikor egy alsóbb Tisza szakaszhoz tartozó vízterületet, a tiszalpári Holt-Tiszát látogattunk meg. Demeter Zsolt, magyar bajnok pergetőt kísértük el, aki az országos bajnokság első fordulójára készült. Tiszaalpár vadregényes holtága Az alpári holtág egy régi Tisza meder, mely ...

Pergetés a szeptemberi nyárban
Megjelent: 2011. November 16. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Régóta vágytam egy igazán jó pergető orsóra. Az idén jött el az idő. A kiválasztott hosszas vívódás után, a Ryobi Arctica CF lett 3000-es méretben. Elhatároztam, hogy ezt az orsót alapos nyúzópróbának teszem ki, tesztelem kicsit a gyakorlatban. A szemre is tetszetős orsó dobját ET Power Braid Teflon fonott zsinórral ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...