Keresett kifejezés: rubin 5 találat

Megérkeztek az új Carp Expert feederbotok!
Megjelent: 2015. April 22. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A feederek vérfrissítése, a meglévő, jól teljesítő paletta színesítése a lehető legjobb időzítéssel, pont a szezon kezdetére esett. A FeHoVa kiállításra látogatók személyesen is meggyőződhettek a 3 új feederbot remek tulajdonságairól, lehetőségük volt kézbe venni, s alaposan szemügyre venni őket. Akik minderről lemaradtak, azoknak most lehetőségük nyílik megismerkedi velük. Jelen írás kereteiben a 3,6 méteres változatok főbb tulajdonságait ...

A hónap csalija: Salmo Lil Bug
Megjelent: 2014. January 03. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A Lil Bug megjelenése óta közel egy év telt el. Az aprócska műcsali megalkotásával a Salmo az UL kategóriás felszíni wobblereinek amúgy sem csekély választékát gyarapította. Egyedülállóságához kétség sem férhet, a Salmo e csalijához alkalmazta először az egyedileg kifejlesztett Infinity Cast System rendszert. A találmány a gyártó adatai szerint 25%-kal növeli a csali maximális dobástávolságát. A kis Lil Bug, mint a ...

Szezonvégi domolykók
Megjelent: 2013. December 24. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Legkedvesebb halam fogásáról a hideg hónapok beköszöntével sem vagyok hajlandó lemondani. Nyáron képes voltam a nyakig érő csalánosban csörtetni utánuk, egy-egy jobb hal, vagy csak remélt kapás érdekében valamiféle állattá avanzsáltam át, és csúszva-bújva osontam kedvenc patakom partjának bokrai tövében. Sok mindent feláldoztam értük, a tiszta ruhán, az anyagi költségeken, a csalán okozta csípések, faágak, bokrok karcolásain túl sok-sok ...

Óvatos dévérek
Megjelent: 2013. August 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Egy csodálatos júliusi vasárnap leültem kedvenc vizem, a Fehérvárcsurgói víztározó partjára dévért fogni. Nem is gondoltam, hogy fontos tapasztalatokat fogok begyűjteni horgokról, előkékről, bodorkákról és egyéb uszonyosokról. Hajnalban keltem, hogy elkerüljem az évzakra jellemző őrületes nappali meleget. Háromnegyed hatra értem a vízpartra, és kilenc-fél tíz felé terveztem befejezni a pecát. A vízfelszínen selytelmesen gomolygott a felszálló ...

Az első paducozás a Dunán
Megjelent: 2013. August 08. | Forrás: Székely Zoltán | Események/Kiállítások

Az állandó magas vízállás, majd a nagy áradás miatt igencsak eltolódott az úsztatós szezon kezdete, pedig már nagyon vártuk gyakori tettestársammal, a paducmániás Józsi barátommal. Az első túra is csalódást okozott, ugyanis annyi volt a szúnyog, hogy hazamenekültünk, mert még levegőt is bajos volt tőlük venni. A Rubin Bolo 4000-est szinte gyorsvízi úsztatásra találták ki. ...

A pontyok 48 órája
Megjelent: 2013. August 03. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Idén is megrendezésre került a Székesfehérvárhoz közel eső Hajnal horgásztó 48 órás pontyfogó versenye. Június utolsó hétvégéjén kilenc kétfős csapat gyűlt össze, hogy próbára tegye csaliját, taktikáját és persze szerencséjét. A pontyhorgászat oltárán áldozva Sógival mi is beneveztünk a péntek déltől vasárnap délig tartó megmérettetésre. Kellemes, meleg idő és a szokásos szél fogadott a ...

A nagy találkozás
Megjelent: 2013. July 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az áradás elmúltával, mióta újra megindították a folyást a Ráckevei Dunán, rendkívül rapszodikussá vált a békés halak kapókedve, ragadozó pedig erre felé nincs is. Akad azonban néha egy-egy nap, amikor igazán érdemes kiülni, mert felejthetetlen élmények érhetik az embert. Egy ilyen nap eseményeit mesélném el, már csak bíztatásul is, hogy nem szabad feladni, előbb-utóbb csak bejön, talán akkor, amikor a legkevésbé számítunk ...

Spiccbotok tesztje
Megjelent: 2013. May 30. | Forrás: Halmos Mihály | Tesztek

Gyermekkorunk kedvenc horgászmódszere, a spiccbotozás 15 évvel ezelőtt még a legnépszerűbb halfogási stratégiának számított. Az idő azonban megváltoztatta ezt az állapotot. Jelenleg ott tartunk, hogy a feederes horgászat köré fonódott kultusz árnyékában, sok elfeledett és háttérbe szorított halűzési metódus ...

Duna-ági pontyok után kutatva
Megjelent: 2013. May 25. | Forrás: Székely Zoltán | Események/Kiállítások

Sejtem, lesznek, akik azt mondják a cikk láttán, jókor írja, már elkezdődött a pontytilalom, ezért mentegetőzéssel kezdem. A történet még április közepén kezdődött, mikor a hosszúra nyúlt tél után hirtelen beköszöntött a koranyár és megindultak a pontyok. Mikor megtaláltam őket, ami nem volt könnyű, boldogan kaptam ...

Úszózás nádszélben
Megjelent: 2013. May 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

amikor a durvabb a jobb A tegnapi sikeres fenekezés megdobta a hangulatomat. Erre rátett az a locsogás, amit nyitott ablak mellett aludva észleltem éjszaka, sejtettem, megkezdődött a dévérek ívása. Tapasztalatom szerint ilyenkor más fajok is kilátogatnak a szélvízre, talán ikrafalási, talán hormonális késztetés okán, a nagyobb ragadozók ...

Picker botok tesztje
Megjelent: 2013. April 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

rovid_pergeto_botok_tesztje Nyakunkon a tavasz, rohamosan közeleg a várva-várt keszegezések legígéretesebb időszaka. A horgászsportban tagadhatatlanul a legszívmelengetőbb érzések egyikre, amikor az első langyosabb márciusi napon, a kék ég alatt figyeljük rezgőspicceinket kedvenc vizünk partján. Ekkor már nem azon bosszankodunk, hogy otthon maradt a vastag kesztyű, vagy, ...

Kétnapi vakáció
Megjelent: 2012. October 17. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Július végén nem akármilyen horgászversenyre voltam hivatalos. A versenykiírás szerint negyvennyolc óra tömény pecára volt kilátás a Székesfehérvárhoz közel eső Hajnal horgásztón. Az idő jónak ígérkezett a hétvégére, nem kellett átvonuló viharokkal, jégesővel, erős széllel számolnunk. ...

I. ERDÉLYI HORGÁSZ 24 órás HORGÁSZMARATON
Megjelent: 2012. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Események/Kiállítások

Ilyen még nem volt! - I. ERDÉLYI HORGÁSZ 24 órás HORGÁSZMARATON Már megszokhattátok tőlünk, hogy minden évben rendezünk az Erdélyben élő horgászok számára egy ERDÉLYI HORGÁSZ ENERGO TEAM KUPA néven elhíresült finomszerelékes horgászversenyt, mely évről évre a jó hangulatnak, és a páratlan ...

Feeder bottal a Tiszán
Megjelent: 2012. August 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

„A legmagyarabb folyó" jutott eszembe Jókai híres gondolata, miközben könnyű felszerelésemmel a kezemben, a keskeny ártéri erdő átszelése után megpillanthattam a Tiszát. Nagyon-nagyon vártam már ezt a pillanatot. Rég voltam már „itthon", noha nem itt születtem, dunántúli fiúként csak a vakációkat töltöttem ...

Fagyos Úszózás
Megjelent: 2012. April 04. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A fagy csípős ölelésébe vonta a várost. Megannyi apró kristályként csillogott a zúzmara a hajnal első sugaraiban. A Nap fényt hozott, de meleget nem. A tavaszig még várni kell, mire a talaj felenged és a fák újra kizöldülnek. Álmosan sétáltam a csónakázó tó felé. Úgy tűnt, az egész világ alszik ...

Halak a tavaszban, avagy feederbottal a Pátkai-víztározón
Megjelent: 2012. April 02. | Forrás: Halmos Mihály | Események/Kiállítások

A csodaszép környezetben található, halban gazdag Pátkai-víztározót minden tavasszal a jó fogás reményében keresem fel. Az előző évi tapasztalatok alapján mondhatom, hogy már az első melegebb szelek megérkezése után, közvetlenül a jég eltűnését követően érdemes finom fenekező, vagy úszós ...

Akcióban a Blade Pole
Megjelent: 2011. December 05. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az egyszerűség és hatékonyság dominanciájának elve már-már örök érvényű tézis marad a horgászsportban is. Az eszközök technikai fejlődése során is nyomon követhető ez a szemlélet, ugyanis a maga korában tökéletesre alkotott eszköz tovább finomításával, anyagszerkezete megváltoztatásával, ...

Thriller
Megjelent: 2011. November 28. | Forrás: Jakó László | Írások

Ha ezt a cikket balinok olvasnák, minden bizonnyal egy thrillerben éreznék magukat. Már, csak ha abból indulunk ki, hány őnhal vesztét okozta ez a csodás csali. Én magam már közel ezer fogatlan rablót csaltam lépre, s ha ezt megszorzom azzal, ahány hasonlóan szenvedélyes balinvadász leledzik e földtekén, valószínűleg egy csillagászati ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló
Megjelent: 2011. April 11. | Forrás: Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök | Írások

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló - Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök A 2010-es esztendőben, hagyományteremtő jelleggel útjára induló, 4 fordulós Tisza-tavi kupasorozat idei első állomására érkezett. Ezúttal a tiszafüredi Holt-Tiszán csónakos, úszós keszegező horgászatban ...

Spiccbottal a csatornán
Megjelent: 2011. March 29. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Spiccbottal a csatornánÉs íme, elérkezett a pillanat, amikor felkerül oldalunkra a győztes pályázati anyag: A téli spiccbotozás minden bizonnyal nem a legkényelmesebb módja a kikapcsolódásnak. A hosszú kényszerpihenő azonban egyre inkább elviselhetetlenné válik. Nincs mese, az ember vágyik a vízpartra, a jó levegőre, csendre és nyugalomra. ...

FEHOVA - 2011
Megjelent: 2011. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, újra eljött a legnagyobb magyarországi horgászkiállítás, a FEHOVA ideje. Több hónapja lázasan dolgoztunk azon, hogy a kiállítás sikeres legyen. Rengeteg munkát fektettünk az előkészítésbe, az új polcrendszerek elkészítésébe, kialakításába, az új termékek időre ...