Keresett kifejezés: ZSINÓR 889 találat
CXP PRO METHOD FŰZŐTŰ SZETT VARIO

Téli pickerezés
Megjelent: 2012. February 17. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha valamire a téli horgászat keretei között kevesen vállalkoznak, az a békés halas horgászat. Pedig a téli vizek időnként nagyon kellemes meglepetéssel szolgálhatnak. Egy biztos, olyan létszámú halrajok, mint amelyekkel télen szembesülünk, soha nem állnak össze nyáron. A radarképen jól látszik, hogy a vermelő ...

Téli márnák
Megjelent: 2012. February 13. | Forrás: Energo Team | Írások

Sokan akasztják szögre a horgászbotokat a téli hónapokra. Akik mégis horgásznak, jobbára a ragadozó halakat célozzák. Pedig a legtöbb vizünkön a leghidegebb hónapokban is lehet békés halakra horgászni. A folyóinkon annyival szerencsésebb a helyzet, hogy azokon a víz sebessége miatt a jégtakaró kialakulásához nagyobb ...

Feeder fogta csuka
Megjelent: 2012. January 27. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Augusztus utolsó hetére érkezett meg az igazi nyári kánikula. Állat és ember egyként menekült a fák árnyékának hűsébe, igyekezett minél kevesebb időt eltölteni a tűző napsütésben. A vizek szinte forrtak a pipáló halaktól, akik így próbáltak a mélyebb, oxigén hiányos vízből felemelkedve egy kis ...

A tó ajándéka
Megjelent: 2012. January 25. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Október elején megérkezett az igazi ősz. A levegő hűvös és nehéz volt a reggeli párától. Hideg szél fújt, miközben a székesfehérvári Vidámparki tó felé kerekeztem. A fák egykedvűen tűrték az újabb és újabb rohamokat. Megszokták már, a királyok városa meglehetősen szeles-viharos hely, ...

A kis patak csukája
Megjelent: 2012. January 20. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Október egyik napsütéses szombat délutánján egy barátom nagyot gondolt. “Mi lenne, ha kiugranánk pergetni?” - kérdezte. Épp előtte szántam rá magam, hogy beszerzek egy igazi rablózáshoz való felszerelést, de épp máskorra terveztem a pecát. “Két óra és jövünk” - ki tudott volna ellenálni egy ilyen ...

Drop shot és a védett szerelés
Megjelent: 2012. January 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság horgászberkekben az egyik hype (legfelkapottabb dolog) kétségtelenül a drop shotos módszer. Mindent kapni már hozzá, könnyedén beszerezhetők a "hozzávalók" és a net is tele van oktató, bemutató videókkal, élménybeszámolókkal. Európában a német és a holland horgászok járnak élen ebben a ...

Halban gazdag téli napok
Megjelent: 2012. January 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Előző horgászatunk színhelyére mihamarabb vissza kellett térni. A sügérek mellett a csukák indították be igazán a fantáziánkat és izzították fel pergető horgász vérünket. A korábban tapasztalt eseményekből levonva a konzekvenciát, új, a módszerhez speciálisabb felszereléssel és töretlen lelkesedéssel ...

Mindenhol jó, de a legjobb a Gaján
Megjelent: 2012. January 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mára szállóigévé érett kijelentést - melyet jelenlegi íráson címének választottam – Béla barátom intézte hozzám köszönés képpen azon a napon, mikor egy közös horgászat megbeszélése után meglátott a fagyos szürkeségben kedvenc folyócskánk partján. Derültsége, ...

Süllőszagú őszi délutánok
Megjelent: 2012. January 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az október végi, nagy lehűlést hozó északi szelek hatására végérvényesen búcsút mondhattunk a hosszan tartó kellemes, enyhe időnek. A vénasszonyok nyarában, lenge öltözékben véghezvitt pergető portyák hirtelen váltak emlékké csupán, egyik napról a másikra szedte az ember magára a meleget adó, ...

Felhőtlen szórakozás
Megjelent: 2012. January 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Nemrégen megesett velem az csúfság, hogy horgászboltban voltam kénytelen csalihalat vásárolni. Általában magamnak szerzem be az őszi süllőzésekhez a csalit, de akkor pont nem volt időm előtte a kishalfogással bajlódni. Másnap volt pár szabad órám, úgy döntöttem, hogy azt hasznosan töltöm el. Fogtam hát egy spiccbotot, és egy adag ...

Halak a mélyből
Megjelent: 2011. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már hetek óta tervezünk egy közös horgászatot Bömbi barátommal. Több helyszín és időpont is felmerült, de mindig az utolsó pillanatban, indulás előtt keresztbe tett valami. Hol nekem, hol meg neki került más elfoglaltsága, mely ismételten odébb tolta a közös pecát… Szombat reggel megszólal telefonom. Hát ki más lett volna, mint ...

Finompeca a Ribniken
Megjelent: 2011. December 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár köztudottan sok szép víz van idehaza is, némelyek közülük legyezésre is nagyon jók, időnként mégis külföldre húz a szívem. A kalandvágy is hajt Bosznia felé, és hát valljuk be: egy sor kedvező körülmény miatt, ott haldúsabb vizek csobognak a sziklák között. Amikor észrevettük az első nagytestű ...

Egy nap a Száván
Megjelent: 2011. December 16. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A horvátországi Száva valószínűleg a legszebb folyó, amit valaha láttam. A mészkősziklák között szaladó kristálytiszta víz végre jó lehetőséget nyújtott a klasszikus szárazlegyezésre. Egy napot kaptam, hogy mindent kipróbáljak ezen a vízen – ez pedig, ugye lehetetlen. Szerencse, hogy a halak nagyon együttműködőek ...

Plasztikos csukák
Megjelent: 2011. December 06. | Forrás: Energo Team | Írások

Vitathatatlanul az ősz legnépszerűbb hala a csuka. Szerencsések vagyunk, hisz az ország telis tele van olyan horgászvízzel, ahol a csukák műcsalival is jól foghatók. Vannak körülmények, amikor a jigfejes, plasztikcsalis horgászat adhatja a legjobb eredményt. Mi most ezzel próbálkoztunk. Egy borongós sötét napon jutottunk le a vízhez Ahogy az idő ...

A helyszín ugyanaz, mint legutóbb…
Megjelent: 2011. November 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A helyszín ugyanaz, a módszer sem változott, csupán az időjárás rendezte át kissé a hátteret. Legutóbbi horgászatomhoz hasonlóan, ezúttal is két pickerbotot választottam a horgászathoz. Helyszín ismét a Maros, célhal elsősorban a paduc… Kissé elbizonytalanodtam a reggeli indulásnál, hisz előző nap még 20-22 fokot is ...

Az őszi Dunán
Megjelent: 2011. November 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legnagyobb folyónk az indián nyár kellemes, és stabil időjárása mellett hálásabbik arcát mutatja. A Dunán számtalan lehetőség mutatkozik, mi ebből egy jó kis úszós békéshalas horgászatra szavaztunk. Tímár Mixre alapuló etetőanyagot kevertem Akár egy 6-7 méteres spiccbottal is meg lehetne horgászni az ...

Tiszaalpáron jártunk
Megjelent: 2011. November 18. | Forrás: Energo Team | Írások

Szeptember végét írtuk, amikor egy alsóbb Tisza szakaszhoz tartozó vízterületet, a tiszalpári Holt-Tiszát látogattunk meg. Demeter Zsolt, magyar bajnok pergetőt kísértük el, aki az országos bajnokság első fordulójára készült. Tiszaalpár vadregényes holtága Az alpári holtág egy régi Tisza meder, mely ...

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Extrém pergetések
Megjelent: 2011. November 07. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A cím hallatán ne gondolják, hogy valami különleges helyen, netán különleges halakra, szokatlan módszerekkel horgásztam. Még a helyzetek sem voltak igazán rendkívüliek, az időjárás sem érdemelte ki a kivételes jelzőt. A helyszín egy átlagos hegyi folyó, a halak meg a benne élő pisztrángok, és ebből következőleg a módszer ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Matchbottal a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. October 05. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Évente egyszer-kétszer eltöltünk pár napot Dömsödön, a Ráckevei Duna ágon. Mondanom sem kell, a fő hangsúly idén is a horgászaton volt. Az időjárás ezúttal sem kegyelmezett, egész hétvégén küszködtünk az elemekkel, széllel, esővel. Először kedvenc feeder botjaimmal próbálkoztam, de folyamatosan motoszkált ...