Keresett kifejezés: ólom 256 találat

Márnázás tele-feederrel
Megjelent: 2011. November 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A múltkori úszózáskor fogott márna felkeltette bennem a kérdést, fenekezve, álló csalival talán többet is lehetne fogni ebből a kiváló sporthalból és alaplé anyagból. El is határoztam, hogy egy következő túrával adom meg a választ magamnak. Az őszi Nagy-Duna ugyanolyan festői ragyogással, de még alacsonyabb ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Matchbottal a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. October 05. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Évente egyszer-kétszer eltöltünk pár napot Dömsödön, a Ráckevei Duna ágon. Mondanom sem kell, a fő hangsúly idén is a horgászaton volt. Az időjárás ezúttal sem kegyelmezett, egész hétvégén küszködtünk az elemekkel, széllel, esővel. Először kedvenc feeder botjaimmal próbálkoztam, de folyamatosan motoszkált ...

Kishal kell a süllőnek!
Megjelent: 2011. September 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári vizek horgászata viszonylag egyszerű feladatot jelent: mindenütt él a víz, sok kishal mozog a felszín közelében, és nyomukban ott vannak a ragadozók. Általában minden méretű rablóhalat tisztelettel veszek kézbe, de nem titkolom, hogy mindig a nagyobb egyedeket keresem, és ezekre gondolok elsősorban, amikor felkötök egy wobblert. Nyári ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA
Megjelent: 2011. September 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idén ötödik alkalommal került megrendezésre a már hagyományt teremtő és sokak számára ismert ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA nevet viselő „amatőr” horgászverseny. A verseny egyik érdekessége, hogy minden évben más színhelyen kerül megrendezésre, próbálva bejárni Erdély különböző ...

Csónakos Páros Pergető Világbajnokság - Olaszország, Boretto, Pó folyó!
Megjelent: 2011. September 17. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Szerintem minden sportot kedvelő és gyakorló honfitársamnak a titkolt vágya, hogy egyszer az életében a nagy megmérettetésen versenyzőként részt tudjon venni. Számunkra a 2011-es évben ez a nagy lehetőség megadatott. Mi képviselhettük Magyarországot a Nemzetek Horgász Világjátékán, ami talán egy kicsit hasonlít az ...

Patakpergetés Salmo wobblerekkel
Megjelent: 2011. September 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Pergetés. Ha ezt a szót halljuk szinte mindenkinek a csuka, a süllő, vagy harcsa pergetve történő megfogása ugrik be. Pedig van a pergetésnek egy nálunk kevésbé népszerű ága, amelyik a kisebb ragadozó hajlamú halakat célozza meg. A nyári Ultra Light pergetés egy kis patakon igen jó móka, és ha szerencsénk van, több halfajt is foghatunk egy nap ...

Stupekes harcsázás
Megjelent: 2011. August 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A víz felmelegedésével a harcsák egyre szívesebben feljönnek vízközé táplálkozni. A horgászok felfigyeltek arra is, hogy különösen vonzza a bajszikat az íváskor felszín közelében csobogó hal. A Koós-féle készre szerelt stupek Gondolom, könnyű zsákmánynak véli, hisz ilyenkor az ...

Tilalom után a Dunán
Megjelent: 2011. August 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Még manapság sem árt tudatosítani a fejekben, hogy május 2. és június 15. között nem csak a pontyra és a márnára van tilalom, hanem a jász, a szilvaorrú, és a paduc is védettséget élvez. Így aztán június második felében egy nagy rakás dunai hal szabadul a fel egyszerre, lehet újra támadni a nagy ...

Nem kell mindig kaviár!
Megjelent: 2011. August 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Természetes, hogy az ember szeret mindig a lehető legjobb felszereléssel horgászni. Pedig az igazságot bevallva, gyakran nincs szükség 10+ csapágyra egy orsóban, és a botnak sem kell 10 deka alatt lenni ahhoz, hogy sok halat fogjunk, és jól érezzük magunkat. Ennek jegyében próbáltunk ki egy igencsak olcsó orsót, az Energo Team Monaco NG-t. A zsinór ...

Tiszariffi pergető verseny
Megjelent: 2011. August 02. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Ötödik alkalommal gyültek össze a Mátrai Pergetők Egyesületének tagjai, és az a pár kihívásoktól vissza nem riadó pergető, kik az élővizek elkötelezett szerelmesei. Hagyomány? Vagy talán sokak számára zarándokhely? Egy biztos a Mátraiaknak a Tiszaroff, és ezt nyugodttan kimondhatjuk, zarándokhely. Minden évben a közülünk ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

Májusi hajnalok
Megjelent: 2011. June 24. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Bár a naptár szerint még csak május van, az időjárás erről tudomást sem véve nyárivá vált a napokban. Hajnalban is enyhe az idő, és délutánonként zivatarok teszik változatossá az időjárást. Napközben a hőmérő higanyszála nemegyszer harminc fok környékére emelkedik. Ilyenkor a délutáni viharok ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...

Dévéres hétköznapok
Megjelent: 2011. June 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Dévéres hétköznapok - Energo Team Egy átlagos keszeghorgász számára igen vonzó lehet egy olyan pálya, ahol nagy biztonsággal lehet szép dévéreket fogni, s az esetek nagy részében a már érettebb etetésen megjelennek a pontyok is. Egy ilyen tó stégjén vertünk tanyát György Ferenccel. Süllyedő Carp Expert ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2011. June 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Ki a kicsit nem becsüli... - Talabér „Ki a kicsit nem becsüli... a nagyot nem érdemli" tartja a mondás, de valóban így is volna? Egy esős vasárnap délelőtt látogattam ki az egyik közeli tóra. A széllel bélelt keszegkergetés után vágytam egy igazi pontyos pecára, természetesen szigorúan finom szerelékkel! A Székesfehérvárhoz ...

Korai compók
Megjelent: 2011. June 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az idén sincs másként, az időjárás most sem tud hasonlítani az elmúlt évekhez. Bár nem hiányoznak az esős, hideg tavaszi napok, de ezekkel már oly rég találkoztam, hogy nem is emlékszem rájuk. Napsütés, kellemes meleg idő, sokszor szélcsend, talán ez már nem is az igazi Írország - gondolom néha. Kb. nyolc hete nem esett ...

Extrém matchhorgászat
Megjelent: 2011. May 06. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Korábban már teszteltük az Energo Team Blade Match sorozatból a „Medium Heavy" 3,90-es botot. Már akkor leszögeztük, hogy egy kiemelkedően szigorú nyélről van szó. Mi a helyzet akkor a „Heavy" változattal? Talán nem árulunk el titkot, ha előzetesen megjegyezzük, hogy ehhez hasonló botot sem nagyon találni a hazai piacon. „Hand made" azaz kézzel ...

Szajblingok Medveországban
Megjelent: 2011. April 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Szajblingok Medveországban - Jakó L. „Szép Erdélyország nagy hegyei alján nyílik sok apró, kis tarka virág…" Ez a kedves kis strófa ismétlődgetett bennem, miközben Csabi barátommal, na meg Miklós cimboránkkal Csíkrákos felé vitt az utunk. A Hargita kanyargós, meseszép ormai közt suhant autónk, s én egyre a tájban ...

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató
Megjelent: 2011. April 12. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató - ET Gondolom, sokan vannak úgy, mint mi, hogy alig várták, hogy tűnjön el a jég, hogy melegedjenek a vizek, és rávethessük magunkat az első tavaszi keszegekre. Kapóra jött az Energo Team Excalibur Pole spiccbotjának teszteléséhez egy Tisza-tavi meghívás. Ráadásul a március 15-i négynapos hétvége meghozta az ...