Keresett kifejezés: ólom 257 találat

Harcsák part mellől
Megjelent: 2007. November 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig is vonzott az éjszaka sötétje… Száznál is több dolgot fel tudnék sorolni, amit jobb éjszaka csinálni! (De most inkább nem sorolom fel…) Egy szó mint száz, este csónakba pakolni, és elindulni a gyökerekkel megrakott harcsás helyek irányába, izgalmasabb a Fûrész 1-2-esnél (3-asnál tutira)!A fonottra kötött csomót ...

Deltai kalandok 1. rész
Megjelent: 2007. November 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A Duna-delta egy olyan hely, amibõl sosem elég! A rengeteg víz látványa, a nádasokkal tarkított csatornák és tavak, meg az élõ és folyton változó Duna-ágak, mind horgászszívet dobogtató látvány – nem beszélve a legendás halbõségrõl… Ezen a helyen az ember bármelyik pillanatban megfoghatja élete ...

Tisza-tavas tőredékek 3. - Szenvedés szélben
Megjelent: 2007. November 14. | Forrás: Pásztor István | Írások

Bizonyára jókat mosolyognak azok, akik degeszre fogják magukat vízeresztés után a Tisza-tavon. Merthogy mit lehet itt ennyit bénázni. Érzem én is, hogy jó lenne sokat meg nagyokat fogni, de még ott tartok, hogy egy-egy nap után jólesik a spontán túlélés élménye, a halak csak ezután jönnek. Igen, ha õs-tiszatavas lennék, ...

Pisztrángok a mélyből - 2. rész
Megjelent: 2007. November 05. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Közel félóra eredménytelen dobálás után, éppen a mûcsali cseréjén gondolkodtam, amikor az egyik sziklafal elõtt határozottan belecsippentett valami a wobblerembe, de nem akadt! Irgum-burgum, a kutyafáját! Levegõt se vettem, a mûcsalit egy mozdulattal visszaküldtem, és ezúttal rajta voltam a vehemens kapáson! Brutális nagy kontrát tartottam, ...

Mindenkinek van egy kedvence
Megjelent: 2007. October 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Gondolom senki nem fog neheztelni rám, ha habozás nélkül kijelentem, hogy egyetlen pergetõhorgász készletébõl sem hiányozhatnak a különbözõ formájú és színkombinációjú mûhalak, nevükön szólítva wobblerek, hisz mindannyian ugyanarra törekszünk: hogy mûcsalis kollekciónkat folyamatosan ...

Szarból aranyat...
Megjelent: 2007. October 19. | Forrás: Pásztor István | Írások

Megfigyelésem szerint egy nagy márna mindennél nagyobb…Ami befolyik, az rögtön kifolyikSokat gondolkodtam, hogy milyen címet kellene adni. Kicsit webshoposan az „Impacttal nagymárnára", vagy atom lazán az „Egybõl egy". Persze csak poénból. Adta volna magát a „Fergeteges forgatás", mivel épp Damil és csomó adást vettünk fel… Sõt a ...

Októberi pontyok a Dunán
Megjelent: 2007. October 17. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Sok idõ elteltével jutottam le újra a folyóhoz. Megkésve, de nem késõn, hiszen hiába kopogtatott az ajtón a november: a pontyok így is megvártak a ruganynál. Október vége van. Meglehetõsen hideg, csípõs az idõ. Az ártéri fák már lehullajtották ruhájukat, és csupaszon hajladoznak a késõ õszi ...

Horgászverseny
Megjelent: 2007. October 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Na csak olyan házi. Eljött a többhetes általános tilalom ideje, amikor még a gilisztákat sem szabad úszni tanítani a Ráckevei Duna-ágon, ezért Totya barátommal elhatároztuk, hogy szezonvégi pontyfogó versenyt tartunk az utolsó napon. Itt a szigetszentmiklósi Kis-Duna szakaszon a szûk meder miatt, ha engedik a vizet, bizony elég erõs az ...

Nehéz idők csukái
Megjelent: 2007. September 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szeptember közepe. Közel két hete már, hogy mint egy rossz kisgyerek szobafogságra vagyok ítélve. Nem azért, mert rossz fát tettem a tûzre és a szülõk így próbálnak jó útra terelni, hanem mert az idõjárás kedvezõtlen alakulása egyszerûen nem engedett ki a szabadságot jelentõ vízpartra, hogy hódolhassak ...

Viharos hétkőznapok
Megjelent: 2007. September 21. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Még nem is olyan régen - utolsó írásomban -, a nagy hõségre, az extrém nyári kánikulára panaszkodtam. Alig telt el két hét és minden a feje tetejére állt. A hõmérõ higanyszála hatalmasat zuhant és a nyári forróságot felváltotta a késõ õszre jellemzõ hideg. Ezt a hideget a mindenhova ...

Finomra hangolva
Megjelent: 2007. July 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ...

Maratoni horgászat, avagy a győtrődés 42 órája 2/2
Megjelent: 2007. June 20. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Amint annyira kivilágosodott, hogy látni lehetett az úszókat, match botra váltottam. Jó adag etetőanyagot lőttem úszóm köré és vártam a jószerencsét. Ami ezen a napon nem kényeztetett el 5-10 dekás dévérek kaptak eléggé foghíjasan. A háromóránkénti mérlegelésekre két-három kilót ...

Rakósbotot mindenkinek 2. rész
Megjelent: 2007. May 07. | Forrás: Tóth Gábor | Tesztek

Véget ért az idei igencsak furcsa tél. A természet idejekorán kezdett ébredezni, az előző évet még ki sem tudta pihenni. A fák, bokrok, virágok új feladatot kaptak a tűző naptól. Mint egy rabszolgahajcsár, ostorozza őket a nap sugaraival, minek hatására megindul a nedvek keringése rostjaik között. Álmosan nyújtóznak, még pihennének, ...

Rakós botot mindenkinek...
Megjelent: 2007. April 27. | Forrás: Tóth Gábor | Tesztek

A finomszerelékes horgászat és azon belül a rakós botos peca hosszú évtizedeken keresztül a tehetősebb horgászok kiváltsága volt. A jelentős anyagi áldozatok miatt nem sokan engedhették meg maguknak, hogy hódoljanak ennek a rendkívül izgalmas, összetett és igazán sok élményt nyújtó módszernek. Tőlünk nyugatabbra - nem meglepő ...

Tüske
Megjelent: 2007. April 06. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Öttől hatig vártam Tasson a halőrre, hogy napijegyet vegyek. Mivel nem érkezett meg időben, már a negyedik pálinkát fizettem. Ebből egyet én ittam, a többit Tüske gombolta le rólam, aki a vízen töltötte az éjszakát és átfagyva jött kuncsorogni egy kis szívmelegítőért. A harmadik után a keze remegése is megszűnt. Láttam rajta, hogy ...

Tőrpeharcsa
Megjelent: 2007. March 27. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

"Speciális varsákat helyeztek ki a szolnoki Holt-Tiszába, hogy gyérítsék az állóvízben az utóbbi években rendkívüli mértékben elszaporodott törpeharcsa-állományt. Nagy Gyula, a vízkezelő Közép-Tisza Vidéki Horgász Egyesületek Szövetségének elnöke elmondta: a törpeharcsák számának ...