Keresett kifejezés: Vorosszarnyu-keszeg 228 találat

Szent Pál téli arca
Megjelent: 2014. March 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Végre tavaszodik, de mi egy picit visszanyúlunk és egy léki horgászatról készített filmünket mutatjuk be. A filmben nem csak a léki horgászatra vonatkozóan vannak hasznos tanácsok, érdemes figyelni, mert a tavaszi keszegezésben is nagy hasznát vehetjük néhány praktikának, amiket a mostani adásunkban láthatnak. Nézze most is adásunkat, a premier március 5-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba a PV-TV műsorán, az ismétlést pedig másnap, március ...

A spiccbotos horgászat rejtelmei
Megjelent: 2014. February 10. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egyszerű, de hatékony módszer a spiccbotozás, ráadásul nem kell hozzá nagy befektetés, hogy egy jó felszerelésünk legyen. Mostani adásunkban egy pontyos – kárászos vízre mentünk el, ahol próbára tettük felszerelésünket. Természetesen kipróbáltuk hogyan működnek a legújabb etetőanyagaink. Tartsatok velünk! Február 12-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap, február 13-án 10:00-as kezdettel ...

Horgok jelentősége a finomszerelékes horgászatban
Megjelent: 2014. February 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A különféle finomszerelékes technikákban alkalmazott horgokkal szemben támasztott magas követelmények nemcsak elszántságra, de komoly tettekre, az ötleteik megvalósítására is sarkallták az Energo Team fejlesztő csapatát. Olyat vállaltak be, amit eddig csak kevesen mertek, a magyarországi vizekben található halfajok eredményes horgászatához speciális horgokat gyártottak. A tervezés és az azt követő kivitelezés során figyelembe vették a célhalak ...

Édes vagy büdös?
Megjelent: 2014. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A következő adásunkban két féle etetőanyagot tesztelünk, egy édeset, és egy büdös jellegűt. A két jelleg között sokszor nehéz dönteni amit tetéz még, az aktuális évszak, és a meghorgászott víz jellege is. Adrian Petrisor most megpróbál egy útmutatást adni nekünk mi is a helyes irány. Tartson most is velünk! Január 29-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba a PV-TV műsorán, az ismétlést pedig másnap, január 30-án 10:00-as kezdettel ...

Feederrel kicsit másképp
Megjelent: 2014. January 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

x Most se maradjon le aktuális adásunkról, mert ismét érdekes dolgokat feszegetünk. Egy picit szokatlan feeder „végszerelékkel" céloztuk meg egy tiszai kövezés alját; tettük ezt azért, mert a kövezés végszerelék marasztaló, erre a problémára egy aprócska, de rendkívül hasznos trükkel találtunk megoldást. Nézze most is műsorunkat! Január 22-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap január 23-én ...

Keszegezés a Békésszentandrási duzzasztónál
Megjelent: 2014. January 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A folyóvizeinken lévő erőművek, duzzasztók olyan idilli szakaszt hoznak létre, amelyeket imádnak a halak, ezek természetesen ezért a horgászok kedvenc helyei is. Most a Békésszentandrási duzzasztónál tettünk egy próbát Szilvási Szilárd egyik kedvenc módszerével, egy spiccbottal horgássza meg a terepet. Érdemes figyelni, mert egy Európa Bajnoktól biztosan lehet tanulni. Tartson most is velünk! Január 8-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a ...

Téli csoda
Megjelent: 2013. December 31. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A Dunán az a tapasztalatom, a tél közeledtével, az áramlást kifejezetten kedvelő halfajok kivételével, a többség, valószínű főleg energiaspórolási okokból, felkeresi a folyam lassú, illetve álló jellegű vízrészeit és ott várja ki a tavaszi felmelegedést. A békés halakat részben követik a ragadozók is, melyek télen is táplálkoznak. E megfigyelésem okán járom végig a nagy víz mellékágait, öblözeteit egy szál pergető bottal csukák, süllők ...

Az utolsó úsztatás
Megjelent: 2013. December 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Itt a hideg, de ne gondoljuk, hogy a nyáron szokásos horgászmódszerekről teljesen le kell mondanunk. Át kell gondolni, min érdemes változtatni, finomítani, lehet, hogy olyan sok halat sem fogunk, mint a legmelegebb hónapokban, de az élmény ritkán marad el. A folyóvízi horgászok kedvenc halai közé tartoznak a márnák, szilvaorrúk és a paducok. Még az évben utoljára az ő nyomukba indultunk - mégpedig úszós módszerrel. A terep mi lenne más, mint a ...

Bolognai bottal a Tiszán
Megjelent: 2013. November 18. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Sok horgásznak ismerős lehet a Tisza kiskörei része, azon belül is az alvíz. Számtalan lehetőség rejlik ebben a részben, melyből most a keszegeket vettük célba, úszós módszerrel. A bolognai botos módszer ezek közül talán a legideálisabb erre a pályára, így most ez kerül előtérbe. Nézze most is műsorunkat! November 20-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba a PV-TV műsorán, az ismétlést pedig másnap November 21-én 10:00-as kezdettel láthatjuk. ...

Őszi Dévérek nyomában
Megjelent: 2013. November 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbbi horgászatunk helyszíne a Duna folyó volt. Egy őszi feederezésre készültünk, s ehhez szerettünk volna egy hozzáillő felszerelést összeválogatni. Csaliarzenál: csontik, pinki és giliszta A Duna ugye megy, mint a gyorsvonat, tehát itt nem a finomabb cuccok jönnek számításba, hanem azok a botok, amelyekben van némi tartalék. A kínálatban kutakodva szembe jött az Excalibur sorozat combosabb modellje, a Carp ...

Sügér és vörösszárnyú a Duna-deltából
Megjelent: 2013. October 28. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Amikor a mostani filmet forgattuk, még nem tudhattuk, amit ma már igen. Az elsősorban WSB tagjaiból álló román pergető válogatott bronzérmes lett az Írországban megrendezett pergető világbajnokságon. A versenyen nagy jelentősége volt a sügéreknek, a mostani adásunk így akár felkészülés is lehetne: hogyan szerepeljünk jól egy világversenyen. Érdemes megfigyelni a két profi horgász technikáit, taktikáit, rendeteget tanulhatunk tőlük! Nézze ...

Feederbottal ítéletidőben
Megjelent: 2013. October 08. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Az időjárás az őszi horgászatok alkalmával gyakorta megtréfálja az embert. A nyári kánikulai pecáknak ugyan vége, helyüket átveszik az esős, szeles, borongós napok. Sokszor vár esős, szeles idő a vízparton, ami megnehezíti a horgászatot. Néhány ügyes trükkel mégis felül kerekedhetünk az elemeken és lehetőségeinkhez mérten jót horgászhatunk. Ezekből a fogásokból hoztam ma egy csokorral. Lássuk, hogyan érdemes nekivágni, ha a szombatra tervezett ...

Európa-bajnoki praktikák
Megjelent: 2013. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

2013 finomszerelékes Európa-bajnoka Szilvási Szilárd lett. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen eredményt érjen el. Visszamentünk a verseny helyszínére, és rendkívül érdekes válaszokat kaphattunk az újdonsült Európa-bajnoktól. Ezt nem lehet kihagyni! Addig is nézze meg képes előzetesünket és videóajánlónkat! ...

Matchbotos kárászozás
Megjelent: 2013. September 19. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

matchbotos kárászozás Ritkán van alkalmam kedvenc halfajomra, kárászra horgászni. Hol pontyokat, hol keszegeket kergetek leginkább feederbottal. Hogy megtörjem ezt a monotonitást, eltökéltem, hogy úszós készséggel eredek hazánk legszívósabb uszonyosainak nyomába. A Hajnal horgász tavon szerencsére bőven akad belőlük, ha nem is a legnagyobbak, de kellemes szórakozást nyújtanak látványos kapásaikkal. Kánikula, tükörvíz. ...

Picker bottal zavaros vizeken
Megjelent: 2013. September 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Sok horgászt visszatántorít a zavaros víz, a mi horgászaink azonban nem hátrálnak meg és megoldást keresnek a leglehetetlenebb helyzetre is. A mostani film is jó példa erre, a zavaros víz is rejt lehetőségeket, csak élni kell vele. Szép márnák, keszegek és szilvaorrúak kerültek horogra. ...

Óvatos dévérek
Megjelent: 2013. August 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Egy csodálatos júliusi vasárnap leültem kedvenc vizem, a Fehérvárcsurgói víztározó partjára dévért fogni. Nem is gondoltam, hogy fontos tapasztalatokat fogok begyűjteni horgokról, előkékről, bodorkákról és egyéb uszonyosokról. Hajnalban keltem, hogy elkerüljem az évzakra jellemző őrületes nappali meleget. Háromnegyed hatra értem a vízpartra, és kilenc-fél tíz felé terveztem befejezni a pecát. A vízfelszínen selytelmesen gomolygott a felszálló ...

Match vagy feeder?
Megjelent: 2013. July 30. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Matchbotként már teszteltük az ET Extreme Match-Feeder botot, és elégedettek voltunk vele. Ígéretünkhöz híven eljött az ideje, hogy feeder mivoltában mutassa meg mire képes. A próba horgászatra a Tisza folyón kerítettünk sort. A varázslatos helyszín A folyó tisztulása még zajlott, de már a 30 cm feletti átlátszóság, és a korábbi napok eredményei bizakodásra adtak okot. Egy partvédő, ún. depónia kövezést ...

A nagy találkozás
Megjelent: 2013. July 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az áradás elmúltával, mióta újra megindították a folyást a Ráckevei Dunán, rendkívül rapszodikussá vált a békés halak kapókedve, ragadozó pedig erre felé nincs is. Akad azonban néha egy-egy nap, amikor igazán érdemes kiülni, mert felejthetetlen élmények érhetik az embert. Egy ilyen nap eseményeit mesélném el, már csak bíztatásul is, hogy nem szabad feladni, előbb-utóbb csak bejön, talán akkor, amikor a legkevésbé számítunk ...

A prémium kényelme Blade Pole
Megjelent: 2013. July 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team top spiccbot sorozata azt a nevet viseli, mint a pergető szegmens legjobb darabjai is. A Blade Pole jelenleg 3 modellel várja a vásárlókat, mi ebből a legkisebb, 6-os botot vetettük be, s próbáltuk megfogalmazni, milyen is egy prémium szegmensbe tartozó bottal horgászni, s meghatározni, kiknek is való ez igazából. A bot hihetetlenül karcsú A spiccbotos módszer több szempontból is nagyon fontos. Nagyon nagy ...

Ismét letettük a névjegyünket, Szilvási Szilárd Európabajnok!
Megjelent: 2013. July 02. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

A hétvégén Novi Sad-ban zajló Európa bajnokságon a magyarok ismét letették névjegyüket. A magyar csapat egy nagyszerű Bronzérmet szerzett meg, míg Szilvási Szilárd lett az újdonsült Európa bajnok! Szilárd már a válogatón is megmutatta, hogy felkészült a megmérettetésre, az Európabajnokságon aztán a szerencse sem pártolt el mellőle, és mint egy jó horgásznak illik, ő élt is a lehetősséggel, és begyűjtötte az aranyérmet. Persze ez nem volt ...

Keszegezés light feederrel
Megjelent: 2013. June 28. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A Fehérvárcsurgó-i víztározó csodás halakat rejt. Messze földön híres harcsaállományáról, de más ragadozók is nagy számban találhatóak vízben. Pontyok közül sok a kapitális példány, a tó keszegállománya pedig ámulatba ejtő. Az itt évenként megrendezett úszós ...

Ponty és kárász a feederboton
Megjelent: 2013. June 25. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A nyár idén felettébb későn érkezett. A tavasz közepét elkerülve még mindig kabátban vártam a kapást a Hajnal horgásztó szeles partján. A Nap sehogy sem akarta felmelegíteni se a vizet, se a partot, sem a halakat. Komótosan kapkodták a csalit, mintha csak nyammogtak volna rajta. Ilyen körülmények között egy nagy ponty úgy kap, mintha ...

Benzár Zsolt és a finomszerelék
Megjelent: 2013. June 24. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Van hogy a finomabb felszerelések kellenek ahhoz, hogy igazán eredményesek legyünk, a mostani műsorunkban is hasonló a helyzet. Benzár Zsolt mesterhorgász már számtalanszor bizonyított, most ismét elénk tárja tudásának egy szeletét. Szép keszegek és kárászok bánják Zsolt horgászatát, tartsanak most is velünk. A műsor a ...

A match úszók használata
Megjelent: 2013. June 20. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A match-, illetve a hétköznapi nyelvben ritkábban használt wagglerúszók sajátosságaikkal, egyedi tulajdonságaikkal nagyon fontos meghatározói az eredményes gyűrűsbotos úszós horgászatnak. Nyugodtan állíthatjuk, hogy a technika kivitelezéséhez két speciális eszközre minden körülmény között ...