Keresett kifejezés: AID 46 találat

Egy kiállítás képei
Megjelent: 2015. March 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A tavaszi időszakban sokunkban már pezseg a horgászvér. Ezt talán egy picit csillapíthattuk a Syma csarnokban a Horgászshow alkalmából, ahová az Energofish ismét számos újdonságot és meglepetést vitt magával. Koós Ferenc neve alatt már találkozhattunk számos újdonsággal ebben az évben, azonban most is maradt puskapor. Új harcsázásra szánt zsinórok kerültek forgalomba, a Koós Monster egy igazi nagyágyú, a nagyharcsákra és a kemény ...

Lineaeffe pergetőorsók
Megjelent: 2014. February 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

x Előző cikkünkben bemutattuk az olasz cég nagyágyúinak számító, profi kategóriás pergető orsóit, most pedig az a feladatunk, hogy meggyőződjünk a Linea alacsonyabb árfekvésű modelljeinek használhatóságáról. A pergetés műfaja, a fonott zsinór használata ugyebár nem kíméli a szerkezetet, így mi is szigorú tekintettel és magas elvárásokkal néztünk bele a „gépházak” belsejébe. A „boncasztalon” ezennel a cég két ...

Zsinórválasztás felsőfokon 1. rész
Megjelent: 2013. September 05. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

x A fonott zsinórok Horgászfelszerelésünk legfontosabb elemének, a horgászzsinórnak óriási szerepe van az eredményes halfogásban. Az idő folyamán bebizonyosodott, hogy a megfelelő vastagságban, szakítószilárdságban és színben alkalmazva nélkülözhetetlenek a napi gyakorlatban, a különféle módszerekhez igazított speciális tulajdonságok tovább növelték eddig sem kicsi szerepüket. A gyártók napjainkban is ontják magukból a jobbnál jobb ...

Főzsinórok, dobóelőkék feederhorgászathoz
Megjelent: 2013. June 19. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Milyen zsinórt érdemes vásárolni? Gyakran hangzik el ez a kérdés horgászboltokban, valójában a kínálat rendkívül széles, választani pedig nehéz közülük. Habár a gyártók igyekeznek segítségünkre lenni különböző ajánlásokkal, mégis leginkább a tapasztalat az, ami megmutatja, ha egy ...

A hónap csalija: Salmo Thrill
Megjelent: 2013. May 24. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Gondolom senkinek nem árulok el azzal nagy titkot, ha azt mondom, hogy a balin egy rendkívül óvatos és ravasz hal. Vannak olyan élő vizek, ahol szinte minden létező műcsalival becsapható és jól fogható, de egyes vízterületeken csak a „legfajspecifikusabb” csalikkal verhető át. Ilyen a sokak által a mai napig csodált és nagy becsben tartott Salmo Thrill. A ...

Téli pergetés
Megjelent: 2013. January 22. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A téli pergetés izgalmas, de nagyon időjárásfüggő horgászati módszer. Jobbára a nehezebben befagyó folyóvizeken, melegvizű pályákon művelhető és enyhe időjárás esetén, ha kiengednek az állóvizek, csatornák. Közvetlen jégveszte után néha nagyon sikeres tud lenni! Mivel ilyenkor minden ragadozó hal a fenék ...

Cserkelő pergetés csónakból a Ráckevei Duna-ágban
Megjelent: 2013. January 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

cserkeles Megmondom õszintén az idei rablóhalazás nagy csalódást okozott. Nyáron se jöttek be a harcsázásaim, süllõt egyet se fogtam, de az õsz sem hozott igazi sikereket. A Nagy-Dunán a legideálisabb kövezéseket végig pergetve egy, azaz 1 kapásig sem jutottam. Mivel mások is, igazi helyi mágusok is így jártak, ...

Csukák nyomában a Velencei tavon
Megjelent: 2012. September 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

csukazas a velencei tavon Hazánk második legnagyobb kiterjedésû természetes állóvize, a Velencei-tó számtalan horgászmódszer alkalmazására, kipróbálására nyújt lehetõséget. A fõ horgászhal természetesen itt is - mint bárhol az országban - a ponty, de tekintélyes mennyiségû ragadozó hal is ...

Wobblerszentelő
Megjelent: 2012. June 27. | Forrás: Jakó László | Írások

Drága, kedves kicsi Sajóm! Ha valaha meghálálhatom mindazt a jót, amit velem tettél, kérlek közöld, mi módon és hogyan tehetem majd. Bő évtizede járom partjaidat rendszeresen, s még azok a napok is élményszámba mennek, amikor alig akad a horgomra valami. Bizony, megesik, hogy hosszú órákon át egyet sem dobok, csak figyelek, lesem a ...

Harcsák ismét
Megjelent: 2012. June 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Néhány nappal az első harcsatúrámat követően ismét a helyszínen voltam, újra a bajszosokra fentem a horgaimat. A felszerelésem ugyanaz volt, mint korábban, valamint a taktikán sem változtattam, felszíni és fenekező módszerek. Az időjósok is hasonlóan borús időt jósoltak, tehát semmi nem változott, azaz még is,… időközben az ...

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Halak a csónak alól: vertikális horgászat
Megjelent: 2012. May 07. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

A pergetés egyik legfiatalabb "szakága" a vertikális horgászat. A nagy, mély tavakkal rendelkező országok (főleg Európa északi felén), hatalmas hagyományokkal rendelkeznek ebben a témában. Ennek oka, egyrészről az, hogy a módszer kiválóan alkalmazható jégről is, és ugye a skandinávok ebben is az élen jártak, amióta csak a ...

Gumival az éjszakában
Megjelent: 2012. February 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A hideg őszi idő előrehaladtával az éjszakai felszíni wobbleres süllőzések egyre szerényebb eredményekkel zárulnak. Eleinte ugyan kevesebb a kapásunk, de ilyenkor előkerülnek kapitális példányok is, idővel viszont szinte teljesen elcsendesedik a felszíni éra. A legtöbben letudják azzal, hogy ennyi volt, lejárt a szezon, és áttérnek a mederben ...

Salmo Thrill kicsit másképp
Megjelent: 2012. January 11. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megjelenése óta az egyik legjobb balinos műcsali a Salmo Thrill, s ha méltatni kell, mindig eszembe fog jutni, hogy a kazahsztáni csónakos pergető világbajnokságon egy nagyon értékes bronzot hozott a válogatottunknak. Az ET Blade Spin nyele nagyon stabil és kellemes fogást biztosít A műcsali alapkoncepciója sok más balinra szánt wobbleréhez hasonlatos: ...

ET és a Matuzsálem
Megjelent: 2011. December 30. | Forrás: Jakó László | Írások

Nem mindennapi élmény az, amikor valaki hatalmas halat fog. Még az olyan dolgok is elhalványulnak mellette, ha több szép ponty, kisebb harcsa akad horogra. Sallai Attila és barátai az ET Spin Blade jóvoltából testközelből tapasztalhatták, mit jelent egy száz kilónál is nagyobb harcsa megfogása folyóvízen. A továbbiakban Attila maga meséli el ...

Ír nyár és a csukázás
Megjelent: 2011. October 19. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Ez a nyár is eltelt és most visszagondolva talán az idén szántam rá először magam, hogy pergetve is próbálkozzak a csukák becserkészésével. Sok mindent próbálgattunk horgászataink során és azt kell mondanom, hogy nyáron, mint tavasszal a felszín közelében voltak foghatóak. Ha pedig ott nem fogtunk, a mélyben sem jártunk ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Feltolóssal pontyra
Megjelent: 2011. September 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nyár és az ősz egyik népszerű horgászmódszere a feltolós úszós pontyozás. Ezúttal egy Tisza-tavi ártérre látogattunk, hogy ott tegyük próbára szerencsénket. Az elmúlt esztendő bizonyos helyeken alapjaiban alakította át a pályákat, de a halbőséggel nincs gond, ezt mi is bizonyíthatjuk. Napfelkelte előtti ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

Vadító ízek ragadozóknak
Megjelent: 2011. April 15. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak - Murányi Antal Sokszor elmentem mellette, de aztán mégis tettem egy próbát a műcsalis horgászatban is alkalmazható folyékony távcsalikkal. Milyen íz lehet csábító egy süllő számára? Érdeklik az ízek és illatok a támadásba lendülő csukát? Elméleti és gyakorlati ...

FEHOVA - 2011
Megjelent: 2011. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, újra eljött a legnagyobb magyarországi horgászkiállítás, a FEHOVA ideje. Több hónapja lázasan dolgoztunk azon, hogy a kiállítás sikeres legyen. Rengeteg munkát fektettünk az előkészítésbe, az új polcrendszerek elkészítésébe, kialakításába, az új termékek időre ...