Keresett kifejezés: matchbot 18 találat

Melegedő vízen pickerrel
Megjelent: 2012. March 30. | Forrás: Energo Team | Írások

Gyakran kerülünk olyan szituációba, amikor a helyes módszer kiválasztása abszolút döntő a fogás későbbi alakulását tekintve. Adott egy változatos mélységű holtág, ahol kiterjedt 50-70 centis víztől a 3,5 méterig mindenféle víztípust meghorgászhatunk, s a lehetséges módszerek is változatosak. Az ...

Feeder fogta csuka
Megjelent: 2012. January 27. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Augusztus utolsó hetére érkezett meg az igazi nyári kánikula. Állat és ember egyként menekült a fák árnyékának hűsébe, igyekezett minél kevesebb időt eltölteni a tűző napsütésben. A vizek szinte forrtak a pipáló halaktól, akik így próbáltak a mélyebb, oxigén hiányos vízből felemelkedve egy kis ...

A kis patak csukája
Megjelent: 2012. January 20. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Október egyik napsütéses szombat délutánján egy barátom nagyot gondolt. “Mi lenne, ha kiugranánk pergetni?” - kérdezte. Épp előtte szántam rá magam, hogy beszerzek egy igazi rablózáshoz való felszerelést, de épp máskorra terveztem a pecát. “Két óra és jövünk” - ki tudott volna ellenálni egy ilyen ...

Halak a mélyből
Megjelent: 2011. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már hetek óta tervezünk egy közös horgászatot Bömbi barátommal. Több helyszín és időpont is felmerült, de mindig az utolsó pillanatban, indulás előtt keresztbe tett valami. Hol nekem, hol meg neki került más elfoglaltsága, mely ismételten odébb tolta a közös pecát… Szombat reggel megszólal telefonom. Hát ki más lett volna, mint ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...

ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA
Megjelent: 2011. September 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idén ötödik alkalommal került megrendezésre a már hagyományt teremtő és sokak számára ismert ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA nevet viselő „amatőr” horgászverseny. A verseny egyik érdekessége, hogy minden évben más színhelyen kerül megrendezésre, próbálva bejárni Erdély különböző ...

Egy jó kis spiccbotozás a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. August 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Bár már jócskán benne vagyunk a nyárban, de néha még mindig úgy jön a szöszmő a vízen - főleg ha a szél átnyomja a stégem elé -, hogy szinte képtelenség úsztatni. A tavaszi fenekezős pontyinvázió után, pedig igencsak jól esne már egy szép úszós peca. Igaz, talán már meg is írtam, valami ...

Vigaszpontyok
Megjelent: 2011. August 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A sors fintora, hogy az idei évben kedvenceimmel, a ragadozóhalakkal nincs különösebb szerencsém. Túráimat többnyire az útonállók köré szervezem, de bármerre indulok mindig mellém szegődik a balszerencse. Amennyiben sikerül horogra csalnom néhány jobb példányt, azok rendre leakadnak mielőtt a kezem rájuk tehetném. A sorozatos kudarcaimat a ...

Csurgói dévérlesen
Megjelent: 2011. July 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mélyvízi horgászat mindig is sajátos, speciális ágát képezte a halfogásnak. A magas vízoszlop hatásainak kiismerése, a távolabbi mélységek megfejtése nem kis feladat elé állította a finomszerelékes horgászokat. Idővel aztán a sok kísérletezés, megtapasztalás csökkentette a kérdőjelek ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

Májusi hajnalok
Megjelent: 2011. June 24. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Bár a naptár szerint még csak május van, az időjárás erről tudomást sem véve nyárivá vált a napokban. Hajnalban is enyhe az idő, és délutánonként zivatarok teszik változatossá az időjárást. Napközben a hőmérő higanyszála nemegyszer harminc fok környékére emelkedik. Ilyenkor a délutáni viharok ...

Született harcos
Megjelent: 2011. June 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán megemlíteném, hogy miként keveredtem bele a ragadozós beállítottságom ellenére ebbe a finomszerelékes kalandba. Az egész a harcsákkal kezdődött és azzal, hogy nem volt elegendő csalihalam. A kétnaposra tervezett bajszosok utáni hajsza első estéjét különösebb események nélkül ...

Finom meccses nosztalgia
Megjelent: 2011. June 06. | Forrás: Sztahovits Péter - Fotók Faith Tímea | Írások

Régebben, mikor még a matchbotos peca volt számomra a favorit, volt két kedvenc horgászbotom. Karakterre hasonlítottak egymásra, mindkettő igen lágy, már-már „taknyos" bot volt, 10gr dobósúllyal. Igazi, angolos dévéres pálcák voltak ezek, melyekkel sok szép emléket gyűjtöttem mind a versenyeken, mind a hétköznapi horgászatokon ...

Korai compók
Megjelent: 2011. June 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az idén sincs másként, az időjárás most sem tud hasonlítani az elmúlt évekhez. Bár nem hiányoznak az esős, hideg tavaszi napok, de ezekkel már oly rég találkoztam, hogy nem is emlékszem rájuk. Napsütés, kellemes meleg idő, sokszor szélcsend, talán ez már nem is az igazi Írország - gondolom néha. Kb. nyolc hete nem esett ...

Szeles keszegezés
Megjelent: 2011. May 11. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Mifelénk rendszeresen van remek horgászidő, általában ilyenkor nem jutok ki a vízpartra. Sokkal jellemzőbb, hogy a horgászatra szánt nap esik az eső, fúj a szél, hideg van, frontos az idő, illetve ezek különböző koktélok formájában tálalva. Nem volt ez másként szombat délután sem. Hallottuk a híreket homok viharról Pesten, lezárt ...

Extrém matchhorgászat
Megjelent: 2011. May 06. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Korábban már teszteltük az Energo Team Blade Match sorozatból a „Medium Heavy" 3,90-es botot. Már akkor leszögeztük, hogy egy kiemelkedően szigorú nyélről van szó. Mi a helyzet akkor a „Heavy" változattal? Talán nem árulunk el titkot, ha előzetesen megjegyezzük, hogy ehhez hasonló botot sem nagyon találni a hazai piacon. „Hand made" azaz kézzel ...

Tavaszi (Blade) meccs pontyokkal
Megjelent: 2011. April 22. | Forrás: Sztahovits Péter-Fotó-Faith Tímea | Írások

Különösen felszabadító érzés a szabadban lenni, mikor a hosszan tartó tél és a csontig hatoló komor hideg után előbukkannak az első melengető napsugarak. Érezni a levegőben, végre megérkezett a tavasz. Ez persze egy pergető horgásznak mást is jelent, mégpedig azt, hogy legtöbb ragadozó halunkat tilalom védi, így kénytelen másfajta ...

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló
Megjelent: 2011. April 11. | Forrás: Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök | Írások

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló - Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök A 2010-es esztendőben, hagyományteremtő jelleggel útjára induló, 4 fordulós Tisza-tavi kupasorozat idei első állomására érkezett. Ezúttal a tiszafüredi Holt-Tiszán csónakos, úszós keszegező horgászatban ...

Kora tavaszi potykák
Megjelent: 2011. April 01. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kora tavaszi potykák - Halmos Horgásztársaimhoz hasonlóan a hosszú téli böjt után én is ki voltam éhezve már egy kiadós kora tavaszi pontyozásra. Március közepére az egyre csak javuló, melegebbre forduló időjárás szabadította fel állóvizeinket a jég fogságából, ennek köszönhetően nagy ...

Blade Match-el a Tiszán
Megjelent: 2011. March 31. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal Szarvas Zoltánnal érkeztünk meg a Tisza folyóra, hogy egy kora tavaszi keszegezéssel tegyük próbára az Energo Team Blade Match botját. Egy teljesen rendhagyó helyszínen, egy hasonlóan rendhagyó horgászatban lehetett részünk. Hajnal a tiszaörvényi Kormorán kikötőben - innen indultunk Először is néhány szót ...

FEHOVA - 2011
Megjelent: 2011. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, újra eljött a legnagyobb magyarországi horgászkiállítás, a FEHOVA ideje. Több hónapja lázasan dolgoztunk azon, hogy a kiállítás sikeres legyen. Rengeteg munkát fektettünk az előkészítésbe, az új polcrendszerek elkészítésébe, kialakításába, az új termékek időre ...