Keresett kifejezés: paszta 225 találat

Írország - télen
Megjelent: 2011. February 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Már nagyon vártam, hogy tudjak írni egy aktuális cikket az Írországi csukahorgászatról. Különös, de itt - ugyanúgy, mint kis hazánkban -, az elmúlt fél évben nagyon sok váratlan meteorológiai jelenség történt. Otthon a rendkívüli hőingadozásokról láttam híreket, míg itt a kellemetlen hosszantartó ...

Beteljesült álom
Megjelent: 2011. February 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kisgyermek voltam még, amikor az első twistereket és gumihalakat kaptam a szüleimtől. Évekig tétlenül pihentek a horgászládában, pedig elragadott sokszínűségük, formaviláguk, anyaguk, valahogy mindig olyan jóleső érzés volt kézbe venni őket. Róluk, hogy ezekkel halakat is lehet fogni, akkoriban még, mint csak valami elérhetetlen távoli ...

Beszéljünk a balinokról
Megjelent: 2011. January 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hogy jut eszembe éppen most a balinokról irni, mikor kint térdig ér a hó és a vizeket, ha nem is járható vastagságú, de fehér jégszőnyeg borítja? Ilyenkor a lékhorgászatról kellene szóljanak soraim... Ez így igaz, de azt inkább hagyjuk máskorra, hadd melegedjek meg egy kicsit, hisz éppen most érkeztem haza. ...

Bemutatkozik az ET Zander Jig Fast
Megjelent: 2010. December 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az Energo Team Zander Jig Fast botok közül a hosszabbat, a 2,40-es modellt vittük el horgászni. Szeretnénk ezt a pálcát, és rajta keresztül az egész Zander Jig botcsaládot bemutatni, mert bár friss, vadonatúj modellekről van szó, máris „híre kelt" és igen nagy népszerűséget jósolhatunk neki. Laci első próbálkozása a ...

Az utolsó nap
Megjelent: 2010. December 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sosem hagytam még el úgy a Deltát, hogy ne kerestem volna fel az őnöket. Ezúttal sem lehetett másképp, az utolsó napomat rájuk szenteltem. Néha süllőzés közben be-beugrott egy- két jobb darab az esték folyamán, de nem elégedtem meg a véletlenül fogott balinokkal, célzottan rájuk akartam horgászni. Az Ó-Dunán csak kis ...

Finnyás csukák
Megjelent: 2010. November 29. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Esős napok köszöntöttek ránk a Crişan-i horgásztanyán. A festeni kívánt felületeket eláztatta a víz, a munka leállt. Jó alkalom nyílt arra, hogy nappal is felfedezzük magunknak a Delta halait. Elsősorban a csukákra koncentráltunk, ebből kifolyólag olyan zugait kerestük fel a torkolatvidéknek, ahol e csodás ragadozókkal a legtöbb ...

Melyik bot legyen?
Megjelent: 2010. November 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Szezonzáró műlegyes horgászataim jó lehetőséggel szolgáltak még néhány bot-kérdés tüzetes megvizsgálására, és a kapcsolódó eszközök éles próbájára. Legyezőbotunk viselkedése nagyban függ a párosított zsinórtól, így hát néhány zsinórt is megmutattam ...

Süllők a porondon
Megjelent: 2010. November 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Október második felébe léptünk, bármennyire is szomorú, de ez már az őszi időszak, csak egy lépés és itt a tél. A helyzet úgy alakult, hogy pont ebben az időszakban a Duna-deltában kötöttem ki Attila barátommal. Utazásunkban nem teljesen a horgászaté volt a főszerep. Farkas Levi barátom, Crişan-i horgásztanyáján nagyobb ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Októberi csukázás Ír vizeken
Megjelent: 2010. November 15. | Forrás: Bognár Zoltán | Írások

Az elmúlt hónapban nem sok idõm jutott szeretett hobbim ûzésére, de azért eltöltöttem egy-két napot a vízen a vendégekkel. Sok új dolgot kipróbáltam a csukahorgászat eredményesebbé tételének érdekében. Persze, azért volt hogy vontattunk, de inkább pergettünk ebben a hónapban. Októberi vontatva ...

Domolykós teríték
Megjelent: 2010. November 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legutóbbi horgászataim rendre kudarcba fulladtak, ami arra késztetett, hogy módszert váltsak és a pergetés, legyezést félretéve, ezúttal úszós módszerrel próbáljam becserkészni a halakat... A helyszín nem volt kérdéses számomra! A Maros felsõ szakaszának néhány évvel ezelõtt kikotort ...

Álomból a rémálomba
Megjelent: 2010. October 25. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Csónakos pergető OB. I. forduló Gyöngyös 2010. Mint ígértem a Mátrai Pergetők versenye után, az idei csónakos pergető OB. I. fordulójáról szeretném beszámolómmal tájékoztatni a pergetés elkötelezett híveit. Az előjáték után, mely a mi versenyünk volt az OB. -t megelőző hétvégén, már ...

Spiccbottal röviden - ET POWER POLE 400 vs ET RUBIN POLE 300
Megjelent: 2010. September 06. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A spiccbotos horgászatot mindig is jó mókának tartottam! Ha ezt a módszert választom, elsősorban a hosszabb 7-8 m-es pálcákat helyezem előtérbe, hisz ez az a hossz, mellyel az általam horgászott vizeken eltudom érni a testesebb halakat. Ennél rövidebb pálcákat csak nagyon ritkán használok! E ritka alkalmak egyike volt az elmúlt hétvégi ...

Süllők, felszíni wobblerekkel
Megjelent: 2010. August 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Köztudott dolog, hogy éjszaka kifejezetten jól foghatóak a süllők különböző felszíni és felszín közeli wobblerekkel. A nyári éjszakákon, amikor csattog a víz a rablásoktól, nincs más feladatunk, mint odadobni egy jól mozgó műhalat és a siker garantált. De nehezebb a dolgunk, ha nappal, illetve holdfényes éjszakákon ...

Balaton - jobb, mint gondolnánk!
Megjelent: 2010. August 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal a magyar tengert sikerült célba vennem. Igazság szerint családi nyaralás volt az apropó, de a horgászat sem maradhatott el! Egy újdonsült horgászcimbora jóvoltából egy kis csónak is rendelkezésemre állt, így nem csak parti betyárkodásról lehetett szó, hanem komolyabb lehetőségekkel is számolhattam. A ...

Nehéz időkben - Pergetett apróságok
Megjelent: 2010. August 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei nyár nem a korlátlan lehetőségekről szólt, legalábbis ami a pergetést, a műcsalis horgászatot illeti. Már napok óta erre várok… Nagyon meg kellet gondolnia az embernek, hogy hová megy horgászni. Szinte egész nyáron, néhány nap kivételével a vizek nagy része alkalmatlan volt a pergetésre. Persze az igazi pergető ...

Az elveszett pisztrángok nyomában
Megjelent: 2010. July 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt néhány esztendőben, ha pisztránghorgászatról esett szó, egyre több negatív, lehangoló véleményt halottam pisztrángos vizeink állapotáról. Ez nem véletlen, hisz természetes vizeink egyre nagyobb megpróbáltatásnak vannak kitéve. Szennyezés, erdőkitermelések, orvhalászat… ezek mind olyan ...

Slider, csukák, sügerek
Megjelent: 2010. July 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Már számtalanszor bizonyította rátermettségét a Slider, és úgy érzem, hogy még hosszú időn keresztül tündökölni fog. Van benne valami, aminek a ragadozóhalak nem tudnak ellenállni. Formája, mozgása, színválasztéka, mind-mind olyan jellemzők, amiért mi, pergetőhorgászok szeretjük, és még sokáig szeretni ...

Twisteres sügerezés
Megjelent: 2010. July 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy véletlen folytán bukkantunk rá a portyázó sügerekre az Egyik tiszai holtágon. Ezt a méltatlanul mellőzött kis halfajt kevesen horgásszák, pedig műcsalis becserkészése igazán jó móka. Nagyon falánk kis ragadozó, ha jól eszik, és a helyet is jól választottuk meg, egyiket lehet fogni a másik után. Apró, ...

Öt perc test-test ellen - Kazahsztánban
Megjelent: 2010. July 19. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A kazahsztáni Ili folyó sok horgász álmai között szerepel, mint horgásztúra célpont. Nekem idén júniusban megadatott hogy horgászhassak a legendás harcsaparadicsomban. Persze azt sokan nem gondolják, hogy még egy ilyen vízen is lehetnek olyan tényezők, amelyek nehezítik a horgászatot, rontják az esélyeinket. A sivatag nem valami ...

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Ír napok - második rész
Megjelent: 2010. July 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ír napok – második rész Míg az írországi beszámolóm első részében a pergetés körülményeiről és eszközeiről számoltam be, a második részben főleg egy általam korábban nem művelt módszerre, a trollingozásra térnék ki. Ez a műfaj amennyire ismeretlen idehaza, éppen olyan gyakran művelt ...

Gyereknapi horgászverseny
Megjelent: 2010. July 09. | Forrás: Bokor Károly | Írások

A tavalyi esztendőben kaptuk az ötletet, hogy a gyermeknapon a legfiatalabb korosztályt, a még nem horgászó gyermekeket is próbáljuk a vízpartra csábítani. Nem titkolt célunk egy horgászverseny rendezésével az volt, hogy igyekezzünk a horgászatot megismertetni, megszerettetni a gyermekekkel. A támogatóink jóvoltából csak Baranya megyében, ezer ...

Verseny az ívó halakkal.
Megjelent: 2010. July 02. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Manapság már bevett szokás, az egyesületeknél hogy nincs pontytilalom egész évben, ennek csak a horgászok örülnek, bár ha a pontyok szerelmi nászban úsznak, akkor fittyet hánynak mindenféle szuper csalinak. A sors úgy hozta, hogy a Jászjákóhalmai horgászegyesület versenyén, a pontyok pont ebben a stádiumban ...