Keresett kifejezés: pergető 318 találat

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Csukás-balinos végletek, mezőföldi végeken
Megjelent: 2011. August 22. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kósza szél kergette fejem fölött a felhőket, miközben pergető botommal és a műcsalis dobozzal ballagtam régi, jól megszokott helyeim felé kedves kis folyóm partján. Baloldalamon a patak, jobbon pedig a Sárréti táj nyárba öltözött rétje kísért már kilométerek óta. Gyermekkorom óta járom ezt a vidéket, de soha nem ...

Perch Blade avató sügerek
Megjelent: 2011. August 17. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az egyik, ha nem legszebb halunk a sügér. Szinte minden hazai vizünkben megtalálható, de kevés helyen van jelentős állománya. A horgászok szemében a mai napig nincs becsülete. Ott ahol sok van belőlük, sem nagyon horgásznak rá. Nekem személyes kedvencem a vizeink kis csíkos lovagja. Képes vadul zabálni, de sokszor szinte eltűnik a vízből. A legnagyobb ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Újra a Pó-deltában - 2. rész
Megjelent: 2011. July 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mielőtt rátérnék az éjszakai pergetésre és folytatnám élménybeszámolómat, fontosnak tartok tisztázni néhány dolgot! Mindannyian már többéves pergetői tapasztalattal rendelkezünk viszont a harcsapergetésben még „tanoncok" vagyunk, így aki konkrétumokat próbál leszűrni soraimból annak tudnia kell, hogy ...

A harcspergetésről
Megjelent: 2011. July 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A májusi harcsázásról kétféle teória lengedez. Az egyik, hogy ilyenkor fészken van, ott kell és lehet megfogni, főleg a nagyját. A mederben ilyenkor leginkább csak az emelt méret/80cm/ alatti példányok találhatók – azok is csak esetlegesen. Én a fészkenfogást messzemenőkig etikátlannak tartom, de tudom, sokaknál a hús ...

Vissza az Ír vizekre
Megjelent: 2011. July 13. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az írországi csukák keresése állandó kísérletezés jegyében telt. Rengeteg újdonság került hozzánk az elmúlt évben, amelyet ki szerettünk volna próbálni ezeken a szép vizeken. Ezáltal mi is okosodtuk némileg, meg a csukák is. A túra slágere egyértelműen az új Energo Team belly boat volt. Ritka, hogy az ember ...

10 termék, ami megkönnyíti az életünket
Megjelent: 2011. July 08. | Forrás: Energo Team | Írások

Benne vagyunk az igazi nyári horgászszezonban, és szeretnénk néhány jellegzetes, de talán nem mindenki által ismert terméket bemutatni. Ezek az eszközök hétköznapi termékek, nem is kell értük vagyonokat fizetni, de mégis sokunk felszereléséből hiányoznak. Némelyiküket szinte minden nap használhatjuk, azért fontosak, míg más ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

Pergetett jászok
Megjelent: 2011. July 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A jó öreg Duna egyik legszebb ajándéka a jászkeszeg. Ezt a kiválóan küzdő halfajt számos módszerrel eredményesen horgászhatjuk, de kétségtelenül a pergetés a legsportszerűbb. A bot ízléses ruhában szállítható A Dunaparton cserkelve jól azonosíthatók azok a szakaszok, ahol érdemes ...

Domolykók a patakból
Megjelent: 2011. June 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

A városunk szélén csordogál egy kis patak. Sokan horgásznak is rajta, de csak kevesen tudják, hogy nagy kincset rejt patak vize. A víz kicsi, jelentéktelennek tűnő, de van itt élet. Kedvenceim a domolykók lakják ezt a sekély, sóderos szakaszát, a kedvenc kis vizemnek. Szerencsére kevesen értenek a becserkészésükhöz, így aztán ritkán ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...

Csukázás... kicsit másképp
Megjelent: 2011. June 10. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A horgászcikk ipar fejlődésével nem csak újabb és újabb termékek és eszközök látnak napvilágot, hanem a folyamatos fejlesztés eredményeként a gyártás során használt anyagok minősége is egyre nő. Így van ez a horgászbotok elsőszámú anyagaként használt karbonszövettel is, mely napjainkban éli igazi ...

Straub Dezső, a pecás bonviván
Megjelent: 2011. May 25. | Forrás: Jakó László | Írások

Ki ne ismerné közülünk a vén Dunán nevelkedett, huncut szemű, örökifjú sporttársunkat? Ki tudja, hányszor derültünk sziporkázó humorán, a színpadon és a televízió képernyőjén egyaránt. Arról viszont kevesebbet tudunk, hogy a horgászat szeretete mikor és miként vert gyökeret zsigereiben. Mert bizony ...

Feederbottal a régi helyeken
Megjelent: 2011. May 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Feederbottal a régi helyeken - Halmos Biztos vagyok abban, hogy ahogyan bennem is, úgy minden kedves horgásztársam emlékében hűen él az első, kezdeti halfogások élménye, s mellette azok a csodás helyszínek képei, ahol horgásszá érésünk, a természet értékeit megbecsülő emberré válásunk folyamata elkezdődött. Ezeket ...

Extrém matchhorgászat
Megjelent: 2011. May 06. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Korábban már teszteltük az Energo Team Blade Match sorozatból a „Medium Heavy" 3,90-es botot. Már akkor leszögeztük, hogy egy kiemelkedően szigorú nyélről van szó. Mi a helyzet akkor a „Heavy" változattal? Talán nem árulunk el titkot, ha előzetesen megjegyezzük, hogy ehhez hasonló botot sem nagyon találni a hazai piacon. „Hand made" azaz kézzel ...

Elkezdődött
Megjelent: 2011. May 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint régóta várt kedves, hű barát, úgy érkezett meg idén is a hosszú, hideg tél után. Az oly sokáig tartó távollétért nem győzött kárpótolni bennünket, mutatva azt, hogy hamar feledtetni akarja velünk a fázós és egyhangú szürke napokat. Friss illatot árasztó meleg szellőjével tudatosította ...

Áprilisi csukák
Megjelent: 2011. April 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre megérkezett az április és véget ért csukatilalom. Már nagyon vártam, hogy ismét pergethessek a kedvenc kis patakom csukáira. Szerencsére a tilalom végére megjött a jó idő is, így kellemes napsütésben indulhattam, ezen a vasárnap délutánon. Egy bot, egy merítő, és a pergető táskám volt az összes ...

Tavaszi (Blade) meccs pontyokkal
Megjelent: 2011. April 22. | Forrás: Sztahovits Péter-Fotó-Faith Tímea | Írások

Különösen felszabadító érzés a szabadban lenni, mikor a hosszan tartó tél és a csontig hatoló komor hideg után előbukkannak az első melengető napsugarak. Érezni a levegőben, végre megérkezett a tavasz. Ez persze egy pergető horgásznak mást is jelent, mégpedig azt, hogy legtöbb ragadozó halunkat tilalom védi, így kénytelen másfajta ...

Vadító ízek ragadozóknak
Megjelent: 2011. April 15. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak - Murányi Antal Sokszor elmentem mellette, de aztán mégis tettem egy próbát a műcsalis horgászatban is alkalmazható folyékony távcsalikkal. Milyen íz lehet csábító egy süllő számára? Érdeklik az ízek és illatok a támadásba lendülő csukát? Elméleti és gyakorlati ...

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló
Megjelent: 2011. April 11. | Forrás: Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök | Írások

Tisza-tavi kupasorozat, I. forduló - Teróczki László - Tisza-tavi Horgászegyesületek Szövetsége, Ügyvezető elnök A 2010-es esztendőben, hagyományteremtő jelleggel útjára induló, 4 fordulós Tisza-tavi kupasorozat idei első állomására érkezett. Ezúttal a tiszafüredi Holt-Tiszán csónakos, úszós keszegező horgászatban ...

Az elsők
Megjelent: 2011. April 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A végtelenségig hosszú volt a tél, de lassan tavaszi illatokat sodort a szél hópelyhek helyett. Egyik héten még lékből fogtuk a halat, a másik héten meg már kiolvadt tavakról kaptam híreket. Tűkön ülve vártam azt a napot, amikor végre kézbe vehettem a pergető botomat, és szabad vízfelületet támadhattam. Ő volt az ...

FEHOVA - 2011
Megjelent: 2011. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, újra eljött a legnagyobb magyarországi horgászkiállítás, a FEHOVA ideje. Több hónapja lázasan dolgoztunk azon, hogy a kiállítás sikeres legyen. Rengeteg munkát fektettünk az előkészítésbe, az új polcrendszerek elkészítésébe, kialakításába, az új termékek időre ...