Keresett kifejezés: pergető 318 találat

Tíz nap a Pó-deltában - harmadik rész
Megjelent: 2010. July 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkezve túránk utolsó 3 napjához, hátunk mögött hagytuk a csatornákat, és olyan dologgal próbálkoztunk, mely még teljesen új volt számunkra. Mindannyian már több éve pergetünk, de a harcsapergetéssel még egyikünk sem próbálkozott. Idáig elsősorban a csukák, a domolykók, a balinok és a hegyi vizekben ...

Tíznap a Pó-deltában - első rész
Megjelent: 2010. June 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Azt hiszem, kevés az olyan horgász, ki legalább egyszer ne hallott, vagy ne olvasott volna a Pó folyóról, annak deltájáról, a benne élő hatalmas harcsákról, pontyokról, amurokról, melyek messze földön híressé tették ezt a halban páratlanul gazdag horgászvizet. A tavaly, mikor először horgásztam a folyóban már tudtam, hogy ...

Csak röviden
Megjelent: 2010. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok horgász elítéli a rövid horgászbotokat még azelőtt, hogy tenne egy próbát velük. Évekkel ezelőtt én is ódzkodva tekintettem eme rövid virgácsokra, de mára szinte el sem tudom képzelni az életem nélkülük. Róla van szó Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy régen nem is lehetett a boltok polcain e kurta ...

Vízparti öltözet
Megjelent: 2010. June 01. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mialatt a gyártók főként a horgászbotok és orsók fejlesztésére koncentrálnak, a kissé félreeső horgászruha-szektorban is elszánt fejlesztés folyik. Horgászkalandjaink közben sokszor kerülünk olyan helyzetbe, ahol a hétköznapi ruhák nem állják meg helyüket (vagy talán jobban hangzik: nem állják a sarat), és ...

Excalibur Spin bottal csukára
Megjelent: 2010. May 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A legtöbben ősszel pergetnek csukára, pedig a tavaszi, ívás utáni horgászatok is okozhatnak pozitív meglepetést. Az Energo Team Excalibur Spin pergetőbotot állítottuk csatarendbe, miközben Kovács Adriánnal, a Salmo Team Hungary tagjával indultunk csukázni. Reggeli szerelgetés a felújított csónakban A cél egy szabolcsi tó, ahol ...

Csuka-históriák Tavaszi gumik
Megjelent: 2010. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Tavaszi csukázásaim rendszerint egy befejezetlen randihoz hasonlóak. Nagy tervekkel érkezek, és anélkül kell távoznom, hogy mindenre sor került volna. Temérdek műcsali és módszer várt kipróbálásra egész télen, és most képtelenség mindent belesűríteni egy napba… Hát maradtam három napot. Annyira ...

135 kg-os világrekord harcsát fogott egy magyar horgász!
Megjelent: 2010. April 16. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A hír már nem friss, de még erősen aktuális, hiszen a fogás március közepén történt. A fogás értékét növeli, hogy pergetve lett elejtve ez a gigantikus méretű harcsa. A történet pikantériája, hogy egy kis mértékben én is érintett vagyok a történetben, így furcsa volt riportot készíteni, a harcsa ...

Kárászok és keszegek, csak úgy
Megjelent: 2010. April 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Két nap kimerítő pergetés, legyezés, és félnapnyi igen megerőltető sörözés után, János öcsém úgy döntött, hogy egy kis amatőr úszózással színesíti tavaszi programját. Szíve mélyén elkötelezett finomszerelékes horgász ő, de a sors ezidáig csak ritkán adott lehetőséget ...

FeHoVa 2010 - Minden, mi szem-szájnak ingere
Megjelent: 2010. April 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Események/Kiállítások

A március végi napok immár végérvényesen egybeforrtak a Fehovával, ami az idén ünnepelte 17. születésnapját. Ezúttal is rengeteg érdeklődő látogatta meg a Hungexpo „A” pavilonját, ahol csemegézhettek a horgászattal és vadászattal foglalkozó cégek palettájáról. Élményben nem volt hiány, ...

ET Power Spin - teszt
Megjelent: 2010. March 24. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A Power Spin szép vonalai láttán hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy ez valójában egy középnehéz fegyver – csak közepes vagy nagyobb méretben fordul elő, egyértelműen a keményebb pergetőbotokra szánták, nehéz gályamunkára. Az orsó szétbontása közben is csak erre tudtam gondolni. A ház ...

Útmutató a legyezőbotokhoz
Megjelent: 2010. March 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A legyezőbot elsősorban dobóeszköz, és csak másodsorban fárasztó vagy csalivezető eszköz is. Tehát amikor a legyezőbotokról elmélkedünk, minduntalan kénytelenek vagyunk utalni a bot-zsinór összhang fontosságára is. Bot és zsinór – ez a két összetevő alkotja azt az „ostort", amely ördöngös praktikákra ...

Nyári emlékek
Megjelent: 2010. March 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem tudom, hogy minden telet ilyen nehezen viseltem-e idáig, de minden tél végén azt mondom, hogy az idei volt a legnehezebb… Ilyenkor nagyot dobban az ember szíve és adrenalin áramlik az egész testbe… még így utólag a képet nézve is. Itt most nem feltétlenül a kinti mínuszokra, a sűrűn hulló hópelyhekre és a többi hideggel ...

Februári pergetés Írországban
Megjelent: 2010. February 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Üdvözlök mindenkit Írországból. A múltkori cikkemből kimaradt a vontatós módszer illusztrálása, ezt most a pótolom. A vontatós módszerek közül én csak a döglött csalihalakkal történő alkalmazást használom. Nagy csali nagy csuka! Nem mindig igaz. A képek illusztrálják az effajta technika tartozékait. ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Léggyel éjszaka?
Megjelent: 2010. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Sokáig azt hittem, hogy az éjszakai legyezés nem is létezik, amíg magam is meg nem győződtem, hogy nagyon is létezhet – hiszen az éjszakai ragadozók nem különösebben válogatnak a pergető vagy legyes csalik között, ha éppen étvágyuknál vannak. A mi dolgunk csak annyi, hogy eljuttassuk horgunkat a halak szája elé. Az elmúlt időszakban több ...

ET Power Match orsó teszt
Megjelent: 2010. February 05. | Forrás: Nagy Levente | Tesztek

Első ránézésre egy orsót a külsejéről ítélünk meg. Ha tetszik, akkor kézbe vesszük, kipróbáljuk és csak használat után tudunk egy átfogó véleményt alkotni róla, mely alapján eldönthetjük, hogy egy megbízható, igényeinket kielégítő orsót kaptunk-e pénzünkért, vagy ...

Excalibur FD teszt
Megjelent: 2010. January 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ha egy orsót pergetésre szánunk, jelentősen magasabb követelményekkel kell szembenéznünk, mert ez a módszer szinte teljesen az orsóra alapoz: a horgászat teljes időtartama alatt tekergetjük a masinát, nemegyszer plusz súllyal is megterhelve. Az Excalibur FD pergető orsót tehát különösen szigorú vizsgálatnak vetettem alá. Az Excalibur egy ...

Variációk csukára
Megjelent: 2010. January 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság már nagyon meg kell becsülni azokat a vizeket, ahol szép csukák élnek, nincs lerabolva, nem kell az országhatárt átlépni, és nincs tumultus sem, nem zavarják egymást a horgászok. Pont egy ilyen vízre kísértük el Kovács Adriánt a Salmo Team Hungary „egyik felét”. A multis összeállítás egy ...

Nagy csali, nagy csuka
Megjelent: 2010. January 13. | Forrás: Murányi János | Írások

A címből valószínűleg nem derül ki, hogy valójában a multis jerk-horgászatban tett kirándulásaimról fogok beszámolni, de a jerkelés, illetve méretes jerk-wobblerek ma már végérvényesen a kapitális csukák műcsalis horgászatával fonódnak egybe. Erre gondolok! Amikor román legyes- és pergető-bajnok ...

Nyári történet a kandalló mellé
Megjelent: 2010. January 11. | Forrás: Murányi János | Írások

Sokadik Delta-túrám révén jutottam el oda, hogy ma már nem is a kapitálisokat hajszolom, hanem apró különlegességekre, általam még nem látott deltai ínyencségekre vágyom. Láttatok már ujjnyi süllő-ivadékot? Felejthetetlen! De ugyanígy izgalmas számomra a Duna-delta békéshal-állománya ...

ET Excalibur
Megjelent: 2010. January 06. | Forrás: Nagy Levente | Tesztek

Ha első pillantásra véleményt kellene alkotnom az Energo Team Excalibur első, illetve hátsófékes orsójáról, és ezt egyetlen mondatba kellene foglalni, nem lenne nehéz dolgom: “Ez egy alacsony árfekvésű, mindenki számára elérhető, minőségi orsó, melyet az elegancia jellemez” Azonban ez az orsó többet érdemel egyetlen ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

Párducmintás ragadozó
Megjelent: 2009. December 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Vannak még csodák, és néha a titkolt álmok is valóra válnak, bármennyire hihetetlenek, akárhogy el vannak rugaszkodva a valóságtól. Pergető horgászként régi dédelgetett álmom, hogy egyszer egy olyan vízen horgásszam, ahol az egy-két kilós pisztrángok számítanak átlagméretnek. Sokáig úgy tűnt, hogy ...

Magányosan
Megjelent: 2009. December 11. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem vagyok az a kifejezetten magányosan kóborló horgász, de néha jól esik kicsit egyedül lenni a vízparton. Ilyenkor el tudok merülni a gondolataimban, új módszerekkel kísérletezgetek, vagy a jól bevált technikákon csiszolgatok, finomítok és természetesen néha halat is fogok. Az egyik délután villámként hasított ...