Keresett kifejezés: pergető 318 találat

Csak keményen
Megjelent: 2009. December 07. | Forrás: Murányi János | Írások

Nem tudom, hogy a harcsapergetés pontosan beilleszthető-e a pergetőmódszerek kategóriájába, hiszen kissé pergetés, de kissé nagyhalas horgászat is ez – sőt a kettő között is inkább egy rafinált nagyvadas kaland, amikor kiváló minőségű felszereléssel, illetve nagy hozzáértéssel kell becserkésznünk egy átlagnál nagyobb ...

Egy hét a Szulina-ágon
Megjelent: 2009. December 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pont egy évvel korábban egy mesés hetet töltöttem a Krisán (Crişan) nevezetű településen, a Duna-delta középső ágán. Ennek a hétnek az eseményeit méltánytalanul elhallgattam, de itt az ideje fellebbenteni a fátylat, és néhány sorban megemlékezni a történésekről, az ott fogott halakról. Az egyik este mailben kaptam, ...

Csukák között
Megjelent: 2009. November 27. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Lakhelyemtől közel száz kilométerre van egy horgásztó, ahova mindig szívesen járunk pergetni, ahol mindig történik valami izgalmas, mely újra és újra vízpartra mozdít bennünket... Jó hely arra, hogy új „holmikat” próbáljunk ki, vagy megmentsük azok becsületét, melyekről azt tartottuk, hogy nem tudnak halat fogni. A számos kisebb ...

Feledhetetlen találkozás
Megjelent: 2009. November 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mióta beköszöntöttek az éjszakai mínuszok és megjelentek az első sárga falevelek a víz felszínén, egyre kevesebb ragadozó nehezedik pergetőpálcám testére, pedig a köztudatban az áll, hogy az igazi pergetőszezon csak az ősz beálltával kezdődik… Lassan felfele haladva a folyón… Ez így igaz és nem is akarok ellene ...

Különös hangulatban
Megjelent: 2009. November 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Különös hangulata volt az elmúlt hétvégi horgászatnak! Különös, hisz a halakat nem hagyományos módon partról vagy csónakból próbáltuk becserkészni, hanem vízbe gázolva a sekély vizet, partszéli nádasokat vallattuk. Nagy izgalommal vártam az aznapi horgászatot, hisz egy új pergetőbotot is készültem ...

A változás szele
Megjelent: 2009. November 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sajnos a dolgaim elég rosszul alakultak, semmire nem jutott időm, és már hosszú ideje, hogy nem mehettem víz közelébe a folytonos rohangálásnak köszönhetően. A dolgot bonyolította, hogy erős lehűlést, havazást jeleztek a meteorológusok az elkövetkező hétre. Tudtam, ha nem végzek még a havazó beköszönte előtt a dolgaimmal, akkor még ...

Salmo Thrill a Kazah VB-n
Megjelent: 2009. November 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A magyar csónakos pergető válogatott, benne a Salmo Team Hungary két versenyzőjével, Lukácsi Bélával és Kovács Adriánnal, 2009 októberében a szakág világbajnokságán vett részt Kazahsztánban. Az Ili folyó deltavidékén, a Balhas-tó közelében kijelölt versenyszektor halgazdagsága ellenére nem ...

Csukazértis!
Megjelent: 2009. November 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A csukahorgászat legszebb módja a műcsalival történő csukázás. Nem állítom, hogy a késő őszi úszós csukázásoknak nincs varázsa, de még a bukdácsoló úszó látványa sem tudja azt az érzést kárpótolni, mikor a csalink által keltett rezgések egy éles koppanással megszűnnek, és a ...

Romániai Salmo Kupa 2009 - Széki tó
Megjelent: 2009. October 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Nyolcadik alkalommal csaptak össze a román pergetőhorgászok a közkedvelt Salmo Kupa lobogója alatt. A helyszín immár sokadszorra is a Kolozsvár melletti Széki-tó. Ebből könnyű volt kitalálni, hogy az esemény főszereplői a csukák lesznek, azt viszont senki sem gondolta, hogy a tarka jószágok igencsak szemérmesen viselkednek majd. Irány a starthely ...

Domolykók, melyekre mindig számítani lehet
Megjelent: 2009. October 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Akik olvasták korábbi írásaimat, gyakran találkozhattak, olyan történetekkel, melyeknek főszereplői a domolykók voltak. Ez nem véletlen, hisz természetes vizeink többségében, melyekben én is horgászom, szinte kivétel nélkül jelen vannak, így akarva-akaratlanul, szinte minden horgászatom alkalmával találkozom velük. Gyakran még akkor ...

Ejtsük be a műcsalit
Megjelent: 2009. October 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hányszor, de hányszor előfordult már pergetés közben, hogy a hosszan kidobott támolygóra, akkor fordult rá a csuka, mikor azt éppen készültünk kiemelni a vízből, hogy újradobjuk. Vagy hányszor eredményes, ha éppen beejtjük az orrunk elé és hagyjuk süllyedni, majd mikor lazul a zsinór jelezve, hogy műcsalink aljzatot ért, egy hirtelen ...

Nyári éjszakák a Pó folyón
Megjelent: 2009. October 09. | Forrás: Jenei Szabolcs | Írások

Mint legtöbbször, most is a Pó folyó hátán fogom élvezni a pergetés által nyújtott örömöket! És itt nem csak a halakra gondolok!! Rengeteg más gyönyörűség van körülöttünk amit csak a természet és a víz szerelmesei tudnak értékelni! A naplemente, a háborgó csönd amit a folyó magából ...

Szilikonok, meg egyéb műanyagok...
Megjelent: 2009. September 14. | Forrás: Murányi János | Írások

A műcsalis horgászat legnépszerűbb műfaját, a pergetést úgy lehet igazán felszabadultan művelni, ha adott hozzá a halban bővelkedő terep – mint például a Duna-delta legelső ága, a Chilia. Olyan vadregényes víz ez, amely számtalan műcsalis kísérletre kínál páratlan lehetőséget.Amikor először elvetődtem a mai napig érintetlen ...

Pénzes pérek
Megjelent: 2009. September 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt néhány napban több, környékbeli patak partján megfordultam, ahol találkoztam jóval és rosszal egyaránt. Volt, hogy elégedetten tértem haza, pedig egyetlen halat sem sikerült fognom, viszont láttam, hogy a patak kristálytiszta vize háborítatlanul szeli a kanyarokat, nyomát sem látva annak, hogy valaki háborgatta volna a közelmúltban ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Excalibur Spin teszt
Megjelent: 2009. September 02. | Forrás: Murányi János | Tesztek

Azt hittem időbe fog telni, amíg megszokom, de már az első horgászaton régi társként dolgozott a kezemben. Tökéletes súlyelosztás, szép kötések, extravagáns nyéltag – az Excalibur Spin pontosan az a bot, amelyet minden pergetőhorgász örömmel vesz kézbe.Az Excalibur Spin sok tekintetben jelent új vonalat az Energo Team botjai között. A meglepően ...

Első dobások – első rész
Megjelent: 2009. August 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az egész úgy négy-öt éve kezdődött, mikor először kedvet kaptam a műlegyezéshez… A folyóparton sétálva egy ismeretlen fickóval találkoztam, aki combig állva a vízben legyező felszereléssel „simogatta a vizet". Pihenésképpen leültem a szembe lévő fűz árnyékába és kivárva a megfelelő pillanatot, hogy ő is ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

Somogyország kincse
Megjelent: 2009. July 15. | Forrás: Jancsek János | Írások

Üdvözletem a kedves olvasóknak! Egyszerű ember lévén nekem is sokat kell dolgoznom a mindennapi betevőért, de egy nap kis családommal és barátommal arra gondoltunk, hogy pihenésképp pecázunk egyet! Szép kis tó a dombok között A Szántódi révtől 25 Km-re található Andocs, és tőle 1 Km-re a Sziget ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Svéd csukák
Megjelent: 2009. June 17. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A Horgászutazás.hu csapata májusban 9 napot töltött Svédország legszebb csukás vizein. Célunk a horgászlehetőségek feltérképezése, az információszerzés volt elsődlegesen. Vagyis, ha egy hazai horgász el szeretne ejteni egy szép svéd csukát, azt hogyan teheti meg? Hol tud megszállni? Hogyan jut oda? Milyen felszerelést vigyen ...

Őnök választottak
Megjelent: 2009. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket őnökként emlegetünk. Őn, ragadozó Őn, Őnhal, balin… számos megnevezését ismerjük ennek a ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...