Keresett kifejezés: pergető 318 találat

Holdfényes éjszakán, a Duna partján
Megjelent: 2008. October 28. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Szerencsés kézzel nyúltam a halakba mostanában. Akárhova mentem, bármit tettem, halat fogtam. Kezdtem úgy érezni, hogy már üres horoggal, csali nélkül is megjön a napi fogás. Ezt az érzést tovább erősítette egy esti pergetés Bánóczki Attila barátommal. Reggel már megfogtam a pontyot és a keszeget, de este újabb ...

Fék nélkül
Megjelent: 2008. October 26. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Talán ezekkel a szavakkal lehet a legjobban jellemezni a ragadozó őnt, mivel megállás nélkül csak úszik és úszik. Folyton mozgásban van, egy rakéta sebességével száguld a kishalak közé, hogy ott majd felrobbanva hatalmas káoszt teremtsen. Mire ráébrednek a kis jószágok, hogy mi is történik, már késő. Aztán amilyen ...

Harcsás pillanatok 1. rész â- Megcsúfolva
Megjelent: 2008. October 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha a harcsáról van szó, számomra megszűnik létezni minden más hal. Sok-sok kellemes emlékem fűződik ehhez a halfajhoz. Az évek során megtanultam szeretni és becsülni ezt a rejtélyes életmódot folytató nagyragadozót. Ha az éj csendjében meghallom a semmivel össze nem téveszthető rablását, mindig futkosni kezd a hideg a hátamon. A ...

III. Magyar Salmo Pergető Kupa - Rinyaszentkirály - második nap
Megjelent: 2008. October 06. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Szikrázó napsütés, de október elejéhez képest csípős hideg fogadta a nyolc órakor induló, második napi verseny résztvevőit. Nagy volt a helyezkedés, hiszen az előző napi bravúros fogások után, mindenki igyekezett a csukában gazdagabbnak vélt területeket meghorgászni. A boldog győztesek Az erdő alatti, a reggeli órákban még ...

Önők meg én
Megjelent: 2008. October 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban a Maros vizét vallatva érdekes, eddig soha nem látott dolgoknak lehettem szemtanúja… Robbant a víz tőlem jobbra, tőlem balra, rablások hallatszottak minden irányból. Ez eddig rendben is lenne, ha csukák lettek volna a felelősek érte. De nem azok voltak, balinok, mégpedig „hatalmas balinok” kergették a víz felszínéről szedegető ...

Nagy süllő nagy élvezet
Megjelent: 2008. October 02. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Bátran állíthatom, hogy horgászpályafutásom csúcsélményében volt részem az utóbbi napokban. Mint azt már egy másik cikk kapcsán írtam, rászakadtam a pergetésre. Részben rákényszerültem, mert kevés időm volt mostanában, a horgászatra csak egy-két óra állt rendelkezésemre. Másrészt ...

Kezdő csukák - 2. rész
Megjelent: 2008. September 24. | Forrás: Murányi János | Írások

A nap emelkedésével nem csak a csukák indultak be, de a sikeres műcsalik száma is emelkedett: a MINNOW és FANATIC fej-fej mellett haladt, majd a nap második felére megjelentek a gumihalak is - a DELALANDE MISS SHAD ismét történelmet írt. Jó dolog ennyi híresség körében lenni! Ahogy a reggeli pára szertefoszlott, azt hittem a kapások is alábbhagynak, de ...

Wobbler vs. Blinker - 2. rész
Megjelent: 2008. September 23. | Forrás: Zőrgő Benjámin | Írások

Eleget beszéltem a wobblerekről, ideje, hogy a pergetődobozom másik felében levő műcsalikkal foglalkozzak, a blinkerekkel. Mint már említettem, ezek a kis körforgók sok meglepetést tudnak okozni, így történt ez egy különös horgászatom során is. Újból szép nyári nap ígérkezett, a víz kristálytiszta, a felszerelés ...

Kezdő csukák - 1. rész
Megjelent: 2008. September 22. | Forrás: Murányi János | Írások

A kora őszi csukapergetés kettős szépséggel bír: érezni már az őszi ködök izgalmas illatát, de még a búcsúzó nyár melege is kényeztet. A csukák pedig egyre érdeklődőbbek - lekísérik, "megszagolják", olykor pedig magabiztosan el is markolják a műcsalit. Egy-egy ilyen pillanat mindig képes emlékkeretbe foglalni egy egész napot! ...

Vissza a kőrforgókhoz
Megjelent: 2008. September 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Visszatekintve az elmúlt esztendők pergetőhorgászataira, azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy az esetek döntő többségében a műcsalik közül a wobblerek játszották a főszerepet és úgy gondolom ezzel nem vagyok egyedül. De mi van akkor a körforgókkal? Keveset beszélünk róluk, egyszerűen, mert keveset használjuk őket. Pedig vannak horgászatok, mikor ezek a ...

Harcsapergetés Salmo Team Hungary módra I.
Megjelent: 2008. September 18. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Salmo Team Hungary, azaz Kovács Adrián és Lukácsi Béla többszörös magyar bajnok és vb harmadik párosa közismert arról, hogy a pergető horgászat a kedvenc módszere. Ezen belül is a (Salmo) wobbleres harcsapergetés az, amit a leggyakrabban űznek hazai és külföldi vizeken egyaránt. Legutóbb elkísértük harcsás teszthorgászatukra ...

Hétkőznapok a Deltában - Balinok után
Megjelent: 2008. September 12. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

A balinról tudjuk, hogy a nyílt vizek ragadozója, de kedveli a szélvizeket és a nádasok nyíltvízi oldalát is. Hangosan rabol az áramló, örvénylő vizekben, a műtárgyak környékén és ott is, ahol a legkevésbé várná az ember, például a csendes csatornákban..Egy virgonc áldozatSügerezni indultunk a Sulimanca ...

Dunai süllők nyomában â- második felvonás
Megjelent: 2008. September 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az éjszakai pergetés az egyik legizgalmasabb, legmisztikusabb és talán a legeredményesebb módszerek egyike. Emlékezetes horgászélményekkel gazdagodhatunk, ha van elég kitartásunk, hogy a szúnyogokkal és a sötétséggel megbirkózva, átpergessünk egy-egy éjszakát. Nincs is szükségünk másra, mint egy horgászbotra, egy ...

Hosszú szünet után
Megjelent: 2008. September 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Több mint egy hete, hogy szakad az eső, éjjel-nappal, mintha dézsából öntené valaki odafentről. Bosszús állapot egy horgász számára, ha szabadságát a szoba falai közt kell töltenie, és még bosszúsabb tud lenni, ha valami újat, új horgászfelszerelést szeretne próbára tenni. Néhány új Salmo wobbler, egy ...

Idegenek az éjszakában - második rész
Megjelent: 2008. August 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Miután magamra nyomtam a szükséges mennyiségű szúnyogirtót, kiléptem az ajtón… Körülbelül egy órát tart a hatása, ezért zsebembe raktam a teljes palackot is. A kis deltai falu főutcája elnéptelenedett, a motorcsónakok hazamentek, ismét csak sneci-locsogás meg csattanó rablások sorozata hallatszott az éjszakában. Sosem tudhatom ...

Idegenek az éjszakában - első rész
Megjelent: 2008. August 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Amikor a kishalak riadtan összeállnak a móló mögötti örvényben, vadászok indulnak el a sötétben - vízben és parton egyaránt. A szárazföldiek közé tartozom magam is, bár valószínűleg olyan idegen lehetek ezen a messzi deltai tájon, mint apró műhalam a remegve összeálló snecik között. Lámpámat ...

Csukafutam
Megjelent: 2008. August 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári csukázásról mindenki langyosan nyilatkozik - van, ahol egymást ölik a csukák egy vízbe dobott műcsaliért, máshol pedig alig lehet egy-két darabot kiimádkozni a növények közül. Nem tudtam rájönni az okára, de én rendszerint az utóbbi vizekre keveredek… Persze igyekszem helyt állni. Ha ember egészen a Deltáig megy, akkor is ...

Vízen járók titkai
Megjelent: 2008. August 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mindig nagy örömmel turkálok az Energofish által forgalmazott műcsalik között - nem csak a közismert kedvenceket simogathatom végig, hanem időnként izgalmas újdonságokra is bukkanok, ez pedig egy újabb horgásztörténet kezdetét jelentheti. Legutóbb például egy miniatűr popper-család hívta magára a figyelmet - elég volt egy futó ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Cserkész leszek 4 - Látott helyek
Megjelent: 2008. July 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

A cserkelő, vadászó technika jól alkalmazható a békéshalak horgászatában is, ám leginkábbkisragadozókat hajtva, műcsalival osonva, esetleg ejtegetés-bogarazás során vetemedünk rá. A pergetős cserkelés sokak szerint olyan, ahol vagy a víz kicsi, vagy a fogott hal. Vagy mindkettő. A múlt és a jövő egyik remek cserkelős vizét, a ...

Pisztrángvacsora - 4. rész - A desszert
Megjelent: 2008. July 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Úgy döntöttem még egyszer lemegyek a patakra, játszani kicsikét. Még egy utolsót. Ennyi pergetés után, egy legyezéssel tudtam méltóképpen lezárni a kis "teszt-patakom" hosszúra nyúlt horgászatát. Ráadásul itt van pár vadonatúj cucc, amit még nem ismerünk - sem én, sem a halak… Itt vannak! Úgy ...

Pisztrángvacsora - 3. rész - Keresd meg őt!
Megjelent: 2008. July 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vannak emberek, akik viszonylag gyakran keresik, és valamiért mégis igen ritkán találják meg a pisztrángot… Ezek közé tartozik Encike is, ezért hát nagylelkűen felajánlottam neki titkos teszt-pályámat, hogy ő is meggyőződhessen: a villantóra akadó hal nem legenda, igenis előfordul! Encike a legfontosabb horgászeszköznél kezdte: a csizmánál. ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

A sőtétség leple
Megjelent: 2008. July 15. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Az éjszakai harcsahorgászat az egyik legizgalmasabb horgászat, sosem lehet tudni, hogy a bevágást követően mekkora hallal akadunk össze, hisz ez a legnagyobbra növő édesvízi halunk. Szívesen vadászok rájuk bármilyen módszerrel, de a kedvenceim mégis az óriás antennás úszóval történő horgászat és a pergetés. Ezekhez a ...