Keresett kifejezés: spicc 317 találat

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Kóbor süllők nyomában
Megjelent: 2011. September 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Semmivel össze nem hasonlítható, különös hangulata van az éjszakai wobblerezésnek. Amikor a város, falu fáradt népe aludni készül, mi, süllős-fejrázós tusákra vágyó pergetőhorgászok akkor mondhatjuk, hogy eljött az időnk. Ahogy lelki szemeink előtt, szelíd gondolatainkban a leszálló sötétség vonzza éhes ...

Horgásszunk a horizonton!
Megjelent: 2011. September 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A finomszerelékes horgászmódszer kétségkívül a legérzékenyebb technika. Segítségével az óvatosan kapó halakat is könnyen horogra csalhatjuk. De mi történik, ha uszonyos barátaink az agyonhorgászott part menti vizekből a mélyebb, távolabbi területekre húzódnak. Ez gyakran megesik az időjárásnak ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA
Megjelent: 2011. September 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idén ötödik alkalommal került megrendezésre a már hagyományt teremtő és sokak számára ismert ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA nevet viselő „amatőr” horgászverseny. A verseny egyik érdekessége, hogy minden évben más színhelyen kerül megrendezésre, próbálva bejárni Erdély különböző ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Feltolóssal pontyra
Megjelent: 2011. September 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nyár és az ősz egyik népszerű horgászmódszere a feltolós úszós pontyozás. Ezúttal egy Tisza-tavi ártérre látogattunk, hogy ott tegyük próbára szerencsénket. Az elmúlt esztendő bizonyos helyeken alapjaiban alakította át a pályákat, de a halbőséggel nincs gond, ezt mi is bizonyíthatjuk. Napfelkelte előtti ...

Light vagy Heavy feeder?
Megjelent: 2011. August 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Sokféle horgászmódszer létezik, egy-egy módszeren belül pedig számtalan specializált eszköz és szerelék, variációk száma szinte végtelennek tűnik. Nincs ez másként a feederezéssel sem. Sokféle bot közül választhatunk, vannak rövidebbek és hosszabbak, erősebbek és lágyabbak egyaránt. Mégis melyik a jobb, ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Stupekes harcsázás
Megjelent: 2011. August 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A víz felmelegedésével a harcsák egyre szívesebben feljönnek vízközé táplálkozni. A horgászok felfigyeltek arra is, hogy különösen vonzza a bajszikat az íváskor felszín közelében csobogó hal. A Koós-féle készre szerelt stupek Gondolom, könnyű zsákmánynak véli, hisz ilyenkor az ...

Perch Blade avató sügerek
Megjelent: 2011. August 17. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az egyik, ha nem legszebb halunk a sügér. Szinte minden hazai vizünkben megtalálható, de kevés helyen van jelentős állománya. A horgászok szemében a mai napig nincs becsülete. Ott ahol sok van belőlük, sem nagyon horgásznak rá. Nekem személyes kedvencem a vizeink kis csíkos lovagja. Képes vadul zabálni, de sokszor szinte eltűnik a vízből. A legnagyobb ...

Tilalom után a Dunán
Megjelent: 2011. August 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Még manapság sem árt tudatosítani a fejekben, hogy május 2. és június 15. között nem csak a pontyra és a márnára van tilalom, hanem a jász, a szilvaorrú, és a paduc is védettséget élvez. Így aztán június második felében egy nagy rakás dunai hal szabadul a fel egyszerre, lehet újra támadni a nagy ...

Dübörög a pontyszezon
Megjelent: 2011. August 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Dübörög a pontyszezon, igaz nem nálam, de azért nem bírom megállni, hogy barátaim sikeréről ne írjak, ha már ajánlottam nekik egy igencsak fogós pontyozó párost. Bent járva az Energofish polcai között, megakadt a szemem egy aránylag új, saját fejlesztésű pontyozó pálcán, a Rubin Carp három méteres és ...

Nem kell mindig kaviár!
Megjelent: 2011. August 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Természetes, hogy az ember szeret mindig a lehető legjobb felszereléssel horgászni. Pedig az igazságot bevallva, gyakran nincs szükség 10+ csapágyra egy orsóban, és a botnak sem kell 10 deka alatt lenni ahhoz, hogy sok halat fogjunk, és jól érezzük magunkat. Ennek jegyében próbáltunk ki egy igencsak olcsó orsót, az Energo Team Monaco NG-t. A zsinór ...

Matchbottal a mélyből
Megjelent: 2011. August 01. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Alig telt el egy rövidke idő az előző fehérvárcsurgói horgászat óta, és máris az a jóleső érzés kerített hatalmába, ami a halfogás iránti mérhetetlen vágyat jelentette. Már napokkal a tervezett horgászat előtt másra sem tudtam gondolni, rendre az alkalmazni kívánt helyes technikán, az etetőanyag kiválasztásán, ...

Ha beüt a betli
Megjelent: 2011. July 29. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Halat fogni nem is olyan könnyű! Ha következetesen sikeresek szeretnénk lenni, nagyon ki kell tanulni a vizet, amelyen horgászunk. Érdemes megfigyelni, hogyan mozognak a halak különböző időjárási körülmények között. Nem árt az sem, ha van elképzelésünk a tó medréről, az akadókról, jó haltartó helyekről. Szép hely ...

Csurgói dévérlesen
Megjelent: 2011. July 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mélyvízi horgászat mindig is sajátos, speciális ágát képezte a halfogásnak. A magas vízoszlop hatásainak kiismerése, a távolabbi mélységek megfejtése nem kis feladat elé állította a finomszerelékes horgászokat. Idővel aztán a sok kísérletezés, megtapasztalás csökkentette a kérdőjelek ...

A harcspergetésről
Megjelent: 2011. July 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A májusi harcsázásról kétféle teória lengedez. Az egyik, hogy ilyenkor fészken van, ott kell és lehet megfogni, főleg a nagyját. A mederben ilyenkor leginkább csak az emelt méret/80cm/ alatti példányok találhatók – azok is csak esetlegesen. Én a fészkenfogást messzemenőkig etikátlannak tartom, de tudom, sokaknál a hús ...

10 termék, ami megkönnyíti az életünket
Megjelent: 2011. July 08. | Forrás: Energo Team | Írások

Benne vagyunk az igazi nyári horgászszezonban, és szeretnénk néhány jellegzetes, de talán nem mindenki által ismert terméket bemutatni. Ezek az eszközök hétköznapi termékek, nem is kell értük vagyonokat fizetni, de mégis sokunk felszereléséből hiányoznak. Némelyiküket szinte minden nap használhatjuk, azért fontosak, míg más ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

Érzékeinkre hangolva
Megjelent: 2011. June 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Igazán szerencsésnek mondhatják magukat a Székesfehérváron élő horgászok, ugyanis horgászvizekben nagyon gazdag vidéknek számít a település és annak közvetlen környezete is. A sokszínűségnek és a változatosságnak köszönhetően mindenki megtalálhatja magának a legkedvesebb módszeréhez illő helyszínt. ...

Májusi hajnalok
Megjelent: 2011. June 24. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Bár a naptár szerint még csak május van, az időjárás erről tudomást sem véve nyárivá vált a napokban. Hajnalban is enyhe az idő, és délutánonként zivatarok teszik változatossá az időjárást. Napközben a hőmérő higanyszála nemegyszer harminc fok környékére emelkedik. Ilyenkor a délutáni viharok ...