Keresett kifejezés: spicc 317 találat

Jégmente után
Megjelent: 2011. March 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ahogy telik az idő, gondolom minden horgásznak egyre jobban elege lesz a télből, és mindenki egyre jobban várja már a tavaszt, hogy végre kimehessen a kedvenc horgászvizére és hódolhasson szenvedélyének. Nos, az igazi tavasz még kissé odébb van, viszont az elmúlt napokban az időjárás annyira kegyes volt hozzánk, hogy folyóvizeink megnyíltak ...

Végre feederezve a mederben
Megjelent: 2011. March 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Be kell vallanom nem én jöttem rá. Idén még meg sem próbáltam a mederben horgászni, hiszen a 2-3 fokos folyóvízben semmi reményt nem éreztem a halfogásra. A Ráckevei Duna-ágon, ilyen hideg víznél, még ha mostanában nem is erős az áramlás, nagyon ritkán szokott előfordulni táplálkozó hal. Éppen ezért ...

Emlékezés a nyári pontyokra
Megjelent: 2011. March 07. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Nem akar múlni a tél, a Duna hőmérséklete csak 2-3 fok, ami nem mozgatja meg a halakat, pedig már február vége van. A kisebb állóvizeken, ha egyáltalán kiengedtek, esetleg lehet fogni kisebb keszegeket, sőt, volt aki estig maradt és megcsípett egy-két süllőt is, de az ilyen fogás fehér holló. Marad az emlékezés és tervezgetés. Ez ...

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Matchbotos keszegezés a tél fogságában
Megjelent: 2011. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A visszafagyott vizek nem hogy elvették a kedvem, inkább növelték a kiéhezésemet a horgászatra. A téli horgászattal többek között az az alapvető baj, hogy a hideg időben a halak nagy része energiaspórolási okból nagyon lassan áramló, vagy álló vizekben szeret telelni, de természetszerűleg éppen ezek a területek fagynak be legelőbb ...

Ki korán kel...
Megjelent: 2011. February 25. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogy egyre teltek a napok a legutolsó horgászat óta, úgy erősödött bennem a késztetés, hogy újra pergetőbotot ragadva induljak mielőbb a vízpartok felé. Tagadhatatlanul az elmúlt időszak fogásai okozta élmények hatása alatt voltam még mindig, és az emlékek olyan erővel törtek elő, hogy fizikai fájdalommá nőtte ki magát a ...

Beteljesült álom
Megjelent: 2011. February 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kisgyermek voltam még, amikor az első twistereket és gumihalakat kaptam a szüleimtől. Évekig tétlenül pihentek a horgászládában, pedig elragadott sokszínűségük, formaviláguk, anyaguk, valahogy mindig olyan jóleső érzés volt kézbe venni őket. Róluk, hogy ezekkel halakat is lehet fogni, akkoriban még, mint csak valami elérhetetlen távoli ...

Compógyár
Megjelent: 2011. February 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár itthon a compó csak mellékesen kerül horogra, Írországban kaphattam egy képet arról, hogy milyen, amikor egymást követik a többkilós compók, és ezen az ösvényen Zoli meg Lajos barátaim mutatták az irányt. A magas szintű compózáshoz szép vizek kellenek, temérdek etetőanyag és persze sok compó. Ja, és egyvalamivel ...

Fagyban, hóban
Megjelent: 2011. February 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Január közepére úgy megenyhült az időjárás, hogy némi halszagot kezdtem érezni a levegőben. Rá is akadtam egy mellékágra melynek felszínéről félig-meddig eltakarította a melegedés és a szél a jeget. Álmosan mozdult az úszó, hol le, hol fel, ennek megfelelően féltenyérnyi-tenyérnyi karikák, sügerek, ...

A jighorgászat eszközei
Megjelent: 2011. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem is olyan régen a pergetőhorgászok jobbára pihentek a téli hidegben, de manapság már a „kemény mag” számára a főidényt jelentik ezek a hónapok. Különösen a plasztikcsalis, jiges horgászatok ideje a január és a február. A 2,40-es ET Excalibur Spin egy remek bot Az elmúlt években ez a speciális ...

Októberi emlék
Megjelent: 2011. January 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A késő őszi pontyozás talán a legizgalmasabb periódus e halfaj egyedeinek meghorgászására. Van olyan nap, amikor szinte számolatlanul fogja őket az ember, aztán a következő napon – ugyanolyan körülmények között -, egy nyamvadt kapása sincs… Bevetés előtt Ez történt most is, hiszen reggel hét és tíz óra ...

Tél végén itt a bodorka!
Megjelent: 2011. January 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a zöldes hátú, búzaszemszínű, alul narancsos uszonyú, leggyakrabban félkilóig megnövő keszegféle jelzi nekem a tavaszt. Tudom, hogy evvel a megállapítással kicsit becsapom magam, mert sok vermelő helyen télen is lehet fogni, de nyáron, sőt ősszel is gyakran ékesítheti horgunkat. A télvégi bodorkázás azonban más. Annak külön ...

Az Energofish csapata az Ebro-n
Megjelent: 2010. December 21. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Bizonyára már mindenki halott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen halhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen. ...

Bemutatkozik az ET Zander Jig Fast
Megjelent: 2010. December 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az Energo Team Zander Jig Fast botok közül a hosszabbat, a 2,40-es modellt vittük el horgászni. Szeretnénk ezt a pálcát, és rajta keresztül az egész Zander Jig botcsaládot bemutatni, mert bár friss, vadonatúj modellekről van szó, máris „híre kelt" és igen nagy népszerűséget jósolhatunk neki. Laci első próbálkozása a ...

Folyóvizen feederrel
Megjelent: 2010. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hûlõ vizek kiváló lehetõségeit kihasználva próbáltunk rá a Tisza folyóra. Feederezés mellett döntöttünk, mégpedig az Energo Team Carp Expert Feeder 3,60-as botját vittük magunkkal. A horgászatot a Salmo Team Hungary tagja, Kovács Adrián segítségével kívántuk megvalósítani. A Power Feeder ...

Egy kis reggeli twiszterezés
Megjelent: 2010. November 22. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Csodaszép hajnalra ébredtem. A kelő nap aranyló fénye átszüremlett a sűrű párát ontó víz felett. A csípős reggeli hidegben sejtelmesen gőzölgött a még tíz fok feletti Ráckevei-Duna sűrű nádbugákkal szegélyezett keskeny vize. Gyorsan bekaptam a reggelit és kötelességeimet elodázva csónakba huppantam, magamhoz kapva a ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Kipróbáltuk: ET Carp Blade 3,60
Megjelent: 2010. November 11. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Október talán az egyik legjobb pontyos hónap, amikor a halak már nem csak éjszaka, de nappal is folyamatosan kapásra bírhatók. A hideg téli hónapok előtt még nagyon intenzíven táplálkoznak, hogy minél több tartalékot halmozzanak fel a szűkösebb időszakra. A bot legfontosabb adatai olvashatók a ruhán A Blade botsorozat az Energo Team ...

Álomból a rémálomba
Megjelent: 2010. October 25. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Csónakos pergető OB. I. forduló Gyöngyös 2010. Mint ígértem a Mátrai Pergetők versenye után, az idei csónakos pergető OB. I. fordulójáról szeretném beszámolómmal tájékoztatni a pergetés elkötelezett híveit. Az előjáték után, mely a mi versenyünk volt az OB. -t megelőző hétvégén, már ...

Nyári kalandok Írországban
Megjelent: 2010. October 18. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

.Nyári kalandok az energofish botjaival. A nyár folyamán sajnos nem volt túl sok időnk horgászni, és amikor sikerült, a nagy meleg miatt akkor is elmaradtunk a várt eredményektől. De azért többször a kezem ügyébe kerültek az EnergoTeam botjai. Többek között a Zoom Feeder és a Slider Match. Ilyenek az ír compók Nem az, aminek ...

Tassi kárászozás
Megjelent: 2010. October 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a tassi alsó vízről, szépen eszik az ezüstkárász és akad közte egy-két ponty is. Egy úszós és egy feeder botot ragadtam és irány a múlt század legfelkapottabb horgászparadicsoma. A zsilipen közepes erősséggel folyt át a víz, de mivel a folyás kissé a bal part felé nyomott, én a jobb ...

Bolognais meglepetés
Megjelent: 2010. October 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Korábban a bolognai botok kiválasztásáról volt szó, ideje szót ejteni arról, mi történik ha horgászunk is vele. Az élő Tiszát céloztuk meg, az ET Blade Bolo 6-os változatával, hogy hamisítatlan folyóvízi keszegezést örökítsünk meg. A Tisza folyó kegyes volt hozzánk A botra, ahogy már ...

Nosztalgia kárászok
Megjelent: 2010. September 27. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok-sok évvel ezelőtt az ismerkedésem az állóvízi halakkal, a kárásszal vette kezdetét. Akkoriban kifejezetten szeretem rájuk horgászni, hisz sokat lehetett fogni belőlük. Mostanság ritkán vetemedem a békés halak horgászatára, talán évi egy-két alkalommal ötlik fel bennem a gondolat, és jó, ha egyszer végig ...

Csak tiszta forrásból
Megjelent: 2010. September 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha ilyen csapadékos nyarak keserítik életünket, amikor a folyóvizek időt se kapnak a letisztulásra, csak annyit tehetünk, hogy fennebb és fennebb megyünk a folyón, a forrásból sáros víz nem jöhet – legalábbis Bartók szerint, a forrás legyen tiszta! Amint eljött a tervezett horgászat napja, kénytelen voltam felismerni, hogy az ablakomat csapkodó víz nem más, mint egy rohadt sűrű eső, amelynek esze ágában sincs elállni, úgy egy-két évig. Okés, nem vagyok ...