Keresett kifejezés: up 600 találat

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Ha nincs sügér, jó a csuka is
Megjelent: 2011. November 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

-Apa, nálad van a fekete Salmo Tiny?- kérdezte nagyfiam a vacsora után komoly, őszinte választ váró tekintettel. A feltett kérdés hangsúlyában, s azokban a nagy, barnán csillogó szemekben a viszont látás vágya, az el nem veszítés reménye volt összegyúrva. Megnyugtatóan bólintottam. Az asztaltól felállva szorgos léptekkel ...

Elő a wobblerekkel
Megjelent: 2011. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nagyon sokáig azt hittem, hogy a pisztrángok pergető horgászatában a leghatásosabb fegyver a körforgó. Ez kisebb méretű vizeken, és bizonyos nagyságú halakig meg is állja a helyét, de mi a helyzet a nagyobb folyású vizeken, amelyek nem a patakok, hanem a folyók gyűjtőnév alá tartoznak? Újabban leggyakrabban az utóbbi kategórián kerestem a ...

Csukák a hőségben
Megjelent: 2011. November 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Az egész éjszakát végighorgásztam, ennek értelmében reggel igen lelassult állapotban éreztem magam. Nem is volt erőm horgászbotot fogni, bármennyire eredményes a hajnali, kora reggeli időszak. A földön elterülve igyekeztem kipihenni kissé magam, hogy legalább két lábon tudjak állni, ne mint őseink, mikor lejöttek a fáról. Reggel 9 ...

Akciós Regisztráció - sorsolás
Megjelent: 2011. October 29. | Forrás: Bagi Gyula - EnergoTeam | Események/Kiállítások

Az Energofish Kft. 2011. augusztus elején meghirdette Akciós Regisztráció nevű játékát, melyben a megújult honlapra történő feliratkozással lehetett részt venni. Aki 2011. augusztus 1. és 2011. szeptember 15. között regisztrált a megújult www.energofish.hu honlapon, azoknak a kedvezményes árakat még vonzóbbá tettük egy 1.000,- (egyezer) ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...

Tiszai jászok
Megjelent: 2011. October 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nyár közepén a Dunán próbálkoztunk wobblerekkel jászra parti horgászat során. Ezúttal kissé szabadabban, csónakos betyárként vetettük magunkat - még ha képletesen is -, a jászok után, s az ország másik szegletében, az élő Tiszán. Itt is sokféleképpen megfoghatjuk a jászt, az esőgilisztától ...

Kishal kell a süllőnek!
Megjelent: 2011. September 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári vizek horgászata viszonylag egyszerű feladatot jelent: mindenütt él a víz, sok kishal mozog a felszín közelében, és nyomukban ott vannak a ragadozók. Általában minden méretű rablóhalat tisztelettel veszek kézbe, de nem titkolom, hogy mindig a nagyobb egyedeket keresem, és ezekre gondolok elsősorban, amikor felkötök egy wobblert. Nyári ...

Horgásszunk a horizonton!
Megjelent: 2011. September 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A finomszerelékes horgászmódszer kétségkívül a legérzékenyebb technika. Segítségével az óvatosan kapó halakat is könnyen horogra csalhatjuk. De mi történik, ha uszonyos barátaink az agyonhorgászott part menti vizekből a mélyebb, távolabbi területekre húzódnak. Ez gyakran megesik az időjárásnak ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Csónakos Páros Pergető Világbajnokság - Olaszország, Boretto, Pó folyó!
Megjelent: 2011. September 17. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Szerintem minden sportot kedvelő és gyakorló honfitársamnak a titkolt vágya, hogy egyszer az életében a nagy megmérettetésen versenyzőként részt tudjon venni. Számunkra a 2011-es évben ez a nagy lehetőség megadatott. Mi képviselhettük Magyarországot a Nemzetek Horgász Világjátékán, ami talán egy kicsit hasonlít az ...

Folyton folyvást
Megjelent: 2011. September 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Több mint egy évtizede már, hogy hetente legalább két alkalommal keresem fel a környékbeli kisebb folyókat, patakokat, pergető bottal a kézben. Valami oknál fogva mindig jobban vonzottak a vad, nehezen megközelíthető pályák az unalmas állóvizeknél. Jóllehet, a zsákmány kevésbé ígéretes, hiszen a tavak csukái, harcsái, ...

A plasztik csalik bűvöletében
Megjelent: 2011. September 12. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Hosszú évek óta a pergetés jelenti számomra az igazi kikapcsolódást. Sokféle műcsalit használok, de kedvenceim a különféle twisterek és gumihalak. Talán azért is alakult ez így, mert az első sikereimet is twisterekkel értem el. A hosszú évek alatt egy kisebb táskányi plasztik csodát halmoztam fel, amelyeknek egy kis része a ...

Feltolóssal pontyra
Megjelent: 2011. September 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nyár és az ősz egyik népszerű horgászmódszere a feltolós úszós pontyozás. Ezúttal egy Tisza-tavi ártérre látogattunk, hogy ott tegyük próbára szerencsénket. Az elmúlt esztendő bizonyos helyeken alapjaiban alakította át a pályákat, de a halbőséggel nincs gond, ezt mi is bizonyíthatjuk. Napfelkelte előtti ...

Sügerezés Salmoval
Megjelent: 2011. September 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A könnyűpergetés egyik legfontosabb hala a sügér. Nem csak azért, mert ha megfelelő helyet találunk hozzá, igencsak szórakoztató sport a kifogásuk, hanem azért is, mert a sügér talán a legfontosabb versenyhal a pergetőbajnokságokon. Mert ahol nagy számban él, ott bizony taktikai hal, már két csónakos pergető vb-t is megnyertek a ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Harapásálló előke készítése
Megjelent: 2011. August 26. | Forrás: Sztahovits Péter | Írások

A csuka pergetésének egyik alapfeltétele a jó minőségű harapásálló előke. Bizonyára sokan tapasztalták, hogy ilyet igen nehéz találni a piacon. Én is így vagyok ezzel, ezért pár éve magam készítem el az előkéket saját ízlésem szerint. Az első németországi horgásztúrám során ismerkedtem ...

Téves ár megjelenés, Regisztrációs Akció hosszabbítás
Megjelent: 2011. August 26. | Forrás: Energofish kft. | Események/Kiállítások

Elnézést kérünk, a szaksajtóban megjelent téves ár miatt! - Az Energofish Kft. leadott hirdetéseiben tévesen jelenítette meg egyik akciós szettjének árát. A Magyar Horgász és a Sikeres Sporthorgász havi lapok 2011. szeptemberi számában a12044-263 GoldStar Boilie 330 Duo Szett árát 14.900 Ft-ban jelöltük meg. A hirdetésben nem ...

Amit az E.T. Belly Boat-ról tudni kell
Megjelent: 2011. August 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A belly boat-os horgászat még nem igazán elterjedt hazánkban, pedig számtalan olyan kis tavunk van, ahol hatalmas elõnyt kovácsolhatunk a hascsónak használatából. 2010. késõ õszén jelent meg az Energofish „próbaszériája" ebbõl a könnyû vízialkalmatosságból. Az elsõ tesztek pozitívak voltak, így a ...

A bajnok küzdelme a frontvonalban
Megjelent: 2011. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megnyugtathatunk mindenkit, ezen a fronton lövések nem dördültek, az ég viszont zengett néhányszor. Valójában annyi történt, hogy a Kamasaki Champion Match 3,90-es botját teszteltük egy levonuló nyári front környezetében. Baljós fellegek, szerencsére már távolodtak Egy, az átlagosnál mélyebb tavat választottunk a ...

Dübörög a pontyszezon
Megjelent: 2011. August 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Dübörög a pontyszezon, igaz nem nálam, de azért nem bírom megállni, hogy barátaim sikeréről ne írjak, ha már ajánlottam nekik egy igencsak fogós pontyozó párost. Bent járva az Energofish polcai között, megakadt a szemem egy aránylag új, saját fejlesztésű pontyozó pálcán, a Rubin Carp három méteres és ...