Keresett kifejezés: Altalanos-uszos 92 találat

Keszegezés a Békésszentandrási duzzasztónál
Megjelent: 2014. January 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A folyóvizeinken lévő erőművek, duzzasztók olyan idilli szakaszt hoznak létre, amelyeket imádnak a halak, ezek természetesen ezért a horgászok kedvenc helyei is. Most a Békésszentandrási duzzasztónál tettünk egy próbát Szilvási Szilárd egyik kedvenc módszerével, egy spiccbottal horgássza meg a terepet. Érdemes figyelni, mert egy Európa Bajnoktól biztosan lehet tanulni. Tartson most is velünk! Január 8-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a ...

Téli csoda
Megjelent: 2013. December 31. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A Dunán az a tapasztalatom, a tél közeledtével, az áramlást kifejezetten kedvelő halfajok kivételével, a többség, valószínű főleg energiaspórolási okokból, felkeresi a folyam lassú, illetve álló jellegű vízrészeit és ott várja ki a tavaszi felmelegedést. A békés halakat részben követik a ragadozók is, melyek télen is táplálkoznak. E megfigyelésem okán járom végig a nagy víz mellékágait, öblözeteit egy szál pergető bottal csukák, süllők ...

Az utolsó úsztatás
Megjelent: 2013. December 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Itt a hideg, de ne gondoljuk, hogy a nyáron szokásos horgászmódszerekről teljesen le kell mondanunk. Át kell gondolni, min érdemes változtatni, finomítani, lehet, hogy olyan sok halat sem fogunk, mint a legmelegebb hónapokban, de az élmény ritkán marad el. A folyóvízi horgászok kedvenc halai közé tartoznak a márnák, szilvaorrúk és a paducok. Még az évben utoljára az ő nyomukba indultunk - mégpedig úszós módszerrel. A terep mi lenne más, mint a ...

Európa-bajnoki praktikák
Megjelent: 2013. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

2013 finomszerelékes Európa-bajnoka Szilvási Szilárd lett. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen eredményt érjen el. Visszamentünk a verseny helyszínére, és rendkívül érdekes válaszokat kaphattunk az újdonsült Európa-bajnoktól. Ezt nem lehet kihagyni! Addig is nézze meg képes előzetesünket és videóajánlónkat! ...

Pontyvadászat nappal és éjjel
Megjelent: 2013. September 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Különös jelenségre jöttem rá. Amióta a Nagy-Duna alacsony vízállása miatt nem áramlik a Ráckevei-Dunaágban a víz, a pontyok – főleg éjszaka – kijárnak táplálkozni a nádasok táplálékban gazdag sekélyebb vizébe. Az tűnt fel, miközben bámultam mederbe dobott fenekezőim mozdulatlan kapásjelzőit, hogy a csónakkikötőm melletti nádban többször megrezzentette valami a sás és nádszálakat Először apró kárászokra gyanakodtam, de néha ...

Az első paducozás a Dunán
Megjelent: 2013. August 08. | Forrás: Székely Zoltán | Események/Kiállítások

Az állandó magas vízállás, majd a nagy áradás miatt igencsak eltolódott az úsztatós szezon kezdete, pedig már nagyon vártuk gyakori tettestársammal, a paducmániás Józsi barátommal. Az első túra is csalódást okozott, ugyanis annyi volt a szúnyog, hogy hazamenekültünk, mert még levegőt is bajos volt tőlük venni. A Rubin Bolo 4000-est szinte gyorsvízi úsztatásra találták ki. ...

A nagy találkozás
Megjelent: 2013. July 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az áradás elmúltával, mióta újra megindították a folyást a Ráckevei Dunán, rendkívül rapszodikussá vált a békés halak kapókedve, ragadozó pedig erre felé nincs is. Akad azonban néha egy-egy nap, amikor igazán érdemes kiülni, mert felejthetetlen élmények érhetik az embert. Egy ilyen nap eseményeit mesélném el, már csak bíztatásul is, hogy nem szabad feladni, előbb-utóbb csak bejön, talán akkor, amikor a legkevésbé számítunk ...

A prémium kényelme Blade Pole
Megjelent: 2013. July 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team top spiccbot sorozata azt a nevet viseli, mint a pergető szegmens legjobb darabjai is. A Blade Pole jelenleg 3 modellel várja a vásárlókat, mi ebből a legkisebb, 6-os botot vetettük be, s próbáltuk megfogalmazni, milyen is egy prémium szegmensbe tartozó bottal horgászni, s meghatározni, kiknek is való ez igazából. A bot hihetetlenül karcsú A spiccbotos módszer több szempontból is nagyon fontos. Nagyon nagy ...

Benzár Zsolt és a finomszerelék
Megjelent: 2013. June 24. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Van hogy a finomabb felszerelések kellenek ahhoz, hogy igazán eredményesek legyünk, a mostani műsorunkban is hasonló a helyzet. Benzár Zsolt mesterhorgász már számtalanszor bizonyított, most ismét elénk tárja tudásának egy szeletét. Szép keszegek és kárászok bánják Zsolt horgászatát, tartsanak most is velünk. A műsor a ...

Spiccbotok tesztje
Megjelent: 2013. May 30. | Forrás: Halmos Mihály | Tesztek

Gyermekkorunk kedvenc horgászmódszere, a spiccbotozás 15 évvel ezelőtt még a legnépszerűbb halfogási stratégiának számított. Az idő azonban megváltoztatta ezt az állapotot. Jelenleg ott tartunk, hogy a feederes horgászat köré fonódott kultusz árnyékában, sok elfeledett és háttérbe szorított halűzési metódus ...

Kipróbáltuk Supreme Pole
Megjelent: 2013. May 28. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A 2013-as esztendő egyik újdonsága az Energo Team vadonatúj spiccbot sorozata, a Supreme Pole. A DX-Kevlar erősítésű bottest még könnyű, de erejével akár nagyobb halak is megtarthatók - különösen, ha begumizunk 1-2 tagot. A DX-Kevlar erősítésű gyűrűs botokat már jól ismerjük régebbről Ebben a sorozatban négy darab bot ...

Úszózás nádszélben
Megjelent: 2013. May 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

amikor a durvabb a jobb A tegnapi sikeres fenekezés megdobta a hangulatomat. Erre rátett az a locsogás, amit nyitott ablak mellett aludva észleltem éjszaka, sejtettem, megkezdődött a dévérek ívása. Tapasztalatom szerint ilyenkor más fajok is kilátogatnak a szélvízre, talán ikrafalási, talán hormonális késztetés okán, a nagyobb ragadozók ...

Tényleg tavaszodik, megjöttek a keszegek a Duna-ágon
Megjelent: 2013. April 19. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Tavasti keszegezés A hófúvás napja óta, bár többször próbálkoztam, mintha a föld nyelte volna el a halakat, úgy eltűntek. Próbáltam az állóvizes részeken, de nem mentek vissza vermelni, de a folyásban sem lehetett egy kapást sem kicsikarni. Az eszméletlen időjárás nem oltotta szenvedélyemet, elbújtam a Duna-Tisza ...

Hóvihar előtt
Megjelent: 2013. March 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Rettegve hallom az időjárás jelentést, erős lehűlés, viharos szél, hófúvás várható. Meg vannak őrülve ezek a meteorológusok? Tükör a víz, szépen süt a nap, szél nem rezdül, a szomszéd kertjében a nemzetiszínű zászló rúdjához simulva várja a legmagasztosabb magyar ünnepet. Hajnalban már a ...

A téli horgászatról - keszegezés
Megjelent: 2013. January 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A horgászengedély január egytől - december harmincegyedikéig érvényes, szoktam mondani, ezért én télen sem állok teljesen le. Lesem a halfogási lehetőségeket állóvízen, folyókon egyaránt. Sajnos a lehetőségek nagyon beszűkültek, de úgy vagyok vele, a természetbe akkor is érdemes kimenni, ha kevés esély van a ...

Egyszerűen feederbottal - Horgok, előkék keszegezéshez
Megjelent: 2013. January 17. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A pontyos előkék után ideje szót ejteni a keszegezéskor használt feeder előkékről is. Nem kétséges, hogy sokunk horgászik élvezettel vizeink fehérhal állományára. A mindig kapásra bírható, sokszor nagy számban fogható keszegnép kergetése nagyszerű élményekkel kecsegtet. Jelen cikkben igyekszem számba venni, mire is van ...

Matchbottal Sukorón
Megjelent: 2012. November 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Előző cikkem befejező soraiban utaltam rá, hogy az eredményes keszeghorgászatra nem lehet mindig csak egy bizonyos módszerrel készülni. Sokszor előfordul, hogy ami tegnap jó volt és működött, az bizony a legközelebbi próbálkozás alkalmával nem vezet sikerre. Ez alól a velencei evezőspálya sem kivétel. A dévérkeszeg nem mindig áll fel a ...

Amikor a durvább volt a jobb
Megjelent: 2012. October 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

amikor a durvabb a jobb Tegnap véletlenül felfedeztem a Dunán egy forgót, ahol gyönyörû dévérek jöttek fenekezve a parttól vagy harminc méterre. Mivel már csak késõn találtam meg a helyet, elhatároztam, ma kipróbálom egész napra. Szóltam Laci barátomnak is, õ kiváló fenekezõ, érzékeny feeder botjaival, finom ...

Spiccbotozni jó
Megjelent: 2012. August 09. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Ez a mondat a 9 éves kisfiam szájából hangzott el még tavaly, egy jól sikerült közös horgászat végén. Be kellett látnom igaza van. Az utóbbi időben valahogy meg vagyok átkozva. Különös érzékem van ahhoz, hogy mikor mit, nem kellene csinálni. Ha őrjöngve rabol a balin, a csuka, én tutira békéshalazni indulok, és mindez igaz ...

Blade Match-csel a víztározón
Megjelent: 2012. August 07. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Országszerte sújtott az aszály. A csapadékban szegény tavaszt még szárazabb nyárelő követte. Kedvenc vizemet joggal féltettem, hiszen a Velencei-tó vízpótlásának kérdése bizony napirenden volt, a pesszimistább sporik a Pátkai-víztározó sorsának megpecsételődését emlegették. A leeresztést ...

Vendégváró Kákafoki holtág
Megjelent: 2012. July 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában Május végén lehetőségem adódott a Szarvasi Holt-Körösön, a Kákafoki holtágon horgászni. Izgalmasnak tűnt egy teljesen ismeretlen, felfedezetlen vízen tölteni pár napot. A holtágról szóló hírek alapján pesszimista voltam, de annál eltökéltebb! Sógoromék lent voltak egész héten, ...

Váltott lovakkal
Megjelent: 2012. June 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Így szokták nevezni azt a helyzetet, mikor valami nem nagyon megy és az ember ebbe is, abba is belekezd a siker reményében. Tegnap én is rákényszerültem, és a kezdeti pangás után – igaz sokat kellett várni – de alkonyatra bejött. Úgy kezdődött, hogy az Energofish botpolcai között barangolva, figyelmes lettem egy új botszériára, a ...

Az első bevetés
Megjelent: 2012. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Április közepe felé végre az időjárás már inkább hasonlított a tavasziasra, mint a télire. Sajnos az idén igen megkésett a kikelet, és a halak is passzívak voltak a szokatlanul hűvös időszakban. Azok a halak, amelyeknek a horgászatára a leginkább óhajtoztam, nem mutattak aktivitást. A hideg víz miatt nem mozdultak ki a vermelő helyekről a ...

Nagy-dunai jászozás
Megjelent: 2012. May 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Már többször megírtam, nem vagyok a balek-tavak lelkes látogatója. A természetes vizeket kedvelem inkább, ahol nehezebb körülmények között ugyan, keményen megküzdve minden egyes vad halért, lehetőleg finom felszereléssel, többnyire folyóvízből próbálom horgomra varázsolni pikkelyes barátaimat. A nem túl mély, ...