Keresett kifejezés: ELEM 487 találat

Az őszi Dunán
Megjelent: 2011. November 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legnagyobb folyónk az indián nyár kellemes, és stabil időjárása mellett hálásabbik arcát mutatja. A Dunán számtalan lehetőség mutatkozik, mi ebből egy jó kis úszós békéshalas horgászatra szavaztunk. Tímár Mixre alapuló etetőanyagot kevertem Akár egy 6-7 méteres spiccbottal is meg lehetne horgászni az ...

Zöldjelzés
Megjelent: 2011. November 21. | Forrás: Sztahovits Péter | Írások

Zöld. Egy szín, amitől megőrülnek a süllők, de hogy miért van rájuk ekkora hatással, a mai napig nem tudom. Bár talán nem is feltétlenül az okokat kellene keresni, hanem örülni, hogy működik. Még réges régen, Endru barátom mutatta meg a „nagy titkot", mi a kedvenc csalija, a kedvenc szine, amivel rengeteg, és gyakran kapitális süllőket csal horogra. ...

Tiszaalpáron jártunk
Megjelent: 2011. November 18. | Forrás: Energo Team | Írások

Szeptember végét írtuk, amikor egy alsóbb Tisza szakaszhoz tartozó vízterületet, a tiszalpári Holt-Tiszát látogattunk meg. Demeter Zsolt, magyar bajnok pergetőt kísértük el, aki az országos bajnokság első fordulójára készült. Tiszaalpár vadregényes holtága Az alpári holtág egy régi Tisza meder, mely ...

Pergetés a szeptemberi nyárban
Megjelent: 2011. November 16. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Régóta vágytam egy igazán jó pergető orsóra. Az idén jött el az idő. A kiválasztott hosszas vívódás után, a Ryobi Arctica CF lett 3000-es méretben. Elhatároztam, hogy ezt az orsót alapos nyúzópróbának teszem ki, tesztelem kicsit a gyakorlatban. A szemre is tetszetős orsó dobját ET Power Braid Teflon fonott zsinórral ...

Sodrásban
Megjelent: 2011. November 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az őszi Dunán igazán érdemes próbálkozni, ilyenkor jönnek a nagyobb példányok minden fajból. Amióta alig lehet keszeget fogni úsztatva a Duna-ági helyeimen, kijárok egy-egy gyorsvízi pecára a Nagy-Duna köves, sóderes pályáira, hogy a fenti okok miatt elhanyagolt Emerald Plus match-botom, mely pillekönnyűsége, gerincessége miatt nagyon a ...

Ha nincs sügér, jó a csuka is
Megjelent: 2011. November 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

-Apa, nálad van a fekete Salmo Tiny?- kérdezte nagyfiam a vacsora után komoly, őszinte választ váró tekintettel. A feltett kérdés hangsúlyában, s azokban a nagy, barnán csillogó szemekben a viszont látás vágya, az el nem veszítés reménye volt összegyúrva. Megnyugtatóan bólintottam. Az asztaltól felállva szorgos léptekkel ...

Extrém pergetések
Megjelent: 2011. November 07. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A cím hallatán ne gondolják, hogy valami különleges helyen, netán különleges halakra, szokatlan módszerekkel horgásztam. Még a helyzetek sem voltak igazán rendkívüliek, az időjárás sem érdemelte ki a kivételes jelzőt. A helyszín egy átlagos hegyi folyó, a halak meg a benne élő pisztrángok, és ebből következőleg a módszer ...

Elő a wobblerekkel
Megjelent: 2011. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nagyon sokáig azt hittem, hogy a pisztrángok pergető horgászatában a leghatásosabb fegyver a körforgó. Ez kisebb méretű vizeken, és bizonyos nagyságú halakig meg is állja a helyét, de mi a helyzet a nagyobb folyású vizeken, amelyek nem a patakok, hanem a folyók gyűjtőnév alá tartoznak? Újabban leggyakrabban az utóbbi kategórián kerestem a ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Akciós Regisztráció - sorsolás
Megjelent: 2011. October 29. | Forrás: Bagi Gyula - EnergoTeam | Események/Kiállítások

Az Energofish Kft. 2011. augusztus elején meghirdette Akciós Regisztráció nevű játékát, melyben a megújult honlapra történő feliratkozással lehetett részt venni. Aki 2011. augusztus 1. és 2011. szeptember 15. között regisztrált a megújult www.energofish.hu honlapon, azoknak a kedvezményes árakat még vonzóbbá tettük egy 1.000,- (egyezer) ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Fekete sügér - a titkos favorit
Megjelent: 2011. October 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Bizony hazánkban nem őshonos a fekete sügér, mégis számtalan tavunkban jól érzi magát, szaporodik és fogható. Volt időszak, amikor széles körben megpróbálták szaporítani, meghonosítani, hogy mást ne mondjak, telepítették a Tisza-tóba és a Balatonba is. Ezekben a vízrendszerekben nem maradt jelentős állománya, viszont ...

Nite - öröm a hétköznapokban
Megjelent: 2011. October 10. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Vision Nite legyezőbot olyan patinás csillogással szédíti a halandót, hogy szinte észre sem vesszük: ez valójában a Vision egyik középkategóriás modellje. Közepes bot, közepes áron, de a szépség ott bujkál a részletekben! A bottest vékony lakkozásán átsejlenek a szénszál sodratok – nem csak tapintásra ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...

Matchbottal a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. October 05. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Évente egyszer-kétszer eltöltünk pár napot Dömsödön, a Ráckevei Duna ágon. Mondanom sem kell, a fő hangsúly idén is a horgászaton volt. Az időjárás ezúttal sem kegyelmezett, egész hétvégén küszködtünk az elemekkel, széllel, esővel. Először kedvenc feeder botjaimmal próbálkoztam, de folyamatosan motoszkált ...

Kishal kell a süllőnek!
Megjelent: 2011. September 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári vizek horgászata viszonylag egyszerű feladatot jelent: mindenütt él a víz, sok kishal mozog a felszín közelében, és nyomukban ott vannak a ragadozók. Általában minden méretű rablóhalat tisztelettel veszek kézbe, de nem titkolom, hogy mindig a nagyobb egyedeket keresem, és ezekre gondolok elsősorban, amikor felkötök egy wobblert. Nyári ...

Horgásszunk a horizonton!
Megjelent: 2011. September 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A finomszerelékes horgászmódszer kétségkívül a legérzékenyebb technika. Segítségével az óvatosan kapó halakat is könnyen horogra csalhatjuk. De mi történik, ha uszonyos barátaink az agyonhorgászott part menti vizekből a mélyebb, távolabbi területekre húzódnak. Ez gyakran megesik az időjárásnak ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA
Megjelent: 2011. September 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idén ötödik alkalommal került megrendezésre a már hagyományt teremtő és sokak számára ismert ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM KUPA nevet viselő „amatőr” horgászverseny. A verseny egyik érdekessége, hogy minden évben más színhelyen kerül megrendezésre, próbálva bejárni Erdély különböző ...

Néhány szó a halkivétel eszközeiről
Megjelent: 2011. September 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A cím első pillanatra talán semmitmondónak tűnik, pedig nem az. A horgászat lényege végül is az, hogy a sokszor hosszú várakozás után megakasztott jobb méretű halat végre birtokunkba vegyük. Lehet ezt eszköz nélkül, puszta kézzel is tenni, ha a körülmények és a hal mérete engedi, de eredményesebb, balesetmentesebb és nem ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Csónakos Páros Pergető Világbajnokság - Olaszország, Boretto, Pó folyó!
Megjelent: 2011. September 17. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Szerintem minden sportot kedvelő és gyakorló honfitársamnak a titkolt vágya, hogy egyszer az életében a nagy megmérettetésen versenyzőként részt tudjon venni. Számunkra a 2011-es évben ez a nagy lehetőség megadatott. Mi képviselhettük Magyarországot a Nemzetek Horgász Világjátékán, ami talán egy kicsit hasonlít az ...