Keresett kifejezés: EVA 246 találat

Pérezés, pisztrángozás Boszniában
Megjelent: 2007. November 07. | Forrás: ZéBé | Írások

Szerencsés ország az, amelynek folyóiban oly bőséggel él a pér, a pisztráng és a galóca, mint a Drinában, Unaban a Vrbasban. De a mellékfolyókra sem panaszkodhatnak, például a pisztrángokban oly gazdag Unacra, mely Martin Brodnál találkozik az Unával.Kulen Vakuf központjában áll a minaretAz Una Horvátországban ered Kupirovo ...

Futottam még
Megjelent: 2007. October 20. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek rész a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

Megjelent: 2007. October 11. | Forrás: Pásztor István | Írások

Voltam már mindenhol, de versenyen még sohaSzép, daliás gyerekek vettek részt a versenyenIgazán nem is tudom, hogyan kell kezdeni az ilyet. Talán ott, hogy egy 12. helyet nem nagyon kell kimagyarázni, mert nem is lehet, és megkockáztatom, hogy ha akarnám, akkor sem tudnám. Persze lehetett volna nagyobb szerencsém is, de most nem én vagyok a lényeg, hanem maga az esemény.Egy új ...

BANAX Koós Catfish élesben I. rész
Megjelent: 2007. October 02. | Forrás: Energo Team | Írások

A 2007-es esztendő egyik látványos „dobása" Koós Ferenc, az ismert harcsahorgász és a Banax együttműködéséből megszületett botcsalád. Ebből a 1200 g-os kuttyogtató botot vettük górcső alá. Nem csak az íróasztalon, hanem szó szerint a mélyvízben is. Amit még előjáróban nem árt tudni, hogy az 1,90 m-es, kifejezetten ...

Pisztrángok a mélyből 1. rész
Megjelent: 2007. October 01. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Már jó ideje szerettem volna írni a mélyebb vizek wobbleres horgászatáról, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar illusztrálni is tudom a karakterekbe foglalt gondolatokat. Az „õszcsináló" hideg esõzések mindenütt visszafogták a halak étvágyát, horgászbarátaim panaszkodtak, én is nekik, mégnem alig pár napja megtört a ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 2/2
Megjelent: 2007. September 25. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

A túlsó langókban nem volt hal, vagy volt, de nem evett, így lejjebb sétáltam. Itt, ha lehet, még ideálisabb pálya fogadott.Sóderes kanyar a szlovák part felé vetõdõ vízzel, felette fa-akadó, alatta mélymeder, töréssel, ahogy az ilyenkor lenni szokott.De ahogy az ilyenkor nem szokott lenni, kapásmentes két órát produkáltak a halak ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 1/2
Megjelent: 2007. September 24. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

Nem szoktam túl gyakran járni erre a kis folyóra, már csak a köztünk lévõ távolságok miatt sem, így külön öröm egy-egy találkozás.Ilyenkor lehet palástolni mindenféle szentimentális felhangokkal azt, ha nem fog az ember halat, de ez önbecsapás. Igenis azért megyünk, hogy fogjunk, aki pedig nem így gondolja, az hagyja otthon a botjait, ...

Viharos hétkőznapok
Megjelent: 2007. September 21. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Még nem is olyan régen - utolsó írásomban -, a nagy hõségre, az extrém nyári kánikulára panaszkodtam. Alig telt el két hét és minden a feje tetejére állt. A hõmérõ higanyszála hatalmasat zuhant és a nyári forróságot felváltotta a késõ õszre jellemzõ hideg. Ezt a hideget a mindenhova ...

Delta fíling-alkonyatkor - második rész
Megjelent: 2007. July 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha egész nap hatalmas műcsalikat dobál az ember, a nap végére már egyre inkább izgatják a kis wobblerek, könnyű cuccok. Így voltam ezzel én is (Hm… tehát ember vagyok. Én pedig azt hittem eddig magamról, hogy… Várjunk csak! A félisten az félig ember is?) – mert a Delta nem csak nagy halakat rejt, hanem sok kicsit is (ez megint ...

Finomra hangolva
Megjelent: 2007. July 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ...

Kicsit tisztább, kicsit nagyobb, de az ővék (3/3)
Megjelent: 2007. June 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Na igen, három olyan nap után, amilyet különösebb megerőltetés nélkül produkálnunk sikerült, elgondolkodik minden józan ember, hogy ezt most, így, hogy?S bár látványosan szedegették az apróhalakat a hidakról a lánykák, sráckák, ill. más korosztályok, csak később esett le a svédkorona, hogy heringekről van szó ...

Kicsit kékebb, kicsit sósabb, de az ővék! (2/1)
Megjelent: 2007. May 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, ilyen a Balti-tenger nyugati határának öbölrengetege, a svéd keleti part. Fjordok és szigetek, tengerszinti fenyvesek, és elvileg nagy csukák várják a horgászokat. Minket is vártak, de elkerültük egymást…Svédország csak a magyar szemnek furcsa. Rend van és tisztaság, egységes építkezési kultúra, tájtervezés, ...

Pergető leckék
Megjelent: 0. May 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ritkán szorul egy emberbe annyi elszántság, mint ami Sanyit hajtotta nyugat-Európa legjobb csukás vidékén. Írország halbő vizein minden perc ajándék a horgász számára, amelyet elpazarolni hatalmas bűn. Valószínűleg ez a gondolat hajtotta Sanyit, aki minden nap hajnalban kelt és sötétedésig űzte a csukákat. Minden percben ...

Nyaralás és pergetés a Balatonon
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Egy gyönyörű napsütéses, de kissé szeles napon érkeztünk meg Siófokra feleségemmel és kislányommal öt napos balatoni nyaralásunkra. 1. Mint később megtudtam a hasonlóan szeles időben érdemes a kövezések melletti sávot vallatni ragadozók reményében. Ezen a napon meg is vásároltam a 72 órás napijegyemet az egyik helyi horgászboltban ahol kértem némi iránymutatást is. Készségesen álltak rendelkezésemre és nyugtattak meg az infók, hisz ...

Bolós erőpróba pontyokkal
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Bolognai botos cikksorozatom legelső, nyitó részében már beharangoztam, hogy hazai folyóinkon szerzett tapasztalataimat fogom veletek megosztani hétről hétre. Ehhez képest kakukktojásnak is beillő mai írásom állóvízről és izzasztó pontyfárasztásokról fog szólni, jelezvén azt, hogy ha megfelelő bot van a kezetekben, bizony nem lehetetlen többkilós pontyokra horgászni bolóval, sőt olyan élményekben lesz részetek, melyre mindig szívesen fogtok ...

Válasszunk pergető szettet. Én megtettem:  WIZARD CARBON SOLID SPIN & WIZARD HIGH SPEED ASP
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Miként válasszunk pergető szettet magunknak? A kérdés nem egyszerű. Sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Most leírom a lépéseket és kritériumokat amiket figyelembe veszek, ezzel remélhetőleg segítve a pergető szett választás előtt álló sporttársakat. Első lépésként vizsgáljuk meg a vizet ahol horgászunk. Esetemben ez egy 300 hektáros bányatóra értendő az esetek 90 %-ában. Ez a tó a megye egyike a legöregebb tavainak egyike, ahol jelenleg is aktív ...