Keresett kifejezés: SALMO 51 találat

Wobblerszentelő
Megjelent: 2012. June 27. | Forrás: Jakó László | Írások

Drága, kedves kicsi Sajóm! Ha valaha meghálálhatom mindazt a jót, amit velem tettél, kérlek közöld, mi módon és hogyan tehetem majd. Bő évtizede járom partjaidat rendszeresen, s még azok a napok is élményszámba mennek, amikor alig akad a horgomra valami. Bizony, megesik, hogy hosszú órákon át egyet sem dobok, csak figyelek, lesem a ...

A Pó folyó visszavár – második rész
Megjelent: 2012. June 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkeztünk horgásztúránk második hetéhez… hátunk mögött hét fárasztó éjszaka. Mérlegre tettük a dolgokat, de sajnos a több rontott kapás mellett, csupán egyetlen hal szólt a javunkra. Szerencsére ez nem szegte kedvünket, pozitívan álltunk a dolgok mellé és csak előre tekintettünk, hisz tudtuk, hogy ...

A Pó folyó visszavár – első rész
Megjelent: 2012. May 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Négy évvel ezelőtt az interneten találtam rá Kis József nevére, aki szállás- és horgászati lehetőséget hirdetett a Pó folyón és annak deltájában. Ajánlata nagyon felkeltette akkor érdeklődésemet, olyannyira, hogy 2009 nyarán barátaimmal és párommal, egy kirándulással egybekötött ...

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Ki a kicsit nem becsüli…
Megjelent: 2012. March 09. | Forrás: Jakó László | Írások

Pergetők körében közismert jelenség, hogy ősszel inkább a nagyobb csalik érvényesülnek jobban, ám tavasszal, melegedő vízen fogósabbak a kicsi, akár egészen apró ketyerék. Magam is, a nyárutótól kezdve egészen addig, amíg a vizek be nem álltak, leginkább a saját magam gyártotta jókora kanalakkal ingereltem a vizek ...

Sügérek a jég alól
Megjelent: 2012. February 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés hideget, havat kaptunk, de most úgy tűnik, ami elmaradt az februárban egyszerre, „kamatostul” a nyakunkba szakad. Hatalmas havazásokról, kemény mínuszokról számolnak be a különböző TV csatornák, és ahogy kinéz, az elkövetkező napokban, sem számíthatunk semmi jóra. Az eredményt nagyban ...

Téli (h)Írek
Megjelent: 2012. February 20. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Januári csukázásaim alatt sok szép halat fogtam már, de ez a hónap elég rapszodikusnak számít, főleg pergetve. Vontatva már sok szép csuka csábult el csalimra, de mostanság inkább pergetve űzöm őket. Itt Írországban a csuka megfogása nagyban függ a környezeti tényezőktől és bizony sok gondolkodásra adott okot, hogy is tudnám ...

Írországi évzáró horgászat, avagy a Zipper napja!
Megjelent: 2012. February 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az elmúlt öt évben a december végi utolsó horgászat mindíg jól sikerült. Nem tudom miért, de ilyenkor a halak mindíg megtisztelnek egész éves fáradtságos horgászataimért. Általában nagy csukákat szoktam fogni, de ez az év most más volt. A szokatlanul meleg 13-14 fokos téli időjárás arra sarkallt, hogy ez év ...

Tisza-tavi csukák
Megjelent: 2011. December 14. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egykoron minden kétséget kizáróan a Tisza-tó volt hazánk legnagyobb, és egyik legeredményesebb csukás vize. "Csuka-paradicsomnak" hívták az osztrák és német vendégek, akik az ősz beköszöntével tömött sorokban indultak meg Kelet-Magyarország felé. A rendes őszi vízleeresztés idején néha egyáltalán nem ...

Sanyi az olaszok ellen
Megjelent: 2011. December 09. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Olaszország messze van, de a Pó folyó harcsái hatalmas vonzerővel bírnak, segítenek legyőzni a távolságot. Sándor nem egy gyakorlott harcsázó, de ami ennél fontosabb: lelkes horgász, aki mindent kipróbál, hogy célját elérje. A cél pedig természetesen pár testes olasz harcsa elcsípése volt. Ariano nel Polesine, ez volt ...

Thriller
Megjelent: 2011. November 28. | Forrás: Jakó László | Írások

Ha ezt a cikket balinok olvasnák, minden bizonnyal egy thrillerben éreznék magukat. Már, csak ha abból indulunk ki, hány őnhal vesztét okozta ez a csodás csali. Én magam már közel ezer fogatlan rablót csaltam lépre, s ha ezt megszorzom azzal, ahány hasonlóan szenvedélyes balinvadász leledzik e földtekén, valószínűleg egy csillagászati ...

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Ha nincs sügér, jó a csuka is
Megjelent: 2011. November 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

-Apa, nálad van a fekete Salmo Tiny?- kérdezte nagyfiam a vacsora után komoly, őszinte választ váró tekintettel. A feltett kérdés hangsúlyában, s azokban a nagy, barnán csillogó szemekben a viszont látás vágya, az el nem veszítés reménye volt összegyúrva. Megnyugtatóan bólintottam. Az asztaltól felállva szorgos léptekkel ...

Csukák a hőségben
Megjelent: 2011. November 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Az egész éjszakát végighorgásztam, ennek értelmében reggel igen lelassult állapotban éreztem magam. Nem is volt erőm horgászbotot fogni, bármennyire eredményes a hajnali, kora reggeli időszak. A földön elterülve igyekeztem kipihenni kissé magam, hogy legalább két lábon tudjak állni, ne mint őseink, mikor lejöttek a fáról. Reggel 9 ...

Ír nyár és a csukázás
Megjelent: 2011. October 19. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Ez a nyár is eltelt és most visszagondolva talán az idén szántam rá először magam, hogy pergetve is próbálkozzak a csukák becserkészésével. Sok mindent próbálgattunk horgászataink során és azt kell mondanom, hogy nyáron, mint tavasszal a felszín közelében voltak foghatóak. Ha pedig ott nem fogtunk, a mélyben sem jártunk ...

Az olasz meló – Felszíni halak
Megjelent: 2011. October 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Talán nem tűnik túlzásnak az az állítás, miszerint a harcsa az a hal, amelynek a horgászatát a legtöbb mítosz övezi, a legtöbb utánajárást igényel, és a legszélesebb skálán mozog a megfogására alkalmas módszerek száma. Mindamellett, hogy minden módszerrel szívesen horgászom e nagytestű ragadozóra, ha ...

Kishal kell a süllőnek!
Megjelent: 2011. September 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A nyári vizek horgászata viszonylag egyszerű feladatot jelent: mindenütt él a víz, sok kishal mozog a felszín közelében, és nyomukban ott vannak a ragadozók. Általában minden méretű rablóhalat tisztelettel veszek kézbe, de nem titkolom, hogy mindig a nagyobb egyedeket keresem, és ezekre gondolok elsősorban, amikor felkötök egy wobblert. Nyári ...

Kóbor süllők nyomában
Megjelent: 2011. September 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Semmivel össze nem hasonlítható, különös hangulata van az éjszakai wobblerezésnek. Amikor a város, falu fáradt népe aludni készül, mi, süllős-fejrázós tusákra vágyó pergetőhorgászok akkor mondhatjuk, hogy eljött az időnk. Ahogy lelki szemeink előtt, szelíd gondolatainkban a leszálló sötétség vonzza éhes ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Újra a Pó-deltában - 2. rész
Megjelent: 2011. July 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mielőtt rátérnék az éjszakai pergetésre és folytatnám élménybeszámolómat, fontosnak tartok tisztázni néhány dolgot! Mindannyian már többéves pergetői tapasztalattal rendelkezünk viszont a harcsapergetésben még „tanoncok" vagyunk, így aki konkrétumokat próbál leszűrni soraimból annak tudnia kell, hogy ...

A harcspergetésről
Megjelent: 2011. July 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A májusi harcsázásról kétféle teória lengedez. Az egyik, hogy ilyenkor fészken van, ott kell és lehet megfogni, főleg a nagyját. A mederben ilyenkor leginkább csak az emelt méret/80cm/ alatti példányok találhatók – azok is csak esetlegesen. Én a fészkenfogást messzemenőkig etikátlannak tartom, de tudom, sokaknál a hús ...

Pergetett jászok
Megjelent: 2011. July 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A jó öreg Duna egyik legszebb ajándéka a jászkeszeg. Ezt a kiválóan küzdő halfajt számos módszerrel eredményesen horgászhatjuk, de kétségtelenül a pergetés a legsportszerűbb. A bot ízléses ruhában szállítható A Dunaparton cserkelve jól azonosíthatók azok a szakaszok, ahol érdemes ...

Domolykók a patakból
Megjelent: 2011. June 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

A városunk szélén csordogál egy kis patak. Sokan horgásznak is rajta, de csak kevesen tudják, hogy nagy kincset rejt patak vize. A víz kicsi, jelentéktelennek tűnő, de van itt élet. Kedvenceim a domolykók lakják ezt a sekély, sóderos szakaszát, a kedvenc kis vizemnek. Szerencsére kevesen értenek a becserkészésükhöz, így aztán ritkán ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...