Keresett kifejezés: SALMO 51 találat

Parti Pergető Országos Bajnokság
Megjelent: 2007. October 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy újfajta országos bajnokságot rendeztek szeptember 22.-23.-án Vas megyében. A MOHOSZ elsõ alkalommal írt ki ugyanis a parti pergetõ horgászok számára külön, önálló országos bajnoki viadalt, melyben tehát kizárólag csak szárazföldrõl, egyéni elbírálás mellett, lehetõség szerint keskeny vizeken folyik ...

Éjszakai pergetés a Chilia-ágon
Megjelent: 2007. October 05. | Forrás: ZéBé | Tesztek

Ahogy megyünk bele az õszbe, rövidülnek a nappalok, reggelenként párafátyol takarja a folyót, estefelé elõkerülnek a melegebb kabátok. A nap többi részéhez viszonyítva az esti órák a legfogósabbak. Errõl esik most röviden szó.A vizreérkezés pillanatában kapta elAz esti szürkület és a sötétedés ...

Botpróba műhalakkal
Megjelent: 2007. October 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Tesztek

Nemrég, az egyik horgászüzletben figyeltem fel a SPIN BLADE botcsalád egyik könnyû pergetõbotjára, amely a 240 centijével és 10-30 gramm dobósúlyával megtestesítette azt, amelyre már oly régen vágytam. Hát így találtam meg a nagy Õ-t, a sors is egymásnak rendelt bennünket! Elsõ látásra megtetszett ez az igényesen ...

Pisztrángok a mélyből 1. rész
Megjelent: 2007. October 01. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Már jó ideje szerettem volna írni a mélyebb vizek wobbleres horgászatáról, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar illusztrálni is tudom a karakterekbe foglalt gondolatokat. Az „õszcsináló" hideg esõzések mindenütt visszafogták a halak étvágyát, horgászbarátaim panaszkodtak, én is nekik, mégnem alig pár napja megtört a ...

Nehéz idők csukái
Megjelent: 2007. September 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Szeptember közepe. Közel két hete már, hogy mint egy rossz kisgyerek szobafogságra vagyok ítélve. Nem azért, mert rossz fát tettem a tûzre és a szülõk így próbálnak jó útra terelni, hanem mert az idõjárás kedvezõtlen alakulása egyszerûen nem engedett ki a szabadságot jelentõ vízpartra, hogy hódolhassak ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 1/2
Megjelent: 2007. September 24. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

Nem szoktam túl gyakran járni erre a kis folyóra, már csak a köztünk lévõ távolságok miatt sem, így külön öröm egy-egy találkozás.Ilyenkor lehet palástolni mindenféle szentimentális felhangokkal azt, ha nem fog az ember halat, de ez önbecsapás. Igenis azért megyünk, hogy fogjunk, aki pedig nem így gondolja, az hagyja otthon a botjait, ...

Apróságok apróságoknak 2/2
Megjelent: 2007. September 10. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A HORNET legnagyobb és közepes darabjait többször is illettem nagyon dicsérõ szavakkal, és külön öröm, hogy a miniatûr kategóriában sem kell lemondanom errõl a szépen csengõ névrõl! Itt van ugyanis a család 2 centis babawobblere, amely már eleve egyhorgos, így a fenti horog-összeakadós probléma nem bukkant fel ismét.Õ volt a ...

Delta fíling - harmadik rész
Megjelent: 2007. August 01. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

„Este van, este van: kiki nyúgalomba!” – és amennyire igaz ez az emberekre, éppen annyira nem állja helyét a deltai halak esetében. Alig bukik le a nap, máris élénk pancsolás kezdődik a vízszélben, a kövek előtt, majd egy-egy távoli harcsarablás is elcsattan. Ki bírna lefeküdni ilyenkor?Könnyed alkonyati süllőzéssel ...

Delta fíling-alkonyatkor - második rész
Megjelent: 2007. July 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha egész nap hatalmas műcsalikat dobál az ember, a nap végére már egyre inkább izgatják a kis wobblerek, könnyű cuccok. Így voltam ezzel én is (Hm… tehát ember vagyok. Én pedig azt hittem eddig magamról, hogy… Várjunk csak! A félisten az félig ember is?) – mert a Delta nem csak nagy halakat rejt, hanem sok kicsit is (ez megint ...

Delta fíling - első rész
Megjelent: 2007. July 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Hatalmas személyszállító hajók Tulcea kikötőjében. Napi rendszerességgel járják mindhárom Duna-ágat, egészen a Fekete-tengerig. A Duna-deltát megjárni lassan már annyira egyszerű lesz, mint futni egy kört a Margit-szigeten. (Bár, ahogy vesszük... Nekem az utóbbi van messzebb.) Tény ...

Finomra hangolva
Megjelent: 2007. July 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A könnyû pergetés számomra valahol az általános pergetés és a mûlegyezés közti szûk sávon foglal helyet. Valójában pergetünk, de a legyezõhorgászok aprólékosságával és igényességével választunk kis botokat, orsókat, apró mûcsalikat, meg egyéb ...

Kőnnyű drog 3/2
Megjelent: 2007. July 18. | Forrás: Pásztor István | Írások

A függőséget okozó horgászhelyek egyik legkeményebbje a Gyöngyös-patak kőszegi-lukácsházi vadregényes tekergője. Ahol a Salmo verhetetlen csalija, izé… verhetetlen.Az előző részből kiderülhetett, hogy alapvetően nem kell túlbonyolítani a műcsalis készletet, hiszen a Salmo Lódarazsai minden igényt kielégítenek, és ez nem a reklám helye, ...

Kőnnyű drog (3/1
Megjelent: 2007. July 12. | Forrás: Pásztor István | Írások

Aki egyszer belekóstol megmámorosodik, és függővé válik. Nem tudja többé letenni a light vagy ultralight pálcákat, elvonási tünetei lesznek, ha évente párszor nem juthat vissza a Helyre, ahol pisztrángok hörpölik az apró műcsalikat, ahol a Gyöngyös friss vizének élményét intravénásan, de legalábbis vizuálisan ...

Kicsit tisztább, kicsit nagyobb, de az ővék (3/3)
Megjelent: 2007. June 15. | Forrás: Pásztor István | Írások

Na igen, három olyan nap után, amilyet különösebb megerőltetés nélkül produkálnunk sikerült, elgondolkodik minden józan ember, hogy ezt most, így, hogy?S bár látványosan szedegették az apróhalakat a hidakról a lánykák, sráckák, ill. más korosztályok, csak később esett le a svédkorona, hogy heringekről van szó ...

Kicsit kékebb, kicsit sósabb, de az ővék! (2/1)
Megjelent: 2007. May 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, ilyen a Balti-tenger nyugati határának öbölrengetege, a svéd keleti part. Fjordok és szigetek, tengerszinti fenyvesek, és elvileg nagy csukák várják a horgászokat. Minket is vártak, de elkerültük egymást…Svédország csak a magyar szemnek furcsa. Rend van és tisztaság, egységes építkezési kultúra, tájtervezés, ...

Wobbler ABC (II. rész)
Megjelent: 2007. February 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal szeretnénk bemutatni, hogyan lehet egy wobbler várható viselkedésére következtetni az alapvető adatokból (súly, hossz, típus) és a terelőlemez alakjából. Ha megtanulunk néhány alapvető szabályt, könnyen el fogunk igazodni, az elsőre talán nem egyértelmű elnevezések, jelölések nyomán, és sokkal egyszerűbben ...

Wobbler ABC (I. rész)
Megjelent: 2007. February 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság, amikor a wobblerek használata a pergető horgászatban igen elterjedté vált, és gyártók sokasága, a műhalak garmadáját kínálja; szeretnénk a wobblerekkel kapcsolatban néhány alapvető fogalmat tisztázni, és a lényeges tulajdonságaik, típusonkénti viselkedésük, használhatóságuk ...

Fehova 2005
Megjelent: 2005. March 03. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

FEHOVA 2005 Nagy népszerűségnek örvendett a bojlisok körében az Energofish standon a Rod Podok széles választéka. Az új márkák közül ki kell emelni a két legnagyobb francia gyártó, a Technipeche és az Amiaud cég csúcsminőségű állványait. Emellett természetesen az olcsóbb kategória is képviseltette magát Lovy márkanévvel. A nívós kiállító falaknál már csak a wobblerei voltak szebbek a teljes készletét bemutató lengyel Salmo ...

Nyaralás és pergetés a Balatonon
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Egy gyönyörű napsütéses, de kissé szeles napon érkeztünk meg Siófokra feleségemmel és kislányommal öt napos balatoni nyaralásunkra. 1. Mint később megtudtam a hasonlóan szeles időben érdemes a kövezések melletti sávot vallatni ragadozók reményében. Ezen a napon meg is vásároltam a 72 órás napijegyemet az egyik helyi horgászboltban ahol kértem némi iránymutatást is. Készségesen álltak rendelkezésemre és nyugtattak meg az infók, hisz ...

Válasszunk pergető szettet. Én megtettem:  WIZARD CARBON SOLID SPIN & WIZARD HIGH SPEED ASP

Miként válasszunk pergető szettet magunknak? A kérdés nem egyszerű. Sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Most leírom a lépéseket és kritériumokat amiket figyelembe veszek, ezzel remélhetőleg segítve a pergető szett választás előtt álló sporttársakat. Első lépésként vizsgáljuk meg a vizet ahol horgászunk. Esetemben ez egy 300 hektáros bányatóra értendő az esetek 90 %-ában. Ez a tó a megye egyike a legöregebb tavainak egyike, ahol jelenleg is aktív ...

Októberi csukázás Ír vizeken
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az elmúlt hónapban nem sok idõm jutott szeretett hobbim ûzésére, de azért eltöltöttem egy-két napot a vízen a vendégekkel. Sok új dolgot kipróbáltam a csukahorgászat eredményesebbé tételének érdekében. Persze, azért volt hogy vontattunk, de inkább pergettünk ebben a hónapban. Októberi vontatva ...