Keresett kifejezés: SALMO 51 találat

Véget ért az év legnagyobb amatőr versenye!
Megjelent: 2008. September 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Azt nem tudjuk, hogy a világon van-e hasonló verseny, de az biztos, hogy a IV. EnergoTeam Kupa mely egyéni, családi, ifjúsági és gyermek kategóriában került lebonyolításra, összdíjazása 5 000 000 Ft volt, - példátlan- a hazai versenyek történetében.ET Kupa döntő - gyerek - IbrányA versenyről készült képek ide kattintva ...

Hétkőznapok a Deltában - Balinok után
Megjelent: 2008. September 12. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

A balinról tudjuk, hogy a nyílt vizek ragadozója, de kedveli a szélvizeket és a nádasok nyíltvízi oldalát is. Hangosan rabol az áramló, örvénylő vizekben, a műtárgyak környékén és ott is, ahol a legkevésbé várná az ember, például a csendes csatornákban..Egy virgonc áldozatSügerezni indultunk a Sulimanca ...

Dunai süllők nyomában â- második felvonás
Megjelent: 2008. September 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az éjszakai pergetés az egyik legizgalmasabb, legmisztikusabb és talán a legeredményesebb módszerek egyike. Emlékezetes horgászélményekkel gazdagodhatunk, ha van elég kitartásunk, hogy a szúnyogokkal és a sötétséggel megbirkózva, átpergessünk egy-egy éjszakát. Nincs is szükségünk másra, mint egy horgászbotra, egy ...

Hosszú szünet után
Megjelent: 2008. September 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Több mint egy hete, hogy szakad az eső, éjjel-nappal, mintha dézsából öntené valaki odafentről. Bosszús állapot egy horgász számára, ha szabadságát a szoba falai közt kell töltenie, és még bosszúsabb tud lenni, ha valami újat, új horgászfelszerelést szeretne próbára tenni. Néhány új Salmo wobbler, egy ...

Csukák a tündérrózsából
Megjelent: 2008. August 29. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ahányszor a Duna-deltájába utazom, legelőszőr mindig a csukák ellen indítok hadjáratot. Régi vágyam, hogy fogjak egy hatalmas példányt belőlük, de a csukák ezt rendre másképp gondolják. Az idei első Delta túrámon még kicsit se nagyon tudtam fogni, de ismét felébredt a remény, hisz két hetet készültem eltölteni ebben e ...

Idegenek az éjszakában - első rész
Megjelent: 2008. August 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Amikor a kishalak riadtan összeállnak a móló mögötti örvényben, vadászok indulnak el a sötétben - vízben és parton egyaránt. A szárazföldiek közé tartozom magam is, bár valószínűleg olyan idegen lehetek ezen a messzi deltai tájon, mint apró műhalam a remegve összeálló snecik között. Lámpámat ...

Az avatás
Megjelent: 2008. August 20. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Nemrég egy kis 2000 –es Ryobi Applause orsóval gazdagodott horgászarzenálom, ami már az első kézbevétel alkalmával igen-igen megtetszett. A teljes fém szerkezetének köszönhetően igen strapabíró, de a fém ellenére nem egy súlyos darab. Futásában sem találni semmi kivetnivalót, emellett még ott van a titán bevonatú dobperem ...

Kőnnyen jőtt
Megjelent: 2008. August 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A hajnali pára már felszállt a tározó vizéről mikor a partra értem. Szándékosan nem keltem korán, ezúttal csupán egy kis könnyűpergetésre hangoltam magam. Nem akartam nagy halakat keresgélni, nagytestű műcsalikkal dobálni, csak egy kis lazításra vágytam, és néhány halacskára, amik megcibálják a kis wobblereimet. A ...

Wobbler vs. blinker
Megjelent: 2008. August 13. | Forrás: Zőrgő Benjámin | Írások

Sokan elgondolkoznak azon, mikor horgászni mennek, vajon melyik apró fahalacskára, vagy éppen melyik jókora körforgóra esik a halak választása aznap. Én mindig szoríttok helyet a kis Salmo wobblerek mellett a villantóknak is, mert van mikor ők bizonyulnak "finomabb falatoknak". Szép nyári nap volt, a Küküllő éppen letisztult az esőzések által bemosott ...

Kővek kőzt
Megjelent: 2008. July 28. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Amint a kis patak partjára értem, nagy kő esett le a szívemről, végre kristálytiszta víz csordogált benne. Legutóbb három napja jártam ott és iszonyatosan zavaros volt a vize. Legnagyobb elkeseredésemre sarkon kelet forduljak és hazamenjek, de ezúttal mellém szegődött a szerencse. Kényelmesen letelepedtem az egyik nagyobb kőre és a felszerelés ...

Pisztrángvacsora - 3. rész - Keresd meg őt!
Megjelent: 2008. July 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vannak emberek, akik viszonylag gyakran keresik, és valamiért mégis igen ritkán találják meg a pisztrángot… Ezek közé tartozik Encike is, ezért hát nagylelkűen felajánlottam neki titkos teszt-pályámat, hogy ő is meggyőződhessen: a villantóra akadó hal nem legenda, igenis előfordul! Encike a legfontosabb horgászeszköznél kezdte: a csizmánál. ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

Kis halak, nagy őrőmők
Megjelent: 2008. July 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokszor elhangzik „Nagy víz nagy hal”. Ha ezt visszájára fordítjuk, akkor „Kis víz kis hal”. Ebben van némi igazság, de lehet meglepetés is a dologban, erre volt és lesz is példa... Ezelőtt három évvel történt Rövid 2, 10 m-es, finom pálcával kis két centis Salmokat dobáltam. Domolykóra „fájt a fogam”. Jól ...

Hegyek kőzőtt - vőlgyek kőzőtt
Megjelent: 2008. June 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Elegem volt már a környékbeli tavak, által nyújtotta lehetőségekből, egy kis változásra vágytam, amire a legjobb megoldást a hegyekben csörgedező pisztrángos patakok egyike jelenthette. Tóni és Szabi barátom is hasonlóképpen vélekedett, ezért közösen indultunk el meghódítani a Nagyküküllő felső folyását. ...

Vissza a kezdetekhez
Megjelent: 2008. June 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Már apró gyermekként is megmagyarázhatatlanul vonzottak a vizek, igaz akkoriban még csak ágúsztatásban, meg kavicsdobálásban merült ki minden tevékenységem, de ennek köszönhetem, hogy horgász lett belőlem. Történt egyszer, hogy szüleimmel egy hosszabb hétvégét töltöttünk a hegyekben, kisebb baráti társasággal. ...

Vadvízen pergetve
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hajdani gyermekkorom legszebb élményei a hegyek gyomrából csordogáló, kristálytiszta patakok legpompásabb ragadozójához, a sebes pisztránghoz fűződnek. Tisztán emlékszem azokra a napokra, mikor néhány óra alatt 4-5 de akár 10 pisztrángot is kipergettünk barátommal a Gyergyói havasokban eredő Somlyó, Borzont, Bakta, vagy a nálunk ...

Pisztrángok támadása - első rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az elmúlt hetekben kénytelen voltam beérni a békés halak által nyújtott horgászlehetőségekkel, aztán egyszer csak felcsillant a remény: meghívást kaptam egy pisztrángos tóra, ahol ismét szívem csücske, a pergetés kapta a főszerepet. Az adott víz egy régi patakmederből mesterségesen kialakított horgásztó volt, és ...

Pisztrángok támadása - második rész
Megjelent: 2008. June 11. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Mivel nap egyre magasabban járt és reggel óta szakadatlanul dobáltunk, arra következtetésre jutottunk, hogy jó lenne végre harapni is valamit... De egyelőre csak a gondolattal maradtunk, mert egyikünk sem bírta letenni kezéből a botot. Nem is bántam meg, hogy az étkezést elhalasztottam, mert hamarosan erőszakosan jelentkezett egy újabb testes példány… Lehúzott ...

Balinok kedvenc játékai â- második rész
Megjelent: 2008. May 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A következő napon csodaszép tavaszi időre ébredtünk. Biztosak voltunk benne, hogy halaink is érzékelik a változást, így tehát némileg új helyzetben kell helyt állnunk. Ez új taktikákat, új műcsalikat és új helyeket jelenthet. Induljunk! Vagy ahogy János szokta mondani: „Lécc rákkendróll!” Új nap, új csalik, új ...

A végrehajtók őrőme
Megjelent: 2008. May 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Sliderek robbanó sikerei után azt gondoltam, hogy a csukapergetésben több wobblerre már nem is lesz szükségem. De aztán volt ez a tavaszi nap, amikor a műcsalis dobozom majd’ minden lakója csődöt mondott… Persze, volt kivétel – így mégiscsak van egy olyan név, amelyről fennhangon zenghetek ódákat. Azt korábban is sejtettem, hogy tavasszal ...

Balinok kedvenc játékai - első rész
Megjelent: 2008. May 20. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A balin mindig a bátyám vizsláját juttatja eszembe… Eszelős, mozgékony, vad meg játékos, és sosem lehet végérvényesen eldönteni, hogy ez most nagyon hülye vagy nagyon okos. Két napon keresztül próbáltuk megfejteni a balin titkát, aztán arra jutottunk, hogy semmire. A balin mindig is balin marad! Itt állítsd le a motort! – intett hirtelen ...

Tavaszi jelentés a Duna-deltából
Megjelent: 2008. May 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Az idén kissé korábban nyílt lehetőségem egy duna-deltai horgászkirándulásra. A túra idejét az országos horgászati tilalom kezdete előtti hétre időzítettük. A megszokottnál nagyobb izgalommal készültem a kirándulásra, ugyanis ebben az időszakban még nem volt szerencsém a Deltában horgászni. Az előzetes információk ...

Tavaszi pillanatok a Duna-deltából
Megjelent: 2008. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az egész már tavaly decemberben kezdődött, amikor meghívást kaptunk Pintyó Lajos barátunktól egy tavaszi Duna-deltai horgásztúrára a Szulina ágon, Gorgova halászfaluban lévő kis tanyájára. A meghívást nagy örömmel fogadtuk, így következett egy három hónapos kegyetlen várakozás, melyet csak a hazai vizek ...

A FEHOVÁN jártunk
Megjelent: 2008. April 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

FEHOVA 2008? Igen ebben az esztendőben sem maradt el a már sokadik éve megrendezésre kerülő horgász-vadász szakkiállítás, melynek a megszokottól eltérően az idén a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont „A” pavilonja adott otthont. A négy napos rendezvényen számos horgászatban illetve vadászatban érdekelt gyártó, forgalmazó ...