Keresett kifejezés: SALMO 51 találat

A remény hal meg utoljára
Megjelent: 2011. December 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A pergető horgászat is – sok más horgászmódszerhez hasonlóan – tele van útvesztőkkel, titkokkal, megoldásra és beigazolódásra váró teóriákkal. Sokszor egy egész átdobált napot kapás nélkül úszunk meg, s nem nyugodván este is holtfáradtan fekve ágyunkon morfondírozunk a kudarc lehetséges okán. ...

Nyílik a PecaPláza!
Megjelent: 2011. December 07. | Forrás: EnergoTeam - Lukácsi Béla | Események/Kiállítások

2012-ben új horgászóriást hozott a télapó! December 08-án megnyitotta kapuit az Energofish Pecapláza. A bolt elsősorban az Energofish kínálatával kápráztatja el vásárlóit, ebbe természetesen több nagy világmárka tartozik. Nézzük a részleteket. Hol? A Pecapláza, a Market Centrál Ferihegy bevásárlóközpont területén találjuk meg. A Bevásárlóközpont a következő módokon közelíthető meg: Személygépkocsival: - Budapest felől ...

Pergetés a szeptemberi nyárban
Megjelent: 2011. November 16. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Régóta vágytam egy igazán jó pergető orsóra. Az idén jött el az idő. A kiválasztott hosszas vívódás után, a Ryobi Arctica CF lett 3000-es méretben. Elhatároztam, hogy ezt az orsót alapos nyúzópróbának teszem ki, tesztelem kicsit a gyakorlatban. A szemre is tetszetős orsó dobját ET Power Braid Teflon fonott zsinórral ...

Extrém pergetések
Megjelent: 2011. November 07. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A cím hallatán ne gondolják, hogy valami különleges helyen, netán különleges halakra, szokatlan módszerekkel horgásztam. Még a helyzetek sem voltak igazán rendkívüliek, az időjárás sem érdemelte ki a kivételes jelzőt. A helyszín egy átlagos hegyi folyó, a halak meg a benne élő pisztrángok, és ebből következőleg a módszer ...

Elő a wobblerekkel
Megjelent: 2011. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nagyon sokáig azt hittem, hogy a pisztrángok pergető horgászatában a leghatásosabb fegyver a körforgó. Ez kisebb méretű vizeken, és bizonyos nagyságú halakig meg is állja a helyét, de mi a helyzet a nagyobb folyású vizeken, amelyek nem a patakok, hanem a folyók gyűjtőnév alá tartoznak? Újabban leggyakrabban az utóbbi kategórián kerestem a ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Folyton folyvást
Megjelent: 2011. September 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Több mint egy évtizede már, hogy hetente legalább két alkalommal keresem fel a környékbeli kisebb folyókat, patakokat, pergető bottal a kézben. Valami oknál fogva mindig jobban vonzottak a vad, nehezen megközelíthető pályák az unalmas állóvizeknél. Jóllehet, a zsákmány kevésbé ígéretes, hiszen a tavak csukái, harcsái, ...

Áprilisi csukák
Megjelent: 2011. April 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre megérkezett az április és véget ért csukatilalom. Már nagyon vártam, hogy ismét pergethessek a kedvenc kis patakom csukáira. Szerencsére a tilalom végére megjött a jó idő is, így kellemes napsütésben indulhattam, ezen a vasárnap délutánon. Egy bot, egy merítő, és a pergető táskám volt az összes ...

Szajblingok Medveországban
Megjelent: 2011. April 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Szajblingok Medveországban - Jakó L. „Szép Erdélyország nagy hegyei alján nyílik sok apró, kis tarka virág…" Ez a kedves kis strófa ismétlődgetett bennem, miközben Csabi barátommal, na meg Miklós cimboránkkal Csíkrákos felé vitt az utunk. A Hargita kanyargós, meseszép ormai közt suhant autónk, s én egyre a tájban ...

FEHOVA - 2011
Megjelent: 2011. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, újra eljött a legnagyobb magyarországi horgászkiállítás, a FEHOVA ideje. Több hónapja lázasan dolgoztunk azon, hogy a kiállítás sikeres legyen. Rengeteg munkát fektettünk az előkészítésbe, az új polcrendszerek elkészítésébe, kialakításába, az új termékek időre ...

Márciusi csukák
Megjelent: 2011. March 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Márciusi csukázás? Otthon a tilalmi idő miatt márciusban nem lehet csukázni, de Írországban nincs tilalmi idő. Itt a természet úgy oldja meg, hogy az ívás előtti időszakában a csukák nem táplálkoznak, így hiába is horgásznánk rájuk, úgy sem sikerülne horogra csábítani őket. Első csukám egy ...

Folyóvizen feederrel
Megjelent: 2010. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hûlõ vizek kiváló lehetõségeit kihasználva próbáltunk rá a Tisza folyóra. Feederezés mellett döntöttünk, mégpedig az Energo Team Carp Expert Feeder 3,60-as botját vittük magunkkal. A horgászatot a Salmo Team Hungary tagja, Kovács Adrián segítségével kívántuk megvalósítani. A Power Feeder ...

A sügerek Mekkája
Megjelent: 2010. December 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Utolsó napjaimat tapostam a Duna torkolatvidékén. Az idõjárás nem változott, borongós, esõs, hûvös volt a klíma. Még ebben a késõi idõszakban sem megszokott ez a cudar idõ, de én az utóbbi két évben különös érzékkel tudom az ilyen zord idõjárási viszonyokhoz idõzíteni a ...

Finnyás csukák
Megjelent: 2010. November 29. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Esős napok köszöntöttek ránk a Crişan-i horgásztanyán. A festeni kívánt felületeket eláztatta a víz, a munka leállt. Jó alkalom nyílt arra, hogy nappal is felfedezzük magunknak a Delta halait. Elsősorban a csukákra koncentráltunk, ebből kifolyólag olyan zugait kerestük fel a torkolatvidéknek, ahol e csodás ragadozókkal a legtöbb ...

Süllők a porondon
Megjelent: 2010. November 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Október második felébe léptünk, bármennyire is szomorú, de ez már az őszi időszak, csak egy lépés és itt a tél. A helyzet úgy alakult, hogy pont ebben az időszakban a Duna-deltában kötöttem ki Attila barátommal. Utazásunkban nem teljesen a horgászaté volt a főszerep. Farkas Levi barátom, Crişan-i horgásztanyáján nagyobb ...

Októberi csukázás Ír vizeken
Megjelent: 2010. November 15. | Forrás: Bognár Zoltán | Írások

Az elmúlt hónapban nem sok idõm jutott szeretett hobbim ûzésére, de azért eltöltöttem egy-két napot a vízen a vendégekkel. Sok új dolgot kipróbáltam a csukahorgászat eredményesebbé tételének érdekében. Persze, azért volt hogy vontattunk, de inkább pergettünk ebben a hónapban. Októberi vontatva ...

Színes halakrol álmodom
Megjelent: 2010. October 15. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nem volt okom panaszra, a sülős-harcsás horgásztúráim rendre sikeresen zárultak, de valami hiányérzetem mégis volt. Nem a halak méretében nyilvánult meg ez az ínség, hanem úgy az összhatás nem volt teljes. A tóparton megért párás reggelek, az éjszakai küzdelmek a nemes ellenfelekkel mind-mind rendben voltak, csupán a sebesen ...

Bolognais meglepetés
Megjelent: 2010. October 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Korábban a bolognai botok kiválasztásáról volt szó, ideje szót ejteni arról, mi történik ha horgászunk is vele. Az élő Tiszát céloztuk meg, az ET Blade Bolo 6-os változatával, hogy hamisítatlan folyóvízi keszegezést örökítsünk meg. A Tisza folyó kegyes volt hozzánk A botra, ahogy már ...

A bolognai bot kiválasztása
Megjelent: 2010. September 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ősz a nagy folyóinkon számtalan lehetőséget kínál. Keszegféléink még igencsak étvágyuknál vannak, s ha mélyebb vizekben szeretnénk úszós felszereléssel megfogni őket, szükségünk lesz egy bolognai botra. Ennek kiválasztásáról és felszereléséről lesz szó a továbbiakban. Az ET Blade ...

Süllők, felszíni wobblerekkel
Megjelent: 2010. August 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Köztudott dolog, hogy éjszaka kifejezetten jól foghatóak a süllők különböző felszíni és felszín közeli wobblerekkel. A nyári éjszakákon, amikor csattog a víz a rablásoktól, nincs más feladatunk, mint odadobni egy jól mozgó műhalat és a siker garantált. De nehezebb a dolgunk, ha nappal, illetve holdfényes éjszakákon ...

Nehéz időkben - Pergetett apróságok
Megjelent: 2010. August 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei nyár nem a korlátlan lehetőségekről szólt, legalábbis ami a pergetést, a műcsalis horgászatot illeti. Már napok óta erre várok… Nagyon meg kellet gondolnia az embernek, hogy hová megy horgászni. Szinte egész nyáron, néhány nap kivételével a vizek nagy része alkalmatlan volt a pergetésre. Persze az igazi pergető ...

Slider, csukák, sügerek
Megjelent: 2010. July 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Már számtalanszor bizonyította rátermettségét a Slider, és úgy érzem, hogy még hosszú időn keresztül tündökölni fog. Van benne valami, aminek a ragadozóhalak nem tudnak ellenállni. Formája, mozgása, színválasztéka, mind-mind olyan jellemzők, amiért mi, pergetőhorgászok szeretjük, és még sokáig szeretni ...

Ír napok - második rész
Megjelent: 2010. July 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ír napok – második rész Míg az írországi beszámolóm első részében a pergetés körülményeiről és eszközeiről számoltam be, a második részben főleg egy általam korábban nem művelt módszerre, a trollingozásra térnék ki. Ez a műfaj amennyire ismeretlen idehaza, éppen olyan gyakran művelt ...