Keresett kifejezés: SALMO 51 találat

Csukazértis!
Megjelent: 2009. November 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A csukahorgászat legszebb módja a műcsalival történő csukázás. Nem állítom, hogy a késő őszi úszós csukázásoknak nincs varázsa, de még a bukdácsoló úszó látványa sem tudja azt az érzést kárpótolni, mikor a csalink által keltett rezgések egy éles koppanással megszűnnek, és a ...

Bajszosok után kutatva
Megjelent: 2009. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Kora délelőtt futott be az autónk a Duna Delta partján fekvő gorgovai halászfalucska poros kis utcájára. Sűrű portömeg kavargott a terepjáró mögött, akár valami tornádó, úgy közeledtünk Pintyó Lajos horgásztanyája felé. Már csak néhány töltésen kellett végighaladnunk és ...

ÉJSZAKAI VENDÉGEK
Megjelent: 2009. October 28. | Forrás: GOTTHÁRD FERENC | Írások

Az éjszakai pergetések számomra mindig különös jelentősséggel bírnak. A vaksötétben, csendben becserkelni a ragadozókat nagyszerű érzés. Rablásaik alapján általában könnyen beazonosítható tartózkodási helyük. A helyszín még mindig a jó öreg Duna-delta. Mint minden éjszakai bevetés előtt ...

ENERGOFISH-ALASZKA feederbotos páros horgászverseny
Megjelent: 2009. October 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Heves megyében található, kapitális halairól híres Alaszka tó festői környezetében első ízben került kiírásra az Energofish - Alaszka feederbotos, páros horgászverseny, melyen az elsőként nevező húsz csapat mérhette össze tudását és rátermettségét.Az Energofish Kft. színvonalas versenyeinek (Salmo Kupa, EnergoTeam ...

Ejtsük be a műcsalit
Megjelent: 2009. October 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hányszor, de hányszor előfordult már pergetés közben, hogy a hosszan kidobott támolygóra, akkor fordult rá a csuka, mikor azt éppen készültünk kiemelni a vízből, hogy újradobjuk. Vagy hányszor eredményes, ha éppen beejtjük az orrunk elé és hagyjuk süllyedni, majd mikor lazul a zsinór jelezve, hogy műcsalink aljzatot ért, egy hirtelen ...

Az úti cél - Delta!
Megjelent: 2009. October 12. | Forrás: Murányi János | Írások

Minden egyes Delta-túrámra pontosan emlékeszem. Nincs két egyforma! Bár vannak hasonlóságok… Vörösen lenyugvó nap, mezőn kószáló tehenek és lovak, szerteágazó vízi utak, és a távolban erőlködő motorcsónakok. Ja, és madarak mindenütt. Úton vagyunk! Tehéncsorda ...

Nyári éjszakák a Pó folyón
Megjelent: 2009. October 09. | Forrás: Jenei Szabolcs | Írások

Mint legtöbbször, most is a Pó folyó hátán fogom élvezni a pergetés által nyújtott örömöket! És itt nem csak a halakra gondolok!! Rengeteg más gyönyörűség van körülöttünk amit csak a természet és a víz szerelmesei tudnak értékelni! A naplemente, a háborgó csönd amit a folyó magából ...

Az utolsó felvonás
Megjelent: 2009. September 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Hazánkban szeptember közepén zárul a hegyi vizeken történő horgászat, ezért még egyszer, utoljára meglátogattam kedvenc pisztrángos patakocskámat, hisz hosszú időnek kell eltelnie, mire újra láthatjuk egymást. Reménykedtem, hogy még utoljára megörvendeztet egy pettyes halacskával, és néhány kellemes órát ...

Új műsor a csatornákon
Megjelent: 2009. September 16. | Forrás: Murányi János | Írások

Vannak még ismeretlen vizek! Az utóbbi időben egyre jobban izgatnak a Duna-delta dzsungelében rejtőző csatornák. Olyan elzárt vizek ezek, amelyekre ritkán téved ember, horgász pedig szinte soha. Legutóbbi delta-projektem egyik szerves része volt tehát eme titokzatos vizek feltérképezése.Előbb megpróbáltam gyalog bejárni a Delta egyik-másik ...

Szilikonok, meg egyéb műanyagok...
Megjelent: 2009. September 14. | Forrás: Murányi János | Írások

A műcsalis horgászat legnépszerűbb műfaját, a pergetést úgy lehet igazán felszabadultan művelni, ha adott hozzá a halban bővelkedő terep – mint például a Duna-delta legelső ága, a Chilia. Olyan vadregényes víz ez, amely számtalan műcsalis kísérletre kínál páratlan lehetőséget.Amikor először elvetődtem a mai napig érintetlen ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

Apró örömök
Megjelent: 2009. July 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az afrikai meleget is megszégyenítő kánikulában horgászni felér az öngyilkossággal. Viszont, ha valaki annyira megszállott, mint én, akkor nincs mese, menni kell. Az ilyen alkalmakra nyújtanak igazán jó lehetőséget a hideg hegyvidéki patakok, és a bennük bujkáló pettyes halacskák. Aki rekord halakat akar fogni, annak bizonyára nem felelnek meg az ...

Hallgat a felszín, fecseg a mély
Megjelent: 2009. July 01. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Néha előfordul, hogy a domolykóink egyszerűen nem hajlandóak a felsőbb vízrétegekben táplálkozni. Hiába az ágakról lepotyogó rovarok, hiába a felszínen rajzó apróhalak, ők valamiért mégis mélyebben vannak. Ilyenkor nincs mit tenni, utánuk kell menni.Hasonló jelenséggel találkoztam a legutóbbi kirándulásomon is. A ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Svéd csukák
Megjelent: 2009. June 17. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A Horgászutazás.hu csapata májusban 9 napot töltött Svédország legszebb csukás vizein. Célunk a horgászlehetőségek feltérképezése, az információszerzés volt elsődlegesen. Vagyis, ha egy hazai horgász el szeretne ejteni egy szép svéd csukát, azt hogyan teheti meg? Hol tud megszállni? Hogyan jut oda? Milyen felszerelést vigyen ...

Őnök választottak
Megjelent: 2009. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket őnökként emlegetünk. Őn, ragadozó Őn, Őnhal, balin… számos megnevezését ismerjük ennek a ...

Harcsalesen a Dunán
Megjelent: 2009. June 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hosszú ideje tartó magas vízállás kicsit keresztbehúzta harcsapergetéssel kapcsolatos összes elképzelésemet. A táplálékhalak és velük együtt a harcsák, a fűzfabokrokba vertek tanyát, vagy a mély kotrásokban múlatták az időt. A fűzfás reménytelen vállalkozásnak tűnt. Egészen mélyről, a ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Süllőfogás fűzfavirágzás idején
Megjelent: 2009. May 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legszebb évszakunk a tavasz. Az éledő természet ontja magából a színeket és a bódító illatokat. Horgászati szempontból viszont a nélkülözés időszaka kezdődik. A tilalmi idők a halak ívása vagy ívásra készülése nagyon beszűkítik lehetőségeinket. Télen gumihalazásnál jól ...

Őnök egy kicsit másképpen
Megjelent: 2009. April 27. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha őnözésről van szó, a legtöbb ember a jól bevált Salmo Thrillek után nyúl a csalis dobozban. Vannak viszont helyzetek, amikor más Salmo wobblerekkel jobb fogási eredményeket érhetünk el. Ilyen például a bokrok közt, szűk csatornákon történő balinozás, ahol nem szükségesek a hosszú dobások, és a legtöbb esetben csupán ...

Istenek fegyverzete 16. – Fehova 2009
Megjelent: 2009. March 30. | Forrás: Murányi János-Pál – Murányi Antal | Események/Kiállítások

Sosem gondoltam volna, hogy ez már a tizenhatodik alkalom, és még mindig képes megmozgatni országunk és a környező országok horgászait, vadászait. Ezévben március 19. és 22. között folyt nagyon sűrű botrázogatás és orsótekergetés a Hungexpo C pavilonjában, és ugyanilyen sűrűn néztek csőbe a vadászok a szomszédos ...

Halhatatlan wobblerek
Megjelent: 2009. March 23. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

A sikeres műcsalik feltérképezése érdekes játék, de ugyanakkor hosszú és fáradságos munka is – felfogás kérdése. Tény, hogy minden horgász örömmel veszi a titkos tippeket, amellyel sok időt és pénzt takarít meg. Nos, arra gondoltam, hogy az előző írásaimban, ha már úgyis igyekeztem ellátni minden hasznos ...