Keresett kifejezés: előke 530 találat
WFT TAPER LEADER CLEAR FELVASTAGODÓ ELŐTÉTZSINÓR 5X15M

Halak a mélyből
Megjelent: 2011. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már hetek óta tervezünk egy közös horgászatot Bömbi barátommal. Több helyszín és időpont is felmerült, de mindig az utolsó pillanatban, indulás előtt keresztbe tett valami. Hol nekem, hol meg neki került más elfoglaltsága, mely ismételten odébb tolta a közös pecát… Szombat reggel megszólal telefonom. Hát ki más lett volna, mint ...

Amikor nem megy
Megjelent: 2011. December 26. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Ősz van. Annak is majdnem a vége. Itt az igazi pergető szezon. Az idén azonban valami megváltozott. Nem tudom miért, de az eddig sikeres műcsalik, nem működtek. A sokadik betli után, úgy éreztem, hogy át kell gondolnom stratégiámat. Élő hallal ugyan fogdosták a csukákat, a kedvenc patakomon, de pergetés nem volt eredményes. Vátoztatni kell! De mit? Hosszas ...

A remény hal meg utoljára
Megjelent: 2011. December 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A pergető horgászat is – sok más horgászmódszerhez hasonlóan – tele van útvesztőkkel, titkokkal, megoldásra és beigazolódásra váró teóriákkal. Sokszor egy egész átdobált napot kapás nélkül úszunk meg, s nem nyugodván este is holtfáradtan fekve ágyunkon morfondírozunk a kudarc lehetséges okán. ...

Egy nap a Száván
Megjelent: 2011. December 16. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A horvátországi Száva valószínűleg a legszebb folyó, amit valaha láttam. A mészkősziklák között szaladó kristálytiszta víz végre jó lehetőséget nyújtott a klasszikus szárazlegyezésre. Egy napot kaptam, hogy mindent kipróbáljak ezen a vízen – ez pedig, ugye lehetetlen. Szerencse, hogy a halak nagyon együttműködőek ...

Tisza-tavi csukák
Megjelent: 2011. December 14. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egykoron minden kétséget kizáróan a Tisza-tó volt hazánk legnagyobb, és egyik legeredményesebb csukás vize. "Csuka-paradicsomnak" hívták az osztrák és német vendégek, akik az ősz beköszöntével tömött sorokban indultak meg Kelet-Magyarország felé. A rendes őszi vízleeresztés idején néha egyáltalán nem ...

A helyszín ugyanaz, mint legutóbb…
Megjelent: 2011. November 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A helyszín ugyanaz, a módszer sem változott, csupán az időjárás rendezte át kissé a hátteret. Legutóbbi horgászatomhoz hasonlóan, ezúttal is két pickerbotot választottam a horgászathoz. Helyszín ismét a Maros, célhal elsősorban a paduc… Kissé elbizonytalanodtam a reggeli indulásnál, hisz előző nap még 20-22 fokot is ...

Tiszaalpáron jártunk
Megjelent: 2011. November 18. | Forrás: Energo Team | Írások

Szeptember végét írtuk, amikor egy alsóbb Tisza szakaszhoz tartozó vízterületet, a tiszalpári Holt-Tiszát látogattunk meg. Demeter Zsolt, magyar bajnok pergetőt kísértük el, aki az országos bajnokság első fordulójára készült. Tiszaalpár vadregényes holtága Az alpári holtág egy régi Tisza meder, mely ...

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Ha nincs sügér, jó a csuka is
Megjelent: 2011. November 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

-Apa, nálad van a fekete Salmo Tiny?- kérdezte nagyfiam a vacsora után komoly, őszinte választ váró tekintettel. A feltett kérdés hangsúlyában, s azokban a nagy, barnán csillogó szemekben a viszont látás vágya, az el nem veszítés reménye volt összegyúrva. Megnyugtatóan bólintottam. Az asztaltól felállva szorgos léptekkel ...

Elő a wobblerekkel
Megjelent: 2011. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nagyon sokáig azt hittem, hogy a pisztrángok pergető horgászatában a leghatásosabb fegyver a körforgó. Ez kisebb méretű vizeken, és bizonyos nagyságú halakig meg is állja a helyét, de mi a helyzet a nagyobb folyású vizeken, amelyek nem a patakok, hanem a folyók gyűjtőnév alá tartoznak? Újabban leggyakrabban az utóbbi kategórián kerestem a ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Vision Cult - angoloknak való
Megjelent: 2011. October 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Mit keres ez a bot mifelénk? – kérdeztem, amikor először kézbe vettem a Vision nemrég megjelent Cult botját. A gyönyörű bronzos szín mögött olyan közép-lassú, angolos akció lapul, amely ma már nem divat, vidékünkön meg aztán pláne. Ezzel a bottal nem lehet jól dobni. Akkor meg mire jó? Röviden: halat fogni. A Vision azzal az ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...

Matchbottal a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. October 05. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Évente egyszer-kétszer eltöltünk pár napot Dömsödön, a Ráckevei Duna ágon. Mondanom sem kell, a fő hangsúly idén is a horgászaton volt. Az időjárás ezúttal sem kegyelmezett, egész hétvégén küszködtünk az elemekkel, széllel, esővel. Először kedvenc feeder botjaimmal próbálkoztam, de folyamatosan motoszkált ...

Tiszai jászok
Megjelent: 2011. October 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nyár közepén a Dunán próbálkoztunk wobblerekkel jászra parti horgászat során. Ezúttal kissé szabadabban, csónakos betyárként vetettük magunkat - még ha képletesen is -, a jászok után, s az ország másik szegletében, az élő Tiszán. Itt is sokféleképpen megfoghatjuk a jászt, az esőgilisztától ...

Kóbor süllők nyomában
Megjelent: 2011. September 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Semmivel össze nem hasonlítható, különös hangulata van az éjszakai wobblerezésnek. Amikor a város, falu fáradt népe aludni készül, mi, süllős-fejrázós tusákra vágyó pergetőhorgászok akkor mondhatjuk, hogy eljött az időnk. Ahogy lelki szemeink előtt, szelíd gondolatainkban a leszálló sötétség vonzza éhes ...

Horgásszunk a horizonton!
Megjelent: 2011. September 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A finomszerelékes horgászmódszer kétségkívül a legérzékenyebb technika. Segítségével az óvatosan kapó halakat is könnyen horogra csalhatjuk. De mi történik, ha uszonyos barátaink az agyonhorgászott part menti vizekből a mélyebb, távolabbi területekre húzódnak. Ez gyakran megesik az időjárásnak ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Csónakos Páros Pergető Világbajnokság - Olaszország, Boretto, Pó folyó!
Megjelent: 2011. September 17. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Szerintem minden sportot kedvelő és gyakorló honfitársamnak a titkolt vágya, hogy egyszer az életében a nagy megmérettetésen versenyzőként részt tudjon venni. Számunkra a 2011-es évben ez a nagy lehetőség megadatott. Mi képviselhettük Magyarországot a Nemzetek Horgász Világjátékán, ami talán egy kicsit hasonlít az ...

Sügerezés Salmoval
Megjelent: 2011. September 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A könnyűpergetés egyik legfontosabb hala a sügér. Nem csak azért, mert ha megfelelő helyet találunk hozzá, igencsak szórakoztató sport a kifogásuk, hanem azért is, mert a sügér talán a legfontosabb versenyhal a pergetőbajnokságokon. Mert ahol nagy számban él, ott bizony taktikai hal, már két csónakos pergető vb-t is megnyertek a ...

Light vagy Heavy feeder?
Megjelent: 2011. August 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Sokféle horgászmódszer létezik, egy-egy módszeren belül pedig számtalan specializált eszköz és szerelék, variációk száma szinte végtelennek tűnik. Nincs ez másként a feederezéssel sem. Sokféle bot közül választhatunk, vannak rövidebbek és hosszabbak, erősebbek és lágyabbak egyaránt. Mégis melyik a jobb, ...

Csukás-balinos végletek, mezőföldi végeken
Megjelent: 2011. August 22. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kósza szél kergette fejem fölött a felhőket, miközben pergető botommal és a műcsalis dobozzal ballagtam régi, jól megszokott helyeim felé kedves kis folyóm partján. Baloldalamon a patak, jobbon pedig a Sárréti táj nyárba öltözött rétje kísért már kilométerek óta. Gyermekkorom óta járom ezt a vidéket, de soha nem ...

Dübörög a pontyszezon
Megjelent: 2011. August 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Dübörög a pontyszezon, igaz nem nálam, de azért nem bírom megállni, hogy barátaim sikeréről ne írjak, ha már ajánlottam nekik egy igencsak fogós pontyozó párost. Bent járva az Energofish polcai között, megakadt a szemem egy aránylag új, saját fejlesztésű pontyozó pálcán, a Rubin Carp három méteres és ...