Keresett kifejezés: excalibur 41 találat

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Ki korán kel...
Megjelent: 2011. February 25. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogy egyre teltek a napok a legutolsó horgászat óta, úgy erősödött bennem a késztetés, hogy újra pergetőbotot ragadva induljak mielőbb a vízpartok felé. Tagadhatatlanul az elmúlt időszak fogásai okozta élmények hatása alatt voltam még mindig, és az emlékek olyan erővel törtek elő, hogy fizikai fájdalommá nőtte ki magát a ...

Beteljesült álom
Megjelent: 2011. February 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kisgyermek voltam még, amikor az első twistereket és gumihalakat kaptam a szüleimtől. Évekig tétlenül pihentek a horgászládában, pedig elragadott sokszínűségük, formaviláguk, anyaguk, valahogy mindig olyan jóleső érzés volt kézbe venni őket. Róluk, hogy ezekkel halakat is lehet fogni, akkoriban még, mint csak valami elérhetetlen távoli ...

A jighorgászat eszközei
Megjelent: 2011. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem is olyan régen a pergetőhorgászok jobbára pihentek a téli hidegben, de manapság már a „kemény mag” számára a főidényt jelentik ezek a hónapok. Különösen a plasztikcsalis, jiges horgászatok ideje a január és a február. A 2,40-es ET Excalibur Spin egy remek bot Az elmúlt években ez a speciális ...

Gyertek Gorgovára! - 1.rész
Megjelent: 2010. October 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Megesett már, hogy egy kevésbé értékes autóval elindultunk a Delta mélyére, és akkor Partizani településig jutottunk el. Ha félig sikerült, miért ne sikerülne egészen is? – kérdezgettük magunktól, és kitűztük célul, hogy beparkolunk vendéglátónk gorgovai kapuja elé, kerüljön ...

Színes halakrol álmodom
Megjelent: 2010. October 15. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nem volt okom panaszra, a sülős-harcsás horgásztúráim rendre sikeresen zárultak, de valami hiányérzetem mégis volt. Nem a halak méretében nyilvánult meg ez az ínség, hanem úgy az összhatás nem volt teljes. A tóparton megért párás reggelek, az éjszakai küzdelmek a nemes ellenfelekkel mind-mind rendben voltak, csupán a sebesen ...

Domolykó krónika
Megjelent: 2010. September 01. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A kis folyó még sebesen rohan. A vízhozam jóval a szokásos felett van, a víz piszkos barna, de áttetsző, talán jó lesz pergetésre. A hídon állva elmélkedek, és azon vacillálok, hogy hazaérve mitévő legyek? Régen nem volt időm már horgászni, a könnyűpergetést az idei évben eléggé elhanyagoltam, többnyire ...

Twisteres sügerezés
Megjelent: 2010. July 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy véletlen folytán bukkantunk rá a portyázó sügerekre az Egyik tiszai holtágon. Ezt a méltatlanul mellőzött kis halfajt kevesen horgásszák, pedig műcsalis becserkészése igazán jó móka. Nagyon falánk kis ragadozó, ha jól eszik, és a helyet is jól választottuk meg, egyiket lehet fogni a másik után. Apró, ...

Ír napok - első rész
Megjelent: 2010. July 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Írország nagyon messze van, és ez már szinte elegendő motiváció volt ahhoz, hogy örömmel fogadjuk el Zoltán barátunk meghívását – utazás, messzi tájak, idegen emberek, ezernyi látnivaló. Na, és persze sokat ábrándoztunk az ír csukákról és az ír kocsmákról is. Dublinban majdnem mindent meg lehet ...

Tiszai süllők nyomában
Megjelent: 2010. July 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Köztudott, hogy a szélhajtó küsz ívása idején különleges lehetőségek nyílnak a ragadozó halak horgászatára. A násztól bódult apróságok a fajfenntartás ösztönétől vezérelve hatalmas csapatokba verődnek, és másodlagosan terített asztalt kínálnak a balinok és a süllők számára. ...

Csak röviden
Megjelent: 2010. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok horgász elítéli a rövid horgászbotokat még azelőtt, hogy tenne egy próbát velük. Évekkel ezelőtt én is ódzkodva tekintettem eme rövid virgácsokra, de mára szinte el sem tudom képzelni az életem nélkülük. Róla van szó Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy régen nem is lehetett a boltok polcain e kurta ...

Pontyok nagyító alatt
Megjelent: 2010. May 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem teljesen friss a horgászélmény, még a tavaszi felmelegedések alkalmával történt az esemény, de úgy alakult, hogy csak most sikerült karakterekké formálnom a történetet. Kellemes napsütéses időt kaptunk a horgászat napjára Attila barátommal. Mindketten feederbottal szerettünk volna halat fogni. A melegedő vízben beindultak a pikkelyesek, ...

Csuka-históriák Tavaszi gumik
Megjelent: 2010. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Tavaszi csukázásaim rendszerint egy befejezetlen randihoz hasonlóak. Nagy tervekkel érkezek, és anélkül kell távoznom, hogy mindenre sor került volna. Temérdek műcsali és módszer várt kipróbálásra egész télen, és most képtelenség mindent belesűríteni egy napba… Hát maradtam három napot. Annyira ...

Excalibur FD teszt
Megjelent: 2010. January 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ha egy orsót pergetésre szánunk, jelentősen magasabb követelményekkel kell szembenéznünk, mert ez a módszer szinte teljesen az orsóra alapoz: a horgászat teljes időtartama alatt tekergetjük a masinát, nemegyszer plusz súllyal is megterhelve. Az Excalibur FD pergető orsót tehát különösen szigorú vizsgálatnak vetettem alá. Az Excalibur egy ...

Excalibur RD 1000
Megjelent: 2010. January 22. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Az Excalibur név alatt megjelenő első- és hátsófékes orsó az Energo Team legfrissebb büszkeségeinek egyike. Ennek megfelelően találunk benne extrákat rendesen, és szinte semmi lehetőséget nem ad a fikára. Az alábbiakban részletesen taglalom, hogy miért kell komolyan venni ezt az orsót… Az Excalibur dizájnja semmi kihívó elemet nem ...

ET Excalibur
Megjelent: 2010. January 06. | Forrás: Nagy Levente | Tesztek

Ha első pillantásra véleményt kellene alkotnom az Energo Team Excalibur első, illetve hátsófékes orsójáról, és ezt egyetlen mondatba kellene foglalni, nem lenne nehéz dolgom: “Ez egy alacsony árfekvésű, mindenki számára elérhető, minőségi orsó, melyet az elegancia jellemez” Azonban ez az orsó többet érdemel egyetlen ...

Excalibur Spin teszt
Megjelent: 2009. September 02. | Forrás: Murányi János | Tesztek

Azt hittem időbe fog telni, amíg megszokom, de már az első horgászaton régi társként dolgozott a kezemben. Tökéletes súlyelosztás, szép kötések, extravagáns nyéltag – az Excalibur Spin pontosan az a bot, amelyet minden pergetőhorgász örömmel vesz kézbe.Az Excalibur Spin sok tekintetben jelent új vonalat az Energo Team botjai között. A meglepően ...

Első pontyom - bolóval
Megjelent: 2007. September 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ebben az augusztus végi óriási hõségben már majd megevett a fene, annyira kívánkoztam a vízpartra. Ráadásul, már több mint két hete megvettem az új bolognai botomat a hozzá való orsóval együtt, de egyrészt a rengeteg munka, másrészt családi elfoglaltságaim miatt nem jutott idõ a horgászatra. Minden idegszálammal ...

Pergető leckék
Megjelent: 0. May 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ritkán szorul egy emberbe annyi elszántság, mint ami Sanyit hajtotta nyugat-Európa legjobb csukás vidékén. Írország halbő vizein minden perc ajándék a horgász számára, amelyet elpazarolni hatalmas bűn. Valószínűleg ez a gondolat hajtotta Sanyit, aki minden nap hajnalban kelt és sötétedésig űzte a csukákat. Minden percben ...

Hideg vízi pontyok rakóssal
Megjelent: 2024. March 16. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az első, erős napsugarak megjelenésével a horgászok zöme óvatosan ugyan, de megjelenik a vízparton. Ebben az időszakban, amikor még a vízhőfoka nem éri el az 5 celsius fokot, nehéz kapásra bírni a halakat. Kiemelt fontosságú az átgondolt tudatos horgászat. Alig vártam, hogy kijussak a vízpartra és horogra csaljam a holtág pontyait. Szeretem a tél végi és tavasz eleji horgászatokat, sokat lehet taktikázni, talán ilyenkor tud a legtöbbet fejlődni az ember. ...

Csatorna horgászat
Megjelent: 2023. December 16. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A tél végét jelző időjárás, elindítja a horgászok fantáziáját! Tervezgetjük az évet ám az első horgászatok mindig valahogy rendhagyók. Máshogy áll hozzá az ember. Én is készültem a jégolvadás után egy jót horgászni sok opció felmerült a fejembe, de minden vízterület mellett volt pozitívopció de sok ellenérv is. Végül egy városomtól nem messze eső csatornára esett a választásom. Itt láttam a legnagyobb esélyt arra, hogy eredményesen tudjak halat ...

Az öntözőcsatorna halai
Megjelent: 2023. October 07. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Többször mikor elhagytam a Szeged táblát egy csatornán kellett áthaladnom. Évek óta nézegettem az útról, ezt a 2-3 méter széles kis medret. Az egyik fele magán terület táblával büszkélkedett, de az út túloldalán egy zsilip állta útját majd kanyargott a messzeségbe. Térképen megnéztem a csatornát majd utána pár telefonhívás következett és a megfelelő utána járás után lehetett gondolkozni azon, hogyan is pecázzuk meg ezt a vizet. Fontos, ha elhagyatott ...

Fókuszban a sajtos íz!
Megjelent: 2023. September 02. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A vadvízi horgászat szerelmeseként, már alig vártam, hogy a nyárfa pihe lehetővé tegye a horgászatot. Kicsit túlzás, hogy lehetővé tette jól ismerve a szőke folyót van egy két hely, ahol kevésbé rakja ezt az „áldást” a zsinórra, de ez is a természet része. Ahhoz nem fér kétség, hogy a Tisza a kedvenc horgász vizem megannyi kihívást, de legalább ugyanannyi lehetőséget rejt magában. Azt gondolom az igazi horgászatok ezeken a vizeken zajlanak és az ehhez ...

Folyó helyett állóvízre
Megjelent: 2023. April 29. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A tél végét jelző időjárás nem tudja otthon tartani a horgászat iránt érdeklődőket, jó magam is így voltam ezzel. A vizek nagy része már felkúszott 8 Celsius-fok fölé, ami azt jelenti, hogy a halak étvágya egyre nagyobb napról napra. Igazán vágytam már kemény fárasztásokra a tél alatt kicsit azt éreztem berozsdásodtam, amikor lehetett ugyan vízparton voltam, de a keszegek nem hajtották karikába a botokat. Szívem szerint a Tiszára mentem volna horgászni, ...