Keresett kifejezés: harcsa 294 találat

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Az olasz meló – Felszíni halak
Megjelent: 2011. October 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Talán nem tűnik túlzásnak az az állítás, miszerint a harcsa az a hal, amelynek a horgászatát a legtöbb mítosz övezi, a legtöbb utánajárást igényel, és a legszélesebb skálán mozog a megfogására alkalmas módszerek száma. Mindamellett, hogy minden módszerrel szívesen horgászom e nagytestű ragadozóra, ha ...

Néhány szó a halkivétel eszközeiről
Megjelent: 2011. September 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A cím első pillanatra talán semmitmondónak tűnik, pedig nem az. A horgászat lényege végül is az, hogy a sokszor hosszú várakozás után megakasztott jobb méretű halat végre birtokunkba vegyük. Lehet ezt eszköz nélkül, puszta kézzel is tenni, ha a körülmények és a hal mérete engedi, de eredményesebb, balesetmentesebb és nem ...

Csónakos Páros Pergető Világbajnokság - Olaszország, Boretto, Pó folyó!
Megjelent: 2011. September 17. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Szerintem minden sportot kedvelő és gyakorló honfitársamnak a titkolt vágya, hogy egyszer az életében a nagy megmérettetésen versenyzőként részt tudjon venni. Számunkra a 2011-es évben ez a nagy lehetőség megadatott. Mi képviselhettük Magyarországot a Nemzetek Horgász Világjátékán, ami talán egy kicsit hasonlít az ...

Folyton folyvást
Megjelent: 2011. September 16. | Forrás: Jakó László | Írások

Több mint egy évtizede már, hogy hetente legalább két alkalommal keresem fel a környékbeli kisebb folyókat, patakokat, pergető bottal a kézben. Valami oknál fogva mindig jobban vonzottak a vad, nehezen megközelíthető pályák az unalmas állóvizeknél. Jóllehet, a zsákmány kevésbé ígéretes, hiszen a tavak csukái, harcsái, ...

A fogott halak élve tartásának eszközeiről
Megjelent: 2011. September 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az ország vizeit járva elég sokszor megdöbbenek, hogy a fogott hallal hogyan bánnak /el/ a horgászok. Tény, hogy az édesvízi horgászkultúra még Európán belül is sokféle. A zsákmánnyal való bánásmódot meghatározza az illető régióban dívó általános környezeti kultúra, a klíma, ...

Patakpergetés Salmo wobblerekkel
Megjelent: 2011. September 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Pergetés. Ha ezt a szót halljuk szinte mindenkinek a csuka, a süllő, vagy harcsa pergetve történő megfogása ugrik be. Pedig van a pergetésnek egy nálunk kevésbé népszerű ága, amelyik a kisebb ragadozó hajlamú halakat célozza meg. A nyári Ultra Light pergetés egy kis patakon igen jó móka, és ha szerencsénk van, több halfajt is foghatunk egy nap ...

Ha beüt a betli
Megjelent: 2011. July 29. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Halat fogni nem is olyan könnyű! Ha következetesen sikeresek szeretnénk lenni, nagyon ki kell tanulni a vizet, amelyen horgászunk. Érdemes megfigyelni, hogyan mozognak a halak különböző időjárási körülmények között. Nem árt az sem, ha van elképzelésünk a tó medréről, az akadókról, jó haltartó helyekről. Szép hely ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Újra a Pó-deltában - 2. rész
Megjelent: 2011. July 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mielőtt rátérnék az éjszakai pergetésre és folytatnám élménybeszámolómat, fontosnak tartok tisztázni néhány dolgot! Mindannyian már többéves pergetői tapasztalattal rendelkezünk viszont a harcsapergetésben még „tanoncok" vagyunk, így aki konkrétumokat próbál leszűrni soraimból annak tudnia kell, hogy ...

Újra a Pó-deltában – első rész
Megjelent: 2011. July 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Újra a Pó-deltában – első rész - Nagy Levente Hosszú várakozással eltelt idő van a hátunk mögött… Lassan egy éve várjuk az indulás pillanatát, hogy a hosszú, közel 1500 km-es autózás után újra megpillanthassuk a Pó folyót, annak mellékágait, csatornáit, melyeknek páratlanul gazdag ...

A harcspergetésről
Megjelent: 2011. July 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A májusi harcsázásról kétféle teória lengedez. Az egyik, hogy ilyenkor fészken van, ott kell és lehet megfogni, főleg a nagyját. A mederben ilyenkor leginkább csak az emelt méret/80cm/ alatti példányok találhatók – azok is csak esetlegesen. Én a fészkenfogást messzemenőkig etikátlannak tartom, de tudom, sokaknál a hús ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...

A tatai Derítő-tó kárászai
Megjelent: 2011. June 03. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A tatai Derítő-tó kárászai Hónapok óta terveztük közös családi horgászatunkat a tatai Derítő tavon. Maga a tó csodaszép környezetben található, leginkább kapitális ponty és harcsa állományáról ismert. A festői környezetben eltöltött hétvége szívet-lelket melengető élményekkel ...

Új Ryobi pergetőorsók? Igen!
Megjelent: 2011. May 30. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Olyan mértékű frissítésbe fogott a Ryobi orsók gyártója, amilyenre az utóbbi pár évben nem volt példa cégen belül. Évről évre változtatás nélkül jutottak el hozzánk a Zauber, Applause és Ecusima nevű „örökzöldek” – csupa kiforrott munka, bevált szerkezet, minek is változtatni rajta? Nos, a ...

Pickeres kárászozás
Megjelent: 2011. May 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ember akkor jön rá, hogy a mai heavy feederek mennyire erősek és robosztusak, amikor egy finom kis picker pálcával horgászik nagyon hasonló szituációkban. A kistestvér könnyedsége, gyorsasága és az élvezetes fárasztások arra sarkalják a horgászt, hogy ha csak lehet, ne feedert, hanem pickert használjon. A vadonatúj orsót a ...

Mit bírnak a spiccbotok?
Megjelent: 2011. May 18. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre eljött a jól megérdemelt pihenés ideje! Közelednek a Húsvéti ünnepek és én a család áldásával horgászhatok egy jót. A kiszemelt vízterület a városunk határán elterülő Palotavárosi tavak. Szeretem ezt a vizet, mert közel van, és mindig tud meglepetést okozni. Határozott tervekkel érkeztem, a ...

Fejben készülés a pergető VB.-re
Megjelent: 2011. May 09. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Fejben készülés a pergető VB.-re Többször megkérdezték tőlem olyan sporttársak, kik csak néha-néha vesznek részt pergető versenyeken vagy egyáltalán horgász versenyeken, hogy mondjam már el nekik, mi az, ami engem meg a többi versenylázban égő pergetőt a versenyzésre motivál. Mi értelme van annak, hogy versenyről-versenyre bejárjuk az ...

Extrém matchhorgászat
Megjelent: 2011. May 06. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Korábban már teszteltük az Energo Team Blade Match sorozatból a „Medium Heavy" 3,90-es botot. Már akkor leszögeztük, hogy egy kiemelkedően szigorú nyélről van szó. Mi a helyzet akkor a „Heavy" változattal? Talán nem árulunk el titkot, ha előzetesen megjegyezzük, hogy ehhez hasonló botot sem nagyon találni a hazai piacon. „Hand made" azaz kézzel ...

Tavaszi márnák a Dunán
Megjelent: 2011. May 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Március közepétől már elkezdenek bizseregni a Dunán a márnák, de a tilalom /máj 2-tól - jún 15-ig/ előtt áprilisban, egyes sódereseken igen eredményesen lehet rájuk horgászni. Egy szép április eleji napon meg is próbáltam egy párhuzamkövezésen, mely előtt közepes sebességgel áramlik a kavicsos aljzat felett a ...

Gumihalas évkezdés
Megjelent: 2011. February 01. | Forrás: Sztahovits Péter | Írások

Január elsején, ha mód van rá, igyekszem a vízen tölteni pár órát. Ahogy mondani szokták, ahogyan kezdjük az évet, úgy is fog folytatódni. Még ha tisztában is vagyok vele, hogy azért az egész év nem állhat csak horgászatból, azért egy próbát megér mindig a babona. Zoli barátommal indultunk egy ...