Keresett kifejezés: harcsa 294 találat

Az Energofish csapata az Ebro-n
Megjelent: 2010. December 21. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Bizonyára már mindenki halott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen halhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen. ...

Pergetés az őszi Dunán
Megjelent: 2010. December 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az őszi párán átszűrődő bágyadt napfény dunai pergetésre csábított. Kaptam a twiszterezésnél már jól bevált háromméteres, kétrészes President DX- Kevláromat, és hamarosan a csábítóan tükörsima Nagy-Dunán találtam magam, barátaim Günther és Tibor társaságában. ...

Süllők a porondon
Megjelent: 2010. November 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Október második felébe léptünk, bármennyire is szomorú, de ez már az őszi időszak, csak egy lépés és itt a tél. A helyzet úgy alakult, hogy pont ebben az időszakban a Duna-deltában kötöttem ki Attila barátommal. Utazásunkban nem teljesen a horgászaté volt a főszerep. Farkas Levi barátom, Crişan-i horgásztanyáján nagyobb ...

Gyertek Gorgovára! - 1.rész
Megjelent: 2010. October 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Megesett már, hogy egy kevésbé értékes autóval elindultunk a Delta mélyére, és akkor Partizani településig jutottunk el. Ha félig sikerült, miért ne sikerülne egészen is? – kérdezgettük magunktól, és kitűztük célul, hogy beparkolunk vendéglátónk gorgovai kapuja elé, kerüljön ...

Tiszai matchezés
Megjelent: 2010. October 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team 2010-es vadonatúj matchorsóját, a Carp Expert Match 3000-t vittük el egy intenzív próbára. A helyszín a Tisza-tó volt, ahol a megállapodott, kedvező vízállás hatására a hírek szerint igencsak étvágyuknál voltak a halak. Egy jó horgászatért mindent, irány a víz! ET Carp Expert Match 3000-es ...

Nehéz időkben - Pergetett apróságok
Megjelent: 2010. August 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei nyár nem a korlátlan lehetőségekről szólt, legalábbis ami a pergetést, a műcsalis horgászatot illeti. Már napok óta erre várok… Nagyon meg kellet gondolnia az embernek, hogy hová megy horgászni. Szinte egész nyáron, néhány nap kivételével a vizek nagy része alkalmatlan volt a pergetésre. Persze az igazi pergető ...

Benzar Extreme Match a Tisza-tavon
Megjelent: 2010. August 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Szinte példa nélküli árhullám borzolta a Tisza horgászainak idegeit ebben az esztendőben. Gyakorlatilag február vége óta nem tisztult le az élő folyó annyira, hogy huzamosabban lehetne békés halakra horgászni. Egyik áradást követi a másik, és legfeljebb a harcsapergetők örülhettek egy-egy időszakban. A tiszafüredi Holt-Tisza ...

Öt perc test-test ellen - Kazahsztánban
Megjelent: 2010. July 19. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A kazahsztáni Ili folyó sok horgász álmai között szerepel, mint horgásztúra célpont. Nekem idén júniusban megadatott hogy horgászhassak a legendás harcsaparadicsomban. Persze azt sokan nem gondolják, hogy még egy ilyen vízen is lehetnek olyan tényezők, amelyek nehezítik a horgászatot, rontják az esélyeinket. A sivatag nem valami ...

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Ír napok - első rész
Megjelent: 2010. July 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Írország nagyon messze van, és ez már szinte elegendő motiváció volt ahhoz, hogy örömmel fogadjuk el Zoltán barátunk meghívását – utazás, messzi tájak, idegen emberek, ezernyi látnivaló. Na, és persze sokat ábrándoztunk az ír csukákról és az ír kocsmákról is. Dublinban majdnem mindent meg lehet ...

Tíz nap a Pó-deltában - harmadik rész
Megjelent: 2010. July 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkezve túránk utolsó 3 napjához, hátunk mögött hagytuk a csatornákat, és olyan dologgal próbálkoztunk, mely még teljesen új volt számunkra. Mindannyian már több éve pergetünk, de a harcsapergetéssel még egyikünk sem próbálkozott. Idáig elsősorban a csukák, a domolykók, a balinok és a hegyi vizekben ...

Verseny az ívó halakkal.
Megjelent: 2010. July 02. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Manapság már bevett szokás, az egyesületeknél hogy nincs pontytilalom egész évben, ennek csak a horgászok örülnek, bár ha a pontyok szerelmi nászban úsznak, akkor fittyet hánynak mindenféle szuper csalinak. A sors úgy hozta, hogy a Jászjákóhalmai horgászegyesület versenyén, a pontyok pont ebben a stádiumban ...

Tíznap a Pó-deltában - első rész
Megjelent: 2010. June 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Azt hiszem, kevés az olyan horgász, ki legalább egyszer ne hallott, vagy ne olvasott volna a Pó folyóról, annak deltájáról, a benne élő hatalmas harcsákról, pontyokról, amurokról, melyek messze földön híressé tették ezt a halban páratlanul gazdag horgászvizet. A tavaly, mikor először horgásztam a folyóban már tudtam, hogy ...

Léggyel éjszaka?
Megjelent: 2010. February 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Sokáig azt hittem, hogy az éjszakai legyezés nem is létezik, amíg magam is meg nem győződtem, hogy nagyon is létezhet – hiszen az éjszakai ragadozók nem különösebben válogatnak a pergető vagy legyes csalik között, ha éppen étvágyuknál vannak. A mi dolgunk csak annyi, hogy eljuttassuk horgunkat a halak szája elé. Az elmúlt időszakban több ...

Nagy csali, nagy csuka
Megjelent: 2010. January 13. | Forrás: Murányi János | Írások

A címből valószínűleg nem derül ki, hogy valójában a multis jerk-horgászatban tett kirándulásaimról fogok beszámolni, de a jerkelés, illetve méretes jerk-wobblerek ma már végérvényesen a kapitális csukák műcsalis horgászatával fonódnak egybe. Erre gondolok! Amikor román legyes- és pergető-bajnok ...

Csak keményen
Megjelent: 2009. December 07. | Forrás: Murányi János | Írások

Nem tudom, hogy a harcsapergetés pontosan beilleszthető-e a pergetőmódszerek kategóriájába, hiszen kissé pergetés, de kissé nagyhalas horgászat is ez – sőt a kettő között is inkább egy rafinált nagyvadas kaland, amikor kiváló minőségű felszereléssel, illetve nagy hozzáértéssel kell becserkésznünk egy átlagnál nagyobb ...

Egy hét a Szulina-ágon
Megjelent: 2009. December 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pont egy évvel korábban egy mesés hetet töltöttem a Krisán (Crişan) nevezetű településen, a Duna-delta középső ágán. Ennek a hétnek az eseményeit méltánytalanul elhallgattam, de itt az ideje fellebbenteni a fátylat, és néhány sorban megemlékezni a történésekről, az ott fogott halakról. Az egyik este mailben kaptam, ...

Bajszosok után kutatva
Megjelent: 2009. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Kora délelőtt futott be az autónk a Duna Delta partján fekvő gorgovai halászfalucska poros kis utcájára. Sűrű portömeg kavargott a terepjáró mögött, akár valami tornádó, úgy közeledtünk Pintyó Lajos horgásztanyája felé. Már csak néhány töltésen kellett végighaladnunk és ...

ÉJSZAKAI VENDÉGEK
Megjelent: 2009. October 28. | Forrás: GOTTHÁRD FERENC | Írások

Az éjszakai pergetések számomra mindig különös jelentősséggel bírnak. A vaksötétben, csendben becserkelni a ragadozókat nagyszerű érzés. Rablásaik alapján általában könnyen beazonosítható tartózkodási helyük. A helyszín még mindig a jó öreg Duna-delta. Mint minden éjszakai bevetés előtt ...

ENERGOFISH-ALASZKA feederbotos páros horgászverseny
Megjelent: 2009. October 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Heves megyében található, kapitális halairól híres Alaszka tó festői környezetében első ízben került kiírásra az Energofish - Alaszka feederbotos, páros horgászverseny, melyen az elsőként nevező húsz csapat mérhette össze tudását és rátermettségét.Az Energofish Kft. színvonalas versenyeinek (Salmo Kupa, EnergoTeam ...

Az úti cél - Delta!
Megjelent: 2009. October 12. | Forrás: Murányi János | Írások

Minden egyes Delta-túrámra pontosan emlékeszem. Nincs két egyforma! Bár vannak hasonlóságok… Vörösen lenyugvó nap, mezőn kószáló tehenek és lovak, szerteágazó vízi utak, és a távolban erőlködő motorcsónakok. Ja, és madarak mindenütt. Úton vagyunk! Tehéncsorda ...

Nyári éjszakák a Pó folyón
Megjelent: 2009. October 09. | Forrás: Jenei Szabolcs | Írások

Mint legtöbbször, most is a Pó folyó hátán fogom élvezni a pergetés által nyújtott örömöket! És itt nem csak a halakra gondolok!! Rengeteg más gyönyörűség van körülöttünk amit csak a természet és a víz szerelmesei tudnak értékelni! A naplemente, a háborgó csönd amit a folyó magából ...

A Tábi – víztározón horgásztunk
Megjelent: 2009. October 01. | Forrás: Muschitz Ferenc - EnergoTeam | Írások

Zoli barátommal egy júliusi szombat reggelén, elindultunk a Tábi víztározóhoz, ahol egy meghívásos fenekező horgászversenyre voltunk hivatalosak az Energofish - Carp Expert csapat színeiben. Már nagyon vártuk ezt a napot mind a ketten, hiszen még soha nem voltunk ezen a víztározón és úgy hallottuk, hogy nagyon szép helyen található. ...

III. ERDÉLYI HORGÁSZ – ENERGO TEAM – BUKI MIX KUPA 2009
Megjelent: 2009. September 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ha kissé megkésve is, de az elmúlt hétvégén újra megrendezésre került Erdélyben a már hagyományos III. Erdélyi Horgász Kupa amatőr horgászverseny, melyhez az idén két neves Magyarországi horgászcikk forgalmazó és gyártó cég adta a nevét és hozzá az értékes díjakat. Így ...