Keresett kifejezés: karika 89 találat

Egyszerűen feederbottal - Pontyhorgászat 1.
Megjelent: 2012. October 08. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korán érkeztem a tópartra, kánikulai napokon ez az egyetlen megoldás, hogy elkerüljük a forróságot, mégis hódoljunk szenvedélyünknek, a horgászatnak. Egy módszert szeretnék bemutatni, melyet bizonyára sokan ismernek és művelnek, a feederhorgászatot. Nem akarok idegen tollakkal ékeskedni, hiszen a feederezés technikájáról sok, ...

Szünidő búcsúztató verseny
Megjelent: 2012. September 06. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

szunidei Az idei nyári horgásztábor során a fiatalok érdeklődése és lelkesedése arra sarkalta a nyári horgásztábor szervezőit, hogy mintegy lezárva a nyári szabadságot egy szünidő búcsúztató horgászversenyt rendezzenek az ifjú horgászok számára. Nem titkolt célunk ezen felül a horgászifjúság ...

Feeder bottal a Tiszán
Megjelent: 2012. August 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

„A legmagyarabb folyó" jutott eszembe Jókai híres gondolata, miközben könnyű felszerelésemmel a kezemben, a keskeny ártéri erdő átszelése után megpillanthattam a Tiszát. Nagyon-nagyon vártam már ezt a pillanatot. Rég voltam már „itthon", noha nem itt születtem, dunántúli fiúként csak a vakációkat töltöttem ...

Tilalom után a Dunán
Megjelent: 2012. August 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában A természetes vizeken a ponty, a márna és a harcsa mellett, újabban a paduc, jász és a szilvaorrú keszeg is június 15.-én szabadul az ívási tilalom alól. Nagyon vártam ezt a napot, hiszen én ezekre, a gyorsvízi halakra szeretek a legjobban horgászni. Többnyire amúgy is visszaengedem őket, de azért van, hogy elfog a ...

Vendégváró Kákafoki holtág
Megjelent: 2012. July 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában Május végén lehetőségem adódott a Szarvasi Holt-Körösön, a Kákafoki holtágon horgászni. Izgalmasnak tűnt egy teljesen ismeretlen, felfedezetlen vízen tölteni pár napot. A holtágról szóló hírek alapján pesszimista voltam, de annál eltökéltebb! Sógoromék lent voltak egész héten, ...

Keszegezés Fehérvárcsurgón
Megjelent: 2012. July 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában A munka ünnepén kedvenc horgász vizemre, a Fehérvárcsurgó-i víztározóra látogattam el. A völgyzárógátas tározó vízfelülete 140 hektár körül alakul az aktuális vízállás függvényében. A horgászvíz csodálatos halakat rejt, jól fogható a ...

Igarpusztai pontyok nyomában
Megjelent: 2012. July 16. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában Június közepén ránk köszöntött az igazi nyár. A hőmérő higanyszála lassan, de biztosan kúszott egyre feljebb. Alig vártam a hétvégét! A hosszú téli szünet és a tavaszi esős-szeles pecák után végre nem a széldzsekié és esőkabáté a főszerep. A halak is jobban ...

Extreme Match-el a Dunán
Megjelent: 2012. July 09. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

Amikor egy horgászatra készülünk mindig hasznos hozzá a legalkalmasabb felszerelést kiválasztani. Ha már rendelkezésre áll némi választék otthon, eldönthetjük, melyik a pont odavaló bot-orsó páros, ha még nincs olyan, de gyakrabban szeretnénk az adott módszert űzni, jó alkalom a készletünk bővítésére. Így ...

Váltott lovakkal
Megjelent: 2012. June 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Így szokták nevezni azt a helyzetet, mikor valami nem nagyon megy és az ember ebbe is, abba is belekezd a siker reményében. Tegnap én is rákényszerültem, és a kezdeti pangás után – igaz sokat kellett várni – de alkonyatra bejött. Úgy kezdődött, hogy az Energofish botpolcai között barangolva, figyelmes lettem egy új botszériára, a ...

Az első bevetés
Megjelent: 2012. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Április közepe felé végre az időjárás már inkább hasonlított a tavasziasra, mint a télire. Sajnos az idén igen megkésett a kikelet, és a halak is passzívak voltak a szokatlanul hűvös időszakban. Azok a halak, amelyeknek a horgászatára a leginkább óhajtoztam, nem mutattak aktivitást. A hideg víz miatt nem mozdultak ki a vermelő helyekről a ...

A Pó folyó visszavár – második rész
Megjelent: 2012. June 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkeztünk horgásztúránk második hetéhez… hátunk mögött hét fárasztó éjszaka. Mérlegre tettük a dolgokat, de sajnos a több rontott kapás mellett, csupán egyetlen hal szólt a javunkra. Szerencsére ez nem szegte kedvünket, pozitívan álltunk a dolgok mellé és csak előre tekintettünk, hisz tudtuk, hogy ...

Ráckeve még mindig jó
Megjelent: 2012. May 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A múltkori sikeres jászozás meghozta a kedvem a Nagy-dunai úsztatáshoz, gondoltam megismétlem. Az elmúlt tíz nap alatt azonban annyira feljött a vízszint, hogy kénytelen voltam új pályát keresni. Éppen csak beetettem, elkezdett a déli szél lengedezni, majd percről percre erősödött. A tarajos hullámokban másfél óra alatt kapásig ...

Erdő mélyén úsztatva
Megjelent: 2012. April 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Elbújni kívántam az egész bolond világtól, az üvöltő szelektől, az üvöltő evezős edzőktől, a motorcsónakok elől, a motoros fűrészek, fűnyírók, csiszológépek vinnyogása elől, szóval mindentől, ami otthonomat körülveszi. Nincs erre jobb hely, mint az általam oly nagyon kedvelt Fűzvölgyi-csatorna, mely legalább is hétköznap ...

Mi fán terem a method feeder
Megjelent: 2012. April 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Ha az ember fia sokat használ feederbotot, természetes, hogy szeretne minél többet megtudni a történetéről is. Hogyan és mikor jutott eszébe valakinek a ködös Albionban, hogy a bot spiccét használja kapsásjelzőnek? Miért volt fontos, hogy az angliai tavak és folyók partján oly népszerű úszós horgászmódszerek mellett kifejlődjön a ...

Fagyos Úszózás
Megjelent: 2012. April 04. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A fagy csípős ölelésébe vonta a várost. Megannyi apró kristályként csillogott a zúzmara a hajnal első sugaraiban. A Nap fényt hozott, de meleget nem. A tavaszig még várni kell, mire a talaj felenged és a fák újra kizöldülnek. Álmosan sétáltam a csónakázó tó felé. Úgy tűnt, az egész világ alszik ...

Végre megindult a ponty!
Megjelent: 2012. March 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A március közepére beköszöntő napsütéses idő előcsalogatta a pontyokat. Úgy kezdődött, hogy a még jéghideg vízben keszegezve, ahogy enyhülni kezdtek a napok, egyre több retúrponty is felvette a fehér halaknak szánt csalit. Végül már – aktívabb etetés mellett – több lett a retúr mint a keszeg. Kicsit bosszankodtam is, de ...

Az első idei spiccbotozás
Megjelent: 2012. March 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Időnként azért kiderül, ki az addikt horgász és ki nem az. Például akkor, amikor az egyszeri pecás kitalálja hogy spiccbotos keszegezésre indul egy félig kiolvadt tiszai holtágba. Sikerül ismerősöktől egy csónakot szerezni, de az időjárás nem kegyelmez. Egy elvetemült tiszai horgász: mögötte még áll a ...

A pergetés felszerelései kezdőknek
Megjelent: 2012. March 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Sokat gondolkodtam, megírjam-e ezt a fejezetet. Több szempontból elodázhattam volna, hiszen most jönnek a ragadozó halak ívási tilalmai, a horgászatot nem igazán a pergetéssel érdemes elkezdeni, no meg ez a horgászat legköltségigényesebb ága, de mivel én szeretett hobbimat egy komplex egésznek tartom és az esetleges specializálódást ...

Ki a kicsit nem becsüli…
Megjelent: 2012. March 09. | Forrás: Jakó László | Írások

Pergetők körében közismert jelenség, hogy ősszel inkább a nagyobb csalik érvényesülnek jobban, ám tavasszal, melegedő vízen fogósabbak a kicsi, akár egészen apró ketyerék. Magam is, a nyárutótól kezdve egészen addig, amíg a vizek be nem álltak, leginkább a saját magam gyártotta jókora kanalakkal ingereltem a vizek ...

A fenekezés eszközeiről kezdőknek
Megjelent: 2012. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A fenekezés hazánkban a legnépszerűbb horgászati módszer. Kényelmessége mellett ennek több egyéb oka is van. Nagy távolságban, nagy mélységben, erős sodrású, felpörgős vizekben szinte csak így tudunk halat fogni, de az erős szél, hullámverés is rákényszeríthet minket, hogy így vessük be horgainkat. Legkedveltebb ...

Téli matchezés
Megjelent: 2012. February 29. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mi tagadás, kevesen vannak olyan őrültek, akik a téli mínuszok alkalmával, amikor amúgy is fagy a zsinór, matches horgászatra vetemednek. Az is igaz, hogy ebben az időszakban vannak más, elsősorban ragadozó fajok, melyek horgászatával általában "illik" foglalkozni. Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy mégis megpróbálunk egy ...

Téli pickerezés
Megjelent: 2012. February 17. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha valamire a téli horgászat keretei között kevesen vállalkoznak, az a békés halas horgászat. Pedig a téli vizek időnként nagyon kellemes meglepetéssel szolgálhatnak. Egy biztos, olyan létszámú halrajok, mint amelyekkel télen szembesülünk, soha nem állnak össze nyáron. A radarképen jól látszik, hogy a vermelő ...

Téli márnák
Megjelent: 2012. February 13. | Forrás: Energo Team | Írások

Sokan akasztják szögre a horgászbotokat a téli hónapokra. Akik mégis horgásznak, jobbára a ragadozó halakat célozzák. Pedig a legtöbb vizünkön a leghidegebb hónapokban is lehet békés halakra horgászni. A folyóinkon annyival szerencsésebb a helyzet, hogy azokon a víz sebessége miatt a jégtakaró kialakulásához nagyobb ...

Felhőtlen szórakozás
Megjelent: 2012. January 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Nemrégen megesett velem az csúfság, hogy horgászboltban voltam kénytelen csalihalat vásárolni. Általában magamnak szerzem be az őszi süllőzésekhez a csalit, de akkor pont nem volt időm előtte a kishalfogással bajlódni. Másnap volt pár szabad órám, úgy döntöttem, hogy azt hasznosan töltöm el. Fogtam hát egy spiccbotot, és egy adag ...