Keresett kifejezés: karika 89 találat

A hónap csalija: Salmo Pike
Megjelent: 2013. November 14. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Elérkeztünk az utolsó, s egyben a leghidegebb őszi hónaphoz. A táplálékhalak eltűnésével egyre nagyobb esélyünk adódik a korgó gyomrú csukák megfogására. Az átlagos méretű példányok megfogásához nem kell sokat variálni, a sztenderd csalik bizonyára adni fogják a halat idén is, de mi van abban az esetben, ha most valami másra, különlegesre vágyunk és álmodunk egy merészet. A nagyméretű, sokmindent megélt, többkilós csukák megfogásához ...

Őszi Dévérek nyomában
Megjelent: 2013. November 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbbi horgászatunk helyszíne a Duna folyó volt. Egy őszi feederezésre készültünk, s ehhez szerettünk volna egy hozzáillő felszerelést összeválogatni. Csaliarzenál: csontik, pinki és giliszta A Duna ugye megy, mint a gyorsvonat, tehát itt nem a finomabb cuccok jönnek számításba, hanem azok a botok, amelyekben van némi tartalék. A kínálatban kutakodva szembe jött az Excalibur sorozat combosabb modellje, a Carp ...

A hónap csalija: Salmo Fanatic
Megjelent: 2013. October 31. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az idei hűvös ősz bizony még várat magára, az október végi, november eleji jó idő minden perce ajándék a horgász számára. A hideg hajnalokat langyos délutánok kompenzálják, a napos időnek köszönhetően a vizek sem hűlnek drasztikusan. Nem csoda, hogy van még esélyünk pergetve, akár wobblerekkel megfogni a ragadozó halakat, hiszen az ilyenkorra el-eltűnő kishalak is még javában a víztető közelében gyűrűznek. A jó időt mindnki szereti… ...

Új pergetőorsók tesztje
Megjelent: 2013. October 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

x A pergető horgászat iránt elkötelezetteknek azzal a jó hírrel tudunk szolgálni, hogy az Energofish cég kínálata további remek pergető orsókkal bővült. A választék eddig sem volt szerény, de a három új jövevény igazi vérfissítésként hatott a meglévő mezőnyre. Nemcsak megjelenésükkel, hanem technikai tudásukkal is kitűnnek társaik közül az új generációs orsók, hiába no, a fokozott igényeknek és elvárásoknak rendre meg kell ...

Mindenből kicsit
Megjelent: 2013. September 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mindenből kicsit Be kell vallanom, ehhez a cikkhez a fényképes anyagot majd egy hónapja gyűjtöm. Reménytelenül. Igaz, néhány órás nem túl sikeres próbálkozás után, mindig inkább a sokkal aktívabb pontyokkal vigasztalódom. Műcsalis ragadozóhal horgászatról lenne szó, de a sors nem pártolja igyekezetemet, akár villantóval, akár wobblerrel, akár szilikon testű csalikkal próbálom becsapni uszonyos barátaimat. Lehet, hogy én sem csinálok valamit jól, de ...

Óvatos dévérek
Megjelent: 2013. August 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Egy csodálatos júliusi vasárnap leültem kedvenc vizem, a Fehérvárcsurgói víztározó partjára dévért fogni. Nem is gondoltam, hogy fontos tapasztalatokat fogok begyűjteni horgokról, előkékről, bodorkákról és egyéb uszonyosokról. Hajnalban keltem, hogy elkerüljem az évzakra jellemző őrületes nappali meleget. Háromnegyed hatra értem a vízpartra, és kilenc-fél tíz felé terveztem befejezni a pecát. A vízfelszínen selytelmesen gomolygott a felszálló ...

Az első paducozás a Dunán
Megjelent: 2013. August 08. | Forrás: Székely Zoltán | Események/Kiállítások

Az állandó magas vízállás, majd a nagy áradás miatt igencsak eltolódott az úsztatós szezon kezdete, pedig már nagyon vártuk gyakori tettestársammal, a paducmániás Józsi barátommal. Az első túra is csalódást okozott, ugyanis annyi volt a szúnyog, hogy hazamenekültünk, mert még levegőt is bajos volt tőlük venni. A Rubin Bolo 4000-est szinte gyorsvízi úsztatásra találták ki. ...

Match vagy feeder?
Megjelent: 2013. July 30. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Matchbotként már teszteltük az ET Extreme Match-Feeder botot, és elégedettek voltunk vele. Ígéretünkhöz híven eljött az ideje, hogy feeder mivoltában mutassa meg mire képes. A próba horgászatra a Tisza folyón kerítettünk sort. A varázslatos helyszín A folyó tisztulása még zajlott, de már a 30 cm feletti átlátszóság, és a korábbi napok eredményei bizakodásra adtak okot. Egy partvédő, ún. depónia kövezést ...

A nagy találkozás
Megjelent: 2013. July 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az áradás elmúltával, mióta újra megindították a folyást a Ráckevei Dunán, rendkívül rapszodikussá vált a békés halak kapókedve, ragadozó pedig erre felé nincs is. Akad azonban néha egy-egy nap, amikor igazán érdemes kiülni, mert felejthetetlen élmények érhetik az embert. Egy ilyen nap eseményeit mesélném el, már csak bíztatásul is, hogy nem szabad feladni, előbb-utóbb csak bejön, talán akkor, amikor a legkevésbé számítunk ...

A prémium kényelme Blade Pole
Megjelent: 2013. July 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team top spiccbot sorozata azt a nevet viseli, mint a pergető szegmens legjobb darabjai is. A Blade Pole jelenleg 3 modellel várja a vásárlókat, mi ebből a legkisebb, 6-os botot vetettük be, s próbáltuk megfogalmazni, milyen is egy prémium szegmensbe tartozó bottal horgászni, s meghatározni, kiknek is való ez igazából. A bot hihetetlenül karcsú A spiccbotos módszer több szempontból is nagyon fontos. Nagyon nagy ...

Keszegezés light feederrel
Megjelent: 2013. June 28. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A Fehérvárcsurgó-i víztározó csodás halakat rejt. Messze földön híres harcsaállományáról, de más ragadozók is nagy számban találhatóak vízben. Pontyok közül sok a kapitális példány, a tó keszegállománya pedig ámulatba ejtő. Az itt évenként megrendezett úszós ...

Kipróbáltuk Supreme Pole
Megjelent: 2013. May 28. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A 2013-as esztendő egyik újdonsága az Energo Team vadonatúj spiccbot sorozata, a Supreme Pole. A DX-Kevlar erősítésű bottest még könnyű, de erejével akár nagyobb halak is megtarthatók - különösen, ha begumizunk 1-2 tagot. A DX-Kevlar erősítésű gyűrűs botokat már jól ismerjük régebbről Ebben a sorozatban négy darab bot ...

Duna-ági pontyok után kutatva
Megjelent: 2013. May 25. | Forrás: Székely Zoltán | Események/Kiállítások

Sejtem, lesznek, akik azt mondják a cikk láttán, jókor írja, már elkezdődött a pontytilalom, ezért mentegetőzéssel kezdem. A történet még április közepén kezdődött, mikor a hosszúra nyúlt tél után hirtelen beköszöntött a koranyár és megindultak a pontyok. Mikor megtaláltam őket, ami nem volt könnyű, boldogan kaptam ...

Úszózás nádszélben
Megjelent: 2013. May 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

amikor a durvabb a jobb A tegnapi sikeres fenekezés megdobta a hangulatomat. Erre rátett az a locsogás, amit nyitott ablak mellett aludva észleltem éjszaka, sejtettem, megkezdődött a dévérek ívása. Tapasztalatom szerint ilyenkor más fajok is kilátogatnak a szélvízre, talán ikrafalási, talán hormonális késztetés okán, a nagyobb ragadozók ...

Egyszerűen feederbottal - szilikon csalirögzítők
Megjelent: 2013. April 22. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

feeder alapok Ki ne ismerné közülünk a szilikon csalirögzítőket? A horgászcikkek fejlődésével egyre gyakrabban találkozhatunk velük a boltok polcain. Ezúttal ezekről az egyszerű, de sokoldalú termékekről lesz szó, Vagyis hogy mit, miért és hogyan kezdjünk velük. Lássuk, hogyan fordíthatjuk a technológiát a hasznunkra! Egyszerű ...

Tényleg tavaszodik, megjöttek a keszegek a Duna-ágon
Megjelent: 2013. April 19. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Tavasti keszegezés A hófúvás napja óta, bár többször próbálkoztam, mintha a föld nyelte volna el a halakat, úgy eltűntek. Próbáltam az állóvizes részeken, de nem mentek vissza vermelni, de a folyásban sem lehetett egy kapást sem kicsikarni. Az eszméletlen időjárás nem oltotta szenvedélyemet, elbújtam a Duna-Tisza ...

Picker botok tesztje
Megjelent: 2013. April 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

rovid_pergeto_botok_tesztje Nyakunkon a tavasz, rohamosan közeleg a várva-várt keszegezések legígéretesebb időszaka. A horgászsportban tagadhatatlanul a legszívmelengetőbb érzések egyikre, amikor az első langyosabb márciusi napon, a kék ég alatt figyeljük rezgőspicceinket kedvenc vizünk partján. Ekkor már nem azon bosszankodunk, hogy otthon maradt a vastag kesztyű, vagy, ...

Kapcsok, forgók: melyiket, mikor, mire?
Megjelent: 2013. April 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Kétségtelen, hogy a kapcsok megkönnyítik életünket, minden olyan szituációban, amikor valamit rendszeresen cserélni kell a végszereléken. Viszont ma már elég széles ahhoz a kínálat, hogy a legtöbbünknek ne legyen egyértelmű, hogy milyen szituációban melyiket kell választani. Ráadásul most az angol elnevezésekkel is ...

Februári feederezés
Megjelent: 2013. April 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Általában kétféle módszerrel készülök fel, ha bizonytalan vagyok a meghorgászni kívánt terület halasságában, de a múltkori úszózásnál megtapasztaltam, hogy egyszerűbb lenne fenekezővel meghorgászni a pályát, így felkaptam egy régi és az új 360-as Carp Hunter Feeder pálcámat és irány a ...

A hónap csalija: Salmo Tiny
Megjelent: 2013. March 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A hónap csalija: SALMO TINY Most induló cikksorozatunk remélhetőleg sok hasznos információval fog szolgálni a pergetés szerelmeseinek. Az évszakok és a hónapok váltakozása, a hőmérséklet, az időjárás, valamint a halak intenzitásának alakulása függvényében próbáljuk bemutatni az éppen eredményesnek ...

Hóvihar előtt
Megjelent: 2013. March 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Rettegve hallom az időjárás jelentést, erős lehűlés, viharos szél, hófúvás várható. Meg vannak őrülve ezek a meteorológusok? Tükör a víz, szépen süt a nap, szél nem rezdül, a szomszéd kertjében a nemzetiszínű zászló rúdjához simulva várja a legmagasztosabb magyar ünnepet. Hajnalban már a ...

Télvégi „match”
Megjelent: 2013. February 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

cikk Nem akar kitavaszodni. Esik, havazik, fagy és a szürke fellegek dacos gomolygással hirdetik, ne is reménykedjek, hogy a simogató, melengető napfény életet csalogat a didergő vízparti tájba. Február vége felé járunk és semmi jele a rügyfakasztó megújulásnak. Talán mintha a szomorúfűz vízbe nyújtozó ágai kicsit ...

Egyszerűen feederbottal - Horgok, előkék keszegezéshez
Megjelent: 2013. January 17. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A pontyos előkék után ideje szót ejteni a keszegezéskor használt feeder előkékről is. Nem kétséges, hogy sokunk horgászik élvezettel vizeink fehérhal állományára. A mindig kapásra bírható, sokszor nagy számban fogható keszegnép kergetése nagyszerű élményekkel kecsegtet. Jelen cikkben igyekszem számba venni, mire is van ...

Egyszerűen feederbottal - Horgok, előkék pontyfogáshoz
Megjelent: 2013. January 11. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A horgász szerelékének egyik legfontosabb eleme az előke. Ezzel találkozik a hal először, ezért kulcsfontosságú, hogy olyat használjunk, amit célhalaink gyanútlanul felvesznek. Ez természetesen halfajonként, meghorgászott vizenként vagy épp az időjárás függvényében nagymértékben változik. Ezért szeretnék ...