Keresett kifejezés: karika 89 találat

Akcióban a Blade Pole
Megjelent: 2011. December 05. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az egyszerűség és hatékonyság dominanciájának elve már-már örök érvényű tézis marad a horgászsportban is. Az eszközök technikai fejlődése során is nyomon követhető ez a szemlélet, ugyanis a maga korában tökéletesre alkotott eszköz tovább finomításával, anyagszerkezete megváltoztatásával, ...

Az őszi Dunán
Megjelent: 2011. November 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legnagyobb folyónk az indián nyár kellemes, és stabil időjárása mellett hálásabbik arcát mutatja. A Dunán számtalan lehetőség mutatkozik, mi ebből egy jó kis úszós békéshalas horgászatra szavaztunk. Tímár Mixre alapuló etetőanyagot kevertem Akár egy 6-7 méteres spiccbottal is meg lehetne horgászni az ...

Sodrásban
Megjelent: 2011. November 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az őszi Dunán igazán érdemes próbálkozni, ilyenkor jönnek a nagyobb példányok minden fajból. Amióta alig lehet keszeget fogni úsztatva a Duna-ági helyeimen, kijárok egy-egy gyorsvízi pecára a Nagy-Duna köves, sóderes pályáira, hogy a fenti okok miatt elhanyagolt Emerald Plus match-botom, mely pillekönnyűsége, gerincessége miatt nagyon a ...

Az olasz meló – Felszíni halak
Megjelent: 2011. October 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Talán nem tűnik túlzásnak az az állítás, miszerint a harcsa az a hal, amelynek a horgászatát a legtöbb mítosz övezi, a legtöbb utánajárást igényel, és a legszélesebb skálán mozog a megfogására alkalmas módszerek száma. Mindamellett, hogy minden módszerrel szívesen horgászom e nagytestű ragadozóra, ha ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

A fogott halak élve tartásának eszközeiről
Megjelent: 2011. September 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az ország vizeit járva elég sokszor megdöbbenek, hogy a fogott hallal hogyan bánnak /el/ a horgászok. Tény, hogy az édesvízi horgászkultúra még Európán belül is sokféle. A zsákmánnyal való bánásmódot meghatározza az illető régióban dívó általános környezeti kultúra, a klíma, ...

A bajnok küzdelme a frontvonalban
Megjelent: 2011. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megnyugtathatunk mindenkit, ezen a fronton lövések nem dördültek, az ég viszont zengett néhányszor. Valójában annyi történt, hogy a Kamasaki Champion Match 3,90-es botját teszteltük egy levonuló nyári front környezetében. Baljós fellegek, szerencsére már távolodtak Egy, az átlagosnál mélyebb tavat választottunk a ...

Egy jó kis spiccbotozás a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. August 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Bár már jócskán benne vagyunk a nyárban, de néha még mindig úgy jön a szöszmő a vízen - főleg ha a szél átnyomja a stégem elé -, hogy szinte képtelenség úsztatni. A tavaszi fenekezős pontyinvázió után, pedig igencsak jól esne már egy szép úszós peca. Igaz, talán már meg is írtam, valami ...

Nem kell mindig kaviár!
Megjelent: 2011. August 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Természetes, hogy az ember szeret mindig a lehető legjobb felszereléssel horgászni. Pedig az igazságot bevallva, gyakran nincs szükség 10+ csapágyra egy orsóban, és a botnak sem kell 10 deka alatt lenni ahhoz, hogy sok halat fogjunk, és jól érezzük magunkat. Ennek jegyében próbáltunk ki egy igencsak olcsó orsót, az Energo Team Monaco NG-t. A zsinór ...

Csurgói dévérlesen
Megjelent: 2011. July 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mélyvízi horgászat mindig is sajátos, speciális ágát képezte a halfogásnak. A magas vízoszlop hatásainak kiismerése, a távolabbi mélységek megfejtése nem kis feladat elé állította a finomszerelékes horgászokat. Idővel aztán a sok kísérletezés, megtapasztalás csökkentette a kérdőjelek ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Újra a Pó-deltában – első rész
Megjelent: 2011. July 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Újra a Pó-deltában – első rész - Nagy Levente Hosszú várakozással eltelt idő van a hátunk mögött… Lassan egy éve várjuk az indulás pillanatát, hogy a hosszú, közel 1500 km-es autózás után újra megpillanthassuk a Pó folyót, annak mellékágait, csatornáit, melyeknek páratlanul gazdag ...

Úsztatva a Duna-ágon
Megjelent: 2011. May 20. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Úsztatva a Duna-ágon - Székely Nehéz kenyér mostanság úsztatva halat fogni a Ráckevei Duna-ág felső szakaszán. Egész télen nem fagyott be a víz, ide járt a környékről az összes kormorán, tonnaszám ették a keszeget, süllőt, csukát, minden halfélét, ami lefért a torkukon. Mire kitavaszodott, úgy megritkult a ...

Bevetésen a Blade Pole
Megjelent: 2011. May 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A sokat dicsért Energo Team Blade sorozat spiccbotja járt nálunk egy gyakorlati próbán. Mivel egy kifejezetten tiszta, de sekélyvizű szakaszt horgásztunk meg, egy némileg hosszabb, 7 méteres modellt választottunk. A tiszta, sekély víz miatt nem árt, ha tartunk némi távolságot a halaktól, így kevésbé ülünk a nyakukra, s talán nem lesz ...

Feederbottal a régi helyeken
Megjelent: 2011. May 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Feederbottal a régi helyeken - Halmos Biztos vagyok abban, hogy ahogyan bennem is, úgy minden kedves horgásztársam emlékében hűen él az első, kezdeti halfogások élménye, s mellette azok a csodás helyszínek képei, ahol horgásszá érésünk, a természet értékeit megbecsülő emberré válásunk folyamata elkezdődött. Ezeket ...

Tavaszi (Blade) meccs pontyokkal
Megjelent: 2011. April 22. | Forrás: Sztahovits Péter-Fotó-Faith Tímea | Írások

Különösen felszabadító érzés a szabadban lenni, mikor a hosszan tartó tél és a csontig hatoló komor hideg után előbukkannak az első melengető napsugarak. Érezni a levegőben, végre megérkezett a tavasz. Ez persze egy pergető horgásznak mást is jelent, mégpedig azt, hogy legtöbb ragadozó halunkat tilalom védi, így kénytelen másfajta ...

Szerelékek versenye
Megjelent: 2011. April 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Szerelékek versenye. - Székely Zoltán Legszebb nemzeti ünnepünk alkalmából végre ránk mosolygott a tavasz várva-várt melege, melynek eredményeként megpezsdült a Ráckevei Duna-ágban is a vízi élet. A hajnali vízfelszínen itt-ott halak löttyentek, sőt rablást is láttam, és mindenfelé snecik gyűrűztek a naptól ...

Amikor a természet csodát tesz… -  (…és azt az ember tönkreteszi)
Megjelent: 2011. March 23. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az Energofish Kft által kiírt pályázatra 29 pályamű érkezett. a következő napokban a három első helyezett írásaival ismerkedhetnek meg. Elsőként a harmadik helyezett, Pintér Péter cikke lát napvilágot. Íme... Amikor az ember gyerek, sok mindent elhisz. Hiszünk a télapóban, hisszük, hogy karácsonykor tényleg a ...

Végre feederezve a mederben
Megjelent: 2011. March 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Be kell vallanom nem én jöttem rá. Idén még meg sem próbáltam a mederben horgászni, hiszen a 2-3 fokos folyóvízben semmi reményt nem éreztem a halfogásra. A Ráckevei Duna-ágon, ilyen hideg víznél, még ha mostanában nem is erős az áramlás, nagyon ritkán szokott előfordulni táplálkozó hal. Éppen ezért ...

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Fagyban, hóban
Megjelent: 2011. February 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Január közepére úgy megenyhült az időjárás, hogy némi halszagot kezdtem érezni a levegőben. Rá is akadtam egy mellékágra melynek felszínéről félig-meddig eltakarította a melegedés és a szél a jeget. Álmosan mozdult az úszó, hol le, hol fel, ennek megfelelően féltenyérnyi-tenyérnyi karikák, sügerek, ...

A jighorgászat eszközei
Megjelent: 2011. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem is olyan régen a pergetőhorgászok jobbára pihentek a téli hidegben, de manapság már a „kemény mag” számára a főidényt jelentik ezek a hónapok. Különösen a plasztikcsalis, jiges horgászatok ideje a január és a február. A 2,40-es ET Excalibur Spin egy remek bot Az elmúlt években ez a speciális ...

Folyóvizen feederrel
Megjelent: 2010. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hûlõ vizek kiváló lehetõségeit kihasználva próbáltunk rá a Tisza folyóra. Feederezés mellett döntöttünk, mégpedig az Energo Team Carp Expert Feeder 3,60-as botját vittük magunkkal. A horgászatot a Salmo Team Hungary tagja, Kovács Adrián segítségével kívántuk megvalósítani. A Power Feeder ...