Keresett kifejezés: kezdő 109 találat

Az első idei spiccbotozás
Megjelent: 2012. March 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Időnként azért kiderül, ki az addikt horgász és ki nem az. Például akkor, amikor az egyszeri pecás kitalálja hogy spiccbotos keszegezésre indul egy félig kiolvadt tiszai holtágba. Sikerül ismerősöktől egy csónakot szerezni, de az időjárás nem kegyelmez. Egy elvetemült tiszai horgász: mögötte még áll a ...

Januári meglepetés
Megjelent: 2012. March 05. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Januárban megkezdődött az új szezon. Mivel az idő elég enyhe maradt tudtam, hogy horgászni kell! Az engedély beszerzése után rögtön az első hétvégére pecát terveztem. Ilyenkor nem érdekel a nagy halak üldözése. Boldogan elszórakozok akár apró halakkal is, a lényeg, az, hogy a vízparton lehessek. Mindenképpen pergetni akartam, de csak ...

Jeges remények
Megjelent: 2012. March 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Különös izgalommal vártam a hétvégi horgászatot, hisz egy olyan kis intenzíven telepített tavat céloztunk meg, mely az elmúlt télen sok szép élménnyel ajándékozott meg bennünket. Az izgalmat fokozta, hogy az elsők között vehettem kézbe az ENERGOFISH kínálta új lékhorgász botokat, melyek RUBIN ICE, BLACK SPIDER ICE FEEDER, ...

Téli márnák
Megjelent: 2012. February 13. | Forrás: Energo Team | Írások

Sokan akasztják szögre a horgászbotokat a téli hónapokra. Akik mégis horgásznak, jobbára a ragadozó halakat célozzák. Pedig a legtöbb vizünkön a leghidegebb hónapokban is lehet békés halakra horgászni. A folyóinkon annyival szerencsésebb a helyzet, hogy azokon a víz sebessége miatt a jégtakaró kialakulásához nagyobb ...

Gumival az éjszakában
Megjelent: 2012. February 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A hideg őszi idő előrehaladtával az éjszakai felszíni wobbleres süllőzések egyre szerényebb eredményekkel zárulnak. Eleinte ugyan kevesebb a kapásunk, de ilyenkor előkerülnek kapitális példányok is, idővel viszont szinte teljesen elcsendesedik a felszíni éra. A legtöbben letudják azzal, hogy ennyi volt, lejárt a szezon, és áttérnek a mederben ...

Vasra verve
Megjelent: 2012. February 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A csukapergetés egyik legjellemzőbb műcsalija a támolygó villantó, ennek ellenére még a kezdetek kezdetén nem igen hittem benne. A fémcsalis arzenálom a körforgókra korlátozódott csupán. Gyerekként nehéz volt egyről a kettőre jutnom. Ismerőseim között nem voltak pergető horgászok, akikkel meg a vízparton találkoztam, azokat többnyire a paducon ...

Halak a mélyből
Megjelent: 2011. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már hetek óta tervezünk egy közös horgászatot Bömbi barátommal. Több helyszín és időpont is felmerült, de mindig az utolsó pillanatban, indulás előtt keresztbe tett valami. Hol nekem, hol meg neki került más elfoglaltsága, mely ismételten odébb tolta a közös pecát… Szombat reggel megszólal telefonom. Hát ki más lett volna, mint ...

Amikor nem megy
Megjelent: 2011. December 26. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Ősz van. Annak is majdnem a vége. Itt az igazi pergető szezon. Az idén azonban valami megváltozott. Nem tudom miért, de az eddig sikeres műcsalik, nem működtek. A sokadik betli után, úgy éreztem, hogy át kell gondolnom stratégiámat. Élő hallal ugyan fogdosták a csukákat, a kedvenc patakomon, de pergetés nem volt eredményes. Vátoztatni kell! De mit? Hosszas ...

Finompeca a Ribniken
Megjelent: 2011. December 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár köztudottan sok szép víz van idehaza is, némelyek közülük legyezésre is nagyon jók, időnként mégis külföldre húz a szívem. A kalandvágy is hajt Bosznia felé, és hát valljuk be: egy sor kedvező körülmény miatt, ott haldúsabb vizek csobognak a sziklák között. Amikor észrevettük az első nagytestű ...

Az UL horgászat örömei
Megjelent: 2011. December 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az utóbbi 4-5 évben valódi létjogosultságot nyert a hazai berkekben is az UL (Ultra Light) horgászat. A rendkívül könnyű felszereléssel megfogott kisebb testű halak is képesek azt a horgászati élményt produkálni, amit a jóval erősebb botokkal és orsókkal megakasztott nagyobb testű halak. Egy eldugott kis tiszai holtágban horgásztunk Nem ...

A helyszín ugyanaz, mint legutóbb…
Megjelent: 2011. November 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A helyszín ugyanaz, a módszer sem változott, csupán az időjárás rendezte át kissé a hátteret. Legutóbbi horgászatomhoz hasonlóan, ezúttal is két pickerbotot választottam a horgászathoz. Helyszín ismét a Maros, célhal elsősorban a paduc… Kissé elbizonytalanodtam a reggeli indulásnál, hisz előző nap még 20-22 fokot is ...

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Elő a wobblerekkel
Megjelent: 2011. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nagyon sokáig azt hittem, hogy a pisztrángok pergető horgászatában a leghatásosabb fegyver a körforgó. Ez kisebb méretű vizeken, és bizonyos nagyságú halakig meg is állja a helyét, de mi a helyzet a nagyobb folyású vizeken, amelyek nem a patakok, hanem a folyók gyűjtőnév alá tartoznak? Újabban leggyakrabban az utóbbi kategórián kerestem a ...

Csukák a hőségben
Megjelent: 2011. November 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Az egész éjszakát végighorgásztam, ennek értelmében reggel igen lelassult állapotban éreztem magam. Nem is volt erőm horgászbotot fogni, bármennyire eredményes a hajnali, kora reggeli időszak. A földön elterülve igyekeztem kipihenni kissé magam, hogy legalább két lábon tudjak állni, ne mint őseink, mikor lejöttek a fáról. Reggel 9 ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

A plasztik csalik bűvöletében
Megjelent: 2011. September 12. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Hosszú évek óta a pergetés jelenti számomra az igazi kikapcsolódást. Sokféle műcsalit használok, de kedvenceim a különféle twisterek és gumihalak. Talán azért is alakult ez így, mert az első sikereimet is twisterekkel értem el. A hosszú évek alatt egy kisebb táskányi plasztik csodát halmoztam fel, amelyeknek egy kis része a ...

Belly boat - a szabadság ára
Megjelent: 2011. August 19. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Sokféle típusú horgász létezik, én a magányosabbak közé tartozom. Kevés ember társaságában tudok igazán koncentrálva a halakra figyelni, pedig eredményességemhez társul az is, hogy nagyon figyelek arra, mit is csinálok. Pergetés egy másik dimenzióban Megfigyeléseimet sokszor fel is jegyzem naplómba, ebből sokat ...

Tilalom után a Dunán
Megjelent: 2011. August 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Még manapság sem árt tudatosítani a fejekben, hogy május 2. és június 15. között nem csak a pontyra és a márnára van tilalom, hanem a jász, a szilvaorrú, és a paduc is védettséget élvez. Így aztán június második felében egy nagy rakás dunai hal szabadul a fel egyszerre, lehet újra támadni a nagy ...

Tiszariffi pergető verseny
Megjelent: 2011. August 02. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Ötödik alkalommal gyültek össze a Mátrai Pergetők Egyesületének tagjai, és az a pár kihívásoktól vissza nem riadó pergető, kik az élővizek elkötelezett szerelmesei. Hagyomány? Vagy talán sokak számára zarándokhely? Egy biztos a Mátraiaknak a Tiszaroff, és ezt nyugodttan kimondhatjuk, zarándokhely. Minden évben a közülünk ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

EnergoTeam Pontyfogó Kupa - Szelidi-tó
Megjelent: 2011. June 21. | Forrás: Bagi Gyula - fotók: Schill Tamás | Írások

ET Kupa Pontyfogó A Dunapataji Sporthorgász Egyesület rendezte meg az EnergoTeam Kupa pontyfogó versenyét a Szelidi-tavon május 25-29. között. Az időjárás is kegyeibe fogadta versenyre nevező 22 csapatot, hiszen szinte végig szikrázó napsütés és kellemes meleg tette élvezetessé a horgászatot. Kezdődik az eligazítás ...

Született harcos
Megjelent: 2011. June 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán megemlíteném, hogy miként keveredtem bele a ragadozós beállítottságom ellenére ebbe a finomszerelékes kalandba. Az egész a harcsákkal kezdődött és azzal, hogy nem volt elegendő csalihalam. A kétnaposra tervezett bajszosok utáni hajsza első estéjét különösebb események nélkül ...