Keresett kifejezés: ryobi 55 találat

Gumicsukák, avagy csukás gumik
Megjelent: 2012. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Itt az ősz, és elérkezett az őszi csukázások ideje. Mindig szívesen bóklászok az őszi tájban a kacsacsőrű ragadozók után. A táj szépsége ad egy pluszt a csukahorgászat varázslatához, így a kettő együtt feledhetetlen napokat eredményez, melyeket az ember szívesen jegyez be a horgásznaplóba. A párás hajnalok, a ...

Salmo Thrill kicsit másképp
Megjelent: 2012. January 11. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megjelenése óta az egyik legjobb balinos műcsali a Salmo Thrill, s ha méltatni kell, mindig eszembe fog jutni, hogy a kazahsztáni csónakos pergető világbajnokságon egy nagyon értékes bronzot hozott a válogatottunknak. Az ET Blade Spin nyele nagyon stabil és kellemes fogást biztosít A műcsali alapkoncepciója sok más balinra szánt wobbleréhez hasonlatos: ...

Halak a mélyből
Megjelent: 2011. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már hetek óta tervezünk egy közös horgászatot Bömbi barátommal. Több helyszín és időpont is felmerült, de mindig az utolsó pillanatban, indulás előtt keresztbe tett valami. Hol nekem, hol meg neki került más elfoglaltsága, mely ismételten odébb tolta a közös pecát… Szombat reggel megszólal telefonom. Hát ki más lett volna, mint ...

Nyílik a PecaPláza!
Megjelent: 2011. December 07. | Forrás: EnergoTeam - Lukácsi Béla | Események/Kiállítások

2012-ben új horgászóriást hozott a télapó! December 08-án megnyitotta kapuit az Energofish Pecapláza. A bolt elsősorban az Energofish kínálatával kápráztatja el vásárlóit, ebbe természetesen több nagy világmárka tartozik. Nézzük a részleteket. Hol? A Pecapláza, a Market Centrál Ferihegy bevásárlóközpont területén találjuk meg. A Bevásárlóközpont a következő módokon közelíthető meg: Személygépkocsival: - Budapest felől ...

A helyszín ugyanaz, mint legutóbb…
Megjelent: 2011. November 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A helyszín ugyanaz, a módszer sem változott, csupán az időjárás rendezte át kissé a hátteret. Legutóbbi horgászatomhoz hasonlóan, ezúttal is két pickerbotot választottam a horgászathoz. Helyszín ismét a Maros, célhal elsősorban a paduc… Kissé elbizonytalanodtam a reggeli indulásnál, hisz előző nap még 20-22 fokot is ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Az olasz meló – Bujkáló halak
Megjelent: 2011. October 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

áta Több szempontból is érdemes volt elutaznom Olaszországig, hogy megkeressem a nagybajszú kedvenceimet. Élményekkel telve tértem haza, de ami számomra a legfontosabb volt, hogy az itthoni vizeken szerzett pergetõs tapasztalataimat ott is próbára tegyem. Kíváncsi voltam, hogy az ottani harcsák úgy viselkednek-e, mint a hazaiak. A hazai viszonyokhoz mérten jobb ...

Az olasz meló – Felszíni halak
Megjelent: 2011. October 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Talán nem tűnik túlzásnak az az állítás, miszerint a harcsa az a hal, amelynek a horgászatát a legtöbb mítosz övezi, a legtöbb utánajárást igényel, és a legszélesebb skálán mozog a megfogására alkalmas módszerek száma. Mindamellett, hogy minden módszerrel szívesen horgászom e nagytestű ragadozóra, ha ...

Tiszai jászok
Megjelent: 2011. October 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nyár közepén a Dunán próbálkoztunk wobblerekkel jászra parti horgászat során. Ezúttal kissé szabadabban, csónakos betyárként vetettük magunkat - még ha képletesen is -, a jászok után, s az ország másik szegletében, az élő Tiszán. Itt is sokféleképpen megfoghatjuk a jászt, az esőgilisztától ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Újra a Pó Deltában - 3. rész
Megjelent: 2011. July 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ígéretemhez hűen, a folytatásban kiemelnék néhány fontos dolgot, mellyel szembesülnünk kellett, és mellyel együtt kellet élnünk az ott töltött tíz nap alatt. A harcsapergetés, pláne egy ilyen horgászvízen, hol bármelyik dobásban benne lehet egy ötven, vagy akár egy száz kilós harcsa, csapatmunkára van, volt szükség. ...

Újra a Pó-deltában - 2. rész
Megjelent: 2011. July 22. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mielőtt rátérnék az éjszakai pergetésre és folytatnám élménybeszámolómat, fontosnak tartok tisztázni néhány dolgot! Mindannyian már többéves pergetői tapasztalattal rendelkezünk viszont a harcsapergetésben még „tanoncok" vagyunk, így aki konkrétumokat próbál leszűrni soraimból annak tudnia kell, hogy ...

A jighorgászat eszközei
Megjelent: 2011. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem is olyan régen a pergetőhorgászok jobbára pihentek a téli hidegben, de manapság már a „kemény mag” számára a főidényt jelentik ezek a hónapok. Különösen a plasztikcsalis, jiges horgászatok ideje a január és a február. A 2,40-es ET Excalibur Spin egy remek bot Az elmúlt években ez a speciális ...

Lékelés rövid botokkal
Megjelent: 2011. January 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lékelés rövid botokkal Mára már a horgászcikkek piaca igencsak specializálódott mindenféle horgászmódszerhez. Nincs ez másképpen a lékhorgászat esetében sem. Érdemes röviden áttekinteni, milyen előnyöket élvezhetünk, ha kifejezetten jég hátára való felszereléseket választunk. A Mora ...

Az Energofish csapata az Ebro-n
Megjelent: 2010. December 21. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Bizonyára már mindenki halott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen halhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen. ...

Az utolsó nap
Megjelent: 2010. December 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sosem hagytam még el úgy a Deltát, hogy ne kerestem volna fel az őnöket. Ezúttal sem lehetett másképp, az utolsó napomat rájuk szenteltem. Néha süllőzés közben be-beugrott egy- két jobb darab az esték folyamán, de nem elégedtem meg a véletlenül fogott balinokkal, célzottan rájuk akartam horgászni. Az Ó-Dunán csak kis ...

Finnyás csukák
Megjelent: 2010. November 29. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Esős napok köszöntöttek ránk a Crişan-i horgásztanyán. A festeni kívánt felületeket eláztatta a víz, a munka leállt. Jó alkalom nyílt arra, hogy nappal is felfedezzük magunknak a Delta halait. Elsősorban a csukákra koncentráltunk, ebből kifolyólag olyan zugait kerestük fel a torkolatvidéknek, ahol e csodás ragadozókkal a legtöbb ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Ír napok - második rész
Megjelent: 2010. July 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ír napok – második rész Míg az írországi beszámolóm első részében a pergetés körülményeiről és eszközeiről számoltam be, a második részben főleg egy általam korábban nem művelt módszerre, a trollingozásra térnék ki. Ez a műfaj amennyire ismeretlen idehaza, éppen olyan gyakran művelt ...

Csodálatos Írország
Megjelent: 2010. June 07. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Május 7.-én este indultunk útnak Írországba. Az izlandi vulkánkitörés miatti légiforgalmi zavar még nem állt teljesen helyre, így jó másfél órás késéssel szálltunk fel Ferihegyről. Bár az elvesztegetett időből húsz percet be tudott hozni a pilóta, így is éjfél után szálltunk le a dublini ...

Csuka-históriák Tavaszi gumik
Megjelent: 2010. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Tavaszi csukázásaim rendszerint egy befejezetlen randihoz hasonlóak. Nagy tervekkel érkezek, és anélkül kell távoznom, hogy mindenre sor került volna. Temérdek műcsali és módszer várt kipróbálásra egész télen, és most képtelenség mindent belesűríteni egy napba… Hát maradtam három napot. Annyira ...