Keresett kifejezés: ryobi 55 találat

Új műsor a csatornákon
Megjelent: 2009. September 16. | Forrás: Murányi János | Írások

Vannak még ismeretlen vizek! Az utóbbi időben egyre jobban izgatnak a Duna-delta dzsungelében rejtőző csatornák. Olyan elzárt vizek ezek, amelyekre ritkán téved ember, horgász pedig szinte soha. Legutóbbi delta-projektem egyik szerves része volt tehát eme titokzatos vizek feltérképezése.Előbb megpróbáltam gyalog bejárni a Delta egyik-másik ...

Szilikonok, meg egyéb műanyagok...
Megjelent: 2009. September 14. | Forrás: Murányi János | Írások

A műcsalis horgászat legnépszerűbb műfaját, a pergetést úgy lehet igazán felszabadultan művelni, ha adott hozzá a halban bővelkedő terep – mint például a Duna-delta legelső ága, a Chilia. Olyan vadregényes víz ez, amely számtalan műcsalis kísérletre kínál páratlan lehetőséget.Amikor először elvetődtem a mai napig érintetlen ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

A felfedezés öröme
Megjelent: 2009. July 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sokféle szempontból fel lehet fedezni egy vizet, még akkor is, ha már több alkalommal horgásztunk az adott vízterületen. Már néhány éve horgászom egy jókora víztározón, de valami rejtélyes ok miatt kizárólag a süllők érdekeltek, annak ellenére, hogy harcsák, balinok, dévérek, pontyok és még sok más ...

Apró örömök
Megjelent: 2009. July 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az afrikai meleget is megszégyenítő kánikulában horgászni felér az öngyilkossággal. Viszont, ha valaki annyira megszállott, mint én, akkor nincs mese, menni kell. Az ilyen alkalmakra nyújtanak igazán jó lehetőséget a hideg hegyvidéki patakok, és a bennük bujkáló pettyes halacskák. Aki rekord halakat akar fogni, annak bizonyára nem felelnek meg az ...

Vörös és arany
Megjelent: 2009. June 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Feleségem egyre nagyobb hajlandóságot mutat a horgászat iránt. Nem kis örömömre. Ezért minden alkalmat megragadok, hogy a halfogási vágy minél jobban elhatalmasodjon rajta. Jól mutat az igényes fekete lakkozás a matt bordó bottesten Nagy áttétel… Halfogó keverék összetevői Bizos ...

Őnök választottak
Megjelent: 2009. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket őnökként emlegetünk. Őn, ragadozó Őn, Őnhal, balin… számos megnevezését ismerjük ennek a ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Csukás történet
Megjelent: 2009. May 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei esztendő pergetés szempontjából nehezen, vagy mondhatnám inkább, gyengén látszott indulni. Az első alkalommal nulláztam! Ez benne van, hisz az ember ilyenkor még vakon tapogatózik, keresi a haltartó helyeket és legtöbbször csak a tavalyi emlékeire, tapasztalataira támaszkodik, melyek nem biztos, hogy az idén is megállják a helyüket.A második ...

Szerencse dolga
Megjelent: 2009. May 22. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pontyozásra vetemedtem. Pergetés közben gyönyörű potykákat láttam ugrani, és mikor már a harmadik átpergetett nap után harminc centinél nagyobb csukát csak fotón láttam, úgy döntöttem, hogy rápróbálok kicsit az ugrándozó pikkelyesekre. A bajszik hajkurászásában csatlakozott hozzám Szilárd barátom, ő is ...

Őnök egy kicsit másképpen
Megjelent: 2009. April 27. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Ha őnözésről van szó, a legtöbb ember a jól bevált Salmo Thrillek után nyúl a csalis dobozban. Vannak viszont helyzetek, amikor más Salmo wobblerekkel jobb fogási eredményeket érhetünk el. Ilyen például a bokrok közt, szűk csatornákon történő balinozás, ahol nem szükségesek a hosszú dobások, és a legtöbb esetben csupán ...

Kell egy pergető orsó
Megjelent: 2009. March 20. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Az orsó olyannyira kulcsfontosságú alkotóeleme a pergetőhorgász fegyverzetének, hogy szívem szerint ezzel kezdenék minden pergetésről szóló cikket: a jó orsó, csakis a legjobb, a lehető legjobb kell! Egy szuper-überorsó nélkül mit ér ez az egész játék?Kedves pergetőtársaim! Annyival könnyebb helyzetben vagyunk, más ...

Őszi nosztalgia
Megjelent: 2009. February 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

A tél derekán járva, még a késő őszi horgászatok - amikor még pluszokat mutattak a hőmérők - is melegséggel töltenek el. Direkt hagytam meg ezt a z anyagot a nélkülözés idejére. Hosszú és enyhe őszünk volt, de ami még ennél is fontosabb, rendkívül eredményes. Süllő, harcsa, márna, ponty került a merítő ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Mellékvágányon
Megjelent: 2008. December 23. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ahogy azt már egy korábbi írásomban említettem, a pontyok megtalálása nem volt egyszerű feladat ebben a szezonban. Sok nullázással és csalódással volt kikövezve ez a rögös út. Persze előfordult olyan eset is, hogy a pontyok helyett valami más örvendeztetett meg a nap végére. Mondjuk egy márna! ...

Szedres, bokros, tőkleveles
Megjelent: 2008. December 08. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Az éves rutin pecák közé tartozik a szedresi horgászegyesület tavának meglátogatása. Kollégám és barátom Orsós János itt tag. Rendszeres látogatója a víznek és az elmúlt évek alatt elég jól ki is ismerte, bár az utóbbi időben kicsit hanyagolta a horgászatot. Hiába, a nők sok galádságra rá ...

Brutális ősz
Megjelent: 2008. December 05. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Brutális őszA cím már talán nem is aktuális, hiszen lassan véget ér, a fagy szorongatja a torkát. Ez már inkább a tél eleje. Nehéz beletörődni, hogy nem akkor megyek horgászni, amikor akarok, hanem akkor, amikor az időjárás kegyeskedik zöld lámpát adni. Egész évben próbáltam pontyot fogni - mindhiába. A jó nyári ...

Botteszten a Salmo Team Hungary
Megjelent: 2008. November 26. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Legutóbb nyár végi harcsás élményekkel jelentkezett a Kovács Adrián-Lukácsi Béla pergető páros. A 2009-es "kemény" pergető botok tesztje ősszel ismét az olaszországi Pó folyón folytatódott. Ezúttal is jelen voltunk, hogy első kézből számoljunk be egyrészről a botok fejlesztéséről, másrészt a ...

Támadás - 2. rész
Megjelent: 2008. November 24. | Forrás: Murányi János | Írások

Bármennyire Salmo-centrikus a műcsalikészletem, van még néhány titkos fegyverem, ami a maga nemében felülmúlhatatlan, és jó darabig az is marad. Fémek, gumik, furfangos találmányok, elmés szerkezetek. Ugyanaz a játék! Vagyis kicsit más… Írásom első részében utaltam rá, hogy a különböző súlyú és ...

Salmo Kupa 2008 - Széki-tó - Románia
Megjelent: 2008. October 31. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az Energofish szervezésében sorra kerülő Salmo Kupa minden évben jeles eseménynek számít Romániában is, nem csak a vaskos díjak, és versenyhangulat miatt, hanem verseny köré teremtett kellemes baráti légkör miatt is. Ennek jegyében szállt csónakba hatvannégy pergetőhorgász október 25-én, a Kolozsvár melletti Széki-tavon. ...

Fék nélkül
Megjelent: 2008. October 26. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Talán ezekkel a szavakkal lehet a legjobban jellemezni a ragadozó őnt, mivel megállás nélkül csak úszik és úszik. Folyton mozgásban van, egy rakéta sebességével száguld a kishalak közé, hogy ott majd felrobbanva hatalmas káoszt teremtsen. Mire ráébrednek a kis jószágok, hogy mi is történik, már késő. Aztán amilyen ...