Keresett kifejezés: sneci 18 találat

Erdő mélyén úsztatva
Megjelent: 2012. April 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Elbújni kívántam az egész bolond világtól, az üvöltő szelektől, az üvöltő evezős edzőktől, a motorcsónakok elől, a motoros fűrészek, fűnyírók, csiszológépek vinnyogása elől, szóval mindentől, ami otthonomat körülveszi. Nincs erre jobb hely, mint az általam oly nagyon kedvelt Fűzvölgyi-csatorna, mely legalább is hétköznap ...

Tisza-tavi matchezés
Megjelent: 2012. April 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbb a januári fagyok közepette Kovács Adriánnal használtuk az Energo Team Extreme Match 3900 jelzésű botját, s akkor az extremitás elég karakteresen megjelent a 8-10 méteres folyami horgászat során. Ennél most sokkal szokványosabb helyre vittük el a matchbotot, mégpedig a varázslatos Tisza-tóra. Kiváló körülményeket ...

Feederrel a mederben
Megjelent: 2012. April 16. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A márciusi hirtelen felmelegedéssel szinte szétrobbantak az addig a vermelõhelyeken lebzselõ halcsapatok. Hiába kerestem a Duna-ág hókonyaiban, állóvizû öbleiben, sõt a lassú áramlású mellékágakban a békéshalakat, néhány apró karikán, snecin, apró pontyon kívül semmi sem akadt a horgomra. Pár ...

Melegedő vízen pickerrel
Megjelent: 2012. March 30. | Forrás: Energo Team | Írások

Gyakran kerülünk olyan szituációba, amikor a helyes módszer kiválasztása abszolút döntő a fogás későbbi alakulását tekintve. Adott egy változatos mélységű holtág, ahol kiterjedt 50-70 centis víztől a 3,5 méterig mindenféle víztípust meghorgászhatunk, s a lehetséges módszerek is változatosak. Az ...

Jighorgászat: sötét csalik
Megjelent: 2012. March 26. | Forrás: Energo Team | Írások

A plasztikcsalis horgászatban kialakultak azok az alapszínek, melyekhez általában nyúlni szoktunk. Tudjuk jól az alapszabályokat, mégis vannak szituációk, amikor egészen más jön be, mint legtöbbször. A fekete-piros összeállítás (különösen az Action Shad-ből) nagyon fogós Általánosságban elmondható, ...

Az első idei spiccbotozás
Megjelent: 2012. March 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Időnként azért kiderül, ki az addikt horgász és ki nem az. Például akkor, amikor az egyszeri pecás kitalálja hogy spiccbotos keszegezésre indul egy félig kiolvadt tiszai holtágba. Sikerül ismerősöktől egy csónakot szerezni, de az időjárás nem kegyelmez. Egy elvetemült tiszai horgász: mögötte még áll a ...

A pergetés felszerelései kezdőknek
Megjelent: 2012. March 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Sokat gondolkodtam, megírjam-e ezt a fejezetet. Több szempontból elodázhattam volna, hiszen most jönnek a ragadozó halak ívási tilalmai, a horgászatot nem igazán a pergetéssel érdemes elkezdeni, no meg ez a horgászat legköltségigényesebb ága, de mivel én szeretett hobbimat egy komplex egésznek tartom és az esetleges specializálódást ...

Kapások télen
Megjelent: 2012. February 15. | Forrás: Energo Team | Írások

Érdekes összefüggésekre derülhet fény, ha megvizsgáljuk a nyári és a téli ragadozóhorgászat sajátosságait. Amíg a békés halak esetében a legfogósabb időszak napon belül nagyon szoros összefüggésben van a vízhőmérséklettel, így azzal is, hogy tél van, vagy nyár; addig a ragadozóknál ez ...

Salmo Thrill kicsit másképp
Megjelent: 2012. January 11. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megjelenése óta az egyik legjobb balinos műcsali a Salmo Thrill, s ha méltatni kell, mindig eszembe fog jutni, hogy a kazahsztáni csónakos pergető világbajnokságon egy nagyon értékes bronzot hozott a válogatottunknak. Az ET Blade Spin nyele nagyon stabil és kellemes fogást biztosít A műcsali alapkoncepciója sok más balinra szánt wobbleréhez hasonlatos: ...

Az év hala a kősüllő
Megjelent: 2012. January 06. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

A Magyar Haltani Társaság közvélemény-kutatása, és szavazati felhívása alapján a 2011-es esztendő hala a kősüllő lett. A "köves", a kistestvér méltán népszerű, s bár horgászata nem tér el drasztikusan a süllőétől, életmódja mégis különbözik valamelyest. Szerencsére. A ...

Thriller
Megjelent: 2011. November 28. | Forrás: Jakó László | Írások

Ha ezt a cikket balinok olvasnák, minden bizonnyal egy thrillerben éreznék magukat. Már, csak ha abból indulunk ki, hány őnhal vesztét okozta ez a csodás csali. Én magam már közel ezer fogatlan rablót csaltam lépre, s ha ezt megszorzom azzal, ahány hasonlóan szenvedélyes balinvadász leledzik e földtekén, valószínűleg egy csillagászati ...

Tiszaalpáron jártunk
Megjelent: 2011. November 18. | Forrás: Energo Team | Írások

Szeptember végét írtuk, amikor egy alsóbb Tisza szakaszhoz tartozó vízterületet, a tiszalpári Holt-Tiszát látogattunk meg. Demeter Zsolt, magyar bajnok pergetőt kísértük el, aki az országos bajnokság első fordulójára készült. Tiszaalpár vadregényes holtága Az alpári holtág egy régi Tisza meder, mely ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

A bajnok küzdelme a frontvonalban
Megjelent: 2011. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megnyugtathatunk mindenkit, ezen a fronton lövések nem dördültek, az ég viszont zengett néhányszor. Valójában annyi történt, hogy a Kamasaki Champion Match 3,90-es botját teszteltük egy levonuló nyári front környezetében. Baljós fellegek, szerencsére már távolodtak Egy, az átlagosnál mélyebb tavat választottunk a ...

10 termék, ami megkönnyíti az életünket
Megjelent: 2011. July 08. | Forrás: Energo Team | Írások

Benne vagyunk az igazi nyári horgászszezonban, és szeretnénk néhány jellegzetes, de talán nem mindenki által ismert terméket bemutatni. Ezek az eszközök hétköznapi termékek, nem is kell értük vagyonokat fizetni, de mégis sokunk felszereléséből hiányoznak. Némelyiküket szinte minden nap használhatjuk, azért fontosak, míg más ...

Straub Dezső, a pecás bonviván
Megjelent: 2011. May 25. | Forrás: Jakó László | Írások

Ki ne ismerné közülünk a vén Dunán nevelkedett, huncut szemű, örökifjú sporttársunkat? Ki tudja, hányszor derültünk sziporkázó humorán, a színpadon és a televízió képernyőjén egyaránt. Arról viszont kevesebbet tudunk, hogy a horgászat szeretete mikor és miként vert gyökeret zsigereiben. Mert bizony ...

Bevetésen a Blade Pole
Megjelent: 2011. May 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A sokat dicsért Energo Team Blade sorozat spiccbotja járt nálunk egy gyakorlati próbán. Mivel egy kifejezetten tiszta, de sekélyvizű szakaszt horgásztunk meg, egy némileg hosszabb, 7 méteres modellt választottunk. A tiszta, sekély víz miatt nem árt, ha tartunk némi távolságot a halaktól, így kevésbé ülünk a nyakukra, s talán nem lesz ...

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató
Megjelent: 2011. April 12. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató - ET Gondolom, sokan vannak úgy, mint mi, hogy alig várták, hogy tűnjön el a jég, hogy melegedjenek a vizek, és rávethessük magunkat az első tavaszi keszegekre. Kapóra jött az Energo Team Excalibur Pole spiccbotjának teszteléséhez egy Tisza-tavi meghívás. Ráadásul a március 15-i négynapos hétvége meghozta az ...

Szerelékek versenye
Megjelent: 2011. April 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Szerelékek versenye. - Székely Zoltán Legszebb nemzeti ünnepünk alkalmából végre ránk mosolygott a tavasz várva-várt melege, melynek eredményeként megpezsdült a Ráckevei Duna-ágban is a vízi élet. A hajnali vízfelszínen itt-ott halak löttyentek, sőt rablást is láttam, és mindenfelé snecik gyűrűztek a naptól ...

Horgászik a család
Megjelent: 2011. March 25. | Forrás: Fábián József | Írások

Az Energofish Kft által kiírt pályázatra beérkezett anyagok közül a következő írás érte el a második helyezést: Első generációs horgász vagyok. Hogy mit értek ez alatt? Azt, hogy úgy fertőzött meg a halfogás szeretete, hogy korábban senki nem kergette a halakat a környezetemben. Nem egy szülő, egy testvér, vagy egy barát ...

Matchbotos keszegezés a tél fogságában
Megjelent: 2011. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A visszafagyott vizek nem hogy elvették a kedvem, inkább növelték a kiéhezésemet a horgászatra. A téli horgászattal többek között az az alapvető baj, hogy a hideg időben a halak nagy része energiaspórolási okból nagyon lassan áramló, vagy álló vizekben szeret telelni, de természetszerűleg éppen ezek a területek fagynak be legelőbb ...

Fagyban, hóban
Megjelent: 2011. February 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Január közepére úgy megenyhült az időjárás, hogy némi halszagot kezdtem érezni a levegőben. Rá is akadtam egy mellékágra melynek felszínéről félig-meddig eltakarította a melegedés és a szél a jeget. Álmosan mozdult az úszó, hol le, hol fel, ennek megfelelően féltenyérnyi-tenyérnyi karikák, sügerek, ...

Az utolsó nap
Megjelent: 2010. December 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sosem hagytam még el úgy a Deltát, hogy ne kerestem volna fel az őnöket. Ezúttal sem lehetett másképp, az utolsó napomat rájuk szenteltem. Néha süllőzés közben be-beugrott egy- két jobb darab az esték folyamán, de nem elégedtem meg a véletlenül fogott balinokkal, célzottan rájuk akartam horgászni. Az Ó-Dunán csak kis ...