Keresett kifejezés: GT 772 találat

Írások 1983 találat
Plasztikok, színek, méretek
Megjelent: 2011. February 28. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergető irányzatok közül a plasztikcsalis horgászat évtizedes múltra tekinthet vissza, mégis csak az utóbbi években jelentek meg igen jelentős változások a csaligyártásban. Új színek, formák, no és az anyagminőség. Ez utóbbi jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Mára már mindenféle ...

Írország - télen
Megjelent: 2011. February 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Már nagyon vártam, hogy tudjak írni egy aktuális cikket az Írországi csukahorgászatról. Különös, de itt - ugyanúgy, mint kis hazánkban -, az elmúlt fél évben nagyon sok váratlan meteorológiai jelenség történt. Otthon a rendkívüli hőingadozásokról láttam híreket, míg itt a kellemetlen hosszantartó ...

Beteljesült álom
Megjelent: 2011. February 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kisgyermek voltam még, amikor az első twistereket és gumihalakat kaptam a szüleimtől. Évekig tétlenül pihentek a horgászládában, pedig elragadott sokszínűségük, formaviláguk, anyaguk, valahogy mindig olyan jóleső érzés volt kézbe venni őket. Róluk, hogy ezekkel halakat is lehet fogni, akkoriban még, mint csak valami elérhetetlen távoli ...

Compógyár
Megjelent: 2011. February 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár itthon a compó csak mellékesen kerül horogra, Írországban kaphattam egy képet arról, hogy milyen, amikor egymást követik a többkilós compók, és ezen az ösvényen Zoli meg Lajos barátaim mutatták az irányt. A magas szintű compózáshoz szép vizek kellenek, temérdek etetőanyag és persze sok compó. Ja, és egyvalamivel ...

Fagyban, hóban
Megjelent: 2011. February 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Január közepére úgy megenyhült az időjárás, hogy némi halszagot kezdtem érezni a levegőben. Rá is akadtam egy mellékágra melynek felszínéről félig-meddig eltakarította a melegedés és a szél a jeget. Álmosan mozdult az úszó, hol le, hol fel, ennek megfelelően féltenyérnyi-tenyérnyi karikák, sügerek, ...

Mivel fogunk csukázni 2011-ben?
Megjelent: 2011. January 31. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Miközben idehaza is egyre többen ismerik fel a csukában az ideális legyes halat, a rendelkezésünkre álló eszközök is egyre sokasodnak. Az előttünk álló szezonban új Vision felszerelések lesznek a társaink, nyilván a jól bevált régiek mellett. A csukalegyes felszerelés összeállítása a bot ...

Beszéljünk a balinokról
Megjelent: 2011. January 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hogy jut eszembe éppen most a balinokról irni, mikor kint térdig ér a hó és a vizeket, ha nem is járható vastagságú, de fehér jégszőnyeg borítja? Ilyenkor a lékhorgászatról kellene szóljanak soraim... Ez így igaz, de azt inkább hagyjuk máskorra, hadd melegedjek meg egy kicsit, hisz éppen most érkeztem haza. ...

Bemutatkozik az ET Zander Jig Fast
Megjelent: 2010. December 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az Energo Team Zander Jig Fast botok közül a hosszabbat, a 2,40-es modellt vittük el horgászni. Szeretnénk ezt a pálcát, és rajta keresztül az egész Zander Jig botcsaládot bemutatni, mert bár friss, vadonatúj modellekről van szó, máris „híre kelt" és igen nagy népszerűséget jósolhatunk neki. Laci első próbálkozása a ...

Megérkezett! - Az Energo Team Belly-boat
Megjelent: 2010. December 15. | Forrás: Németh István | Tesztek

Az EnergoTeam gumicsónakjai után végre kipróbálhattam a has-csónakját is. Az elmúlt pár év alatt megfordult egy pár típus a kezeim között ebből a vízi alkalmatosságból. Az EnergoTeam gumicsónakjai rendkívül biztonságosak, strapabírók, jó minőségű anyagból készültek. Egy gondom volt csak: a súlyuk! ...

Vissza a folyóra
Megjelent: 2010. December 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Gyorsan telik az idő, szinte észre sem vettük és itt a december, az év utolsó hónapja! A hűlő vizek és a kemény mínuszok egyre kevesebb horgászt vonzanak a vízpartra, ami érthető is, hisz a lehetőségek korlátozottak... mostmár csak napok kérdése, és a vizek „teljesen" befagynak! A hideg időjárás ellenére az elmúlt ...

Az utolsó nap
Megjelent: 2010. December 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sosem hagytam még el úgy a Deltát, hogy ne kerestem volna fel az őnöket. Ezúttal sem lehetett másképp, az utolsó napomat rájuk szenteltem. Néha süllőzés közben be-beugrott egy- két jobb darab az esték folyamán, de nem elégedtem meg a véletlenül fogott balinokkal, célzottan rájuk akartam horgászni. Az Ó-Dunán csak kis ...

Folyóvizen feederrel
Megjelent: 2010. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hûlõ vizek kiváló lehetõségeit kihasználva próbáltunk rá a Tisza folyóra. Feederezés mellett döntöttünk, mégpedig az Energo Team Carp Expert Feeder 3,60-as botját vittük magunkkal. A horgászatot a Salmo Team Hungary tagja, Kovács Adrián segítségével kívántuk megvalósítani. A Power Feeder ...

A sügerek Mekkája
Megjelent: 2010. December 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Utolsó napjaimat tapostam a Duna torkolatvidékén. Az idõjárás nem változott, borongós, esõs, hûvös volt a klíma. Még ebben a késõi idõszakban sem megszokott ez a cudar idõ, de én az utóbbi két évben különös érzékkel tudom az ilyen zord idõjárási viszonyokhoz idõzíteni a ...

Melyik bot legyen?
Megjelent: 2010. November 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Szezonzáró műlegyes horgászataim jó lehetőséggel szolgáltak még néhány bot-kérdés tüzetes megvizsgálására, és a kapcsolódó eszközök éles próbájára. Legyezőbotunk viselkedése nagyban függ a párosított zsinórtól, így hát néhány zsinórt is megmutattam ...

Remek páros: Bosznia és a Vision
Megjelent: 2010. November 19. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bosznia csak az utóbbi években kezdett igazán megnyílni a horgászok előtt. A kékesen átlátszó folyóvizek, hatalmas pisztrángok sokak álmát váltották már valóra. A magyar Vision Team és a visionflyfishing.hu oldal szerzőgárdája egy csapattá kovácsolódva indult útnak. Sok időt töltöttünk a megfelelő ...

Domolykós teríték
Megjelent: 2010. November 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legutóbbi horgászataim rendre kudarcba fulladtak, ami arra késztetett, hogy módszert váltsak és a pergetés, legyezést félretéve, ezúttal úszós módszerrel próbáljam becserkészni a halakat... A helyszín nem volt kérdéses számomra! A Maros felsõ szakaszának néhány évvel ezelõtt kikotort ...

Gyertek Gorgovára! - 1.rész
Megjelent: 2010. October 29. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Megesett már, hogy egy kevésbé értékes autóval elindultunk a Delta mélyére, és akkor Partizani településig jutottunk el. Ha félig sikerült, miért ne sikerülne egészen is? – kérdezgettük magunktól, és kitűztük célul, hogy beparkolunk vendéglátónk gorgovai kapuja elé, kerüljön ...

Tassi kárászozás
Megjelent: 2010. October 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a tassi alsó vízről, szépen eszik az ezüstkárász és akad közte egy-két ponty is. Egy úszós és egy feeder botot ragadtam és irány a múlt század legfelkapottabb horgászparadicsoma. A zsilipen közepes erősséggel folyt át a víz, de mivel a folyás kissé a bal part felé nyomott, én a jobb ...

Csendes őszi séta
Megjelent: 2010. September 29. | Forrás: Murányi János | Írások

A kispatakos legyezés az a műfaj, ahol jobban kidomborodik a módszer szépsége: tiszta vizek, hegyvidéki táj, és pirospettyes halak. Tovább fokozza a hangulatot a kora őszi napsütés, reggeli a szabadban, és pár jó Vision cucc. Azért is szeretem ezeket a kis vizeket, mert itt a klasszikus szárazlegyezés is jól működik, legalábbis amíg röpködnek ...

Csak tiszta forrásból
Megjelent: 2010. September 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha ilyen csapadékos nyarak keserítik életünket, amikor a folyóvizek időt se kapnak a letisztulásra, csak annyit tehetünk, hogy fennebb és fennebb megyünk a folyón, a forrásból sáros víz nem jöhet – legalábbis Bartók szerint, a forrás legyen tiszta! Amint eljött a tervezett horgászat napja, kénytelen voltam felismerni, hogy az ablakomat csapkodó víz nem más, mint egy rohadt sűrű eső, amelynek esze ágában sincs elállni, úgy egy-két évig. Okés, nem vagyok ...

Spiccbottal röviden - ET POWER POLE 400 vs ET RUBIN POLE 300
Megjelent: 2010. September 06. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A spiccbotos horgászatot mindig is jó mókának tartottam! Ha ezt a módszert választom, elsősorban a hosszabb 7-8 m-es pálcákat helyezem előtérbe, hisz ez az a hossz, mellyel az általam horgászott vizeken eltudom érni a testesebb halakat. Ennél rövidebb pálcákat csak nagyon ritkán használok! E ritka alkalmak egyike volt az elmúlt hétvégi ...

Ír napok - második rész
Megjelent: 2010. July 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ír napok – második rész Míg az írországi beszámolóm első részében a pergetés körülményeiről és eszközeiről számoltam be, a második részben főleg egy általam korábban nem művelt módszerre, a trollingozásra térnék ki. Ez a műfaj amennyire ismeretlen idehaza, éppen olyan gyakran művelt ...

Ír napok - első rész
Megjelent: 2010. July 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Írország nagyon messze van, és ez már szinte elegendő motiváció volt ahhoz, hogy örömmel fogadjuk el Zoltán barátunk meghívását – utazás, messzi tájak, idegen emberek, ezernyi látnivaló. Na, és persze sokat ábrándoztunk az ír csukákról és az ír kocsmákról is. Dublinban majdnem mindent meg lehet ...

Kifogtuk az Aranyhalat is
Megjelent: 2010. May 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Lakihegyi Szabadidősport Egyesület Horgász Szakosztálya 2010. április 24-én rendezte meg a már hagyományosnak mondható "ENERGOFISH -SZOMJAS Horgász Kupa" horgászversenyét. A versenyre 42 fő jelentkezett és örömünkre szolgált, hogy nem csak egyesületi tagok. Az időjárás ismételten kedvezett a ...