Keresett kifejezés: mag 1494 találat
990 Ft

Etetőanyag kisokos
Megjelent: 2012. September 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

etetőanyag kisokos Sokan álmodoznak arról, hogy összeállítják azt az etetőanyag receptet, mely mindenhol, mindenféle körülmények között eredményes lesz. Nos, ilyen aligha van. A legjobb, ha megismerkedünk a legismertebb összetevők tulajdonságaival, majd átnézzük, mik a legfontosabb szempontok a kész keverékek előkészítése ...

Téli matchezés
Megjelent: 2012. February 29. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mi tagadás, kevesen vannak olyan őrültek, akik a téli mínuszok alkalmával, amikor amúgy is fagy a zsinór, matches horgászatra vetemednek. Az is igaz, hogy ebben az időszakban vannak más, elsősorban ragadozó fajok, melyek horgászatával általában "illik" foglalkozni. Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy mégis megpróbálunk egy ...

Feeder fogta csuka
Megjelent: 2012. January 27. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Augusztus utolsó hetére érkezett meg az igazi nyári kánikula. Állat és ember egyként menekült a fák árnyékának hűsébe, igyekezett minél kevesebb időt eltölteni a tűző napsütésben. A vizek szinte forrtak a pipáló halaktól, akik így próbáltak a mélyebb, oxigén hiányos vízből felemelkedve egy kis ...

Felhőtlen szórakozás
Megjelent: 2012. January 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Nemrégen megesett velem az csúfság, hogy horgászboltban voltam kénytelen csalihalat vásárolni. Általában magamnak szerzem be az őszi süllőzésekhez a csalit, de akkor pont nem volt időm előtte a kishalfogással bajlódni. Másnap volt pár szabad órám, úgy döntöttem, hogy azt hasznosan töltöm el. Fogtam hát egy spiccbotot, és egy adag ...

Spiccbottal a Ráckevei Duna ágon
Megjelent: 2011. October 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Korábbi dömsödi matchbotos kalandom másnapján két alternatíva is felmerült bennem a folytatással kapcsolatban. Az első egy komolyabb feederes-pontyozós alternatíva volt, messze bent a meder közepén. Ugyanakkor az elmúlt pár napban a pontyok mintha visszavonulót fújtak volna, semerre sem láttam számottevő akciót a környéken. A másik ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

Matchbottal a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. October 05. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Évente egyszer-kétszer eltöltünk pár napot Dömsödön, a Ráckevei Duna ágon. Mondanom sem kell, a fő hangsúly idén is a horgászaton volt. Az időjárás ezúttal sem kegyelmezett, egész hétvégén küszködtünk az elemekkel, széllel, esővel. Először kedvenc feeder botjaimmal próbálkoztam, de folyamatosan motoszkált ...

Pickerbottal a Maros felső szakaszán
Megjelent: 2011. September 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy hónap hosszú idő, pláné, ha ezt horgászat nélkül kell kibírni. Pontosan ennyi idő telt el a legutóbbi horgászatom óta, melyről csak keserű szájízzel tudok mesélni. A Maroson úsztattam, a víz kávébarna, az időjárás pedig sokkal inkább a késő őszi hónapokat idézte mind az ilyenkor elvárható nyarat. Halat ...

Harapásálló előke készítése
Megjelent: 2011. August 26. | Forrás: Sztahovits Péter | Írások

A csuka pergetésének egyik alapfeltétele a jó minőségű harapásálló előke. Bizonyára sokan tapasztalták, hogy ilyet igen nehéz találni a piacon. Én is így vagyok ezzel, ezért pár éve magam készítem el az előkéket saját ízlésem szerint. Az első németországi horgásztúrám során ismerkedtem ...

Vigaszpontyok
Megjelent: 2011. August 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A sors fintora, hogy az idei évben kedvenceimmel, a ragadozóhalakkal nincs különösebb szerencsém. Túráimat többnyire az útonállók köré szervezem, de bármerre indulok mindig mellém szegődik a balszerencse. Amennyiben sikerül horogra csalnom néhány jobb példányt, azok rendre leakadnak mielőtt a kezem rájuk tehetném. A sorozatos kudarcaimat a ...

Ha beüt a betli
Megjelent: 2011. July 29. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Halat fogni nem is olyan könnyű! Ha következetesen sikeresek szeretnénk lenni, nagyon ki kell tanulni a vizet, amelyen horgászunk. Érdemes megfigyelni, hogyan mozognak a halak különböző időjárási körülmények között. Nem árt az sem, ha van elképzelésünk a tó medréről, az akadókról, jó haltartó helyekről. Szép hely ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

Póra magyar
Megjelent: 2011. July 06. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A kezdeti nehézségeket hátunk mögött hagyva, elindultunk a VB. felkészülésünk rögös útján. Az információk alapján a bevezető írásomban kiválasztottunk három halfajt, balint, süllőt, harcsát, amely a VB. folyamán első hallomásra szóba jöhet, mint versenyhal. Megkezdődött a felszerelések ...

Született harcos
Megjelent: 2011. June 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán megemlíteném, hogy miként keveredtem bele a ragadozós beállítottságom ellenére ebbe a finomszerelékes kalandba. Az egész a harcsákkal kezdődött és azzal, hogy nem volt elegendő csalihalam. A kétnaposra tervezett bajszosok utáni hajsza első estéjét különösebb események nélkül ...

Vésettajkú barátaim
Megjelent: 2011. June 17. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta az eszemet tudom, mind a mai napig a legszívesebben a folyóvizeket keresem fel horgászbotommal. Ez nem is csoda, hiszen boldog gyermekéveimet nagyszüleimnél töltöttem a szőke Tisza partján. Korán megtanultam szeretni, és egyben tisztelni a folyót, annak lakóit, s az ott élő embereket. Nagyon sokat tanultam az öregektől, akik mérhetetlen türelemmel avattak be a ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2011. June 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Ki a kicsit nem becsüli... - Talabér „Ki a kicsit nem becsüli... a nagyot nem érdemli" tartja a mondás, de valóban így is volna? Egy esős vasárnap délelőtt látogattam ki az egyik közeli tóra. A széllel bélelt keszegkergetés után vágytam egy igazi pontyos pecára, természetesen szigorúan finom szerelékkel! A Székesfehérvárhoz ...

Megérkezett! - Az Energo Team Belly-boat
Megjelent: 2010. December 15. | Forrás: Németh István | Tesztek

Az EnergoTeam gumicsónakjai után végre kipróbálhattam a has-csónakját is. Az elmúlt pár év alatt megfordult egy pár típus a kezeim között ebből a vízi alkalmatosságból. Az EnergoTeam gumicsónakjai rendkívül biztonságosak, strapabírók, jó minőségű anyagból készültek. Egy gondom volt csak: a súlyuk! ...

Süllők, felszíni wobblerekkel
Megjelent: 2010. August 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Köztudott dolog, hogy éjszaka kifejezetten jól foghatóak a süllők különböző felszíni és felszín közeli wobblerekkel. A nyári éjszakákon, amikor csattog a víz a rablásoktól, nincs más feladatunk, mint odadobni egy jól mozgó műhalat és a siker garantált. De nehezebb a dolgunk, ha nappal, illetve holdfényes éjszakákon ...

Nyáron sem egyszerű
Megjelent: 2010. July 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Dübörög a kánikula, ilyenkor eszik a stégem körül legjobban a hal. Hajnalban, ha fel bírok kelni halugrást nézni, csak kapkodom a fejem, mindenfelé lötyög a „pipi”. Így volt ez most is. Hatkor már a padomon ültem és az ugráló halak látványa annyira felkavart, hogy elhatároztam, úsztatok egy jót finom felszereléssel. A sok ...

Csak röviden
Megjelent: 2010. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok horgász elítéli a rövid horgászbotokat még azelőtt, hogy tenne egy próbát velük. Évekkel ezelőtt én is ódzkodva tekintettem eme rövid virgácsokra, de mára szinte el sem tudom képzelni az életem nélkülük. Róla van szó Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy régen nem is lehetett a boltok polcain e kurta ...

135 kg-os világrekord harcsát fogott egy magyar horgász!
Megjelent: 2010. April 16. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A hír már nem friss, de még erősen aktuális, hiszen a fogás március közepén történt. A fogás értékét növeli, hogy pergetve lett elejtve ez a gigantikus méretű harcsa. A történet pikantériája, hogy egy kis mértékben én is érintett vagyok a történetben, így furcsa volt riportot készíteni, a harcsa ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Magányosan
Megjelent: 2009. December 11. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem vagyok az a kifejezetten magányosan kóborló horgász, de néha jól esik kicsit egyedül lenni a vízparton. Ilyenkor el tudok merülni a gondolataimban, új módszerekkel kísérletezgetek, vagy a jól bevált technikákon csiszolgatok, finomítok és természetesen néha halat is fogok. Az egyik délután villámként hasított ...

I. ENERGOFISH MAGYAR-ROMÁN BARÁTSÁG KUPA
Megjelent: 2008. October 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Új színfolttal gazdagodott az elmúlt hétvégén a magyar és román versenyhorgászat, mert az Energofish kft támogatásával és a Közép-Tiszavidéki Horgászegyesületek Szövetségének közreműködésével az Alcsi-szigeti versenypályán megrendezésre került az I. Energofish MAGYAR-ROMÁN Barátság ...