Keresett kifejezés: spicc 314 találat

Egy kis reggeli twiszterezés
Megjelent: 2010. November 22. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Csodaszép hajnalra ébredtem. A kelő nap aranyló fénye átszüremlett a sűrű párát ontó víz felett. A csípős reggeli hidegben sejtelmesen gőzölgött a még tíz fok feletti Ráckevei-Duna sűrű nádbugákkal szegélyezett keskeny vize. Gyorsan bekaptam a reggelit és kötelességeimet elodázva csónakba huppantam, magamhoz kapva a ...

Műlegyezés matchbottal
Megjelent: 2010. November 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Most bizonyára sokan felkapják a fejüket, hogy miként lehet machbottal műlegyezni, és vannak, akik azért hökkennek meg, hogy ezt a szentségtörést mi módon lehet elkövetni. Remélem nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy miért jutottam el eddig a lépésig, és talán a megkövezést is megúszom. Mióta jobban ...

Kipróbáltuk: ET Carp Blade 3,60
Megjelent: 2010. November 11. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Október talán az egyik legjobb pontyos hónap, amikor a halak már nem csak éjszaka, de nappal is folyamatosan kapásra bírhatók. A hideg téli hónapok előtt még nagyon intenzíven táplálkoznak, hogy minél több tartalékot halmozzanak fel a szűkösebb időszakra. A bot legfontosabb adatai olvashatók a ruhán A Blade botsorozat az Energo Team ...

Álomból a rémálomba
Megjelent: 2010. October 25. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

Csónakos pergető OB. I. forduló Gyöngyös 2010. Mint ígértem a Mátrai Pergetők versenye után, az idei csónakos pergető OB. I. fordulójáról szeretném beszámolómmal tájékoztatni a pergetés elkötelezett híveit. Az előjáték után, mely a mi versenyünk volt az OB. -t megelőző hétvégén, már ...

Nyári kalandok Írországban
Megjelent: 2010. October 18. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

.Nyári kalandok az energofish botjaival. A nyár folyamán sajnos nem volt túl sok időnk horgászni, és amikor sikerült, a nagy meleg miatt akkor is elmaradtunk a várt eredményektől. De azért többször a kezem ügyébe kerültek az EnergoTeam botjai. Többek között a Zoom Feeder és a Slider Match. Ilyenek az ír compók Nem az, aminek ...

Tassi kárászozás
Megjelent: 2010. October 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a tassi alsó vízről, szépen eszik az ezüstkárász és akad közte egy-két ponty is. Egy úszós és egy feeder botot ragadtam és irány a múlt század legfelkapottabb horgászparadicsoma. A zsilipen közepes erősséggel folyt át a víz, de mivel a folyás kissé a bal part felé nyomott, én a jobb ...

Bolognais meglepetés
Megjelent: 2010. October 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Korábban a bolognai botok kiválasztásáról volt szó, ideje szót ejteni arról, mi történik ha horgászunk is vele. Az élő Tiszát céloztuk meg, az ET Blade Bolo 6-os változatával, hogy hamisítatlan folyóvízi keszegezést örökítsünk meg. A Tisza folyó kegyes volt hozzánk A botra, ahogy már ...

Nosztalgia kárászok
Megjelent: 2010. September 27. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok-sok évvel ezelőtt az ismerkedésem az állóvízi halakkal, a kárásszal vette kezdetét. Akkoriban kifejezetten szeretem rájuk horgászni, hisz sokat lehetett fogni belőlük. Mostanság ritkán vetemedem a békés halak horgászatára, talán évi egy-két alkalommal ötlik fel bennem a gondolat, és jó, ha egyszer végig ...

Csak tiszta forrásból
Megjelent: 2010. September 24. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ha ilyen csapadékos nyarak keserítik életünket, amikor a folyóvizek időt se kapnak a letisztulásra, csak annyit tehetünk, hogy fennebb és fennebb megyünk a folyón, a forrásból sáros víz nem jöhet – legalábbis Bartók szerint, a forrás legyen tiszta! Amint eljött a tervezett horgászat napja, kénytelen voltam felismerni, hogy az ablakomat csapkodó víz nem más, mint egy rohadt sűrű eső, amelynek esze ágában sincs elállni, úgy egy-két évig. Okés, nem vagyok ...

A bolognai bot kiválasztása
Megjelent: 2010. September 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az ősz a nagy folyóinkon számtalan lehetőséget kínál. Keszegféléink még igencsak étvágyuknál vannak, s ha mélyebb vizekben szeretnénk úszós felszereléssel megfogni őket, szükségünk lesz egy bolognai botra. Ennek kiválasztásáról és felszereléséről lesz szó a továbbiakban. Az ET Blade ...

Tassi meglepetés
Megjelent: 2010. September 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Közel egy hónap elteltével balesetemből lábadozva rászántam végre magamat, hogy pecabotot ragadjak. A sok eső azonban olyan sárossá tette a Duna-ág vizét a stégem körül, hogy több órás próbálkozás alatt is mindössze egy halat sikerült fognom, igaz az egy kilóhetvenes ponty volt. De a hosszú kényszerszünet miatt annyira ...

Tisza-tavi Horgász Kupa második forduló, Kisköre
Megjelent: 2010. September 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idén hagyományteremtő szándékkal kiírt, négyfordulós Tisza-tavi Horgász Kupa második versenyére került sor 2010. augusztus 28-án, Kiskörén - az Energofish támogatásával. A legendás versenypályán, ahol sorozatos versenycsúcsok születtek a hivatalos magyar bajnokságokon, ezúttal folyóvízi keszegezésből kellett ...

Energo Team Kupa - egyéni döntő 2010
Megjelent: 2010. September 03. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Az Energo Team Kupa döntőit mindig nagy figyelem kíséri, de az összes közül a legnagyobb figyelmet az egyéni döntő kapja. Ebben az évben is az Alsópetényi Cser-tavon került megrendezésre a döntő, most is bővelkedett izgalmakban a verseny és még az utolsó pillanatokra is maradt izgalom. A reggeli eligazításra minden versenyző sikeresen megérkezett, nagy szó ...

Csónakos cserkelő süllőzés.
Megjelent: 2010. August 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az általam látogatott Ráckevei Duna-ági tartásokon, számomra érthetetlen okból, tavaly nagyon megritkult, idén teljesen eltűnt a süllő. Több kudarccal végződő próbálkozás után elhatároztam, megpróbálom a bedőlt fák, nádöblök, vízre hajló fák alatti árnyékos búvóhelyek ...

Brutal Feederrel az amurok ellen
Megjelent: 2010. August 13. | Forrás: Pálfai Gábor-www.horgaszutazas.hu | Írások

Júliusban, éves rendszeres családi nyaralásomat töltöttem a Balatonnál Zamárdiban. Természetesen, ilyenkor a család az első, de ezzel szerintem a legtöbb kétgyermekes apuka így van. Háttérbe szorul a vadászösztön és a horgászvér, előtérbe kerül a pancsolás a gyerekekkel, a fagyi, a sör és a sültkolbász ...

Laci rájött valamire
Megjelent: 2010. August 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Szépen horgászunk egymás mellett a Ráckevei Duna-ág partján, mindenki a maga stégéről. Etetgetünk, fogogatunk vagy nem fogunk, kivéve Lacit. Ő ugyanis szinte mindig fog. Laci új fiú közöttünk, tavaly kezdett ide járni, de idén már magasan ő fogta a legtöbb pontyot, közte hat és felest is. Laci az új pecával. Az ...

Nyáron sem egyszerű
Megjelent: 2010. July 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Dübörög a kánikula, ilyenkor eszik a stégem körül legjobban a hal. Hajnalban, ha fel bírok kelni halugrást nézni, csak kapkodom a fejem, mindenfelé lötyög a „pipi”. Így volt ez most is. Hatkor már a padomon ültem és az ugráló halak látványa annyira felkavart, hogy elhatároztam, úsztatok egy jót finom felszereléssel. A sok ...

Öt perc test-test ellen - Kazahsztánban
Megjelent: 2010. July 19. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

A kazahsztáni Ili folyó sok horgász álmai között szerepel, mint horgásztúra célpont. Nekem idén júniusban megadatott hogy horgászhassak a legendás harcsaparadicsomban. Persze azt sokan nem gondolják, hogy még egy ilyen vízen is lehetnek olyan tényezők, amelyek nehezítik a horgászatot, rontják az esélyeinket. A sivatag nem valami ...

Ír napok - második rész
Megjelent: 2010. July 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ír napok – második rész Míg az írországi beszámolóm első részében a pergetés körülményeiről és eszközeiről számoltam be, a második részben főleg egy általam korábban nem művelt módszerre, a trollingozásra térnék ki. Ez a műfaj amennyire ismeretlen idehaza, éppen olyan gyakran művelt ...

Gyereknapi horgászverseny
Megjelent: 2010. July 09. | Forrás: Bokor Károly | Írások

A tavalyi esztendőben kaptuk az ötletet, hogy a gyermeknapon a legfiatalabb korosztályt, a még nem horgászó gyermekeket is próbáljuk a vízpartra csábítani. Nem titkolt célunk egy horgászverseny rendezésével az volt, hogy igyekezzünk a horgászatot megismertetni, megszerettetni a gyermekekkel. A támogatóink jóvoltából csak Baranya megyében, ezer ...

Tiszai süllők nyomában
Megjelent: 2010. July 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Köztudott, hogy a szélhajtó küsz ívása idején különleges lehetőségek nyílnak a ragadozó halak horgászatára. A násztól bódult apróságok a fajfenntartás ösztönétől vezérelve hatalmas csapatokba verődnek, és másodlagosan terített asztalt kínálnak a balinok és a süllők számára. ...

Előzetes: ET Benzar Extreme Match
Megjelent: 2010. June 28. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Számtalan vadonatúj fejlesztésű horgászeszközt mutatott be 2010-ben az Energofish. Mindet bemutatni szinte lehetetlen. Nemrégiben azonban megérkeztek a nagykereskedésbe az ET Benzar Extreme Match bot modelljei, melyek többünk szerint is kiemelt figyelmet érdemelnek. Benzár Zsolt nem tréfál, ha botok teszteléséről van szó Benzár Zsolt, ...

Tíz nap a Pó-deltában - második rész
Megjelent: 2010. June 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgász, ki a Pó folyóra utazik, hanyagolja a finomszerelékes horgászatban rejlő lehetőségeket, mondván, hogy az „apróságot otthon is meglehet fogni". Szinte mindenki a nagyobb testű harcsákra, amurokra és pontyokra fekteti a fő hangsúlyt, pedig a folyó és a számtalan csatorna kiváló edzőpályát biztosít a ...

Folyóvízen feederrel
Megjelent: 2010. June 16. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre megszűntek a monszunokhoz hasonlatos esőzések, kiültem hát a stégemre, a Ráckevei-Soroksári-Duna-ág partjára kicsit sütkérezni a régen látott napfényben. Természetesen horgászbottal, nálam a napozás is csak így képzelhető el. Az eső ellenére is néha szórtam a pályát, kíváncsi voltam kitartottak-e ...