Keresett kifejezés: uni 357 találat
NYTRO STEADY SLIDING MINI BOTTARTÓ

Energo Team Fish Finder teszt, használati útmutató
Megjelent: 2012. June 13. | Forrás: Energo Team | Tesztek

Az Energo Team által forgalmazott Fish Finder névre keresztelt hordozható halradar sok szituációban nagyon nagy hasznunkra lehet a horgászatban. A készülék segítségével a "víz alá láthatunk", s hozzájuthatunk olyan információkhoz, melyek alapvetően befolyásolják horgászatunkat. Esztétikus, profi csomagolásban kapjuk ...

Ha egyszer Ryobi, mindig Ryobi II. rész
Megjelent: 2012. June 11. | Forrás: Halmos Mihály | Tesztek

Miután az előző részből megismerhettük a Ryobi Ecusimát, az Oasyst és az Arcticát, tekintsünk hát be a felsőház kínálatába. A cikk második részében a Ryobi Applause, az Arctica CF, a Zauber és az új Zauber CF kerül nagyító alá. Ryobi Applause Elérkeztünk egy igazi nagyágyúhoz, egy olyan orsóhoz, amelynek a neve ...

A Pó folyó visszavár – második rész
Megjelent: 2012. June 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkeztünk horgásztúránk második hetéhez… hátunk mögött hét fárasztó éjszaka. Mérlegre tettük a dolgokat, de sajnos a több rontott kapás mellett, csupán egyetlen hal szólt a javunkra. Szerencsére ez nem szegte kedvünket, pozitívan álltunk a dolgok mellé és csak előre tekintettünk, hisz tudtuk, hogy ...

Feeder felszerelések I.
Megjelent: 2012. April 23. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Egyszerű szerelékek Hazánkban a finomszerelékes horgászat módjai közül kétségtelenül a feederes horgászat a legnépszerűbb. Az rezgőspiccek érzékenysége és a szerelékek sokfélesége lehetővé teszi, hogy alkalmazkodjunk bármilyen körülményhez. Kapásra ingerelhetjük a legóvatosabban táplálkozó ...

Mi fán terem a method feeder
Megjelent: 2012. April 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Ha az ember fia sokat használ feederbotot, természetes, hogy szeretne minél többet megtudni a történetéről is. Hogyan és mikor jutott eszébe valakinek a ködös Albionban, hogy a bot spiccét használja kapsásjelzőnek? Miért volt fontos, hogy az angliai tavak és folyók partján oly népszerű úszós horgászmódszerek mellett kifejlődjön a ...

Fagyos Úszózás
Megjelent: 2012. April 04. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A fagy csípős ölelésébe vonta a várost. Megannyi apró kristályként csillogott a zúzmara a hajnal első sugaraiban. A Nap fényt hozott, de meleget nem. A tavaszig még várni kell, mire a talaj felenged és a fák újra kizöldülnek. Álmosan sétáltam a csónakázó tó felé. Úgy tűnt, az egész világ alszik ...

Ki a kicsit nem becsüli…
Megjelent: 2012. March 09. | Forrás: Jakó László | Írások

Pergetők körében közismert jelenség, hogy ősszel inkább a nagyobb csalik érvényesülnek jobban, ám tavasszal, melegedő vízen fogósabbak a kicsi, akár egészen apró ketyerék. Magam is, a nyárutótól kezdve egészen addig, amíg a vizek be nem álltak, leginkább a saját magam gyártotta jókora kanalakkal ingereltem a vizek ...

Sügérek a jég alól
Megjelent: 2012. February 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés hideget, havat kaptunk, de most úgy tűnik, ami elmaradt az februárban egyszerre, „kamatostul” a nyakunkba szakad. Hatalmas havazásokról, kemény mínuszokról számolnak be a különböző TV csatornák, és ahogy kinéz, az elkövetkező napokban, sem számíthatunk semmi jóra. Az eredményt nagyban ...

Téli (h)Írek
Megjelent: 2012. February 20. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Januári csukázásaim alatt sok szép halat fogtam már, de ez a hónap elég rapszodikusnak számít, főleg pergetve. Vontatva már sok szép csuka csábult el csalimra, de mostanság inkább pergetve űzöm őket. Itt Írországban a csuka megfogása nagyban függ a környezeti tényezőktől és bizony sok gondolkodásra adott okot, hogy is tudnám ...

Vasra verve
Megjelent: 2012. February 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A csukapergetés egyik legjellemzőbb műcsalija a támolygó villantó, ennek ellenére még a kezdetek kezdetén nem igen hittem benne. A fémcsalis arzenálom a körforgókra korlátozódott csupán. Gyerekként nehéz volt egyről a kettőre jutnom. Ismerőseim között nem voltak pergető horgászok, akikkel meg a vízparton találkoztam, azokat többnyire a paducon ...

Feeder fogta csuka
Megjelent: 2012. January 27. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Augusztus utolsó hetére érkezett meg az igazi nyári kánikula. Állat és ember egyként menekült a fák árnyékának hűsébe, igyekezett minél kevesebb időt eltölteni a tűző napsütésben. A vizek szinte forrtak a pipáló halaktól, akik így próbáltak a mélyebb, oxigén hiányos vízből felemelkedve egy kis ...

Angolosan tárazunk – avagy a Competiton testvérek nagy napja
Megjelent: 2012. January 23. | Forrás: Jakó László | Írások

Szalai Donát barátomat már nem kell bemutatnom senkinek, akik kedvelik a feederes módszert. Ő az, aki a nagytestű békés halak fogásában szokott jeleskedni oly módon, hogy az már szemet szúrt a legnagyobb neveknek is. A 2011-es évben is olyan fogásokat produkált, amiről az átlagos bojlisok is csak ábrándozhatnak. Megfogta többek közt harmadik 20 pluszos ...

A kis patak csukája
Megjelent: 2012. January 20. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Október egyik napsütéses szombat délutánján egy barátom nagyot gondolt. “Mi lenne, ha kiugranánk pergetni?” - kérdezte. Épp előtte szántam rá magam, hogy beszerzek egy igazi rablózáshoz való felszerelést, de épp máskorra terveztem a pecát. “Két óra és jövünk” - ki tudott volna ellenálni egy ilyen ...

Egy nap a Száván
Megjelent: 2011. December 16. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A horvátországi Száva valószínűleg a legszebb folyó, amit valaha láttam. A mészkősziklák között szaladó kristálytiszta víz végre jó lehetőséget nyújtott a klasszikus szárazlegyezésre. Egy napot kaptam, hogy mindent kipróbáljak ezen a vízen – ez pedig, ugye lehetetlen. Szerencse, hogy a halak nagyon együttműködőek ...

Salmo-val az olaszok ellen
Megjelent: 2011. December 02. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A Salmo név immár kitörölhetetlenül beépült a harcsapergetésbe. Vannak a sokszor bizonyított klasszikusok, de folyamatosan érkeznek újdonságok is – sőt, úgy tűnik, a Salmo tervezői mostanában jobban odafigyelnek a nehéz pergetés eme szegmensére. Nem voltam rest elvégezni a magam kis kísérleteit, amikor végre ott ringott csónakom az ...

Márnázás tele-feederrel
Megjelent: 2011. November 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A múltkori úszózáskor fogott márna felkeltette bennem a kérdést, fenekezve, álló csalival talán többet is lehetne fogni ebből a kiváló sporthalból és alaplé anyagból. El is határoztam, hogy egy következő túrával adom meg a választ magamnak. Az őszi Nagy-Duna ugyanolyan festői ragyogással, de még alacsonyabb ...

Az őszi Dunán
Megjelent: 2011. November 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legnagyobb folyónk az indián nyár kellemes, és stabil időjárása mellett hálásabbik arcát mutatja. A Dunán számtalan lehetőség mutatkozik, mi ebből egy jó kis úszós békéshalas horgászatra szavaztunk. Tímár Mixre alapuló etetőanyagot kevertem Akár egy 6-7 méteres spiccbottal is meg lehetne horgászni az ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

Az olasz meló – Felszíni halak
Megjelent: 2011. October 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Talán nem tűnik túlzásnak az az állítás, miszerint a harcsa az a hal, amelynek a horgászatát a legtöbb mítosz övezi, a legtöbb utánajárást igényel, és a legszélesebb skálán mozog a megfogására alkalmas módszerek száma. Mindamellett, hogy minden módszerrel szívesen horgászom e nagytestű ragadozóra, ha ...

Fekete sügér - a titkos favorit
Megjelent: 2011. October 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Bizony hazánkban nem őshonos a fekete sügér, mégis számtalan tavunkban jól érzi magát, szaporodik és fogható. Volt időszak, amikor széles körben megpróbálták szaporítani, meghonosítani, hogy mást ne mondjak, telepítették a Tisza-tóba és a Balatonba is. Ezekben a vízrendszerekben nem maradt jelentős állománya, viszont ...

Horgásszunk a horizonton!
Megjelent: 2011. September 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A finomszerelékes horgászmódszer kétségkívül a legérzékenyebb technika. Segítségével az óvatosan kapó halakat is könnyen horogra csalhatjuk. De mi történik, ha uszonyos barátaink az agyonhorgászott part menti vizekből a mélyebb, távolabbi területekre húzódnak. Ez gyakran megesik az időjárásnak ...

Néhány szó a halkivétel eszközeiről
Megjelent: 2011. September 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A cím első pillanatra talán semmitmondónak tűnik, pedig nem az. A horgászat lényege végül is az, hogy a sokszor hosszú várakozás után megakasztott jobb méretű halat végre birtokunkba vegyük. Lehet ezt eszköz nélkül, puszta kézzel is tenni, ha a körülmények és a hal mérete engedi, de eredményesebb, balesetmentesebb és nem ...

Light vagy Heavy feeder?
Megjelent: 2011. August 31. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Sokféle horgászmódszer létezik, egy-egy módszeren belül pedig számtalan specializált eszköz és szerelék, variációk száma szinte végtelennek tűnik. Nincs ez másként a feederezéssel sem. Sokféle bot közül választhatunk, vannak rövidebbek és hosszabbak, erősebbek és lágyabbak egyaránt. Mégis melyik a jobb, ...