Keresett kifejezés: 3 1958 találat
SONIK DOMINATORX RS BOT

Az év első túrája
Megjelent: 2009. February 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A vizek nagy része még jégpáncél alatt nyögött, mikor hírét vettem, hogy a tassi Turbina-öböl felszíne már kiengedett. A tassi öböl már kiengedett. Nagyon kiéheztem már a halfogásra és felkapva az Energofish-től tesztelésre kapott pillekönnyű, de rendkívül gerinces, 5-25 gr dobósúlyú ...

Első horgászat
Megjelent: 2009. February 23. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igencsak izgalmas és sikeresnek mondható lékhorgász szezont tudhatok magam mögött, tele szebbnél szebb élményekkel és feledhetetlen emlékekkel. Hideg és hosszú telünk volt, ami jégbe fagyasztott szinte minden álló és folyóvizet így volt hol gyakorolni a horgászat e kevesek által kedvelt módszerét.Most azonban, lassan kienged a ...

Búcsú az idei lékhorgászattól
Megjelent: 2009. February 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Rég szerettünk volna már Ferenc barátommal egy közös horgászatot összehozni, de valahogy eddig még nem sikerült, legalábbis a nyár óta nem…Mindig közbe jött valami. Mikor ő hívott engem, nekem volt valami más elfoglaltságom, mikor meg én invitáltam meg őt egy közös Marosi paduchorgászatra, és még ideje is lett volna rá, ...

Váratlan siker
Megjelent: 2009. February 18. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem tartozom a magányos farkasként kóborló horgászok táborába, szeretem, ha van egy társ, főleg, ha jégről horgászom. Ezúttal mégis másképp hozta a sors. Délre járt az idő, mikor már nem bírtam nemet mondani a csalogató napsütésnek. Napok óta februárt meghazudtoló tavaszias idő tombolt, nem volt maradásom. ...

Téli csukák története
Megjelent: 2009. February 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Jól kezdődött az idei esztendő, azt kell mondanom, soha rosszabb ne legyen! Alig telt el három hét az év első havából, én már jó pár horgászélménnyel gazdagodtam. Mindig történt valami érdekes és minden alkalommal volt miről beszámolni, de talán a legutóbbi horgászat volt a legizgalmasabb. Hogy is szokták mondani? „A bűnös ...

Metaroyal 5000 A Ryobi Safari
Megjelent: 2009. February 13. | Forrás: Zákonyi Botond | Tesztek

Szokták mondani, hogy a puding próbája az evés, nincs ez másképpen a tengerre szánt, a sós vizet jól tűrő orsóval sem. Első Indiai-óceánra tervezett horgásztúránk előtt nem kis dolgot jelentett a megfelelő felszerelés összeállítása. Horgásztunk már korábban is tengeren, sikerült is néhány ...

Mi kell a csukának?
Megjelent: 2009. February 11. | Forrás: Murányi Antel | Írások

Alig volt még pár óra sötétedésig, amikor csónakba szálltam. Ha minden terv szerint működik, akkor ez a pár óra is elég eseménydús lehet – fontolgattam magamban, miközben ellöktem a csónakot. A rossz idő nekem pont jó, ilyenkor pattanok csónakba A szemerkélő eső általában sokat ront a hangulatomon, de ezen a ...

Véletlen kárászozás
Megjelent: 2009. February 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűvösebb hónapokban a horgászember a nagyon esetleges csuka, menyhal vagy süllő mellett örül a fehérhalak sűrűbb kapásainak is. Legalább is én örültem a jó múltkorában, mikor, ugyan csukázni indultam el, de csodaszép kárászozásba keveredtem. Az őszvégi ...

Őszi nosztalgia
Megjelent: 2009. February 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

A tél derekán járva, még a késő őszi horgászatok - amikor még pluszokat mutattak a hőmérők - is melegséggel töltenek el. Direkt hagytam meg ezt a z anyagot a nélkülözés idejére. Hosszú és enyhe őszünk volt, de ami még ennél is fontosabb, rendkívül eredményes. Süllő, harcsa, márna, ponty került a merítő ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Mormiskázás
Megjelent: 2009. February 02. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mormiskázás? A legtöbb horgász számára ismeretlen a kifejezés. Sokan csak vállhúzogatással veszik tudomásul létezését, mások nem értik hogyan működik, egyesek meg nem hisznek eredményességében, így nagyon kevesen maradtak kik valójában űzik ezt a Don és a Volga vidéki orosz, ...

Jéghideg pisztrángok
Megjelent: 2009. January 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Számomra télen sincs megállás, ha az időjárás engedi, minden alkalmat megragadok, hogy a vízparton lehessek, illetve a jég hátán. Szerencsére nem én vagyok az egyedüli megszállott, mindig akad társ, aki épp ráér, és nem riad vissza a hidegtől sem.A napok óta tartó meleg jelentős mennyiségű havat elolvasztott, ...

Lékből pergettem
Megjelent: 2009. January 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mivel az idei január akaratom ellenére kemény hideget hozott, a jég nem csak az állóvizeket hódította meg, hanem sikerült a folyókon is 20-25 centiméteresre híznia, biztonságos horgászati lehetőséget kínálva ezzel, a lékhorgászok szűk táborának. Ez nem is csoda, hisz a jég a tartós mínuszokból bőségesen tudott ...

Pontyszüret
Megjelent: 2009. January 26. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Jócskán magunk mögött hagytuk már az év nagyobbik részét. A meleg nyári napok már csak távoli emlékeimben élnek. A kertek alatt kopogtat a tél. A hideg szelek szárnyán utazva érkezett a messzi északról. Útját az elmúlás kíséri. Jeges lehelete bénítóan hat az életre. Rohamosan hűlő ...

Tigrismintás tapasztalatok
Megjelent: 2009. January 22. | Forrás: Murányi János | Írások

Szezonzáró horgászataim bár szerteágazó tanulságokat hoztak, valójában egy irányba futottak össze: megtanultam szeretni a nagyméretű műcsalikat, és külön oltárt emeltem a tigrismintás Salmóknak, amely előtt azóta is örömmel mutatok be áldozatot.A csukázó idők hidegebbik felében jártunk már, amikor lelkesen, ...

Teszthorgászat Bugaszegen
Megjelent: 2009. January 14. | Forrás: Jancsek János | Tesztek

Az Energofish Kft és a Dél-Balatoni Sporthorgász Egyesületnek köszönhetően botokat, halakat, és ruházatot is tesztelhettem. Ezen a napon, egy olyan tavon kaptam lehetőséget, ahol az idén még tilos a ragadozó halakra történő horgászat, de a vezetőség kíváncsi volt, hogy a jövő évi nyitás előtt mire is várhatnak az ide látogató ...

Banax Helicon 500NF
Megjelent: 2009. January 09. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A Banax nyeletőfékes orsója elsőre egy durva gépnek tűnt, majd a házat szétbontva, megbizonyosodhattam, hogy a kemény külső finom belsőt takar… A tervezők nem spóroltak, igyekeztek minden extrával elkényeztetni a nagyhalra vágyó horgászokat. ...

Téli portyán
Megjelent: 2009. January 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

„A domolykóról azt tartják, hogy szinte bármilyen módszerrel és csalival horogra csalható: pergetve különböző körforgókkal, wobblerekkel legyezve száraz és nedves legyekkel; úsztatva csontival, gilisztával, kukoricával, kenyérbéllel, szúnyoglárvával; fenekezve kishallal és piócával". Ezekkel a szavakkal érveltem egy ...

Karácsonyi meglepetés
Megjelent: 2008. December 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az alábbi írásomnak nyugodtan adhattam volna azt a címet, hogy „Léki pontyozás”, de nem tettem, hisz nem erre készültem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a tél első lékhorgászata egy emlékezetes pontyhorgászatba torkollik, de lám az lett belőle. Ezért szép a horgászat, kiszámíthatatlan és tele van ...

A lékes peca varázsa
Megjelent: 2008. December 29. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Amint a vizek háta megkeményedik, következik az a horgászat, amelyet a horgászok döntõ többsége egy kézlegyintéssel elintéz – értelmetlen fagyoskodás a jég hátán, kevés hal – mondják. Aztán vagyunk páran, amolyan megszállottak, akik a téli idõben is dacolnak a hóval, jéggel, csak horgászhassanak ...

Mellékvágányon
Megjelent: 2008. December 23. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Ahogy azt már egy korábbi írásomban említettem, a pontyok megtalálása nem volt egyszerű feladat ebben a szezonban. Sok nullázással és csalódással volt kikövezve ez a rögös út. Persze előfordult olyan eset is, hogy a pontyok helyett valami más örvendeztetett meg a nap végére. Mondjuk egy márna! ...

Nyárvégi Expert pontyozás
Megjelent: 2008. December 19. | Forrás: Bódi Zsolt | Írások

Kora hajnalban, zuhogó esőben érkeztem a tóhoz, megszállott vagyok, mint a legtöbb vérbeli horgász. Ilyen időben más a kutyát sem veri ki, de nekünk ott a helyünk a vízparton, ha egyszer döntöttünk, hogy megyünk.Az orsóról, botról csurgott a vízGyors esőköpenyes szerelés után az autóból lehetett csak figyelni, a kapásjelzőket, ...

Pisztrángok főszerepben
Megjelent: 2008. December 17. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokottnál enyhébb időjárásnak köszönhetően, kedvenc víztározóm felszínét még nem kerítette hatalmába teljes mértékben a jég. Rengeteg szabad vízfelület kínálkozott egy kiadós pergetésre. Kár lett volna elszalasztani az alkalmat, ezért Farkas Levi barátommal megkíséreltük kapásra bírni ...

Karácsonyi filmajánló
Megjelent: 2008. December 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lukácsi Béla és Kovács Adrián új DVD-je A Kovács Adrián és Lukácsi Béla nevével fémjelzett „A harcsa wobbleres horgászata" című DVD 2008. december elején került az üzletek polcaira. A Salmo Team Hungary két horgásza sok-sok éve járja a Tiszát és az olaszországi Pó ...