Keresett kifejezés: 4000 58 találat

Úsztatva a Duna-ágon
Megjelent: 2011. May 20. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Úsztatva a Duna-ágon - Székely Nehéz kenyér mostanság úsztatva halat fogni a Ráckevei Duna-ág felső szakaszán. Egész télen nem fagyott be a víz, ide járt a környékről az összes kormorán, tonnaszám ették a keszeget, süllőt, csukát, minden halfélét, ami lefért a torkukon. Mire kitavaszodott, úgy megritkult a ...

Elkezdődött
Megjelent: 2011. May 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint régóta várt kedves, hű barát, úgy érkezett meg idén is a hosszú, hideg tél után. Az oly sokáig tartó távollétért nem győzött kárpótolni bennünket, mutatva azt, hogy hamar feledtetni akarja velünk a fázós és egyhangú szürke napokat. Friss illatot árasztó meleg szellőjével tudatosította ...

Tavaszi márnák a Dunán
Megjelent: 2011. May 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Március közepétől már elkezdenek bizseregni a Dunán a márnák, de a tilalom /máj 2-tól - jún 15-ig/ előtt áprilisban, egyes sódereseken igen eredményesen lehet rájuk horgászni. Egy szép április eleji napon meg is próbáltam egy párhuzamkövezésen, mely előtt közepes sebességgel áramlik a kavicsos aljzat felett a ...

Kora tavaszi potykák
Megjelent: 2011. April 01. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kora tavaszi potykák - Halmos Horgásztársaimhoz hasonlóan a hosszú téli böjt után én is ki voltam éhezve már egy kiadós kora tavaszi pontyozásra. Március közepére az egyre csak javuló, melegebbre forduló időjárás szabadította fel állóvizeinket a jég fogságából, ennek köszönhetően nagy ...

Végre feederezve a mederben
Megjelent: 2011. March 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Be kell vallanom nem én jöttem rá. Idén még meg sem próbáltam a mederben horgászni, hiszen a 2-3 fokos folyóvízben semmi reményt nem éreztem a halfogásra. A Ráckevei Duna-ágon, ilyen hideg víznél, még ha mostanában nem is erős az áramlás, nagyon ritkán szokott előfordulni táplálkozó hal. Éppen ezért ...

Matchbotos keszegezés a tél fogságában
Megjelent: 2011. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A visszafagyott vizek nem hogy elvették a kedvem, inkább növelték a kiéhezésemet a horgászatra. A téli horgászattal többek között az az alapvető baj, hogy a hideg időben a halak nagy része energiaspórolási okból nagyon lassan áramló, vagy álló vizekben szeret telelni, de természetszerűleg éppen ezek a területek fagynak be legelőbb ...

Az Energofish csapata az Ebro-n
Megjelent: 2010. December 21. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Bizonyára már mindenki halott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen halhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen. ...

Ír napok - első rész
Megjelent: 2010. July 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Írország nagyon messze van, és ez már szinte elegendő motiváció volt ahhoz, hogy örömmel fogadjuk el Zoltán barátunk meghívását – utazás, messzi tájak, idegen emberek, ezernyi látnivaló. Na, és persze sokat ábrándoztunk az ír csukákról és az ír kocsmákról is. Dublinban majdnem mindent meg lehet ...

Tiszai süllők nyomában
Megjelent: 2010. July 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Köztudott, hogy a szélhajtó küsz ívása idején különleges lehetőségek nyílnak a ragadozó halak horgászatára. A násztól bódult apróságok a fajfenntartás ösztönétől vezérelve hatalmas csapatokba verődnek, és másodlagosan terített asztalt kínálnak a balinok és a süllők számára. ...

Tíz nap a Pó-deltában - harmadik rész
Megjelent: 2010. July 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkezve túránk utolsó 3 napjához, hátunk mögött hagytuk a csatornákat, és olyan dologgal próbálkoztunk, mely még teljesen új volt számunkra. Mindannyian már több éve pergetünk, de a harcsapergetéssel még egyikünk sem próbálkozott. Idáig elsősorban a csukák, a domolykók, a balinok és a hegyi vizekben ...

Hidegfrontban
Megjelent: 2010. May 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Május közepe van és a fagyosszentek környékén tényleg betört a hidegfront. Süvöltött a szél és szinte vízszintesen esett az eső. Minden normális ember ilyenkor védett helyre húzódik, de bennem mocorgott a kis ördög és a sok éves tapasztalat, hátha az ilyen hirtelen időváltozás meghozza a halak étvágyát. ...

ET Power Match orsó teszt
Megjelent: 2010. February 05. | Forrás: Nagy Levente | Tesztek

Első ránézésre egy orsót a külsejéről ítélünk meg. Ha tetszik, akkor kézbe vesszük, kipróbáljuk és csak használat után tudunk egy átfogó véleményt alkotni róla, mely alapján eldönthetjük, hogy egy megbízható, igényeinket kielégítő orsót kaptunk-e pénzünkért, vagy ...

Excalibur FD teszt
Megjelent: 2010. January 27. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Ha egy orsót pergetésre szánunk, jelentősen magasabb követelményekkel kell szembenéznünk, mert ez a módszer szinte teljesen az orsóra alapoz: a horgászat teljes időtartama alatt tekergetjük a masinát, nemegyszer plusz súllyal is megterhelve. Az Excalibur FD pergető orsót tehát különösen szigorú vizsgálatnak vetettem alá. Az Excalibur egy ...

ET Excalibur
Megjelent: 2010. January 06. | Forrás: Nagy Levente | Tesztek

Ha első pillantásra véleményt kellene alkotnom az Energo Team Excalibur első, illetve hátsófékes orsójáról, és ezt egyetlen mondatba kellene foglalni, nem lenne nehéz dolgom: “Ez egy alacsony árfekvésű, mindenki számára elérhető, minőségi orsó, melyet az elegancia jellemez” Azonban ez az orsó többet érdemel egyetlen ...

A változás szele
Megjelent: 2009. November 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sajnos a dolgaim elég rosszul alakultak, semmire nem jutott időm, és már hosszú ideje, hogy nem mehettem víz közelébe a folytonos rohangálásnak köszönhetően. A dolgot bonyolította, hogy erős lehűlést, havazást jeleztek a meteorológusok az elkövetkező hétre. Tudtam, ha nem végzek még a havazó beköszönte előtt a dolgaimmal, akkor még ...

Tapogatott ragadozók
Megjelent: 2009. November 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legszívesebben műcsalikkal horgászom a ragadozókra, de néha előállnak olyan helyzetek, mikor az élő kishallal történő horgászat több eredményhez vezet. Igaz, hogy ritkán folyamodom ehhez a szükségmegoldáshoz, de ha pergetve nem sikerül kapást kicsikarni, akkor nem idegenkedek más módszertől sem. Az aktív horgászat kedvelője vagyok, nem bírok ...

Ejtsük be a műcsalit
Megjelent: 2009. October 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hányszor, de hányszor előfordult már pergetés közben, hogy a hosszan kidobott támolygóra, akkor fordult rá a csuka, mikor azt éppen készültünk kiemelni a vízből, hogy újradobjuk. Vagy hányszor eredményes, ha éppen beejtjük az orrunk elé és hagyjuk süllyedni, majd mikor lazul a zsinór jelezve, hogy műcsalink aljzatot ért, egy hirtelen ...

A Duna-Tisza csatornán
Megjelent: 2009. September 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Hetek óta rendkívül magas, zavaros volt a Nagy-Duna, de sáros víz folyt a Ráckevei-ágon is, törtem a fejem hova is menjek horgászni. Mivel átellenben a lakhelyemmel szemben kezdődik, eszembe se jutott a Duna-Tisza-csatorna. A hangulatos Duna-Tisza-csatornán gyakori látvány, hogy a vízre lógó nádleveleket az amúrok, mint itt is, ...

EnergoTeam Kupa 2009 - Gyerekdöntő
Megjelent: 2009. August 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

2009. augusztus 14.-én került megrendezésre Győr-Sopron megyében, pontosabban a Szigetközben, a dunaszegi Mélyvölgyi Méri Tavaknál az EnergoTeam Kupa gyerekversenyének döntője. Élesben megy a verseny A szabályok szerint ezen a versenyen a 4-től 12 éves korig vehettek részt a gyerekek, szigorúan szülői felügyelet mellett. Egyszerre egy bottal, ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Békés halakra a Po folyón
Megjelent: 2009. July 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az Olaszországba utazó horgászoknak csupán 10 százaléka az, aki a békés halak horgászatára is szentel némi időt, pedig a folyó és deltája bőven kínál erre is lehetőséget és gyakran okoz meglepetéseket is … Ezt idáig főleg az osztrák bojlisok és a helyi olasz horgászok által készített, a ...

Munkában a Power Picker
Megjelent: 2009. July 06. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbb süllőztünk az Energo Team Power Picker botjával, majd néhány napra rá a Tiszán tettünk próbát egy folyóvízi keszegezéssel. A horgászat egyik varázsa, hogy sosem tudhatjuk előre, milyen napot fogunk ki, mikor eszik a hal, vagy mikor kell megszenvedni minden kapásért. A Tisza-tó bőkezű helyszínnek bizonyult ...

Power Pickerrel a Tiszán
Megjelent: 2009. June 24. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Amikor először kézbe kaptam az Energo Team Power Picker botját, azonnal kiderült, hogy az XXX Strong felirat nem csupán reklámfogás. Már „szárazon” érezni lehetett az erejét, amin semmi csodálkoznivaló nincs, ha jobban szemügyre vesszük a pálcát. Egy Tiszai kanyar külső íves kövezését horgásztunk meg ...

Szezonnyitó horgászat –  Babat-tó
Megjelent: 2009. May 08. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkeztünk horgásztúránk harmadik, egyben befejező napjához, melynek helyszíne a Gödöllőtől néhány kilométerre található másfél hektáros Babat-tó, melyet Krisztián barátomnak már egy tavalyi horgászat alkalmával volt szerencséje meglátogatni.Azt azért nem mondanám, hogy ismertük a vizet, de legalább ...