Keresett kifejezés: blade 19 találat

Októberi csukázás Ír vizeken
Megjelent: 2010. November 15. | Forrás: Bognár Zoltán | Írások

Az elmúlt hónapban nem sok idõm jutott szeretett hobbim ûzésére, de azért eltöltöttem egy-két napot a vízen a vendégekkel. Sok új dolgot kipróbáltam a csukahorgászat eredményesebbé tételének érdekében. Persze, azért volt hogy vontattunk, de inkább pergettünk ebben a hónapban. Októberi vontatva ...

Domolykós teríték
Megjelent: 2010. November 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legutóbbi horgászataim rendre kudarcba fulladtak, ami arra késztetett, hogy módszert váltsak és a pergetés, legyezést félretéve, ezúttal úszós módszerrel próbáljam becserkészni a halakat... A helyszín nem volt kérdéses számomra! A Maros felsõ szakaszának néhány évvel ezelõtt kikotort ...

Bolognais meglepetés
Megjelent: 2010. October 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Korábban a bolognai botok kiválasztásáról volt szó, ideje szót ejteni arról, mi történik ha horgászunk is vele. Az élő Tiszát céloztuk meg, az ET Blade Bolo 6-os változatával, hogy hamisítatlan folyóvízi keszegezést örökítsünk meg. A Tisza folyó kegyes volt hozzánk A botra, ahogy már ...

Harcsatámadás
Megjelent: 2010. October 01. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Két-három naposra tervezett horgásztúrám kudarcba fulladt időhiány miatt. Valahogy semmi nem akart összejönni azokban a napokban. Lassan kezdtem összeomlani és folyamatosan azon agyaltam, hogy ha csak egyetlen éjszakára is, de végre vízpartra mehessek. Végül csak sikerült megoldanom a dolgot és egy éjszakai pergetésre elszabadulnom. Kellett ...

Nehéz időkben - Pergetett apróságok
Megjelent: 2010. August 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei nyár nem a korlátlan lehetőségekről szólt, legalábbis ami a pergetést, a műcsalis horgászatot illeti. Már napok óta erre várok… Nagyon meg kellet gondolnia az embernek, hogy hová megy horgászni. Szinte egész nyáron, néhány nap kivételével a vizek nagy része alkalmatlan volt a pergetésre. Persze az igazi pergető ...

Az elveszett pisztrángok nyomában
Megjelent: 2010. July 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt néhány esztendőben, ha pisztránghorgászatról esett szó, egyre több negatív, lehangoló véleményt halottam pisztrángos vizeink állapotáról. Ez nem véletlen, hisz természetes vizeink egyre nagyobb megpróbáltatásnak vannak kitéve. Szennyezés, erdőkitermelések, orvhalászat… ezek mind olyan ...

Fókuszban a Banax Blitz
Megjelent: 2010. July 28. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Végre a Duna vízállása lehetővé tette, hogy egy régi, jól beállt helyre menjünk feederes horgászatra. Az élő vizek varázsa itt maximálisan érvényesül, s még halat is szoktunk fogni. Ez bizony így együtt igencsak megbecsülendő. Az alapanyagok még horgászat előtt Korábban próbáltuk már a kifejezetten feederes horgászathoz kifejlesztett ET Power Feeder 5000-es orsóját, ami viszont nagy lett volna a Picker ...

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Ír napok - második rész
Megjelent: 2010. July 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ír napok – második rész Míg az írországi beszámolóm első részében a pergetés körülményeiről és eszközeiről számoltam be, a második részben főleg egy általam korábban nem művelt módszerre, a trollingozásra térnék ki. Ez a műfaj amennyire ismeretlen idehaza, éppen olyan gyakran művelt ...

Tíz nap a Pó-deltában - harmadik rész
Megjelent: 2010. July 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkezve túránk utolsó 3 napjához, hátunk mögött hagytuk a csatornákat, és olyan dologgal próbálkoztunk, mely még teljesen új volt számunkra. Mindannyian már több éve pergetünk, de a harcsapergetéssel még egyikünk sem próbálkozott. Idáig elsősorban a csukák, a domolykók, a balinok és a hegyi vizekben ...

Tíz nap a Pó-deltában - második rész
Megjelent: 2010. June 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgász, ki a Pó folyóra utazik, hanyagolja a finomszerelékes horgászatban rejlő lehetőségeket, mondván, hogy az „apróságot otthon is meglehet fogni". Szinte mindenki a nagyobb testű harcsákra, amurokra és pontyokra fekteti a fő hangsúlyt, pedig a folyó és a számtalan csatorna kiváló edzőpályát biztosít a ...

Csodálatos Írország
Megjelent: 2010. June 07. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Május 7.-én este indultunk útnak Írországba. Az izlandi vulkánkitörés miatti légiforgalmi zavar még nem állt teljesen helyre, így jó másfél órás késéssel szálltunk fel Ferihegyről. Bár az elvesztegetett időből húsz percet be tudott hozni a pilóta, így is éjfél után szálltunk le a dublini ...

A folytatás
Megjelent: 2010. April 26. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Legutóbbi írásomban ígéretet tettem, hogy nemsokára visszatérek a vízpartra, hogy újból próbára tegyem spiccbotomat, melyet előző írásomban BLADE POLE néven mutattam be. A dolgok azonban nem úgy alakultak, ahogy azt szerettem volna, így egy kissé későre tolódott az a bizonyos folytatás... Ugyan, eltelt azóta néhány ...

Picker Blade-el az éjszakában
Megjelent: 2009. October 14. | Forrás: EnergoIeam | Írások

Az ET Picker Blade kipróbálása után már bátran írhatunk tesztről, hisz mintegy másfél hónapnyi horgászat alapot szolgáltat erre. A 3 méteres finom pálca mostanra sokmindent megmutatott, ideje közzé tenni a tapasztalatokat. Készen a horgászatra a pesti naplementben Naplement előtt másfél órával ...

Kipróbáltuk: ET Picker Blade 10”
Megjelent: 2009. August 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nagysikerű Blade pergetőbot-sorozat után a békés halakra vágyó horgászok számára készített Picker Blade botot dobtuk be a mélyvízbe. No, nem szó szerint, szerencsére csak a feederes végszerelék landolt rendre a Dunában, a bot rendeltetésszerűen a kezünk ügyében maradt. Előkészületek: Zoli csontit ragaszt ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 1/2
Megjelent: 2007. September 24. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

Nem szoktam túl gyakran járni erre a kis folyóra, már csak a köztünk lévõ távolságok miatt sem, így külön öröm egy-egy találkozás.Ilyenkor lehet palástolni mindenféle szentimentális felhangokkal azt, ha nem fog az ember halat, de ez önbecsapás. Igenis azért megyünk, hogy fogjunk, aki pedig nem így gondolja, az hagyja otthon a botjait, ...

Apróságok - apróságoknak 2/1
Megjelent: 2007. September 06. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Sosem voltam a könnyű pergetés megszállottja, pláne hogy ez már sok ponton a legyezéssel ütközik nálam, de amióta feltöltöttem dobozomat a Salmo miniwobblereivel, ismét felfedeztem magamnak a kisragadozók világát. Így újra a vadregényes Sebes-Körös partján kötöttem ki, és apró wobblert kötöttem fel… ...

Spiccbottal a Velencei-tavon
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A számtalan nemzetközi és hazai horgászverseny megrendezésére, lebonyolítására helyszínt biztosító velencei evezőspálya nemcsak a versenyhorgászok körében örvend nagy népszerűségnek. Frekventált elhelyezkedése a könnyű megközelíthetőséget, 2 km hosszú betonozott partja pedig a kényelmes horgászatot ...

Októberi csukázás Ír vizeken
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

A lehűlő víz ragadozói
Megjelent: 2024. February 10. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A lehűlő vizekre várnak a pergető horgászok igazán a szezon alatt, de sajnos idén úgy tűnik nagyon későn fog bekövetkezni nem is igazán emlékszem, olyan évre amikor október végén 15 Celsius fokos volt a Tisza. Az esték kezdtek hidegek lenni, ezért tettem egy próbát az emelgetésre. Az emelgetés egy olyan horgász módszer, amikor csónakból a sodrásra bízva magunkat egy sávon, legyen az egy törés vagy a kövezés lába, de bármilyen meder-egyenetlenséget ...

Megérkezett a Wizard Edge Spin
Megjelent: 2023. October 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Számtalan alkalommal futottam bele a már sok-sok fülnek ismerősen csengő kérdésbe: létezik-e jó pergető bot húszezer forint alatt? A választ, ami csak elsőre tűnhet egyszerűnek, biztosan sokan fújnák csípőből egyszerre, ha nem lennénk éppen túl a mögöttünk lévő időszak drasztikus áremelkedése okozta agyvérzésen. Nekem is volt belőle néhány higgyétek el, amikor sokkot kaptam a termékek árcímkéiről ordító számjegyektől. Viszont azt kell mondanom a ...

TOP3 műcsali pocokúszásra, amit a harcsák is kedvelnek!
Megjelent: 2023. July 21. | Forrás: Őze Dániel | Írások

A nyári éjjeli horgászatoknak megvan a maga varázsa és feelingje, főleg, ha valami extra dolog is történik pluszban. A sok szituáció közül az egyik ilyen jelenség, amit még egy jó ideig el lehet csípni, az pedig a pocok, illetve egérúszás, mely miatt sokan felkeresik kedvenc folyóinkat a nyári éjjeleken. A cikkben erre a jelenségre ajánlok pár csalit, amik nekünk bejöttek és pár szebb harcsát is sikerült velük elejtenünk. Vannak helyszínek és ...

Bolognai horgászat a Tiszán
Megjelent: 2022. October 19. | Forrás: Ország Bálint | Írások

„A nagyhal megeszi a kishalat”- szoktuk gyakran használni ezt a mondást. Nekem legutóbb akkor jutott eszembe, amikor úsztatni voltam a Tiszán és a bedobott etetőanyag gombócokból leváló szemcsékre tömegével gyűltek össze a snecik. A lakomát egyszer csak egy hatalmas rablás szakította félbe, amelyet több hasonló követett. Ekkor jött az ötlet, hogy miért ne lehetne a keszegezés közben pergetni is… A nyár végeztével számomra egyre inkább a keszegezés ...

Pergess finomabban: pergető bot teszt
Megjelent: 2022. September 15. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A horgászatban már a különböző módszereken belül is vannak módszerek illetve finomságok, amelyek között egy laikus számára nehéz eligazodni. Ezekhez különböző felszerelések kellenek. Most a legfinomabb vagy leglájtosabb módszer felé kacsingatunk. Közben bemutatok egy nagyszerű botot is, amellyel a legapróbb súlyok is eldobhatóak és vezethetőek. Nem is gondolnák sokan, hogy ez a csuka is egy UL felszerelésen veszett rajta. A Light vagy a UltraLight ...