Keresett kifejezés: blade 19 találat

Áprilisi pickerezés
Megjelent: 2010. April 07. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

A Fehova miatt kimaradt egy hétvégi horgászatom, így már nagyon vártam a hétvégét, hogy ismét a vízparton ülhessek. Sajnos az időjárás még mindig az átlag alatti hideg időt produkálja. Reggelente bizony még 1-5 fok a hőmérséklet, ami bizony nagyon szokatlan itt Írországban. Első bodri reggel megérdemli a ...

FeHoVa 2010 - Minden, mi szem-szájnak ingere
Megjelent: 2010. April 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Események/Kiállítások

A március végi napok immár végérvényesen egybeforrtak a Fehovával, ami az idén ünnepelte 17. születésnapját. Ezúttal is rengeteg érdeklődő látogatta meg a Hungexpo „A” pavilonját, ahol csemegézhettek a horgászattal és vadászattal foglalkozó cégek palettájáról. Élményben nem volt hiány, ...

Februári pergetés Írországban
Megjelent: 2010. February 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Üdvözlök mindenkit Írországból. A múltkori cikkemből kimaradt a vontatós módszer illusztrálása, ezt most a pótolom. A vontatós módszerek közül én csak a döglött csalihalakkal történő alkalmazást használom. Nagy csali nagy csuka! Nem mindig igaz. A képek illusztrálják az effajta technika tartozékait. ...

Egy kicsit balinkodjunk
Megjelent: 2010. January 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hogy jut eszembe éppen most a balinokról irni, mikor kint térdig ér a hó és a vizeket, ha nem is járható vastagságú, de fehér jégszőnyeg borítja? Ilyenkor a lékhorgászatról kellene szóljanak soraim... Ez így igaz, de azt inkább hagyjuk máskorra, hadd melegedjek meg egy kicsit, hisz éppen most érkeztem ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

Horgásznapló - 2009 - első rész
Megjelent: 2009. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Talán kissé gyerekesen hangzik, de minden alkalommal, mikor hazatérek a vízpartról előveszem kis noteszom és néhány sorban lejegyzem a nap eseményeit, hogy év végén átlapozva felidézhessem az adott horgászidény sikereit, sikertelenségeit. Így kialakul egy kép előttem az elmúlt horgászszezon milyenségéről, hogy miben ...

Ami egy őszi márnázáshoz kell
Megjelent: 2009. December 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az idei esztendő kegyes hozzánk ezen az őszön, a Duna vízállása viszonylag stabil, és a víz hőfoka, hála a kedvező időjárásnak, nem nagyon akar 7-8 fok alá csökkenni. Ezek a körülmények igazán kedveznek a márna horgászatához. Folyóvízi sajtos etetőanyagra alapozva, Carp Expert kajákkal dúsítva ...

Csak keményen
Megjelent: 2009. December 07. | Forrás: Murányi János | Írások

Nem tudom, hogy a harcsapergetés pontosan beilleszthető-e a pergetőmódszerek kategóriájába, hiszen kissé pergetés, de kissé nagyhalas horgászat is ez – sőt a kettő között is inkább egy rafinált nagyvadas kaland, amikor kiváló minőségű felszereléssel, illetve nagy hozzáértéssel kell becserkésznünk egy átlagnál nagyobb ...

Végre néhány kősüllő
Megjelent: 2009. December 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűlő vízzel egyre nagyobb teret kap a rablóhalak horgászata. A kősüllőzés finomabb felszerelést és nagyobb helyismeretet igényel. A süllővel ellentétben csapatos hal és nagyon ragaszkodik a helyéhez, ami néha megegyezik nagytestű rokonáéval, de vannak zátonyesések, gödrök, sóder púpok, vagy árkok, melyeket évről évre azonos ...

Egy hét a Szulina-ágon
Megjelent: 2009. December 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pont egy évvel korábban egy mesés hetet töltöttem a Krisán (Crişan) nevezetű településen, a Duna-delta középső ágán. Ennek a hétnek az eseményeit méltánytalanul elhallgattam, de itt az ideje fellebbenteni a fátylat, és néhány sorban megemlékezni a történésekről, az ott fogott halakról. Az egyik este mailben kaptam, ...

Sárkányok birodalma
Megjelent: 2009. November 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem kell megijedni, nem tűzokádó hatalmas fenevadak területére tévedtem, hanem a jóval veszélytelenebb sügérekről szól a történet. Valamelyik horgászcimborám, csupán nyelvbotlásból, vagy szándékosan a sügért sárkánynak keresztelte, és azóta baráti körömben e névvel illetjük a kis csíkos ...

Bajszosok után kutatva
Megjelent: 2009. October 30. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Kora délelőtt futott be az autónk a Duna Delta partján fekvő gorgovai halászfalucska poros kis utcájára. Sűrű portömeg kavargott a terepjáró mögött, akár valami tornádó, úgy közeledtünk Pintyó Lajos horgásztanyája felé. Már csak néhány töltésen kellett végighaladnunk és ...

Carp Expert etetőanyagok
Megjelent: 2009. September 30. | Forrás: EmergoTeam | Tesztek

Ezúttal a Carp Expert általános, 800 grammos etetőanyagait kínáltuk fel a halaknak tesztelésre. Nem egy dúsan telepített tavat, nem egy könnyű pályát választottunk, hanem a fővárosi élő Dunát. A Carp Expert etetőanyagot folyóvízi Tímár Mixszel együtt használtuk Itt aztán több körülmény ...

Az utolsó felvonás
Megjelent: 2009. September 24. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Hazánkban szeptember közepén zárul a hegyi vizeken történő horgászat, ezért még egyszer, utoljára meglátogattam kedvenc pisztrángos patakocskámat, hisz hosszú időnek kell eltelnie, mire újra láthatjuk egymást. Reménykedtem, hogy még utoljára megörvendeztet egy pettyes halacskával, és néhány kellemes órát ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Színes kis pisztrángok
Megjelent: 2009. August 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Néhány napja egy régi fényképalbum került a kezembe. Az egyik fotón egy gyerekkori barátommal pózoltunk, mindketten egy-egy piros és fekete pöttyökkel díszített halat tartottunk kezünkben. A halak nem voltak nagyok, két 20-25 deka körüli sebesek, de a mosoly annál nagyobb volt arcunkon. Patakjáróban… A homályos ...

Apró örömök
Megjelent: 2009. July 09. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Az afrikai meleget is megszégyenítő kánikulában horgászni felér az öngyilkossággal. Viszont, ha valaki annyira megszállott, mint én, akkor nincs mese, menni kell. Az ilyen alkalmakra nyújtanak igazán jó lehetőséget a hideg hegyvidéki patakok, és a bennük bujkáló pettyes halacskák. Aki rekord halakat akar fogni, annak bizonyára nem felelnek meg az ...

Halak a Po folyóból
Megjelent: 2009. July 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt években egyre többet olvashattunk Olaszország legnagyobb folyóvizéről, a Pó folyóról, annak mellékágairól, deltájáról, mely főleg hatalmasra növő harcsáinak köszönheti hírnevét.Egyre több és egyre nagyobb harcsákat ábrázoló kép jelenik meg a különböző írások sorai ...

Őnök választottak
Megjelent: 2009. June 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem könnyű túljárni az önök eszén. Én itt most nem Önökre gondolok, kik ezen sorokat olvassák, hanem a minden pergető horgász szívét megdobogtató, látványos rablásokat bemutató balinra, melyeket őnökként emlegetünk. Őn, ragadozó Őn, Őnhal, balin… számos megnevezését ismerjük ennek a ...

Pergetve történt
Megjelent: 2009. May 29. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy szombat este az interneten, egy lengyel műcsali gyártó cég, a Salmo honlapját böngésztem. Kerestem a 2009-es esztendő újdonságait, új modelljeit, színeit. Különösen érdekeltek a kisméretű wobblerek, mint amilyenek a Salmo Hornet-ek és az aprócska Tiny-k. Közben az asztalra kipakoltam a műcsalis dobozom bentlakóit és nézegettem melyik színből ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Csukás történet
Megjelent: 2009. May 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei esztendő pergetés szempontjából nehezen, vagy mondhatnám inkább, gyengén látszott indulni. Az első alkalommal nulláztam! Ez benne van, hisz az ember ilyenkor még vakon tapogatózik, keresi a haltartó helyeket és legtöbbször csak a tavalyi emlékeire, tapasztalataira támaszkodik, melyek nem biztos, hogy az idén is megállják a helyüket.A második ...

Elkezdődött a 16. FeHoVa
Megjelent: 2009. March 19. | Forrás: Energo Team | Események/Kiállítások

Az idén 11 ország 220 kiállítójának részvételével kezdődött el a FeHoVa. Az eseményt Gráf József FVM miniszter nyitotta meg köszöntőjével. Ezúttal a „C" pavilonban állítanak ki a horgászok , míg a „G"-ben a vadászokat várja gazdag program. Az „F" pavilonban rendezték be a lőtereket, ahol íjjal, ...

Kisbotos tapasztalatok
Megjelent: 2009. March 06. | Forrás: Murányi János Pál | Írások

Nem rejtegetem én piciny szívem szörnyű titkát: az utóbbi években a hosszú bot és rövid bot közti dilemma tartja feszültség alatt a pergető túráimat. Tudom, ezzel a kérdéssel most eléggé a darázsfészek körül nyúlkálok, hiszen jelen pillanatban is heves harcok dúlnak a pergetőhorgász klánok és szekták ...