Keresett kifejezés: ecusima 10 találat

Szerencse dolga
Megjelent: 2009. May 22. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pontyozásra vetemedtem. Pergetés közben gyönyörű potykákat láttam ugrani, és mikor már a harmadik átpergetett nap után harminc centinél nagyobb csukát csak fotón láttam, úgy döntöttem, hogy rápróbálok kicsit az ugrándozó pikkelyesekre. A bajszik hajkurászásában csatlakozott hozzám Szilárd barátom, ő is ...

Őszi nosztalgia
Megjelent: 2009. February 06. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

A tél derekán járva, még a késő őszi horgászatok - amikor még pluszokat mutattak a hőmérők - is melegséggel töltenek el. Direkt hagytam meg ezt a z anyagot a nélkülözés idejére. Hosszú és enyhe őszünk volt, de ami még ennél is fontosabb, rendkívül eredményes. Süllő, harcsa, márna, ponty került a merítő ...

Brutális ősz
Megjelent: 2008. December 05. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Brutális őszA cím már talán nem is aktuális, hiszen lassan véget ér, a fagy szorongatja a torkát. Ez már inkább a tél eleje. Nehéz beletörődni, hogy nem akkor megyek horgászni, amikor akarok, hanem akkor, amikor az időjárás kegyeskedik zöld lámpát adni. Egész évben próbáltam pontyot fogni - mindhiába. A jó nyári ...

Salmo Kupa 2008 - Széki-tó - Románia
Megjelent: 2008. October 31. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az Energofish szervezésében sorra kerülő Salmo Kupa minden évben jeles eseménynek számít Romániában is, nem csak a vaskos díjak, és versenyhangulat miatt, hanem verseny köré teremtett kellemes baráti légkör miatt is. Ennek jegyében szállt csónakba hatvannégy pergetőhorgász október 25-én, a Kolozsvár melletti Széki-tavon. ...

Önők meg én
Megjelent: 2008. October 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban a Maros vizét vallatva érdekes, eddig soha nem látott dolgoknak lehettem szemtanúja… Robbant a víz tőlem jobbra, tőlem balra, rablások hallatszottak minden irányból. Ez eddig rendben is lenne, ha csukák lettek volna a felelősek érte. De nem azok voltak, balinok, mégpedig „hatalmas balinok” kergették a víz felszínéről szedegető ...

Fenekezés pontyra
Megjelent: 2008. October 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A fenekezés hazánkban a pontyhorgászat legelterjedtebb módja. Fõ változatai az etetõkosaras és ólmos szerelékkel történõ horgászat, de egyre inkább tért hódít a finomszerelékes feederezés és pickerezés, valamint az elsõsorban nagytestû egyedek megfogására specializálódott bojlizás.Klasszikus ...

Hosszú szünet után
Megjelent: 2008. September 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Több mint egy hete, hogy szakad az eső, éjjel-nappal, mintha dézsából öntené valaki odafentről. Bosszús állapot egy horgász számára, ha szabadságát a szoba falai közt kell töltenie, és még bosszúsabb tud lenni, ha valami újat, új horgászfelszerelést szeretne próbára tenni. Néhány új Salmo wobbler, egy ...

Pisztrángvacsora - 2. rész - Egyéb finomságok
Megjelent: 2008. July 21. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A boltok polcain talán fel sem tűnt volna, de amikor a nagykerben kézbe vettem a MINILURE műcsalik pár darabját, rögtön megsejtettem, hogy bizony nagyszerű halfogó eszköz lapulhat az egyébként átlagos név mögött! Mert mondjuk ki: egy ilyen névvel nem lehet túl nagy karriert befutni... Eme műcsaliknak tehát bizonyítaniuk is kell! Megadtam nekik a lehetőséget: magammal ...

Pontyos esték
Megjelent: 2008. June 16. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Leugrunk este pár órára? Nem teketóriáztam, rögtön rábólintottam. Álmos barátommal már csak azt kellett eldöntenünk, hogy hová és mire? Végül egy közeli horgásztó mellett döntöttünk, és mivel túlnyomó részt pontyok vannak a tóban, a halfaj is adott volt. Gyorsan dobáltuk be a ...

Vadvízen pergetve
Megjelent: 2008. June 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Hajdani gyermekkorom legszebb élményei a hegyek gyomrából csordogáló, kristálytiszta patakok legpompásabb ragadozójához, a sebes pisztránghoz fűződnek. Tisztán emlékszem azokra a napokra, mikor néhány óra alatt 4-5 de akár 10 pisztrángot is kipergettünk barátommal a Gyergyói havasokban eredő Somlyó, Borzont, Bakta, vagy a nálunk ...

A tavasz ajándékai
Megjelent: 2008. May 08. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A feederbotos horgászat, azon horgászmódszerek közé tartozik, amelyeket ritkán alkalmazok, de ha sor kerül rá, annál nagyobb élvezettel hódolok eme stílusnak. Sok-sok éve már, hogy a pergetés uralja horgászkirándulásaim nagy részét, de ennek ellenére nem zárkózom el más módszerek alkalmazásától sem. A ...

Szezonra készülve
Megjelent: 2008. April 11. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az elmúlt napokban már nagyon evett a fene, nem tudtam hová tenni magam, annyira hiányzott a pergetés. Nagyon vártam már, hogy végre vízben láthassam az új műcsalikat, végre dobhassak egyet az új pálcával, és szemügyre vehessem, hogyan is rakja az új orsó a vadonatúj zsinórt. Nem is a halak izgattak, inkább a kíváncsiság ...

A nagy visszatérés
Megjelent: 2008. March 06. | Forrás: Gptthard Ferenc | Írások

Nehéz telünk van. Az elmúlt két hét horgászkirándulásai nem voltak túl szerencsések… Több környékbeli tavat is végigpróbáltam, de a csukáknak még nyomát sem láttam. Így hát megelégelvén a sorozatos kudarcot, úgy döntöttem, hogy ezúttal kis folyócskámhoz térek vissza, hátha ...

Csukázzunk! - Úszózás
Megjelent: 2007. December 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az év elsõ és utolsó hónapjaiban, ha nincs valami különlegesen jó, esetleg melegvizes helyünk, akkor legcélszerûbb csukázással próbálkozni, hiszen ez a halfaj egész télen táplálkozik. A csuka, jellemzõen az álló-, illetve nagyon lassú vizeket kedveli. Másik szokása, ami több ragadozóhal fajnál is ...

Őszi domolykók
Megjelent: 2007. December 04. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Ha idõm engedi, mindig szívesen pergetek domolykóra. Talán abból adódik ez a passzióm, hogy életem elsõ pergetve fogott halai domolykók voltak – bõ évtizede fogtam õket a városomon áthaladó folyócskából. Akkoriban még csak körforgóval dobáltam rájuk, egészen addig, amíg egy szeptemberi napon az egyik ...

Deltai kalandok 2.rész
Megjelent: 2007. November 20. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Amint a vörös napkorong lebukik a Duna-delta horizontja felett, hatalmas csobbanások jelzik, hogy az õnök már étvágyuknál vannak: kisebb-nagyobb rajokba verõdve riogatják a békésen úszkáló kishalakat, melyek mit sem sejtve, nyugodtan falatoznak a víz tetején sodródó rovarokból. Lassan én is elfoglalom helyemet a már elõzõleg ...

Deltai kalandok 1. rész
Megjelent: 2007. November 19. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

A Duna-delta egy olyan hely, amibõl sosem elég! A rengeteg víz látványa, a nádasokkal tarkított csatornák és tavak, meg az élõ és folyton változó Duna-ágak, mind horgászszívet dobogtató látvány – nem beszélve a legendás halbõségrõl… Ezen a helyen az ember bármelyik pillanatban megfoghatja élete ...

Ipoly szipoly â- gondolatok felfedező horgászoknak 1/2
Megjelent: 2007. September 24. | Forrás: Pásztor István | Tesztek

Nem szoktam túl gyakran járni erre a kis folyóra, már csak a köztünk lévõ távolságok miatt sem, így külön öröm egy-egy találkozás.Ilyenkor lehet palástolni mindenféle szentimentális felhangokkal azt, ha nem fog az ember halat, de ez önbecsapás. Igenis azért megyünk, hogy fogjunk, aki pedig nem így gondolja, az hagyja otthon a botjait, ...

Kőnnyű drog 3/2
Megjelent: 2007. July 18. | Forrás: Pásztor István | Írások

A függőséget okozó horgászhelyek egyik legkeményebbje a Gyöngyös-patak kőszegi-lukácsházi vadregényes tekergője. Ahol a Salmo verhetetlen csalija, izé… verhetetlen.Az előző részből kiderülhetett, hogy alapvetően nem kell túlbonyolítani a műcsalis készletet, hiszen a Salmo Lódarazsai minden igényt kielégítenek, és ez nem a reklám helye, ...