Keresett kifejezés: etetőanyag 332 találat

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

Született harcos
Megjelent: 2011. June 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán megemlíteném, hogy miként keveredtem bele a ragadozós beállítottságom ellenére ebbe a finomszerelékes kalandba. Az egész a harcsákkal kezdődött és azzal, hogy nem volt elegendő csalihalam. A kétnaposra tervezett bajszosok utáni hajsza első estéjét különösebb események nélkül ...

Vésettajkú barátaim
Megjelent: 2011. June 17. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta az eszemet tudom, mind a mai napig a legszívesebben a folyóvizeket keresem fel horgászbotommal. Ez nem is csoda, hiszen boldog gyermekéveimet nagyszüleimnél töltöttem a szőke Tisza partján. Korán megtanultam szeretni, és egyben tisztelni a folyót, annak lakóit, s az ott élő embereket. Nagyon sokat tanultam az öregektől, akik mérhetetlen türelemmel avattak be a ...

Ki a kicsit nem becsüli...
Megjelent: 2011. June 13. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Ki a kicsit nem becsüli... - Talabér „Ki a kicsit nem becsüli... a nagyot nem érdemli" tartja a mondás, de valóban így is volna? Egy esős vasárnap délelőtt látogattam ki az egyik közeli tóra. A széllel bélelt keszegkergetés után vágytam egy igazi pontyos pecára, természetesen szigorúan finom szerelékkel! A Székesfehérvárhoz ...

A tatai Derítő-tó kárászai
Megjelent: 2011. June 03. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A tatai Derítő-tó kárászai Hónapok óta terveztük közös családi horgászatunkat a tatai Derítő tavon. Maga a tó csodaszép környezetben található, leginkább kapitális ponty és harcsa állományáról ismert. A festői környezetben eltöltött hétvége szívet-lelket melengető élményekkel ...

Mit bírnak a spiccbotok?
Megjelent: 2011. May 18. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre eljött a jól megérdemelt pihenés ideje! Közelednek a Húsvéti ünnepek és én a család áldásával horgászhatok egy jót. A kiszemelt vízterület a városunk határán elterülő Palotavárosi tavak. Szeretem ezt a vizet, mert közel van, és mindig tud meglepetést okozni. Határozott tervekkel érkeztem, a ...

Bevetésen a Blade Pole
Megjelent: 2011. May 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A sokat dicsért Energo Team Blade sorozat spiccbotja járt nálunk egy gyakorlati próbán. Mivel egy kifejezetten tiszta, de sekélyvizű szakaszt horgásztunk meg, egy némileg hosszabb, 7 méteres modellt választottunk. A tiszta, sekély víz miatt nem árt, ha tartunk némi távolságot a halaktól, így kevésbé ülünk a nyakukra, s talán nem lesz ...

Feederbottal a régi helyeken
Megjelent: 2011. May 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Feederbottal a régi helyeken - Halmos Biztos vagyok abban, hogy ahogyan bennem is, úgy minden kedves horgásztársam emlékében hűen él az első, kezdeti halfogások élménye, s mellette azok a csodás helyszínek képei, ahol horgásszá érésünk, a természet értékeit megbecsülő emberré válásunk folyamata elkezdődött. Ezeket ...

Szeles keszegezés
Megjelent: 2011. May 11. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Mifelénk rendszeresen van remek horgászidő, általában ilyenkor nem jutok ki a vízpartra. Sokkal jellemzőbb, hogy a horgászatra szánt nap esik az eső, fúj a szél, hideg van, frontos az idő, illetve ezek különböző koktélok formájában tálalva. Nem volt ez másként szombat délután sem. Hallottuk a híreket homok viharról Pesten, lezárt ...

Tavaszi (Blade) meccs pontyokkal
Megjelent: 2011. April 22. | Forrás: Sztahovits Péter-Fotó-Faith Tímea | Írások

Különösen felszabadító érzés a szabadban lenni, mikor a hosszan tartó tél és a csontig hatoló komor hideg után előbukkannak az első melengető napsugarak. Érezni a levegőben, végre megérkezett a tavasz. Ez persze egy pergető horgásznak mást is jelent, mégpedig azt, hogy legtöbb ragadozó halunkat tilalom védi, így kénytelen másfajta ...

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató
Megjelent: 2011. April 12. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató - ET Gondolom, sokan vannak úgy, mint mi, hogy alig várták, hogy tűnjön el a jég, hogy melegedjenek a vizek, és rávethessük magunkat az első tavaszi keszegekre. Kapóra jött az Energo Team Excalibur Pole spiccbotjának teszteléséhez egy Tisza-tavi meghívás. Ráadásul a március 15-i négynapos hétvége meghozta az ...

Blade Match-el a Tiszán
Megjelent: 2011. March 31. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal Szarvas Zoltánnal érkeztünk meg a Tisza folyóra, hogy egy kora tavaszi keszegezéssel tegyük próbára az Energo Team Blade Match botját. Egy teljesen rendhagyó helyszínen, egy hasonlóan rendhagyó horgászatban lehetett részünk. Hajnal a tiszaörvényi Kormorán kikötőben - innen indultunk Először is néhány szót ...

FEHOVA - 2011
Megjelent: 2011. March 27. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, újra eljött a legnagyobb magyarországi horgászkiállítás, a FEHOVA ideje. Több hónapja lázasan dolgoztunk azon, hogy a kiállítás sikeres legyen. Rengeteg munkát fektettünk az előkészítésbe, az új polcrendszerek elkészítésébe, kialakításába, az új termékek időre ...

Végre feederezve a mederben
Megjelent: 2011. March 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Be kell vallanom nem én jöttem rá. Idén még meg sem próbáltam a mederben horgászni, hiszen a 2-3 fokos folyóvízben semmi reményt nem éreztem a halfogásra. A Ráckevei Duna-ágon, ilyen hideg víznél, még ha mostanában nem is erős az áramlás, nagyon ritkán szokott előfordulni táplálkozó hal. Éppen ezért ...

Emlékezés a nyári pontyokra
Megjelent: 2011. March 07. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Nem akar múlni a tél, a Duna hőmérséklete csak 2-3 fok, ami nem mozgatja meg a halakat, pedig már február vége van. A kisebb állóvizeken, ha egyáltalán kiengedtek, esetleg lehet fogni kisebb keszegeket, sőt, volt aki estig maradt és megcsípett egy-két süllőt is, de az ilyen fogás fehér holló. Marad az emlékezés és tervezgetés. Ez ...

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Compógyár
Megjelent: 2011. February 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár itthon a compó csak mellékesen kerül horogra, Írországban kaphattam egy képet arról, hogy milyen, amikor egymást követik a többkilós compók, és ezen az ösvényen Zoli meg Lajos barátaim mutatták az irányt. A magas szintű compózáshoz szép vizek kellenek, temérdek etetőanyag és persze sok compó. Ja, és egyvalamivel ...

Fagyban, hóban
Megjelent: 2011. February 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Január közepére úgy megenyhült az időjárás, hogy némi halszagot kezdtem érezni a levegőben. Rá is akadtam egy mellékágra melynek felszínéről félig-meddig eltakarította a melegedés és a szél a jeget. Álmosan mozdult az úszó, hol le, hol fel, ennek megfelelően féltenyérnyi-tenyérnyi karikák, sügerek, ...

Októberi emlék
Megjelent: 2011. January 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A késő őszi pontyozás talán a legizgalmasabb periódus e halfaj egyedeinek meghorgászására. Van olyan nap, amikor szinte számolatlanul fogja őket az ember, aztán a következő napon – ugyanolyan körülmények között -, egy nyamvadt kapása sincs… Bevetés előtt Ez történt most is, hiszen reggel hét és tíz óra ...

Tiszai matchezés
Megjelent: 2010. October 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team 2010-es vadonatúj matchorsóját, a Carp Expert Match 3000-t vittük el egy intenzív próbára. A helyszín a Tisza-tó volt, ahol a megállapodott, kedvező vízállás hatására a hírek szerint igencsak étvágyuknál voltak a halak. Egy jó horgászatért mindent, irány a víz! ET Carp Expert Match 3000-es ...

Tassi kárászozás
Megjelent: 2010. October 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Jó hírek érkeztek a tassi alsó vízről, szépen eszik az ezüstkárász és akad közte egy-két ponty is. Egy úszós és egy feeder botot ragadtam és irány a múlt század legfelkapottabb horgászparadicsoma. A zsilipen közepes erősséggel folyt át a víz, de mivel a folyás kissé a bal part felé nyomott, én a jobb ...

IV. Erdélyi Horgász - Energo Team Kupa
Megjelent: 2010. October 08. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ami késik, nem múlik címszó alatt került megrendezésre október első vasárnapján a már hagyománnyá vált IV. Erdélyi Horgász - Energo Team Kupa, melyhez a korábbi évekhez hasonlóan az idei esztendőben is az Energofish Kft. adta nevét és hozzá az értékes díjak nagy részét. A késői időpont és a hideg ...

Nosztalgia kárászok
Megjelent: 2010. September 27. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok-sok évvel ezelőtt az ismerkedésem az állóvízi halakkal, a kárásszal vette kezdetét. Akkoriban kifejezetten szeretem rájuk horgászni, hisz sokat lehetett fogni belőlük. Mostanság ritkán vetemedem a békés halak horgászatára, talán évi egy-két alkalommal ötlik fel bennem a gondolat, és jó, ha egyszer végig ...

Árvízi tesztelés
Megjelent: 2010. September 20. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

Pontyozó mesterhorgászunkkal, Csernák Petivel és kedvesével, Erzsivel még áprilisban elhatároztuk, hogy eleget teszünk Golyán Laci meghívásának és a ludányhalászi élménytóra megyünk egy hosszú hétvégére tesztelni az EnergoTeam újonnan érkezett pontyos termékeit. Minden készen áll, ...