Keresett kifejezés: tiszai 2 találat

Fővárosi sügérek
Megjelent: 2013. July 18. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Van néhány sügérben igen gazdag vízterület hazánkban, s az egyik bizony fővárosunk ölelésében rejtőzik - sokan nem is tudják. Az újpesti öböl nyugalmával, tiszta vizével, megannyi nagy hajójával, kajakosaival, BKV járataival egy igen mozgalmas jelenség. Azoknak, akik szeretik az UL pergetést, és a kis sügérek a kedvenceik közé tartoznak, érdemes egyszer ellátogatni ide. A főszereplők Azon gondolkodtam, hogy ...

Match, vagy feeder? Mindkettő!
Megjelent: 2013. June 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egy nagyon érdekes koncepció tesztelésére vállalkoztunk. Az ET Extreme Match-Feeder bot az utolsó tag cseréjével - ahogy már a nevéből is sejthető -, könnyedén átalakítható matchbotból feederré. Az ötlet zseniális, de nézzük meg mit mutat a gyakorlatban! Ebből a "sorozatból" csak egy modell létezik Azt hiszem nem kell ...

Feeder bottal a Tiszán
Megjelent: 2012. August 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

„A legmagyarabb folyó" jutott eszembe Jókai híres gondolata, miközben könnyű felszerelésemmel a kezemben, a keskeny ártéri erdő átszelése után megpillanthattam a Tiszát. Nagyon-nagyon vártam már ezt a pillanatot. Rég voltam már „itthon", noha nem itt születtem, dunántúli fiúként csak a vakációkat töltöttem ...

Pergető Triatlon Tiszaroffi forduló
Megjelent: 2012. July 12. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

pergeto_triatlon_tiszaroff Egyesületünk, a Mátrai Pergetõk HSE már a hatodik éve rendezi meg hagyományos versenyét Tiszaroffon az élõ Tiszán! Igaz, a 2010-es évben a nagy áradások miatt elmaradt a verseny, de az ötödik az minden sorozatban egy mérföldkõ, legalábbis, mi így készültünk. Szponzoraink a neves évforduló ...

Tisza-tavi matchezés
Megjelent: 2012. April 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbb a januári fagyok közepette Kovács Adriánnal használtuk az Energo Team Extreme Match 3900 jelzésű botját, s akkor az extremitás elég karakteresen megjelent a 8-10 méteres folyami horgászat során. Ennél most sokkal szokványosabb helyre vittük el a matchbotot, mégpedig a varázslatos Tisza-tóra. Kiváló körülményeket ...

Új fejezet
Megjelent: 2012. April 06. | Forrás: Jakó László | Írások

Szívesen adtam volna azt a címet, hogy „nem való parasztnak csokoládé”. Komolyan mondom, olyan módon csalódtam pozitívan a Classic Pike Trio botban, hogy azt hirtelen nem is tudom megfelelően szavakba önteni. Nem, ezt egyáltalán nem hízelgésnek szánom, bármennyire is annak hangzik. Bizony mondom, hogy nagyon rég nem ragadott magával egyetlen ...

Jighorgászat: sötét csalik
Megjelent: 2012. March 26. | Forrás: Energo Team | Írások

A plasztikcsalis horgászatban kialakultak azok az alapszínek, melyekhez általában nyúlni szoktunk. Tudjuk jól az alapszabályokat, mégis vannak szituációk, amikor egészen más jön be, mint legtöbbször. A fekete-piros összeállítás (különösen az Action Shad-ből) nagyon fogós Általánosságban elmondható, ...

Az első idei spiccbotozás
Megjelent: 2012. March 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Időnként azért kiderül, ki az addikt horgász és ki nem az. Például akkor, amikor az egyszeri pecás kitalálja hogy spiccbotos keszegezésre indul egy félig kiolvadt tiszai holtágba. Sikerül ismerősöktől egy csónakot szerezni, de az időjárás nem kegyelmez. Egy elvetemült tiszai horgász: mögötte még áll a ...

Miért a fényváltásban eszik a ragadozó?
Megjelent: 2012. March 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az elmúlt téli szezonban, a gumihalas horgászataink alkalmával nagyon karakteresen megmutatkozott, hogy a kora reggeli, és a késő esti órák szignifikánsak jobbak voltak, mint a közbenső időszak. De vajon mi ennek az oka? Téli naplemente a budapesti Dunán Azt azért ne gondolja senki, hogy a reggeli és a vacsora ilyen módon jelenne meg a halak ...

Ki a kicsit nem becsüli…
Megjelent: 2012. March 09. | Forrás: Jakó László | Írások

Pergetők körében közismert jelenség, hogy ősszel inkább a nagyobb csalik érvényesülnek jobban, ám tavasszal, melegedő vízen fogósabbak a kicsi, akár egészen apró ketyerék. Magam is, a nyárutótól kezdve egészen addig, amíg a vizek be nem álltak, leginkább a saját magam gyártotta jókora kanalakkal ingereltem a vizek ...

Tűzd a gumit, ne siránkozz!
Megjelent: 2012. March 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már ilyen kulturált vonásokat erőltetünk magunkra, hogy József Attila áthallásos sorait hívjuk segítségül, miszerint "Ejh, döntsd a tőkét, ne siránkozz, ne szisszenj minden kis szilánkhoz!", engedtessék meg, hogy átformáljuk egy kicsit a címben. Az irodalmi felütés azon okból került az írás elejére, mert bizony az idei ...

Az év hala a kősüllő
Megjelent: 2012. January 06. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

A Magyar Haltani Társaság közvélemény-kutatása, és szavazati felhívása alapján a 2011-es esztendő hala a kősüllő lett. A "köves", a kistestvér méltán népszerű, s bár horgászata nem tér el drasztikusan a süllőétől, életmódja mégis különbözik valamelyest. Szerencsére. A ...

Az UL horgászat örömei
Megjelent: 2011. December 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az utóbbi 4-5 évben valódi létjogosultságot nyert a hazai berkekben is az UL (Ultra Light) horgászat. A rendkívül könnyű felszereléssel megfogott kisebb testű halak is képesek azt a horgászati élményt produkálni, amit a jóval erősebb botokkal és orsókkal megakasztott nagyobb testű halak. Egy eldugott kis tiszai holtágban horgásztunk Nem ...

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...

Tilalom után a Dunán
Megjelent: 2011. August 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Még manapság sem árt tudatosítani a fejekben, hogy május 2. és június 15. között nem csak a pontyra és a márnára van tilalom, hanem a jász, a szilvaorrú, és a paduc is védettséget élvez. Így aztán június második felében egy nagy rakás dunai hal szabadul a fel egyszerre, lehet újra támadni a nagy ...

Nem kell mindig kaviár!
Megjelent: 2011. August 05. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Természetes, hogy az ember szeret mindig a lehető legjobb felszereléssel horgászni. Pedig az igazságot bevallva, gyakran nincs szükség 10+ csapágyra egy orsóban, és a botnak sem kell 10 deka alatt lenni ahhoz, hogy sok halat fogjunk, és jól érezzük magunkat. Ennek jegyében próbáltunk ki egy igencsak olcsó orsót, az Energo Team Monaco NG-t. A zsinór ...

Póra magyar! - 3
Megjelent: 2011. July 26. | Forrás: Dávid Ferenc | Írások

A lendület lankadni látszik: Sokat gondolkoztam, hogy megosszam-e az olvasóval vívódásaimat, de úgy gondolom, ha a versenyzők felkészülésének a bemutatása a célom, akkor ez is a tárgykörbe tartozik. Lehet, hogy az én hibám de nekem soha nem megy egyszerűen a nemzetközi szintérre való kitekintés. Meglepetéssel értesültünk ...

10 termék, ami megkönnyíti az életünket
Megjelent: 2011. July 08. | Forrás: Energo Team | Írások

Benne vagyunk az igazi nyári horgászszezonban, és szeretnénk néhány jellegzetes, de talán nem mindenki által ismert terméket bemutatni. Ezek az eszközök hétköznapi termékek, nem is kell értük vagyonokat fizetni, de mégis sokunk felszereléséből hiányoznak. Némelyiküket szinte minden nap használhatjuk, azért fontosak, míg más ...

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató
Megjelent: 2011. April 12. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

ET Excalibur Pole 6.00 - bemutató - ET Gondolom, sokan vannak úgy, mint mi, hogy alig várták, hogy tűnjön el a jég, hogy melegedjenek a vizek, és rávethessük magunkat az első tavaszi keszegekre. Kapóra jött az Energo Team Excalibur Pole spiccbotjának teszteléséhez egy Tisza-tavi meghívás. Ráadásul a március 15-i négynapos hétvége meghozta az ...

Plasztikok, színek, méretek
Megjelent: 2011. February 28. | Forrás: Energo Team | Írások

A pergető irányzatok közül a plasztikcsalis horgászat évtizedes múltra tekinthet vissza, mégis csak az utóbbi években jelentek meg igen jelentős változások a csaligyártásban. Új színek, formák, no és az anyagminőség. Ez utóbbi jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Mára már mindenféle ...

Bemutatkozik az ET Zander Jig Fast
Megjelent: 2010. December 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az Energo Team Zander Jig Fast botok közül a hosszabbat, a 2,40-es modellt vittük el horgászni. Szeretnénk ezt a pálcát, és rajta keresztül az egész Zander Jig botcsaládot bemutatni, mert bár friss, vadonatúj modellekről van szó, máris „híre kelt" és igen nagy népszerűséget jósolhatunk neki. Laci első próbálkozása a ...

Folyóvizen feederrel
Megjelent: 2010. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A hûlõ vizek kiváló lehetõségeit kihasználva próbáltunk rá a Tisza folyóra. Feederezés mellett döntöttünk, mégpedig az Energo Team Carp Expert Feeder 3,60-as botját vittük magunkkal. A horgászatot a Salmo Team Hungary tagja, Kovács Adrián segítségével kívántuk megvalósítani. A Power Feeder ...

Tiszai matchezés
Megjelent: 2010. October 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team 2010-es vadonatúj matchorsóját, a Carp Expert Match 3000-t vittük el egy intenzív próbára. A helyszín a Tisza-tó volt, ahol a megállapodott, kedvező vízállás hatására a hírek szerint igencsak étvágyuknál voltak a halak. Egy jó horgászatért mindent, irány a víz! ET Carp Expert Match 3000-es ...